Gå til innhold

Hva er så farlig at en mann i 40 årene, kan se at en kvinne i 20 årene er attraktiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gregarious skrev (15 timer siden):

Jeg hadde ikke trengt noe sosial codex for beskyttelse fra eventuelle homofile menn, så lenge de aksepterer avslag.

Du er selv mann, så du er ikke like "truet" som en ung kvinne kan føle seg. Dette er enda en ting du må innse: Unge kvinner kan ofte oppleve at mange gamle griser prøver å ta kontakt, og de går lei. Ikke minst fordi menn gjerne er fysisk overlegne og kan utgjøre en potensiell trussel.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gregarious skrev (13 timer siden):

At en eksempelvis er mindre attraktiv og således ikke i målgruppen til kvinner er et ekstremt dårlig argument for å la de "være i fred".

Nei.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (13 timer siden):

Ja selvfølgelig må en takle uønsket seksuelle oppmerksomhet, en må ikke takle dårlig oppførsel. 
På samme måte som en må takle å få nei fra vedkommende. Alternativet er å flytte alt inn på en digital platform der alle kan være beskyttet for alt. 

Men i dag er slik at ingen skal tåle noe, alt ubehag skal flyttes vekk. Når har vi forskning som viser at de som faktisk tåler å bli eksponert for ubehag blir bedre rustet til å takle nettopp det. 

Slutt å pakke inn alle livets ubehageligheter. En må faktisk klare å skille mellom virkelige problemer og utfordringer i samfunnet og litt ubehag. 

Offermentaliteten din er voldsom.

Det handler ikke om at folk ikke skal tåle ubehag, men at det er unødvendig å være drittsekk og bevisst påføre andre ubehag. Igjen, folkeskikk og sosiale antenner.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (17 timer siden):

Nå skal jeg se bort fra alle stråmennene som kommer her...

Men du skriver "Poenget er at disse middelaldrende mennene burde ha såpass med sosiale antenner at de skjønner at det vil være ekkelt for 20-åringer å bli lagt an på av dem. Derfor bør de holde seg unna til de eventuelt faktisk får interesse fra den yngre parten."

Så da blir spørsmålet ganske enkelt, er det greit at en middelaldrende tar kontakt på en hyggelig respektfull måte eller er ikke det? Senarioet forutsetter at ingen har verken vist negativ eller positiv atferd ovenfor hverandre tidligere.
Ikke bland inn personer som ikke oppfører seg eller ikke tar nei for et nei. 

Hvorfor skal du ta kontakt? Eldre menn må få seg selvinnsikt. De unge jentene vil ikke ha dere.

Anonymkode: 3563a...a1b

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (16 timer siden):

Ja det er er normalt å diskriminere seg selv vekk, noe som er svært synd og ikke noe en ønsker i et moderne samfunn.
At en eksempelvis er mindre attraktiv og således ikke i målgruppen til kvinner er et ekstremt dårlig argument for å la de "være i fred".
Dette menneskesynet tilhører noe vi så for flere titalls år siden på flere arenaer. 

Det er ikke synd at eldre menn får seg selvinnsikt og slutter å pushe sin avvikende seksualitet på veldig unge damer. Overhodet ikke synd. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (15 timer siden):

Ja selvfølgelig må en takle uønsket seksuelle oppmerksomhet, en må ikke takle dårlig oppførsel. 
På samme måte som en må takle å få nei fra vedkommende. Alternativet er å flytte alt inn på en digital platform der alle kan være beskyttet for alt. 

Men i dag er slik at ingen skal tåle noe, alt ubehag skal flyttes vekk. Når har vi forskning som viser at de som faktisk tåler å bli eksponert for ubehag blir bedre rustet til å takle nettopp det. 

Slutt å pakke inn alle livets ubehageligheter. En må faktisk klare å skille mellom virkelige problemer og utfordringer i samfunnet og litt ubehag. 

