Gå til innhold

Hva er så farlig at en mann i 40 årene, kan se at en kvinne i 20 årene er attraktiv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trolltunge skrev (20 timer siden):

Men da må nesten du ha litt leseforståelse også. Kvinne etter kvinne har helt faktisk skrevet at det ikke er noe problem med verken tenning, tanker eller at to som finner hverandre har ulik alder, men at eldre menn som liker yngre kvinner må oppføre seg slik at de ikke skaper dårlige opplevelser og ødelegger synet på menn hos kvinner fra tidlig alder. Hva man fantaserer om og tenker er aldri et problem. Å oppføre seg anstendig og at to til tross for aldersforskjell finner hverandre er ikke et problem. Problemet er eldre menn som tenner på unge kvinner som oppfører seg på en uanstendig måte. Kun det! Og siden de fleste unge kvinner ikke prefererer mye eldre menn har eldre menn som prefererer unge kvinner et ansvar for å oppføre seg slik at de ikke fremstår som gamle griser. Trå varsomt. Like greit og varsomt som andre også må gjøre.

Om eldre menn som liker yngre kvinner skal slippe å få negative benevnelser får de oppføre seg så de fortjener bra benevnelser. Det er alle de negative opplevelser kvinner har med slike som kommer til uttrykk ved frustrasjon og stygge ord. 

Hvorfor siterer du meg da?
Om du mener det er oppførsel og ikke alder som avgjør om en er "creep" så er er vi jo enige.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gregarious skrev (12 minutter siden):

Hvorfor siterer du meg da?
Om du mener det er oppførsel og ikke alder som avgjør om en er "creep" så er er vi jo enige.  

Fordi det er det kvinner i hovedsak skriver, mens du tilsynelatende var uenig med det vi kvinner skriver. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (9 minutter siden):

Fordi det er det kvinner i hovedsak skriver, mens du tilsynelatende var uenig med det vi kvinner skriver. 

Nei, det ble av flere argumentert med at yngre kvinner må "beskyttes" slik at de bare er akseptabelt om de selv tar kontakt med eldre personer.  At yngre kan ta skade av å bli spurt ut av en person som er del eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 time siden):

Nei, det ble av flere argumentert med at yngre kvinner må "beskyttes" slik at de bare er akseptabelt om de selv tar kontakt med eldre personer.  At yngre kan ta skade av å bli spurt ut av en person som er del eldre.

Tror ikke du og menn flest skjønner hvor mange eldre menn som "spør", eller at det som regel ikke blir gjort på ok måter. Hadde noen få voksne menn vist interesse innimellom, på ok måter, hadde ikke dette vært et tema. Hadde voksne fornuftige menn skjønt hvordan det er å være ung kvinne ville antagelig menn stått først angående å reagere negativt på det. Spesielt voksne menn med døtre. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 21.17):

Jeg snakker ikke om og gå etter en kvinne i 20 årene, jeg snakker om og observere at en kvinne i 20 årene er attraktiv.

Er det virkelig så perverst om en 45 år gammel mann, kan se at en 28 år gammel kvinne er attraktiv? 

Anonymkode: b8d98...003

28 ? er ikke hun voksen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt noen si at det er ekkelt at en i 40 årene finner en dame i 20 årene attraktiv. Det er hva en del menn innbiller seg de har rett til å gjøre og si når de finner yngre kvinner attraktive som er ekkelt. Jeg er ikke tiltrukket av dem for å ha det sagt, men jeg registrerer pene trekk også hos unge tenåringer. Skulle jeg kommentert på det eller fokusert blikket på dem hadde det vært ekkelt.

Menn må forstå at de fleste kvinner ikke er interessert i seksuell oppmerksom fra menn som er dobbelt så gamle som dem. Generelt er de fleste kvinner ikke interessert i den typen oppmerksomhet i settinger hvor det ikke er naturlig. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (51 minutter siden):

Tror ikke du og menn flest skjønner hvor mange eldre menn som "spør", eller at det som regel ikke blir gjort på ok måter. Hadde noen få voksne menn vist interesse innimellom, på ok måter, hadde ikke dette vært et tema. Hadde voksne fornuftige menn skjønt hvordan det er å være ung kvinne ville antagelig menn stått først angående å reagere negativt på det. Spesielt voksne menn med døtre. 

