Gå til innhold

Menn og sex - hvordan tenker menn? Rare opplevelser, trenger svar!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror ikke det å ikke bli lurt bestandig hjelper mot følelsen av å ha blitt lurt. Det er jo en helt vanlig ting å ønske seriøst forhold, men likevel ikke passe sammen med alle og enhver. Synes det er for stor tendens til at kvinner hevder seg lurt når menn avslutter noe, mens kvinner selv avslutter over lav sko når de ikke vil gå videre. Uten å anse seg selv som useriøse luringer av den grunn. Samt at menn kan være så ærlig som bare det om at han ikke er ute etter noe seriøst, men når kvinnen da likevel får følelser og håp lurer hun fort seg selv til å legge for mye i alt han sier og gjør. Lurer seg selv egentlig. 

Som kvinne blir jeg veldig oppgitt av kvinner som hevder seg lurt og løyet til når menn avslutter, eller når de selv har lurt seg selv. Såpass forventer jeg faktisk av voksne kvinner at de takler at mannen ikke fikk følelser for dem, for det krever jo vi av menn andre veien, og den rette er trossalt bare den personen hvor ønsket om å være med hverandre er gjensidig. 

Kvinner vet dessuten at menn ofte har lavere terskel for å ha sex, og at de færreste er overgripere, så når det blir sex bestemmer stort sett kvinner. Da er det en beslutning kvinnen må klare å stå inne for, selv om det ikke ble det utfallet hun ønsket seg. Igjen, den rette er jo kun den personen hvor følelser er gjensidige, og menn har - som kvinner- rett til å trekke seg tilbake om noe ikke er riktig. 

Selvfølgelig vondt når du ønsker en som ikke ville ha deg, uansett når i dating, men slik et det også for menn, og det er en naturlig del av dette at det man ikke ser fremtid i og ikke utvikler rette følelser for avsluttes. 

Lett å skille mellom kvinner og rasjonell innstilling vs prinsessefakter her. Noen hevder seg brukt gang på gang, uansett løp i dette, og andre hevder seg aldri brukt, selv om de også har opplevd at ting ikke gikk som de ønsket. NOEN opplever å bli virkelig rundlurt (for eksempel at han hadde kjæreste fra før), men med kunnskap om at menn har lavere terskel for sex (og at beslutning om sex derfor står på kvinnen), samt at man vet at det må være riktige følelser hos begge for å bli fast forhold, så er det irriterende med kvinner som "blir lurt" igjen og igjen og igjen. Altså da får de gå i seg selv angående hvilke typer menn de velger og hva de tolker som løfter om fast forhold. "Jeg ønsker å treffe den rette og ha et livslangt forhold." er IKKE et løfte om at det blir med deg. Ikke om mannen er aldri så seriøs angående dette. Mye skal jo klaffe. 

Anonymkode: 86dde...85e

Angående lurt vs føle seg lurt så har du et godt poeng. Selv om en kvinne føler på nederlag og svik så er det ikke sikkert at det betyr at mannen lurte henne. Selv om det skjer en nedtur og man føler seg vonbroten, så er som regel hovedgrunnen at enkelte ganger klaffer det bare ikke, og man kan ikke ta ting så veldig personlig da. 

Men klart, det kan føles personlig når dette skjer 5, 8 eller 10 ganger på rad. Blir en følelse av mislykkethet, og da er det lett å skylde på mennene - som om at de har påført kvinnene noe.

Jeg liker at du balanserer kjønnene og minimerer skyld. 

Samtidig skal vi ikke undergrave at det finnes for mange menn som kun tenker med underlivet, og setter jord og følelser på spill for å få det til - på bekostning av kvinner. Dette har nok miljøskadet særlig kvinner, der alle menn blir møtt med skepsis. Også gode menn med sunne hensikter. Blir en vond sirkel med høye murer av det. 

Men tror du er inne på noe. Kanskje man alle skal begynne å gi litt mer faen og så ta kontroll mer i større grad. Man kan liksom ikke bli et "offer" for noen eller noe hvis det er DU som styrer showet. Tror mange har noe å lære her. Også menn som er seriøse. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer ikke til å skje at noen kompiser sier hei, for å si det mildt. Det er det jeg mener, jeg er lei meg for å ikke være pen nok til å i det minste ligge med disse desperate mennene. Vil ha sex. 
Jeg har bestandig vært den som har tatt kontakt, vil oppleve at en mann gjør det. Må være styggeste dama noen sinne. 

Anonymkode: 3f705...38a

Den gode nyheten er at du er garantert pen nok for mange menn der ute. Du har bare ikke truffet de enda. Eventuelt så har du faktisk ikke lagt merke til signalene rundt deg. De færreste menn tar kontakt ut av det blå. Også menn som ellers er tøff på sosiale plattformer med seksuelle henvendelser. 

