Gå til innhold

Så utrolig stor forskjell på det som kommer ut i en abort? Noen som vet hvorfor de ser helt forskjellig ut? Trigger warning(ekkelt bilde)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt to aborter i uke 8-9, begge har vært en missed abortion. Legger med bilde av det som fosteret kom med begge gangene. Hvorfor ser det helt forskjellig ut? Anbefaler ikke å se på bildene om du har svak mage, da dette er svært ekle bilder. 

Spoiler

IMG_0092.thumb.jpeg.1ecfa8ea0fcd6015f1f9d417998f2b9f.jpeg

Spoiler

IMG_7775.thumb.jpeg.f412a4518f0233d68a430b2690353621.jpeg

Hvorfor kom det ut helt forskjellig? 

Anonymkode: fa654...46d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevd samme selv. Det har nok med om det kommer ut i sin helhet eller om det er innkapslet, og hvor lenge det har vært uten liv når det kommer ut. Det skjer jo litt fra uke 8 til 9, og det vil være forskjeller i  str og utvikling selv om det så hadde vært stoppet samme dag, kom ut samme dag etc. 

Anonymkode: 7e155...e03

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor størrelsesforskjell er det på dem?

Den andre ligner min abort etter blighted ovum som ble oppdaget sent. Veldig sammenpakket og mer som en hard klump. Altså var utviklingen stoppet lenge før aborten ble oppdaget. Den første graviditeten kan ha kommet lenger selv om abortene skjedde på ca samme tidspunkt.

Kondolerer så mye, abort er grusomt! 💔

Anonymkode: 4e395...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 16.34):

Hvor stor størrelsesforskjell er det på dem?

Den andre ligner min abort etter blighted ovum som ble oppdaget sent. Veldig sammenpakket og mer som en hard klump. Altså var utviklingen stoppet lenge før aborten ble oppdaget. Den første graviditeten kan ha kommet lenger selv om abortene skjedde på ca samme tidspunkt.

Kondolerer så mye, abort er grusomt! 💔

Anonymkode: 4e395...06a

Begge (sekkene?) var like store.. og i følge ultralyd med tanke på størrelse på embryoet, og når vi har sett hjerte banke osv så var jeg cirka like langt på vei. Men hvorfor har den ene en helt fin blank gjennomsiktig hinne? Samtidig som den andre er hard, flekkete og helt umulig å se inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si kondolerer så mye ❤️ 

Men ble MA'ene oppdaget til samme tidspunkt? Selv om begge embryoene var uke 8/9 (det øverste ser mer 9 uker ut, usikker på det under).

Det nederste ser ut til at embryoet kan ha vært dødt lenger (oppdaget senere) enn det øverste, og endringer har begynt å skje. Samt at det kan ha vært noe galt med fostersekk/morkake osv enn bare selve embryoet, og dermed gitt et annet utseende enn det øverste hvor det kanskje bare var selve embryoet det kan ha vært noe galt med.

Anonymkode: 58f84...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Først vil jeg bare si kondolerer så mye ❤️ 

Men ble MA'ene oppdaget til samme tidspunkt? Selv om begge embryoene var uke 8/9 (det øverste ser mer 9 uker ut, usikker på det under).

Det nederste ser ut til at embryoet kan ha vært dødt lenger (oppdaget senere) enn det øverste, og endringer har begynt å skje. Samt at det kan ha vært noe galt med fostersekk/morkake osv enn bare selve embryoet, og dermed gitt et annet utseende enn det øverste hvor det kanskje bare var selve embryoet det kan ha vært noe galt med.

Anonymkode: 58f84...376

Takk ❤️ Gikk vell kanskje litt over en uke lengre med nederste.. som fort da ble litt under to uker kanskje med ett dødt embryo da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...