Nå har vel ingen forsvart dårlig oppførsel. 
Dette minner litt om å tillegge andre meninger en ikke har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 timer siden):

Nå har vel ingen forsvart dårlig oppførsel. 
Dette minner litt om å tillegge andre meninger en ikke har.

Nei, men det er altså dårlig oppførsel vi kvinner også er negative til. Menn som oppfører seg fint er ikke noe problem. Har aldri vært og vil aldri bli det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (7 timer siden):

Beskyttes? Du trenger vel ikke en ekstremt god forestillingsevne for å forstå at kvinner blir ett av to. 1) engstelige hvis de har dårlige erfaringer med eldre menn. 2) Matte og irritert over at den hundreogfemtiende førtiåringen tror at hun er tilgjengelig for ham. For meg som nå er 34 (kvinne), så oppsøker jeg ALDRI en tyveåring selv om jeg kan synes han er attraktiv. For meg er det helt naturlig å la være. Jeg er jo ikke fjern. Jeg synes det er veldig rart at menn som er mye eldre synes det er naturlig å sjekke opp tjueåringer. For all del, det er jo lovlig. Men det sier to ting for meg. 1) At han ikke skjønner at hun synes dette mest sannsynlig er irriterende, ekkelt eller ubehagelig. 2) En sånn mann er ikke noe for meg, skulle han prøve seg på meg senere. Jeg synes oppriktig dette er sosialt fjernt, uansett hvor lovlig det er. Så nei, det handler ikke bare om at kvinner må beskyttes, det handler for meg om sosiale antenner og modenhet.

Anonymkode: f05df...40a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (12 timer siden):

Det blir argumentert med at man som 40-åring bør ha normalt utviklede sosiale antenner og evne til å utvise folkeskikk. Det handler ikke om 20-åringer må "beskyttes" som sådan, men at det er helt unødvendig å utsette dem for uønsket romantisk eller seksuell oppmerksomhet. Igjen, folkeskikk og sosiale antenner.

Går det ikke an å bære være en ålreit person da, og prøve å ikke være ekkel mot andre? Er det for mye å spørre om?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om to år er jeg 40 og kona 29. Jeg skal si ifra om det er ekkelt.

Anonymkode: 6424b...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (12 timer siden):

En dame som er like gammel som deg, er ikke en "eldre person". Mannfolk må slutte å omtale jevnaldrende kvinner som "eldre" enn dem selv. Du hadde for øvrig heller ikke likt å få uønsket oppmerksomhet av innpåslitne, homofile menn som var større og sterkere enn deg, støtt og stadig. Da hadde du klagd. Men unge jenter må tåle uønsket oppmerksomhet fra dere, fordi det er "disse jentenes problem".

Anonymkode: 3563a...a1b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at yngre menn oppfører seg bedre enn litt mer eldre menn. Det er vel snarere tvert imot. Jeg har sett unge menn som henvender seg til jevnaldrende kvinner på en nesten aggressiv måte med temmelig direkte språkbruk og berøringer. Det er bare det at det aksepteres siden de er jevnaldrende. Jeg er ikke dame selv så jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg tror ikke problemet er sjekkemetodene til eldre, men alderen.

Som gammel 'creep' som en del ønsker å kalle oss ;) så er jeg enig med de fleste her. Det er fullstendig uaktuelt for meg å henvende meg til en ung kvinne i den hensikt å si noe som helst om utseendet hennes eller hvor fin jeg synes hun er. Det vil nok i de fleste tilfelle føles ubehagelig for kvinnen.

Anonymkode: 60b00...83d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om to år er jeg 40 og kona 29. Jeg skal si ifra om det er ekkelt.

Anonymkode: 6424b...71a

Det er jo ikke det når det faktisk er gjensidig tiltrekning. Og så er hun nesten 30 også, ikke bare 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (7 timer siden):

Det blir argumentert med at man som 40-åring bør ha normalt utviklede sosiale antenner og evne til å utvise folkeskikk. Det handler ikke om 20-åringer må "beskyttes" som sådan, men at det er helt unødvendig å utsette dem for uønsket romantisk eller seksuell oppmerksomhet. Igjen, folkeskikk og sosiale antenner.