Ikke gi opp før livet er over. Plutselig skjer det! Og du trenger jo bare den ene, ikke sant?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har troen på dumskap og feighet fremfor ondskap. Jeg tror manipulerende mennesker er i absolutt fåtall, selvfølgelig når det gjelder menn også.

Samtidig har du de damene (ser dem her inne) som blir såret og føler seg lurt når mannen bare vil ha sex, selv om han ikke har lovt henne noe eller sagt han er interessert. Det opplever selvfølgelig menn også, men de skriver sjeldnere på kg.

Det er derimot forholdsvis vanlig å hoppe til sengs med noen uten å være interessert i dem, både for menn og kvinner. Det er også vanlig å forveksle tiltrekning med forelskelse, det samme med behov for bekreftelse og forelskelse. Det er også vanlig å være interessert, men miste interessen.

Hvis man selv er en person som blir veldig såra når andre vil ha sex, men ikke forhold, så bør man skjerme seg litt, eller slutte å tenke at alt går forohldsveien bare fordi man har hatt seg, og han har sagt hen er eller ikke er interessert.

Mye kan skje.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (31 minutter siden):

Den gode nyheten er at du er garantert pen nok for mange menn der ute. Du har bare ikke truffet de enda. Eventuelt så har du faktisk ikke lagt merke til signalene rundt deg. De færreste menn tar kontakt ut av det blå. Også menn som ellers er tøff på sosiale plattformer med seksuelle henvendelser. 

Ikke gi opp før livet er over. Plutselig skjer det! Og du trenger jo bare den ene, ikke sant?

Sier du det til degselv? 

Vil ha en partner, men det tar tid. Blir eldre og vil ha et sexliv før kroppen ikke naturlig er der lengre. Så nå må jeg heller legge en plan om å ligge rundt, men jeg er ikke pen nok til at menn sjekker opp å det vet jeg for signalene er ikke der, da det er 100 prosent 0 kontakt med menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, du er jo ganske oppegående, så jeg tenker du finner en bedre måte. Det går jo an å skrive, for meg dette, og for flere jeg vet om, men menn er forskjellige etc. som er langt mer sant enn å skrive "vi menn". De fleste damer har jo blitt avvist, også når det kommer til den seksuelle biten, og da handler det ikke om at man er tannløs eller at vedkommende er i forhold. Å bli avvist er ikke en fremmed situasjon for kvinner heller. Har da prøvd meg på flere, også på byen, som virker tydelig uinteressert i noe som helst.

Anonymkode: 01956...71b

Ok, du har rett. Ser jeg skulle formulert meg annerledes.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sier du det til degselv? 

Vil ha en partner, men det tar tid. Blir eldre og vil ha et sexliv før kroppen ikke naturlig er der lengre. Så nå må jeg heller legge en plan om å ligge rundt, men jeg er ikke pen nok til at menn sjekker opp å det vet jeg for signalene er ikke der, da det er 100 prosent 0 kontakt med menn.

Jeg sier det til meg selv hver dag! Jeg skal ikke gi opp håpet før jeg ligger i grava. Omså jeg må vente på kjærligheten til jeg sitter på eldresenteret og finner meg ei snelle på bingoen der, så er det greit! ;) 

Imellomtiden nyter jeg jo godt av å leve i håpet. Man skal jo ikke undergrave følelsen av håp. Håp gjør underverker når alternativet ikke er der.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (Akkurat nå):

Jeg sier det til meg selv hver dag! Jeg skal ikke gi opp håpet før jeg ligger i grava. Omså jeg må vente på kjærligheten til jeg sitter på eldresenteret og finner meg ei snelle på bingoen der, så er det greit! ;) 

Imellomtiden nyter jeg jo godt av å leve i håpet. Man skal jo ikke undergrave følelsen av håp. Håp gjør underverker når alternativet ikke er der.

Men du sier bestandig at kvinner må ta steget. Hva med deg? Hvorfor støtter du ikke degselv til å ta kontakt med noen? Du trenger ikke vente på disse eldresenter snellene. Du bør helt også forbedrede staminaen til den tid, du kommer til å bli spist levende, møter du opp der om massevis av år uforberedt. Husk det er mindre unge til å beskytte oss fra hverandre når vi blir eldre 😅

Håp er der, men noen ganger, som når man har eggløsning 😩😩😩😩, står den dårligere støtt mot utolmodigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du sier bestandig at kvinner må ta steget. Hva med deg? Hvorfor støtter du ikke degselv til å ta kontakt med noen? Du trenger ikke vente på disse eldresenter snellene. Du bør helt også forbedrede staminaen til den tid, du kommer til å bli spist levende, møter du opp der om massevis av år uforberedt. Husk det er mindre unge til å beskytte oss fra hverandre når vi blir eldre 😅

Håp er der, men noen ganger, som når man har eggløsning 😩😩😩😩, står den dårligere støtt mot utolmodigheten. 

