Gå til innhold

Tålmodig venting etter andregangsintervju: Usikkerhet i ansettelsesprosessen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på andregangsintervju til drømmejobben for omtrent to uker siden. Jeg ble kalt inn til første intervju før søknadsfristen, og under intervjuet fikk jeg allerede invitasjon til andregangsintervju. Før det andre intervjuet gjennomførte jeg noen tester, og fikk tilbakemelding på at de var tilfredsstillende gjennomført. Jeg har fått tydelige hint om at jeg er en sterk kandidat i prosessen. Tre dager etter andregangsintervjuet fikk jeg beskjed om at avgjørelsen vil ta tid, da det er en del interne avklaringer som må gjøres i organisasjonen først, og at en beslutning ikke vil komme før utgangen av september. Nå står jeg og venter, mens jeg samtidig er i andre prosesser. Betyr dette at de vurderer å gå videre med noen andre? Er dette en vanlig situasjon?

Anonymkode: e3e22...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interne avklaringer kan bety at det er økonomiske utfordringer, feks at midlene til stilingen er usikre eller trukket. 

Anonymkode: 3c7e4...bb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta kontakt med de og høre om de har tatt en avgjørelse? Si at du er i andre prosesser, men at du er veldig interessert i denne jobben, og derfor lurer.

Anonymkode: 72087...dbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Interne avklaringer kan bety at det er økonomiske utfordringer, feks at midlene til stilingen er usikre eller trukket. 

Anonymkode: 3c7e4...bb1

Var i lignende situasjon som TS. Brukte masse tid på å lage videopresentasjon som var pålagt, intervjuer og tester. Fikk beskjed et par dager etter andregangsintervju om at stillingen var trukket på grunn av usikkerhet rundt stillingens behov og at de skulle vurdere å lyse den ut på nytt om noen måneder.

Anonymkode: 281b9...bb2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Var i lignende situasjon som TS. Brukte masse tid på å lage videopresentasjon som var pålagt, intervjuer og tester. Fikk beskjed et par dager etter andregangsintervju om at stillingen var trukket på grunn av usikkerhet rundt stillingens behov og at de skulle vurdere å lyse den ut på nytt om noen måneder.

Anonymkode: 281b9...bb2

Håper ikke det er tilfellet her 😬 

Hvorfor bruke så lang tid på en rekrutteringsprosess da😆

Anonymkode: e3e22...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...