Gå til innhold

Menn og sex - hvordan tenker menn? Rare opplevelser, trenger svar!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Druid skrev (Akkurat nå):

Siden den påstanden pr def ikke kan bestrides uten å hevde at alle menn er kjekke og alle menn avviser sex, så ser jeg ikke poenget i svaret ditt.

Bla og bla, bla, bla, bla.:opplyser:

Anonymkode: 01956...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes det er ganske morsomt, men mest fordummende hver gang noen drar opp «forskningskortet» og «biologi» på Kvinneguiden.

Her forsøker man å forklare komplekse prosesser om seksualfunskjon og menneskelig atferd med obskure artikler om «forskning», gjort på et lite utvalg i det som gjerne er et annet land og kultur. Deretter bruker man det som et slags bevis for at «menn er slik» og «kvinner er slik». Det er så latterlig.

Mer relatert til trådens tema. Nei. Selvfølgelig er ikke et bilde av en kvinne nok til at alle menn vil ha sex med den det er bilde av. For mange så er det selvfølgelig langt flere faktorer som må på plass for at man vil ha sex med vedkommende.

Jeg kjenner også kvinner som ser helt amazing ut, men som jeg aldri hadde ville hatt sex med. Jeg kjenner menn som har avvist jenter som ser flotte ut, fordi de har «feil» musikksmak, «feil» humor eller andre ting som for dem var turn off, mens for andre kan det være en banal bagatell. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vel, det er ganske mange studier som forteller det samme. Jeg vet ikke engang hvem Jordan Peterson er? Influencer? 
https://www.vice.com/en/article/apparently-mens-brains-are-hardwired-to-choose-sex-over-food/
https://www.psychologytoday.com/us/blog/evolution-of-the-self/201205/the-triggers-of-sexual-desire-men-vs-women
https://newrepublic.com/article/91230/why-men-are-still-beasts

Og mye mer forskning. Betyr jo ikke at vi ikke klarer å styre oss, men det grunnleggende instinktet ligger bestandig til grunne.

Anonymkode: a093b...26b

Bare så det er nevnt; At menn er laget for å knulle rundt er det ingen håndfaste beviser for, men det er det helt faktisk for at kvinner er skapt for å være ikke- monogame. Beviset ligger i utformingen på menns egen penis. Kanten på penishodet som er formet i forhold til å feie ut andre menns sæd. 

Så rent bevismessig, håndfast, er det kvinner som har biologi til å rote rundt. Mulig begge kjønn, men det finnes ingen beviser motsatte vei. Bare antagelser og tro. 

Anonymkode: 86dde...85e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare så det er nevnt; At menn er laget for å knulle rundt er det ingen håndfaste beviser for, men det er det helt faktisk for at kvinner er skapt for å være ikke- monogame. Beviset ligger i utformingen på menns egen penis. Kanten på penishodet som er formet i forhold til å feie ut andre menns sæd. 

Så rent bevismessig, håndfast, er det kvinner som har biologi til å rote rundt. Mulig begge kjønn, men det finnes ingen beviser motsatte vei. Bare antagelser og tro. 

Siden vi er istand til å både rote rundt og være monogame, så tipper jeg vi er ment for begge og at det ikke har så mye å si.

Anonymkode: 3f705...38a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forskning viser at menns kukkhode er beviset for kvinners naturlige trang til ikke-monogami.

Man må jo elske kvinneguiden.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

OK, jeg har et par rare opplevelser jeg trenger å få andres perspektiv på.  Det gjelder menn og sex, og til dels dating. Har hatt tre menn i sommer/høst som har kontaktet meg og jeg finner fort ut at sex er hovedmålet. Forsåvidt ikke helt ille, men jeg er på let etter en kjæreste.

1. en ukjent mann som la meg til som venn på fb.  Jeg kjenner han ikke, men ser vi har mange felles kjente og endel like interesser, så jeg godtar. Han skriver til meg etter et par dager og kontakten er fin. Før det etter en tid kommer frem at han la meg til fordi han håpet å "få elske vilt og hemningsløst med deg!"    - jeg blir litt satt ut og sier at det ikke er aktuelt for meg.

2. en jeg traff for 11 år siden. Vi hadde en fin greie som fwb etter at jeg skilte meg. Den gangen var jeg ikke ute etter noe, men fikk etterhvert litt følelser - men backet unna da jeg skjønte at det ikke ble gjengjeldt. Han har tatt kontak opp gjennom årene en sjelden gang - bare for å skrive litt. Nå var det noe mer og han var åpen på at han ønsket å treffe meg. Jeg sa nei fordi han ikke er singel. OM han hadde vært singel kunne jeg godt truffet han, men bare for en kaffe/øl type treff - ville aldri planlagt sex. Men han virket åpen for sex.