Nei, de må ikke takle uønsket SEKSUELL oppmerksomhet. Hvorfor må enkelte av dere menn alltid være seksuelle i alle settinger? Hvorfor ikke ta kontakt med en kvinne for det MENNESKE hun er? Nei, det må alltid være sex i bildet. DERE har ingen rett til å pushe DERES seksualitet (noe privat, intimt) på andre mennesker, som ikke har bedt om det. Slutt å tenke pulings hele tiden, se kvinner for det de er - MENNESKER.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (2 timer siden):

Du er selv mann, så du er ikke like "truet" som en ung kvinne kan føle seg. Dette er enda en ting du må innse: Unge kvinner kan ofte oppleve at mange gamle griser prøver å ta kontakt, og de går lei. Ikke minst fordi menn gjerne er fysisk overlegne og kan utgjøre en potensiell trussel.

Han nekter jo å svare på hvordan han hadde reagert hvis hans egen tenåringsdatter ble sjekket opp av eldre menn støtt og stadig. Hvorfor? Fordi han VET hvordan han hadde reagert. Han hadde klikket!

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er ikke synd at eldre menn får seg selvinnsikt og slutter å pushe sin avvikende seksualitet på veldig unge damer. Overhodet ikke synd. 

Jeg er enig i at svært mye eldre menn (og damer) ikke skal prøve seg på mye yngre partnere, men avvikende seksualitet er det ikke. Det er helt normalt å tenne på vakre mennesker uansett alder.

Anonymkode: 60b00...83d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er enig i at svært mye eldre menn (og damer) ikke skal prøve seg på mye yngre partnere, men avvikende seksualitet er det ikke. Det er helt normalt å tenne på vakre mennesker uansett alder.

Anonymkode: 60b00...83d

Det er ikke normalt å ønske seg en partner man ikke har noe til felles med. De aller fleste søker seg mot jevnaldrende. Eldre menn som utelukkende går etter jenter som nettopp har blitt ferdig med videregående, har avvikende seksualitet i forhold til majoriteten av menn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke tid til å svare på så mange poster.
Men jeg skal gjøre en korrigering, jeg ser uønsket seksuelle oppmerksomhet har en spesifikk definisjon i lovverket. Den definisjonen var ikke representativ til hvordan jeg brukte dette.
Så jeg skal endre det til at en må tåle "romantiske tilnærminger uavhengig av gruppetilhørighet."

Det å oppsøke noen med oppriktig interesse, uavhengig av hvordan man ser ut, er helt legitimt, så lenge det gjøres på en respektfull måte. Ingen skal anta at deres interesse er uønsket basert på ytre faktorer alene. Hva som gjør oppmerksomhet uønsket er ikke nødvendigvis hvem som gir den, men hvordan den gis. Hvis en person respekterer andres grenser, er høflig og ikke påtrengende, har de rett til å vise sin interesse.

Ellers så ser jeg at enda ikke klarer å forholde seg til at dette gjelder god atferd, men enda blander inn så kalte "gamle griser". Så jeg ser ingen grunn til å fortsette å fortelle dette om det virkelig ikke går inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (24 minutter siden):

Men jeg skal gjøre en korrigering, jeg ser uønsket seksuelle oppmerksomhet har en spesifikk definisjon i lovverket. Den definisjonen var ikke representativ til hvordan jeg brukte dette.
Så jeg skal endre det til at en må tåle "romantiske tilnærminger uavhengig av gruppetilhørighet."

Det å oppsøke noen med oppriktig interesse, uavhengig av hvordan man ser ut, er helt legitimt, så lenge det gjøres på en respektfull måte. Ingen skal anta at deres interesse er uønsket basert på ytre faktorer alene. Hva som gjør oppmerksomhet uønsket er ikke nødvendigvis hvem som gir den, men hvordan den gis. Hvis en person respekterer andres grenser, er høflig og ikke påtrengende, har de rett til å vise sin interesse.

Ellers så ser jeg at enda ikke klarer å forholde seg til at dette gjelder god atferd, men enda blander inn så kalte "gamle griser". Så jeg ser ingen grunn til å fortsette å fortelle dette om det virkelig ikke går inn.