Kvinner som lever som ufrivillig enslige og er på utkikk bør tørre å ta steget oftere, ja. 

Jeg er for øyeblikket frivillig singel og ikke særlig på utkikk, så jeg gidder ikke tenke på det nå. Fordi jeg lever sterkt i håpet om at det ordner seg. Om det går 1 mnd, 1 år, 5 år eller 10 år gjør meg overhodet ingenting. Jeg har det fint, og jeg tror jeg skal oppleve kjærlighet igjen. 😊 Jeg er heldigvis som en god vin, blir bedre med årene, så jeg bekymrer meg ikke 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (1 minutt siden):

Kvinner som lever som ufrivillig enslige og er på utkikk bør tørre å ta steget oftere, ja. 

Jeg er for øyeblikket frivillig singel og ikke særlig på utkikk, så jeg gidder ikke tenke på det nå. Fordi jeg lever sterkt i håpet om at det ordner seg. Om det går 1 mnd, 1 år, 5 år eller 10 år gjør meg overhodet ingenting. Jeg har det fint, og jeg tror jeg skal oppleve kjærlighet igjen. 😊 Jeg er heldigvis som en god vin, blir bedre med årene, så jeg bekymrer meg ikke 😅

Da bør du være redd, damene elsker god vin.

Liker ikke at du påvirker mannen min til å ikke kontakte meg. Fy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da bør du være redd, damene elsker god vin.

Liker ikke at du påvirker mannen min til å ikke kontakte meg. Fy.

Snu på det. Jeg påvirker DEG til å kontakte mannen din. ;) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (9 minutter siden):

Snu på det. Jeg påvirker DEG til å kontakte mannen din. ;) 

Jeg kan ikke gjøre det igjen, det blir for mye for egoet mitt å være hun som aldri har blitt romantisk eller sexuelt forført av en mann før. 

Etter at det har skjedd, å om det ikke er rett mann, så kan jeg sikkert gå tilbake til å være mer åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (3 timer siden):

Angående lurt vs føle seg lurt så har du et godt poeng. Selv om en kvinne føler på nederlag og svik så er det ikke sikkert at det betyr at mannen lurte henne. Selv om det skjer en nedtur og man føler seg vonbroten, så er som regel hovedgrunnen at enkelte ganger klaffer det bare ikke, og man kan ikke ta ting så veldig personlig da. 

Men klart, det kan føles personlig når dette skjer 5, 8 eller 10 ganger på rad. Blir en følelse av mislykkethet, og da er det lett å skylde på mennene - som om at de har påført kvinnene noe.

Jeg liker at du balanserer kjønnene og minimerer skyld. 

Samtidig skal vi ikke undergrave at det finnes for mange menn som kun tenker med underlivet, og setter jord og følelser på spill for å få det til - på bekostning av kvinner. Dette har nok miljøskadet særlig kvinner, der alle menn blir møtt med skepsis. Også gode menn med sunne hensikter. Blir en vond sirkel med høye murer av det. 

Men tror du er inne på noe. Kanskje man alle skal begynne å gi litt mer faen og så ta kontroll mer i større grad. Man kan liksom ikke bli et "offer" for noen eller noe hvis det er DU som styrer showet. Tror mange har noe å lære her. Også menn som er seriøse. 

Selvfølgelig føles det vondt og man føler på både avvisning og å ikke lykkes når noen ikke vil ha deg. Det er likevel få til ingen som ikke opplever slikt. Det er en naturlig del av dette med å finne den rette det å velge bort og bli valgt bort til det er klaff begge veier. 

Så er det jo lov og klokt å ha en læringskurve. Selv for kvinner. Siste kvinne jeg måtte høre en tirade fra om menn som bare lurer og lyver snakker som en bryggesjauer og finner mennene hun "blir lurt av" i fylla siste timer på byen. Det er ingen selvinnsikt på at hun har en oppførsel selv som medfører at hun antagelig ikke er førstevalget angående å bli tatt hjem til mor, eller at hockups i fylla ikke er beste måten å finne seriøs kjæreste på. Hun har hatt iallefall tre seriøse kjærester likevel, men har et slikt vesen for drama at det gikk rett vest. (En krangel som utarter seg slik at tv blir knust for eksempel. Barn som kaller mor jævla fitte ved krangel. Med mer.) Om jeg får lov å være så frekk er det ikke helt uvanlig at kvinner som igjen og igjen hevder seg brukt enten ligger på lav skala på intelligens eller har vokst opp i miljøer hvor den sosiale kapitalen ikke er kjempehøy, og hvor språk og oppførsel er litt røff, og språkbruk og drama blir litt mye for gjennomsnittlige nordmenn. 