3. En jeg var på EN date med for sikkert 7-8 år siden. Vi matchet nå på Happn, men han bor i Oslo og jeg et stykke unna, så jeg tenkte ikke at  det kunne bli noe annet enn kaffe når jeg er i storbyen. Han på den annen side, ville ha sex.  Jeg sa at hvordan kan det være aktuelt, vi har møttes en gang og knapt utvekslet en klem... så nei takk.  Jeg fjernet matchen, men fyren har jaggu funnet meg og trykket liker igjen!

Hva skjer med dette?  Er det virkelig sånn for menn at dere kan se på et bilde av noen og tenke - jepp hu der er søt så hun vil jeg pule!  Er dere såå enkle? 😅  at mann nr 2 kunne tenke seg å møtes for sex er liksom litt lettere å forstå da vi har gjort det før og han vet hva han går til, på en måte.

Men jeg skjønner ikke hvordan dere tenker og hvordan dere kommer frem til at noen vil dere ha sex med og andre vil dere ha noe mer med. Og ang mann 1, så er han på møteplassen (der jeg også er) og han har skrevet at han er ute etter en kjæreste som han vil dele livet sitt med.  Da jeg så det ble jeg litt lei meg, for hvorfor ville han ikke det med meg?  Hvorfor bare sex, liksom? 

Håper vi kan ha en ordentlig diskusjon rundt dette og vil gjerne høre menns tanker om akkurat dette med sex/ikke sex - forhold.

Anonymkode: 001e5...3fc

Det høres jo ut som du er godt voksen (og kanskje vel så det), og at disse fyrene er det samme. Høyst besynderlig oppførsel, alderen tatt i betraktning.

Anonymkode: 15696...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sicario skrev (4 minutter siden):

Syntes det er ganske morsomt, men mest fordummende hver gang noen drar opp «forskningskortet» og «biologi» på Kvinneguiden.

Her forsøker man å forklare komplekse prosesser om seksualfunskjon og menneskelig atferd med obskure artikler om «forskning», gjort på et lite utvalg i det som gjerne er et annet land og kultur. Deretter bruker man det som et slags bevis for at «menn er slik» og «kvinner er slik». Det er så latterlig.

Mer relatert til trådens tema. Nei. Selvfølgelig er ikke et bilde av en kvinne nok til at alle menn vil ha sex med den det er bilde av. For mange så er det selvfølgelig langt flere faktorer som må på plass for at man vil ha sex med vedkommende.

Jeg kjenner også kvinner som ser helt amazing ut, men som jeg aldri hadde ville hatt sex med. Jeg kjenner menn som har avvist jenter som ser flotte ut, fordi de har «feil» musikksmak, «feil» humor eller andre ting som for dem var turn off, mens for andre kan det være en banal bagatell. 

Har også avvist av musikksmak og bilmerke 😂 Følte personen var helt feil utifra det, at vi ikke kunne ha et forenelig liv estetisk. Fordommer, er ikke imun mot dem.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også avvist av musikksmak og bilmerke 😂 

En kvinne som kjører Honda HRV og hører på NRK mp3 er ingen kvinne for meg 😂

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi er istand til å både rote rundt og være monogame, så tipper jeg vi er ment for begge og at det ikke har så mye å si.

Enig. 

Det har iallefall ikke noe for seg å hevde at menn er dem som er skapt for å rote, og ha det som begrunnelse og unnskyldning (alt ettersom) når naturen/evolusjonen har talt veldig tydelig angående kvinner. 

Så har det jo i hundrevis av år vært em kamp for å få kontroll over kvinner. Undertrykke kvinners seksuelle natur. Med det beviset på ikke- monogam tendens vi faktisk har og at menn ikke helt sikkert kunne vite hvem som var far før nyere teknologi må man vel erkjenne at menn har hatt litt grunn til å jobbe hardt for slik kontroll over kvinner, og at de også lyktes godt lenge. Delvis ennå. Å spille ut biologi- kortet angående menns naturlige søken etter å ha flere partnere blir likevel uvitende og dumt, når det eneste solide beviset vi helt faktisk har angående monogami- skapt eller ikke viser til at kvinner ikke ble skapt for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (8 minutter siden):

Forskning viser at menns kukkhode er beviset for kvinners naturlige trang til ikke-monogami.

Man må jo elske kvinneguiden.

Jeg er monogam, men hvor mye av det som er biologisk og hvor mye av det som er kulturell påvirkning vet jeg ikke. Tror de færreste er bevisst på hva ved seg selv som er biologi og kultur. 

Ja penis er skapt som den er for å feie ut andre menns sæd. 

Mye mulig fantes ikke begrepet monogami i tidligere tider. Man levde i grupper, og barna som kom var gruppens fremtidsressurser. Fordi forplantning er et naturlig mål ga likevel evolusjonen menn dette trikset for å forbedre sjansen for å få sin sæd frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg orker ikke hele denne evolusjonsleksjonen hver eneste gang vi har diskusjoner som denne. Er flere menn som har sagt lignende som meg her inne på kg før. Og jeg har kost meg masse i tjueårene til tross for at jeg ikke blir våt av noen stillestående bilder.