Når du pusher din seksualitet på andre uten at de har bedt deg om det, så må du finne deg i å bli kalt en gammel gris. Det MÅ ikke alltid være noe seksuelt når du prater med damer. Lær deg å se på damer som MENNESKER, ikke som et stativ med fitte og pupper.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (26 minutter siden):

Jada, "fasit-mann". Legitint betyr ikke noe annet enn lovlig. Og helt feil. Hvis du er 40 så antar du at din interesse er uønsket for tjueåringer. Hvis ikke er du faktisk dum. De har rett, som i lovlig rett, ja, men det spiller ingen trille for det sosiale livet. Eller vil du ha en debatt om å bryte normen med at man ikke skal pelle buse ved bordet? Det er jo tross alt LOVLIG.

Du har fått informasjon nok til å ta en gjennomtenkt vurdering, og mener da altså at eldre bør utsette andre for ubehag (det mest sannsynlige) de faktisk er klar over og prøve seg på 20 år yngre mennesker.

Vel, her er greia, vi har RETT til å stigmatisere dette. Det er også LOVLIG, for vi er ganske samstemte om at vi ikke ønsker dette.

Anonymkode: f05df...40a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (5 timer siden):

Vi lever i virkeligheten. Vi lever ikke i et vakuum. Nå vet du, om du ikke allerede visste det, at 20 år gamle jenter/kvinner med all sannsynlighet vil føle det ubehagelig at en dobbelt så gammel mann prøver seg. Så jo, du kan anta at hvis du er over 40 så vil du påføre 20-åringen ubehag. Det vil være ekkelt for henne. Hvis du er normalt utrustet med vanlig folkeskikk og sosiale antenner så vil du skjønne at det beste for deg da er å bare la det være. For som en normalt oppegående mann vil du ikke ønske å påføre andre unødvendig ubehag.

Sitat

For en 20 år gammel jente/kvinne, vil nok enhver mann på 40+ være gammel og noen de ikke ønsker romantisk eller seksuell oppmerksomhet fra. Hvorfor er det så forbannet vanskelig å innse? Dør du hvis du ikke får sjekke opp unge kvinner?

Du vet du sannsynligvis vil påføre dem ubehag. Kan du ikke bare utvise normal folkeskikk og ta hensyn til andre da?

Endret av jabx
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (56 minutter siden):

Vi lever i virkeligheten. Vi lever ikke i et vakuum. Nå vet du, om du ikke allerede visste det, at 20 år gamle jenter/kvinner med all sannsynlighet vil føle det ubehagelig at en dobbelt så gammel mann prøver seg. Så jo, du kan anta at hvis du er over 40 så vil du påføre 20-åringen ubehag. Det vil være ekkelt for henne. Hvis du er normalt utrustet med vanlig folkeskikk og sosiale antenner så vil du skjønne at det beste for deg da er å bare la det være. For som en normalt oppegående mann vil du ikke ønske å påføre andre unødvendig ubehag.

For en 20 år gammel jente/kvinne, vil nok enhver mann på 40+ være gammel og noen de ikke ønsker romantisk eller seksuell oppmerksomhet fra. Hvorfor er det så forbannet vanskelig å innse? Dør du hvis du ikke får sjekke opp unge kvinner?

Du vet du sannsynligvis vil påføre dem ubehag. Kan du ikke bare utvise normal folkeskikk og ta hensyn til andre da?

Jeg ser du sliter ekstremt med forholde deg saklig og må dra inn person og ikke sak. 
Men jeg kjøper overhodet ikke argumentet at sannsynlighet for positiv svar skal regulere romantiske tilnærminger. 
Det er også slik at det forekommer mange slike forhold uansett hvor mye enkelte her fornekter det.  Det er flere gifte med 15år eller mer aldersforskjell en det er homofile, bifile eller lesbiske til sammen. 
Så nei det er åpenbart at det overhodet ikke alltid er uønsket uansett hvor mye dere ønsker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (18 minutter siden):

Jeg ser du sliter ekstremt med forholde deg saklig og må dra inn person og ikke sak. 
Men jeg kjøper overhodet ikke argumentet at sannsynlighet for positiv svar skal regulere romantiske tilnærminger. 
Det er også slik at det forekommer mange slike forhold uansett hvor mye enkelte her fornekter det.  Det er flere gifte med 15år eller mer aldersforskjell en det er homofile, bifile eller lesbiske til sammen. 
Så nei det er åpenbart at det overhodet ikke alltid er uønsket uansett hvor mye dere ønsker det. 

