Gå til innhold

Menn og sex - hvordan tenker menn? Rare opplevelser, trenger svar!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Menn er forsåvidt - til tider ; enkle dyr. Det der med forplantningsevne og lettere i modus for sex.  Noen menn vil tenke at dersom det er en god match i senga så kan et forhold fungere - altså tenker man med feil hode. Men, kanskje noe av årsaken også er hva "byttet" er....en singel dame uten barn ; lettere å få sex.  Skilt dame m/barn : ikke sååå lett o.s.v.  Det kan være vanskeligere for menn å tenke at har man en "connection" på det personlige plan, så kan alt det andre komme mer naturlig og sex deretter, det virker som den tankespiralen er ikke eksisterende hos noen.

Menn har også altfor lett til å tenke at damer er sexobjekter, dessverre.  I en guttegjeng ville alltid spørsmål som - syns du hun er fin ?  Er hun sexy ?  ville du knullet henne ? dukke opp, og det er gjerne i en ung alder....altså en grunntanke om kvinnen som et sexobjekt. 

Så er neste spørsmål : for deg....skal du være negativt overrasket, eller overrasket overhode om at menn er interessert i sex med deg ??  neppe !

Så er det unntaket :  menn som virkelig søker en personlig kjemi og leter etter en kvinne som han vil skape en god relasjon med og ser som kjærestemateriale.  Vel, de finnes jo - men er vanskeligere å få tak i, særlig i singel markedet. De vil være vanskelige å finne for deg som er singel dessverre.  Så du må nok være flink til å filtrere og finne først mye gråstein før du finner gull, men om du virkelig ønsker å treffe en mann med gode intensjoner så skal du allikevel ikke gi opp. Nettopp fordi denne mannen finnes, og han leter i samme marked som deg. 

Mye har jo med alder å gjøre også - i hvilket alders segment leter du ?  20-30 åringer er fortsatt i party-perioden og gjør mye sosialt, 30-40 åringer er i etablerer fasen og er følgelig klar for å etablere et forhold med en dame han kan tenke seg å dele livet med, 40-50 åringer har ofte barn fra tidligere forhold og dersom de er single ; vil gjerne teste ut hvor attraktive de er i singel markedet og kan nøye seg med ONS eller forskjellige sexpartnere...45-55ish ; stort sett veletablert, kanskje med kone og mer voksne barn - de som er single her vil også ofte realisere litt drømmer, og sier ikke nei takk om en flott dame biter på kroken.

Så dette bildet du tegner av menn/sex/forhold ; det er på mange måter komplekst på en måte og ukomplisert på annet vis. Men den enkle forklaringen er ofte at menn nettopp er enkle - men, når du treffer denne med flott kjemi og match så vil du oppleve mye kjærlighet, omtanke og trofasthet - kanskje noe som varer livet ut....

Allikevel skal du ikke gi opp håpet om å treffe drømmemannen (dersom det er ditt ønske)....han finnes ganske sikkert der ute et sted....

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi hvis du først treffer hennes så kan kan du være usjarmerende, dum som et brød, passiv aggressiv og ha dårlig holdning. Ville du da hatt sex bare fordi kroppen hennes var deilig?

For min del må det være noe mer. Tiltrekning som kommer av at han faktisk har noe sjarm og ikke fremstår som totalt sjelløs og kjedelig eller bitter.

Anonymkode: 0195h6...71b

Du mente selvsagt hvis jeg først treffer henne så kan HUN være usjarmerende?

Du som kvinne har opplagt helt andre kriterier for å ha sex enn jeg som mann..

Historisk og biologisk investerer jeg en liten varm skvett jeg kan gjøre 10000 ggr gjennom livet. I den verden biologien din ble til fantes ikke prevensjon eller NAV...så  underbevisst  opplever du ennå å investere hele livet hvis en mann spruter i deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (2 minutter siden):

Du mente selvsagt hvis jeg først treffer henne så kan HUN være usjarmerende?

Historisk og biologisk investerer jeg en liten varm skvett jeg kan gjøre 10000 ggr gjennom livet. I den verden biologien din ble til fantes ikke prevensjon eller NAV...så  underbevisst  opplever du ennå å investere hele livet hvis en mann spruter i deg...

Jeg orker ikke hele denne evolusjonsleksjonen hver eneste gang vi har diskusjoner som denne. Er flere menn som har sagt lignende som meg her inne på kg før. Og jeg har kost meg masse i tjueårene til tross for at jeg ikke blir våt av noen stillestående bilder.

Anonymkode: 01956...71b

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skjer med dette?  Er det virkelig sånn for menn at dere kan se på et bilde av noen og tenke - jepp hu der er søt så hun vil jeg pule!  Er dere såå enkle? 😅

Det raske svaret: For mange menn, meg inklusive, ja.

(Jeg har aldri forstått kritikken av å være «enkel» på dette nivået, Komponenter i en relasjoner SKAL være enkle. Livet er komplisert nok om vi skal gjøre enkle ting komplisert.)

Du får mange tilbud, det finnes en kø til hjertet ditt hvis du eksponerer deg og hva du vil. De absolutt fleste menn opplever ikke det. 

Har du markert på en mann, vil han typisk huske det for livet. For han som nå er med partner, kan du være den som «got away».

Fra ditt perspektiv er vi sikkert for «enkle», men det er bare noen av de du har å velge mellom, og det du skal fokusere på, er det DU ønsker ut av din relasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (1 minutt siden):

Det raske svaret: For mange menn, meg inklusive, ja.