Nå vet jeg at jeg er fordomsfull, men angående å finne partner betyr slikt noe. Veldig få ønsker å ta en som ikke prater noenlunde anstendig og ikke oppfører seg noenlunde ok hjem til sine foreldre. Da må det nesten være en partner som selv er herdet angående slikt, og har tilsvarende familie, og selv slike ønsker gjerne ikke ytterligere drama. (Selv om de kan ha tilsvarende tendenser.)

Jeg har selv en venninne fra slikt miljø, og det var absolutt ikke de beste menn hun tiltrakk seg før hun via utdanning, jobb og venninner fikk en mildere fremtoning. Hun er svært intelligent da, så hun lærte. 

Mulig dette er ting man knapt har lov til å gi uttrykk for, men hvordan man er i oppførsel og språk har noe å si for å bli vurdert som seriøs partner. 

Anonymkode: 86dde...85e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 20.27):

OK, jeg har et par rare opplevelser jeg trenger å få andres perspektiv på.  Det gjelder menn og sex, og til dels dating. Har hatt tre menn i sommer/høst som har kontaktet meg og jeg finner fort ut at sex er hovedmålet. Forsåvidt ikke helt ille, men jeg er på let etter en kjæreste.

1. en ukjent mann som la meg til som venn på fb.  Jeg kjenner han ikke, men ser vi har mange felles kjente og endel like interesser, så jeg godtar. Han skriver til meg etter et par dager og kontakten er fin. Før det etter en tid kommer frem at han la meg til fordi han håpet å "få elske vilt og hemningsløst med deg!"    - jeg blir litt satt ut og sier at det ikke er aktuelt for meg.

2. en jeg traff for 11 år siden. Vi hadde en fin greie som fwb etter at jeg skilte meg. Den gangen var jeg ikke ute etter noe, men fikk etterhvert litt følelser - men backet unna da jeg skjønte at det ikke ble gjengjeldt. Han har tatt kontak opp gjennom årene en sjelden gang - bare for å skrive litt. Nå var det noe mer og han var åpen på at han ønsket å treffe meg. Jeg sa nei fordi han ikke er singel. OM han hadde vært singel kunne jeg godt truffet han, men bare for en kaffe/øl type treff - ville aldri planlagt sex. Men han virket åpen for sex.

3. En jeg var på EN date med for sikkert 7-8 år siden. Vi matchet nå på Happn, men han bor i Oslo og jeg et stykke unna, så jeg tenkte ikke at  det kunne bli noe annet enn kaffe når jeg er i storbyen. Han på den annen side, ville ha sex.  Jeg sa at hvordan kan det være aktuelt, vi har møttes en gang og knapt utvekslet en klem... så nei takk.  Jeg fjernet matchen, men fyren har jaggu funnet meg og trykket liker igjen!

Hva skjer med dette?  Er det virkelig sånn for menn at dere kan se på et bilde av noen og tenke - jepp hu der er søt så hun vil jeg pule!  Er dere såå enkle? 😅  at mann nr 2 kunne tenke seg å møtes for sex er liksom litt lettere å forstå da vi har gjort det før og han vet hva han går til, på en måte.

Men jeg skjønner ikke hvordan dere tenker og hvordan dere kommer frem til at noen vil dere ha sex med og andre vil dere ha noe mer med. Og ang mann 1, så er han på møteplassen (der jeg også er) og han har skrevet at han er ute etter en kjæreste som han vil dele livet sitt med.  Da jeg så det ble jeg litt lei meg, for hvorfor ville han ikke det med meg?  Hvorfor bare sex, liksom? 

Håper vi kan ha en ordentlig diskusjon rundt dette og vil gjerne høre menns tanker om akkurat dette med sex/ikke sex - forhold.

Anonymkode: 001e5...3fc

Værsåsnill å ikke ta et par raringer som skriver til deg på sosiale medier og følg opp med at alle menn er så enkle. 

Hilsen alle andre menn. 

Anonymkode: 405ac...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 20.27):

Er det virkelig sånn for menn at dere kan se på et bilde av noen og tenke - jepp hu der er søt så hun vil jeg pule!  Er dere såå enkle?

Ja.

Hilsen mann.

Anonymkode: dcdb2...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...