Bare fortsett å vri på ord og statistikk du, og fucke med sannsynlighet. Du har like mye en agenda her, og du driter i om folk påfører andre ubehag. Enda bedre, du insisterer på at de skal gjøre det og at folk skal tåle det. Men de eldre, nei, de kan ikke tåle noe som helst, stakkars.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (9 timer siden):

Ofte oppstår slike par når den yngste er godt opp i alder, ikke 18 eller 20.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen ting galt i det. Men syntes det er litt ekkelt å tenke på at menn på min alder ser på datteren min og venninnene hennes på den måten. Vet også at de syntes det er ubehagelig med voksne menn som stirrer. Jeg er 45, og hun 20. klarer ikke med beste velvilje å finne hennes kamerater attraktive, de er jo guttunger.

Anonymkode: b08b6...281

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (12 timer siden):

Ærlig talt, det er faktisk du som begynte med å snakke om hvordan andre mente at folk skulle "pakkes inn" og "beskyttes", og det var ikke måte på. Hva er det med deg og å innta offerrollen når du får svar på tiltale? Trenger du beskyttelse mot alt ubehag, vennen min?

Det hele koker ned til sosiale antenner og alminnelig folkeskikk. Det er et faktum at de fleste 20-åringer synes 40-åringer er gamle, og de har ikke lyst at noen som kunne vært faren deres presser på dem sin seksualitet.

Og nei, det er ikke alltid uønsket. Men det har jeg jo skrevet om flere ganger: Dersom 20-åringen faktisk viser interesse og "inviterer" til videre dialog så er det noe annet. Men frem til det, så bør 40-åringen holde seg i skinnet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (4 timer siden):

Ærlig talt, det er faktisk du som begynte med å snakke om hvordan andre mente at folk skulle "pakkes inn" og "beskyttes", og det var ikke måte på. Hva er det med deg og å innta offerrollen når du får svar på tiltale? Trenger du beskyttelse mot alt ubehag, vennen min?

Jeg skal vise forskjellen :  
Jeg skrev : "Slutt å pakke inn alle livets ubehageligheter. En må faktisk klare å skille mellom virkelige problemer og utfordringer i samfunnet og litt ubehag. "
Dette er ikke Ad hominem, det du skriver i teksten overfor er derimot det. Jeg retter fingeren på saken du gjør det mot person.
Vil anbefale deg å lese deg litt opp
Ad hominem - Wikipedia

Om en sammenligner dine innlegg med eksempelvis "Trolltunge" så viser dette hvor mye mer konstruktiv og effektiv en diskusjon blir når en forholder seg saklig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (3 minutter siden):

Jeg skal vise forskjellen :  
Jeg skrev : "Slutt å pakke inn alle livets ubehageligheter. En må faktisk klare å skille mellom virkelige problemer og utfordringer i samfunnet og litt ubehag. "
Dette er ikke Ad hominem, det du skriver i teksten overfor er derimot det. Jeg retter fingeren på saken du gjør det mot person.
Vil anbefale deg å lese deg litt opp
Ad hominem - Wikipedia

Om en sammenligner dine innlegg med eksempelvis "Trolltunge" så viser dette hvor mye mer konstruktiv og effektiv en diskusjon blir når en forholder seg saklig.  

Bare fordi Trolltunge er enig med deg. Man kan selvfølgelig også skrive 'du'retorisk. Mer effektivt og mindre kjedelig en å skrive 'man' hele tiden. Ellers driver du selv med hersketeknikker i tråden. Fei for egen dør.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...