Anonymkode: 01956...71b

Bryr meg egentlig fint lite om hva du orker kjenner jeg, hvis du ikke vil høre mine synspunkter ikke svar på innleggene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er monogam, men hvor mye av det som er biologisk og hvor mye av det som er kulturell påvirkning vet jeg ikke. Tror de færreste er bevisst på hva ved seg selv som er biologi og kultur. 

Ja penis er skapt som den er for å feie ut andre menns sæd. 

Mye mulig fantes ikke begrepet monogami i tidligere tider. Man levde i grupper, og barna som kom var gruppens fremtidsressurser. Fordi forplantning er et naturlig mål ga likevel evolusjonen menn dette trikset for å forbedre sjansen for å få sin sæd frem. 

Ja da. Jeg syntes bare det var litt artig😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (Akkurat nå):

Ja da. Jeg syntes bare det var litt artig😄

Ja sett i lyst av at det i hovedsak er menn som drar frem biologi- kortet er det jo litt ekstra vittig. 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sicario skrev (12 minutter siden):

Veldig spsifikt 😂😂 

Jeg tror vi er litt skillt 💔 For meg er det alt som det ikke er mulig å ha magisk stemning i, som twilight/studio ghimbli/generelt filmmusikk. Han er fysisk nødt til å være litt geeky eller klassisk, ellers er det ikke kjærlighet. 

Kunne ha vibet i en Honda hrv 😂 

Du er nødt til å si bil og musikksmak som er innenfor.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du er nødt til å si bil og musikksmak som er innenfor.

Det er jo et fantastisk nåløye da😆

Selv er jeg ikke så opptatt av hva hun måtte høre på, men det er et stort pluss om hun er lidenskapelig angående musikk😊

Har egentlig aldri fått kommentar på biler jeg har hatt, bort sett i fra da jeg hadde VW boble fra 50 tallet som min første bil. En rusthaug med sjarm som jeg arvet🚗

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes du er inne på noe her, som jeg ofte savner i disse singel- debattene (/krigene). Virker da som mange menn synes det å stadig ligge med nye kvinner er det ultimate livet. Man slår seg ikke til ro om det er mulig påstår noen. 

Jeg kjenner mange menn som har vært såpass heldig med at de hadde muligheten til det, men en etter en ga de uttrykk for at det livet ble tomt, trist og repeterende. Han ene ble skikkelig deppa til slutt, og hanglet stadig mer. Var ikke glad lenger. Tilfeldig sex var ikke stas lenger. Så traff jeg ham plutselig på en badestrand, og han strålte. Da hadde han truffet en kvinne og forelska seg. Ble gift ganske fort også, og jeg har aldri før sett ham så lykkelig og tilfreds. Da han rotet rundt var det mer slik kul, litt stolt og ok tilfreds. Nå er han skikkelig happy. 

Alle de andre har valgt å slå seg til ro også. Å fortsette det livet, selv om mulig, var altså ikke det optimale og ultimate livet som mann. Det ble et tomt liv. De er mer tilfreds med å elske og bli elsket. 

Du forsto svarer mitt bedre enn jeg gjorde selv <3 

Anonymkode: 4598e...985

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
sicario skrev (23 minutter siden):

Da hadde ikke jeg vært kvinne for deg. 🤣

Altså har ingen Honda HRV, men så lite interessert i biler at jeg like gjerne kunne hatt det. Likegyldig til bil er jeg.  (Liker Mini litt da, men passer ikke til mine aktiviteter.)

NRK mp3 hører jeg gjerne. Eneste kanal jeg vet om som spiller mer enn de prater. 😆

Litt avsporing, men det var jammen konkret. 😅 Om jeg skal forsøke å være like konkret må jeg si at hardrock og å virkelig elske å kjøre begravelsesbil hadde gjort meg noe skeptisk. 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal forsøke å være like konkret må jeg si at hardrock og å virkelig elske å kjøre begravelsesbil hadde gjort meg noe skeptisk. 😂

Altså… meg også😂

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (20 minutter siden):

Det er jo et fantastisk nåløye da😆

Selv er jeg ikke så opptatt av hva hun måtte høre på, men det er et stort pluss om hun er lidenskapelig angående musikk😊

Har egentlig aldri fått kommentar på biler jeg har hatt, bort sett i fra da jeg hadde VW boble fra 50 tallet som min første bil. En rusthaug med sjarm som jeg arvet🚗

Vet du hva du ønsker deg? 😅 Har en venn og vi har mye til felles MEN hans lidenskap for veldig, vEldig hard rock har utsatt ørene mine for fare flere ganger enn en. Kan alltids si ifra, men han er så glad i det, å lever seg sånn inn at det er synd å ødelegge stemningen vær gang. Det kan bli deg, hva du må høre på er uvisst. Beklager om du elsker sånn musikk 😅

Søtt 😊 Å de støttet denne sjamklumpen håper jeg? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...