Gå til innhold

Det er jo nesten blitt umulig å flytte ut!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BARNEHAGE. Eller skole. Bare sier det. Du kan glatt jobbe 100% som vikar!!!! Ja, ikke fast jobb. Men det er penger inn mens du søker 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 16.56):

Dette... Jeg nærmer meg 200 med stormskritt, og det ser mørkt ut. Veilederen min sier det er andre tider nå.

Anonymkode: 20fbc...3cf

Innen oppvekst? :klo: Da kan du ikke ha søkt over hele landet. De sliter med å fylle stillinger innen skoler og barnehager her.

Anonymkode: a7c6c...fad

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 12.37):

Mange sliter nå, dessverre. Du må nok søke jobber andre steder enn det du har utdannet deg til, i første omgang iallefall, så kan du heller søke deg inn mot jobber du ønsker mens du står i en annen jobb. Søk på alt, butikkjobber, barnehager, sfo.. Lykke til😊

Anonymkode: 56e52...7ed

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 12.41):

6 søknader er ingenting(!). Du må levere søknad over alt hvor du kan jobb, om så butikk, bensinstasjon eller annet som gir inntekt. 

Anonymkode: 7de12...ea3

Da ville jeg heller prøvd vikarbyråer. Butikker, bensinsjtasjoner osv vil sikkert ikke ansette ts for en « i første omgang iallefall « stilling imens ts søker andre jobber. Opplæring og gjennomtrekk er dyrt, er jo lov og prøve selvsagt, men er jo idiotisk ledelse som ansetter åpenbart overkvalifiserte i fast stilling. 
vikarer i barnehage , sfo osv er mer typisk midlertidig jobb. 

Anonymkode: deaeb...b61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 13.08):

Barnehage/barn og ungdomsarbeider, student som bhg lærer

Anonymkode: dd827...4e3

Søk over hele landet. Det er garantert behov et sted. 

Se på det slik, det er nå du har mulighet til å oppleve noe helt nytt. Ingen forpliktelser, ikke egen bolig en gang. Mulighet til å pakke et-par bager, og bo hvor som helst. 

Anonymkode: 46013...1f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 15.41):

Har aldri skjønt at folk mener at det er lett å få jobb i barnehage og SFO. Jeg hadde en bachelor i pedagogikk og 4 års erfaring som skole/SFO-assistent da jeg var arbeidsledig i 3 år fra 2013 til 2016. Søkte over 200 jobber innen feltet, var på ca 60 jobbintervjuer, men fikk likevel ikke jobb. Til slutt fikk jeg jobb gjennom en bekjent på en SFO på andre siden av byen. Så å påstå at det er lett, er faktisk ikke riktig, man må kjenne folk i den "bransjen" for å få jobb, akkurat som andre steder. Evt kan man begynne som tilkallingsvikar, og håpe på fast jobb etterhvert, slik jeg gjorde i min nåværende jobb.

Anonymkode: 5ab95...3f0

Tror vi snakker om ufaglærte. Ja, nettopp vikar. Ts skal vel ikke jobbe i barnehage eller sfo over tid uansett, men som en start samtidig som det søkes om jobb i ts sitt fag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 12.32):

Jeg prøver og prøver og prøver å flytte ut. Men uten jobb kommer jeg meg ingen vei. Jeg var student, nå søker jeg 2 eller flere jobber i uka. Søkt 6 jobber til nå og fremdeles ikke hørt noe. Jeg bor med mine foreldre og er 24 år. Nå vil jeg stå på egne ben! Men hva i alle dager gjør jeg når jeg ikke har jobb?

Jeg får ikke dagpenger jeg pga jeg ikke har jobbet. Vil grine så frustrerende det er, jeg har rå til ett hus, men rentene er for høye til å opprettholde, veldig upraktisk å kjøpe nå. Men samtidig kan jeg ikke kjøpe hus pga jeg. Har. Ikke. Jobb. 

Er jeg helt alene i dette?

Du har søkt hele 6 jobber! stakkars deg, du må jo være traumatisert...
Sånn bare til informasjon, så søker mange på hundrevis av jobber før de får napp...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk napp på søknad nr 98 sist jeg søkte jobb (hadde excel skjema med full oversikt) og da søkte jeg på alt som var i nærheten av ok og litt relevant for meg (f.eks liten vits i at jeg søker jobb som flyver eller kirurg 😂). 

Du må fylle dagene dine med jobbsøk og gjøre hver søknad unik for den jobben. Du får napp til slutt.

