Gå til innhold

Her i landet sensurerer vi ikke nakenhet på film og TV!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I Norge vet vi at kropp er naturlig. Trodde vi

Allerede på 70-tallet kunne man se en pupp her og der eller en tiss her og der på norsk film uten at folk fikk helt baluba.

Men nå har utviklingen begynt å gå baklengs. Kulturimport fra USA har gjort at man nå har begynt å sensurere pupper og tisser i vilden sky. I noen tilfeller (ja jeg ser på deg TVnorge) så sensurerer man også banneord.

Dette vil jeg ikke ha noe av i mitt land! Sensur ble vi ferdig med på 1940-tallet her i landet......

Anonymkode: deb48...77d

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg blir 100% krenket av denne tråden og ber innstendig om at både den og trådstarter kanselleres omgående.

Anonymkode: 29cbf...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har Paradise hotel eksistert i Norge? 15 år? De har satt sommerfugler på tisser og pupper siden det programmet kom til Norge iallefall. 

Anonymkode: 5fabc...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir 100% krenket av denne tråden og ber innstendig om at både den og trådstarter kanselleres omgående.

Anonymkode: 29cbf...b4d

Krenka av naturlige ting? Verden er gal....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor lenge har Paradise hotel eksistert i Norge? 15 år? De har satt sommerfugler på tisser og pupper siden det programmet kom til Norge iallefall. 

Paradise er kroneksempel på amerikanisering av norsk kultur, så er jo forsåvidt en selvbekreftende profeti....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Privatlivet/kroppen skal vernes? Nå florerer det av nakenhet fra filmer og serier på nettet. Det gjorde det ikke før i tida. Det spres i vilden sky og brukes av hvem som helst til hva som helst. Man kunne jo sikkert plassert en animert pupp og tiss her og der... For di skyld.

Anonymkode: a6c4e...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Paradise er kroneksempel på amerikanisering av norsk kultur, så er jo forsåvidt en selvbekreftende profeti....

Om du er imot «amerikanisering» må du slutte med telefon, TV, PC og internett, og finne fram fela som underholdning i stedet. Smalahove til middag og klenning med brunost til frokost i morgen. For ikke å glemme ullnikkers og tresko!!!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Privatlivet/kroppen skal vernes? Nå florerer det av nakenhet fra filmer og serier på nettet. Det gjorde det ikke før i tida. Det spres i vilden sky og brukes av hvem som helst til hva som helst. Man kunne jo sikkert plassert en animert pupp og tiss her og der... For di skyld.

Kropp er 100% naturlig og det er kristen pietisme at det liksom skal bort fra det offentlige øyet. Handler ikke om å se så mye nakenhet som mulig, men snarere at det ikke må fjernes når det er tilstede.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du er imot «amerikanisering» må du slutte med telefon, TV, PC og internett, og finne fram fela som underholdning i stedet. Smalahove til middag og klenning med brunost til frokost i morgen. For ikke å glemme ullnikkers og tresko!!!!!

Ikke all amerikanisering er jo dårlig, men visse aspekter holder vi oss for gode for her i landet. Poenget er at vi må ta vare på det særnorske i vår kultur, ellers er det jo bare å gi opp og begynne med engelsk med umiddelbar virkning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke all amerikanisering er jo dårlig, men visse aspekter holder vi oss for gode for her i landet. Poenget er at vi må ta vare på det særnorske i vår kultur, ellers er det jo bare å gi opp og begynne med engelsk med umiddelbar virkning....

Tror dessverre du må svelge at vi er i 2024 nå og at alle land er infiltrert av hverandres kultur. Det kalles globalisering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

I Norge vet vi at kropp er naturlig. Trodde vi

Allerede på 70-tallet kunne man se en pupp her og der eller en tiss her og der på norsk film uten at folk fikk helt baluba.

Men nå har utviklingen begynt å gå baklengs. Kulturimport fra USA har gjort at man nå har begynt å sensurere pupper og tisser i vilden sky. I noen tilfeller (ja jeg ser på deg TVnorge) så sensurerer man også banneord.

Dette vil jeg ikke ha noe av i mitt land! Sensur ble vi ferdig med på 1940-tallet her i landet......

Vi har blitt gradvis mer og mer puritansk de siste tiårene. Det skyldes selvfølgelig påvirkning utenfra. Jeg har til og med sett dyr som parrer seg på tv bli sensurert.  Det er litt trist av det naturlige forholdet vi tidligere hadde til nakenhet nå langt på vei er ødelagt. I hvert fall i media.

Anonymkode: f0adb...fa5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror dessverre du må svelge at vi er i 2024 nå og at alle land er infiltrert av hverandres kultur. Det kalles globalisering. 

Javel, bare sette seg på ræva og glemme historien da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Javel, bare sette seg på ræva og glemme historien da.....

Tror ikke du forsto helt hva jeg skrev. Norsk kultur påvirker jo andre lands kulturer også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har blitt gradvis mer og mer puritansk de siste tiårene. Det skyldes selvfølgelig påvirkning utenfra. Jeg har til og med sett dyr som parrer seg på tv bli sensurert.  Det er litt trist av det naturlige forholdet vi tidligere hadde til nakenhet nå langt på vei er ødelagt. I hvert fall i media.

Anonymkode: f0adb...fa5

Jeg opplever at vi i dag er mye flinkere til å snakke om at alle kropper er ulike og at det er viktig å akseptere seg selv og egen kropp. Mer kroppsfokus gir også mer motstand. All politikk skaper motpolitikk, slik har det vært oppigjennom hele menneskets historie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

En vesentlig del av globalisering er kulturell særegenhet.

Dette kalles kulturimperalisme. Det er ikke det samme.

Endret av Druid
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror ikke du forsto helt hva jeg skrev. Norsk kultur påvirker jo andre lands kulturer også. 

De som påvirker er de som bruker mest på markedsføring. Og der er USA uten match.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi står vel fritt i hva vi vil importere, og vi er nok i ferd med å bli riktig så prippene og prektige. 

Men vi lar oss vel rive med.

Selv ønsker jeg et åpent samfunn der vi kan ytre oss om alt på en pen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De som påvirker er de som bruker mest på markedsføring. Og der er USA uten match.

USA er et veldig stort land med høy andel av verdens befolkning, og i tillegg har det fra start blitt dannet en kultur med mye konkurranse. Så ja, jo, de bruker mye på markedsføring slik deres kultur er, men det er naturlig også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nettopp. I tillegg er nakenhet ikke nakenhet, egentlig. Å være naken i en situasjon der man bader, står opp av senga og så videre, er en ting. Men at det skal være sex, sex, sex overalt, også der det overhodet ikke er noe poeng med en sexscene, der den bare er for å ha en sexscene, så skjønner jeg at det blir for mye. Kropp er naturlig, ja. Derfor er det ikke noe bra at kropp hele tiden seksualiseres overalt.

Anonymkode: c4028...790

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

USA er et veldig stort land med høy andel av verdens befolkning, og i tillegg har det fra start blitt dannet en kultur med mye konkurranse. Så ja, jo, de bruker mye på markedsføring slik deres kultur er, men det er naturlig også. 

Jo men du skjønner at det betyr at Norge påvirker den globale kulturen null og nix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...