Går det ikke an å bære være en ålreit person da, og prøve å ikke være ekkel mot andre? Er det for mye å spørre om?

Nå skal jeg se bort fra alle stråmennene som kommer her...

Men du skriver "Poenget er at disse middelaldrende mennene burde ha såpass med sosiale antenner at de skjønner at det vil være ekkelt for 20-åringer å bli lagt an på av dem. Derfor bør de holde seg unna til de eventuelt faktisk får interesse fra den yngre parten."

Så da blir spørsmålet ganske enkelt, er det greit at en middelaldrende tar kontakt på en hyggelig respektfull måte eller er ikke det? Senarioet forutsetter at ingen har verken vist negativ eller positiv atferd ovenfor hverandre tidligere.
Ikke bland inn personer som ikke oppfører seg eller ikke tar nei for et nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (5 minutter siden):

Men du skriver "Poenget er at disse middelaldrende mennene burde ha såpass med sosiale antenner at de skjønner at det vil være ekkelt for 20-åringer å bli lagt an på av dem. Derfor bør de holde seg unna til de eventuelt faktisk får interesse fra den yngre parten."

Så da blir spørsmålet ganske enkelt, er det greit at en middelaldrende tar kontakt på en hyggelig respektfull måte eller er ikke det? Senarioet forutsetter at ingen har verken vist negativ eller positiv atferd ovenfor hverandre tidligere.

Nei det er ikke greit. Di som gammel mann kan jobbe så hardt du bare orker, men unge damer holder ikke akkurat pusten mens de venter på denne hyggelige guesten.. 

Anonymkode: bfa22...5a7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En dame som er like gammel som deg, er ikke en "eldre person". Mannfolk må slutte å omtale jevnaldrende kvinner som "eldre" enn dem selv. Du hadde for øvrig heller ikke likt å få uønsket oppmerksomhet av innpåslitne, homofile menn som var større og sterkere enn deg, støtt og stadig. Da hadde du klagd. Men unge jenter må tåle uønsket oppmerksomhet fra dere, fordi det er "disse jentenes problem".

Anonymkode: 3563a...a1b

Når var jo dette alderen relativ til den yngste person, noe som sier seg selv.
Jeg hadde ikke trengt noe sosial codex for beskyttelse fra eventuelle homofile menn, så lenge de aksepterer avslag.

I denne trådene blir konsekvent blandet atferd med alder, selv om det gang på gang blir påpekt at en forutsetter akseptabel oppførsel.  Men det er jo vesentlig lettere å argumentere når en kan slenge på negativ atferd slik som "innpåslitne" for å støtte opp under aldersdiskriminering som faller helt sammen i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (4 minutter siden):

For min del er svaret nei, jeg synes ikke det. Ok som i at mannen er hyggelig og anstendig, men ikke ok, i og med at jeg mener det uansett handler om mangel på sosiale antenner og en forståelse av at kvinner opplever romantisk og seksuelle tilnærminger fra eldre menn såpass ofte at dette kan oppfattes som slitsomt og upassende uansett. Jeg forventer faktisk at mye eldre menn lar meg være i fred for romantisk og seksuell interesse. Et unntak ville ha vært hvis vi hadde hatt en relasjon over lang tid og det åpenbart var et eller annet mellom oss fordi vi kjente hverandre fra før.

Jeg forstår det sånn at du mener det skal være ok  ut fra et eller annet prinsipp, men dette er min, og jeg vet mange andre kvinners, oppfatning.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (14 timer siden):

Nei, men det er altså dårlig oppførsel vi kvinner også er negative til. Menn som oppfører seg fint er ikke noe problem. Har aldri vært og vil aldri bli det. 

Som du ser i svarene jeg får så stemmer ikke dette.  Det er mulig du ser fornuften her, men det er åpenbart flere som ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 minutter siden):

Som du ser i svarene jeg får så stemmer ikke dette.  Det er mulig du ser fornuften her, men det er åpenbart flere som ikke gjør det.

Ting er ikke fornuftig bare fordi DU mener det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...