(Jeg har aldri forstått kritikken av å være «enkel» på dette nivået, Komponenter i en relasjoner SKAL være enkle. Livet er komplisert nok om vi skal gjøre enkle ting komplisert.)

Du får mange tilbud, det finnes en kø til hjertet ditt hvis du eksponerer deg og hva du vil. De absolutt fleste menn opplever ikke det. 

Har du markert på en mann, vil han typisk huske det for livet. For han som nå er med partner, kan du være den som «got away».

Fra ditt perspektiv er vi sikkert for «enkle», men det er bare noen av de du har å velge mellom, og det du skal fokusere på, er det DU ønsker ut av din relasjon.

Kan dere ikke bare svare for dere selv?

Nok av mannfolk der som er kjekke og likevel ikke knuller alt de synes er pent.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Lol, ja  fordi dere ikke kan noe om biologi 🤣 er bare en oppfordring til at dere skal slutte å høres dumme ut når det prøver å belære kg om noe hans høyhet Jordan Peterson har sagt.

Vel, det er ganske mange studier som forteller det samme. Jeg vet ikke engang hvem Jordan Peterson er? Influencer? 
https://www.vice.com/en/article/apparently-mens-brains-are-hardwired-to-choose-sex-over-food/
https://www.psychologytoday.com/us/blog/evolution-of-the-self/201205/the-triggers-of-sexual-desire-men-vs-women
https://newrepublic.com/article/91230/why-men-are-still-beasts

Og mye mer forskning. Betyr jo ikke at vi ikke klarer å styre oss, men det grunnleggende instinktet ligger bestandig til grunne.

Anonymkode: a093b...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, det er ganske mange studier som forteller det samme. Jeg vet ikke engang hvem Jordan Peterson er? Influencer? 
https://www.vice.com/en/article/apparently-mens-brains-are-hardwired-to-choose-sex-over-food/
https://www.psychologytoday.com/us/blog/evolution-of-the-self/201205/the-triggers-of-sexual-desire-men-vs-women

Og mye mer forskning. Betyr jo ikke at vi ikke klarer å styre oss, men det grunnleggende instinktet ligger bestandig til grunne.

Jeg gidder ikke dette. Nå begynner dere igjen. For en monomani.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder ikke dette. Nå begynner dere igjen. For en monomani.

Når ikke forskning er god nok, er det jo ikke vits å diskuter noe som helst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det isåfall slik at de beste mennene, de som har vokst opp i harmoniske familier med trygghet og kjærlighet, som slår seg til ro med fast partner tidligst? 

De menn som knuller mye rundt er nesten bestandig fra mer rotløs og utrygg oppvekst. 

Anonymkode: 86dde...85e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ikke forskning er god nok, er det jo ikke vits å diskuter noe som helst.

Lol, forskning aka cherry picking. Du er ikke interessert i biologi, bare kjønn. Da får dere heller si at dere er interessert i kjønnsforskning, og noen studier spesifikt.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (11 minutter siden):

Meg som mann har andre kriterier for sex en deg.

Å gjøre dette til en «mann vs damer» blir en alt for stor forenkling.

Anonymkode: d2eea...74a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det isåfall slik at de beste mennene, de som har vokst opp i harmoniske familier med trygghet og kjærlighet, som slår seg til ro med fast partner tidligst? 

De menn som knuller mye rundt er nesten bestandig fra mer rotløs og utrygg oppvekst. 

For di de beste mennene har funnet de beste partnerne, som tilfredstiller dem på alle områder?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Meg som mann har andre kriterier for sex en deg.

Å gjøre dette til en «mann vs damer» blir en alt for stor forenkling.

Anonymkode: d2eea...74a

Yeah! 😄 Si det som det er.

Anonymkode: 3f705...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For di de beste mennene har funnet de beste partnerne, som tilfredstiller dem på alle områder?

Joda, men om instinkter til menn er å rote mest mulig rundt skulle da de beste menn med god selvfølelse og trygghet iallefall gjort det. Istedenfor er det menn med rotløs og utrygg bakgrunn som i hovedsak gjør det. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan dere ikke bare svare for dere selv?

Nok av mannfolk der som er kjekke og likevel ikke knuller alt de synes er pent.

Vell, det er en egen subgruppe.

Jeg er hverken «kjekk» eller har tilgang til alle jeg liker, så jeg vet ikke noe om hvordan disse tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah! 😄 Si det som det er.

Ah, den klassiske alle menn som ikke sier som meg, lyver. Tåpelig.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Druid skrev (Akkurat nå):

Vell, det er en egen subgruppe.

Jeg er hverken «kjekk» eller har tilgang til alle jeg liker, så jeg vet ikke noe om hvordan disse tenker.

Jaha, en subgruppe. Du er jaggu glad i påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere med med alternatice evolusjonsversjonene deres da gutta! God natt!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, den klassiske alle menn som ikke sier som meg, lyver. Tåpelig.

Han sa at menn er ulike, er det en løgn det altså? Jeg er glad det er en fornuftig person som sier nei til at dette skal bli en forenklet kjønnskamp slik det bestandig blir.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, en subgruppe. Du er jaggu glad i påstander.

Siden den påstanden pr def ikke kan bestrides uten å hevde at alle menn er kjekke og alle menn avviser sex, så ser jeg ikke poenget i svaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...