AnonymBruker Skrevet 30. september #81 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 14.37): Definitivt ikke. Lagerarbeidere tjener godt og er ofte litt mer «nedpå». Mye heller det enn en akademiker f.eks! Anonymkode: 39836...4b4 Tjener godt? Når jeg jobbet på lager gjennom vikarbyrå for mange år siden som sommerjobb var det helt elendig betalt i hvert fall. Men man kan vel nesten ikke forvente noe annet i en jobb som krever null kvalifikasjoner. Anonymkode: 929ff...da3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #82 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 14.37): Definitivt ikke. Lagerarbeidere tjener godt og er ofte litt mer «nedpå». Mye heller det enn en akademiker f.eks! Anonymkode: 39836...4b4 Ikke vær så dømmende. Jeg synes det er dumt at folk skal dømme enten lagerarbeidere eller akademikere. Ser dere ikke at det er samme type holdninger? Det er like ille å dømme en akademiker som å dømme en lagerarbeider. Begge grupper er bare mennesker. Anonymkode: 523fa...ada 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #83 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 14.20): Jeg spør fordi det har jeg skjedd meg et par ganger nå. Jeg har høyere utdannelse, men jobber ikke innenfor feltet mitt siden det er smalt og vanskelig. Jobben gir meg ikke så mye hjernetrim, men jeg har jo mange andre interesser. Anonymkode: 766c4...a7a Nei absolutt ikke. Anonymkode: 0ad70...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #84 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei absolutt ikke. Anonymkode: 0ad70...e23 Må legge til at jeg vet om flere som har blitt droppet av folk pga yrkesfaglige jobber,inkludert meg selv. Så det er jo noe som skjer. Tenker det er like greit å slippe unna de som gjør det Anonymkode: 0ad70...e23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 30. september #85 Del Skrevet 30. september Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #86 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 14.46): Ser ut som dere misforstod spørsmålet mitt. Anonymkode: 766c4...a7a Jeg tror det er du som velger feil damer! Lær av det! Det kan være TS at du velger deg ut damer som har samme utdanning som deg men er karrierebevisst og ønsker seg en kul og givende jobb. Du trenger jo en dame som ikke bryr seg om å ta en jobb som er så fancy. For meg så er det ganske viktig faktisk at min kjæreste har en jobb som er givende for han for trivselens del. Jeg ble bedt ut på date av en som studerer 40% nå og får stipend, lån og støtte fra mor og far. Han er en søvnig fyr som vil slappe av og game og det er ikke så spennende for meg. Men jeg og sånne som meg, er da feil dame for deg, så klart. Anonymkode: ca2e1...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #87 Del Skrevet 30. september Så lenge en mann kan betale for sine utgifter og vi har en felles forståelse for hva vi ønsker i fremtiden og at dette er en mulighet kan han være dørselger og selge toalettseter for min del. Anonymkode: 67e34...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 30. september #88 Del Skrevet 30. september Bare han trives med det han jobber med, så er det det viktigste 👌. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 30. september #89 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): De fleste velger utdanning når de er 19-20 år, og jeg vil påstå at flesteparten av dem igjen velger etter interesse. Om de tenker nøye gjennom konsekvenser, undersøker markedet og får et godt grep rundt karrieremuligheter (som jeg ikke tror de fleste gjør), kan man likevel være full av håp og troen på at det ordner seg. Jeg synes 19 er for ungt til å ha et så stort ansvar. Og på 5 år kan mye skje i jobbmarkedet. De som starta på informatikk i 2018 fikk seg nok et sjokk i fjor når "ingen" fikk jobb. Jeg har ditcha en fyr pga. jobb én gang. Han jobbet med PR, typisk å glatte over for og bagatellisere handlinger som ledere og politikere har gjort galt. Det synes jeg var for uærlig.. Da bør man jo også spørre seg hvorfor det finnes så mange utdanninger som leder til arbeidsløshet. Ligger ansvaret hos 19-åringene, eller hos universitetene som ikke klarer å omstille seg raskt nok? Anonymkode: f4cff...e7c Norge lider av bachelorsyken helt klart - men man har definitivt ansvar selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 30. september #90 Del Skrevet 30. september Ænema skrev (På 27.9.2024 den 14.36): ja man velger jo uføretrygd frivillig 🤦♀️ Det er noen idioter som tydeligvis tror det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september #91 Del Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): De fleste velger utdanning når de er 19-20 år, og jeg vil påstå at flesteparten av dem igjen velger etter interesse. Om de tenker nøye gjennom konsekvenser, undersøker markedet og får et godt grep rundt karrieremuligheter (som jeg ikke tror de fleste gjør), kan man likevel være full av håp og troen på at det ordner seg. Jeg synes 19 er for ungt til å ha et så stort ansvar. Og på 5 år kan mye skje i jobbmarkedet. De som starta på informatikk i 2018 fikk seg nok et sjokk i fjor når "ingen" fikk jobb. Men av de jeg kjenner som har tatt høyere utdanning og så gått på en sånn smell, på den ene eller andre måten, har ingen vært tilfredse med å i stedet slå seg til ro i en ufaglært jobb. De har gått kurs, tatt videreutdanning eller begynt på et nytt studie. Jeg ville rett og slett slitt litt med å forstå at noen kan gå fra høyere utdanning til lagerjobb og synes det er en tilfredsstillende permanent løsning. Hvilket sikkert sier en hel del om meg og hvor selvfølgelig det å ta en utdanning og å bruke den er i mitt miljø - og ikke minst å ønske å gjøre det, å ville bruke det man kan og utvikle det videre. For meg har noe av det verste med å bli ufør og falle utenfor arbeidslivet vært å miste den stimulansen og de mulighetene, det er vanskelig for meg å skjønne at andre kan velge bort den muligheten og være fornøyd med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå