Gå til innhold

luksusfellen ny sesong


marsvin

Anbefalte innlegg

Noen som har sett på? 

Jeg reagerer på hvor mye lønn de har, disse to første som er ekser med hver sin epiode 😮 butikksjef og murer. 
Butikksjef i klesbutikk har lønnstrekk på 9.000, men på tavlen har hun 34.000 utbetalt hver måned i lønn ( de nevner ikke om det er med feriepenger ol.)  34+9= 43. kan en butikksjef i klesbutikk virkelig ha lønn etter skatt på 43.000? da burde hun ha over 700.000 i året. mer enn flere andre i min krets som har mastergrad i div. jobber.

samme med han mureren som har lønnstrekk, da er det 38.000 som er hans månedslønn. får ikke vite hvor mye  lønnstrekk han har. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt er beregnet med i inntektene, feriepenger, stønader, barnetrygd osv osv. Reagerte mer på Bibbi som satt med (falske?) perler på slutten av episoden og i Drammens beste strøk og fikk slettet alle rentene. Syntes det var ufortjent god avtale.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCO skrev (11 timer siden):

Alt er beregnet med i inntektene, feriepenger, stønader, barnetrygd osv osv. Reagerte mer på Bibbi som satt med (falske?) perler på slutten av episoden og i Drammens beste strøk og fikk slettet alle rentene. Syntes det var ufortjent god avtale.

Sikkert kjøpt på loppis 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marsvin skrev (På 27.9.2024 den 12.36):

Noen som har sett på? 

Jeg reagerer på hvor mye lønn de har, disse to første som er ekser med hver sin epiode 😮 butikksjef og murer. 
Butikksjef i klesbutikk har lønnstrekk på 9.000, men på tavlen har hun 34.000 utbetalt hver måned i lønn ( de nevner ikke om det er med feriepenger ol.)  34+9= 43. kan en butikksjef i klesbutikk virkelig ha lønn etter skatt på 43.000? da burde hun ha over 700.000 i året. mer enn flere andre i min krets som har mastergrad i div. jobber.

samme med han mureren som har lønnstrekk, da er det 38.000 som er hans månedslønn. får ikke vite hvor mye  lønnstrekk han har. 

 

Jeg har ikke sett programmet, men synest ikke 700 000 er urimelig for en butikksjef. Vedkommende har ansvar for butikk og ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCO skrev (16 timer siden):

Alt er beregnet med i inntektene, feriepenger, stønader, barnetrygd osv osv. Reagerte mer på Bibbi som satt med (falske?) perler på slutten av episoden og i Drammens beste strøk og fikk slettet alle rentene. Syntes det var ufortjent god avtale.

Jeg syns også Bibbi slapp «billig» unna. 15k i boligutgifter er mye når du er aleine og har høy, usikret gjeld. At du selger en pels du kjøpte på loppis er ikke nok, syns jeg. Men, fint for henne at hun kan ta med barnebarna til syden om fem år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pleier å ta med alt av inntekter, altså feriepenger og evt. overtid eller bonuser er også med i det tallet, i tillegg til evt. barnebidrag eller barnetrygd.

Men ja, jeg reagerer også på hvor høy lønn enkelte (tilsynelatende) har, og likevel har de klart å opparbeide seg så mye gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gidder ikke se på lenger. Har inntrykk av at de som deltar er bortskjemte fjols som ikke trenger å ta følgene av sløsing og dårlige valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjelden sett Hallgeir så flat, spak og uinteressert som i episoden med Bibbi fra Drammen.  Var hun et lite interessant case, eller er det rett og slett sånn at man ikke kan gi "voksenkjeft" til ei dame i 60-årene?

Hun fikk uansett en meget god deal uten å selge unna så mye, og med den planlagte sydenturen med barnebarn intakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissy33 skrev (1 time siden):

Jeg har sjelden sett Hallgeir så flat, spak og uinteressert som i episoden med Bibbi fra Drammen.  Var hun et lite interessant case, eller er det rett og slett sånn at man ikke kan gi "voksenkjeft" til ei dame i 60-årene?

Hun fikk uansett en meget god deal uten å selge unna så mye, og med den planlagte sydenturen med barnebarn intakt.

Tipper tarotkort og spåing satte en stopper for noe veldig entusiasme, kan hende mye fjas fra Bibbi når kamera var avskrudd. Bare få det gjort type jobb/episode fra Hallgeirs side.

Endret av CCO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes svenske luksusfellen er kjekkere, dels fordi det dessverre ofte er verre tilfeller, men også fordi programmet varer litt lenger. Litt mer rett på sak, mindre vitsing og større utfordringer for økonomene. Liker også bedre Magnus og Magdalena, selv om Hallgeir også er en favoritt. Ble litt sjokkert nå da jeg googlet (hadde glemt hva Magnus het) at Patrick er død i fjor i trafikkulykke! Han sluttet i programmet i 2017, så det var en trist nyhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...