Anonymkode: b5f7f...9a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 12.37):

du får stønad til livsopphold om du tar kontakt med NAV

Anonymkode: 9f6b7...3a0

Vit hva du snakket om før du gir «råd». Stønad til livsopphold er noen kroner til mat. Ikke til regninger. De blir stående på frys og personen ender til slutt i dyp gjeld. 

Tida for å flytte ut er ikke før man er i fast, greit betalt jobb. Hvis ikke ender man opp fattig og med dyp gjeld.

Anonymkode: 487d7...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er prisen for å være selvstendig med utdanning. Før i tiden og i andre kulturer ville du for lengst vært gift til en eldre mann med bolig, problem løst. Den moderne versjonen er å finne seg noen å flytte inn til midlertidig.

Anonymkode: d6310...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at du ikke trenger å få en jobb med det du er utdannet som.

Ja, målet er selvfølgelig å havne der, men i mellomtiden kan det hende du må jobbe med noe annet.

Mannen min brukte over et år på å få jobb, det er riktignok 15 år siden han var ferdig utdannet. Han har nå en god lederjobb, men mens han ventet på å få den jobben innen den bransjen han ønsker, og om har ført han dit han er i dag, jobbet han både som bussjåfør, postbud og som en slags alt-mulig-person i et mediehus.

Alt mens han også søkte på jobber innen det feltet han ønsket å jobbe, og som han hadde utdannelse for. Han jobbet vel i gjennomsnitt 80 %, som var nok til at økonomien vår gikk rundt, og han hadde samtidig mange timer i uka å bruke på søknader og intervjuer.

Anonymkode: 3dd0b...b41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik å forstå at du har hoppet av studier? I så fall er løsningen åpenbar. Gå tilbake til studiene, skaff deg helgejobb og studielån. Du har myr bedre muligheter i jobbmarkedet som ferdigutdannet.

Anonymkode: 87f9a...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ferdig utdannet barnehagelærer? Da burde det ikke være noe problem, det er stor mangel på barnehagelærere i hele landet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til voksenverdenen. Du må søke på alt du er i nærheten av å være kvalifisert for over hele landet. Jeg gikk ledig i nesten et år før jeg fikk jobb, og det var bare fordi jeg kjente sjefen fra før (vi jobbet samme sted men på forskjellige avdelinger for 25 år siden). Jeg sendte 2-5 søknader hver dag, både vanlige og åpne.

Anonymkode: 4c087...11c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror vi snakker om ufaglærte. Ja, nettopp vikar. Ts skal vel ikke jobbe i barnehage eller sfo over tid uansett, men som en start samtidig som det søkes om jobb i ts sitt fag. 

Det er barnehage/skole som er innenfor fagfeltet hennes, så det er et veldig bra tips at hun bør søke på de jobbene over hele landet. 

I tillegg til å søke på jobber TS, så bør du sette deg opp som vikar, både på kommunelista og evt. hos barnehageressursen eller noe lignende der du bor. Jeg jobbet som vikar i to år etter endt fagbrev for en del år tilbake, og jobbet så og si 100% begge årene. Så fikk jeg vikariat i en barnehage etter det, og hadde da en fot innafor. Det er helt klart verdt det å jobbe som vikar for å få noen kontakter i fagfeltet.

Anonymkode: 03eef...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette.. sant? Hva har du gjort i/med livet ditt? Hvordan kan man ikke ha flyttet ut og studert og hatt en masse deltidsjobber innen en alder av 25? Du er jo voksen. Er du syk?

Anonymkode: e9e86...ca9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk overalt. Tilkallingsvikar, i andre byer.. Jeg var 33 år da jeg fikk min første faste jobb. Måtte også flytte for å få fast jobb.

Anonymkode: 68abd...2df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vikarbyrå! Det skal utrolig mye til for at de ikke finner en jobb om man er nogenlunde normal. 

Mange organisasjoner søker også ververe. Telefonintervjustillinger behøver man heller ikke erfaring for å søke på. 

Mange søker hundrevis av jobber før de får napp. Men man må faktisk søke på alle jobber, også de som ikke er så fristende. 

Anonymkode: 0a10f...82a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på sykehjem eller bolig for utviklingshemmede. Gjør en god jobb og vær sikret jobb! 

Anonymkode: 69a25...f88

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ts uttrykker seg like vagt i- og følger opp jobbsøknader som hun gjør tråder der hun spør om råd, tror jeg forklaringen på jobbvanskene ligger der. 

Anonymkode: f9719...657

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har søkt 6 jobber, det er ingenting. Hva med søknadene dine? Er det snakk om gode søknader?

Du kommer til å flytte, bare ikke i dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...