AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #21 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke en mann eller kvinnelig, men en folkeskikk og sosiale antenner-ting. Har du ikke sosialisert med andre før? Tror ikke en dritt på at menn på date hadde syntes det var ålreit hvis han hadde gjort en innsats med mat og så hadde hun lagt fra seg bestikket og sagt: dette var ikke noe særlig. Skjerp dere. Anonymkode: 59148...502 Menn er generelt mer sarte for negative tilbakemeldinger enn kvinner, og trenger mer bekreftelse enn kvinner. Anonymkode: 67f04...975 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #22 Del Skrevet 27. september 2024 Og for å illustrere mitt poeng - søk gjerne opp tråder der en kvinne klager over at mannen nekter å bidra med husarbeid. Da er det alltid flere menn som spør om hun kanskje har klaget for mye på måten han utførte husarbeid på (altså, vært ærlig), spurt om hjelp på en ikke-skånsom måte, og så videre. Så vi skal være skånsomme og ta hvite løgner, mens menn skal slenge dritt uhemmet. Nydelig. Anonymkode: 67f04...975 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #23 Del Skrevet 27. september 2024 Sol79 skrev (19 minutter siden): Med mindre man er 5 år, så spiser man den maten man får servert selv om man ikke liker det. Delvis enig. Men vet at en del sier de er allergisk når de får noe de ikke liker. Anonymkode: 6ab58...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #24 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er god på mat, så for meg så er konstruktiv kritikk ok - jeg smaker det jo selv, om maten ble mislykket, og vil være den første til å si det. Jeg er så selvkritisk når det kommer til mat at du kan aldri kritisere den mer enn jeg gjør 😅 Men om du er sånn kresen type som bare ikke liker noe da, eller har bare en barnslig gane, da er det din egen feil og da vet jeg ikke om vi kan date mer for det er det mest usexy jeg vet om. Selv kritiserer jeg aldri når noen har brukt tid på å lage mat til meg! Det er hyggelig uansett, og da er man hyggelig tilbake. To av mine ekser, lagde et måltid til meg som var litt fadese. Jeg sa det til begge, leeenge etter, altså når vi var sammen og trygge på hverandre og det kom opp i en eller annen samtale - hvor de gjerne selv sa at den retten var jo ikke så vellykka men var da fantastisk date likevel Og så kan man le litt av den grå lammesteika eller rå gulrøttene. Men jeg påpekte det IKKE under måltidet. Jeg blir jo superglad når noen lager mat til meg. Jeg er ikke der for å være restaurantkritiker. Anonymkode: ca599...7d3 Ikke sant? Man tar det opp i en "trygg" situasjon. Der man gjerne har etablert et forhold og tåler mer ærlige tilbakemeldinger. Hvis det ikke blir noe mer enn et par dater til, hva er poenget med å si noe da? Siden dette er et menneske man uansett aldri mer vil forholde seg til? Anonymkode: 67f04...975 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #25 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Delvis enig. Men vet at en del sier de er allergisk når de får noe de ikke liker. Anonymkode: 6ab58...273 Det gjennomskuer man jo ganske fort. Jeg hadde en gang en person på besøk (ikke date), som sa at han var veldig allergisk mot fisk. Han spiste likevel potetene som det var fiskerester på, uten å få noen reaksjon. Da jeg spurte om det gikk bra med ham, siden han fikk i seg litt fisk, så innrømmet han at han eeegentlig ikke liker fisk, men det er flaut å innrømme det som voksent menneske. Anonymkode: 67f04...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #26 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva som er sosiale antenner og folkeskikk er jo opp til hver enkelt å vurdere. Jeg synes du overdriver veldig, "dette var ikke noe for meg" synes jeg er innafor. Anonymkode: ea519...6c1 Nei, folkeskikk er ikke opp til enhver enkelt å vurdere. Folkeskikl er folkeskikk. Anonymkode: 59148...502 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #27 Del Skrevet 27. september 2024 Sol79 skrev (29 minutter siden): Med mindre man er 5 år, så spiser man den maten man får servert selv om man ikke liker det. 💯 Anonymkode: 3cc6c...39f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 27. september 2024 #28 Del Skrevet 27. september 2024 Det handler om måten man sier det på, ikke at man skal lyve. Om man får servert noe man virkelig ikke klarer å spise så kan man rett og slett si noe sånt som at "Ikke noe galt med maten, men dette ble litt uvant smak for meg." Eller noe sånt. Poenget er å vinkle det til at det ikke er den som har lagd maten sin feil. Ellers er det greit å huske på som man lærer barna, ta heller litt først, til du ser om du liker det, så kan du forsyne deg med mer. Da klarer man også sannsynligvis å spise opp det man tok i første runde og kan evt skylde på at man ikke var så sulten. Tro meg, alle som er litt oppegående skjønner at maten ikke falt voldsomt i smak hvis noen spiser veldig lite, så de vil ta hintet, UTEN at man trenger å si noe som sårer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #29 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ser det er mange sate sjeler der ute, menn er mye mer direkte og ærlige enn kvinner. Mens kvinner mener det er "sosiale antenner" å ta en hvit løgn. Så da spør jeg, hva vil dere høre? Anonymkode: ea519...6c1 Hvorfor skal man si noe om det i det hele tatt? Hvis daten din ikke er imponert over din manglende six-pack, hvordan synes du hun skal si det? Hvis din manglende sixpack er så avtennende at hun ikke vil med deg, tenker du det er best å være ærlig å si at magekvapset ditt er ikke noe for meg, eller å ta en hvit løgn og bare si at man ikke vil ha sex på første date, er litt sliten, ikke helt føler for det? AnonymBruker skrev (1 time siden): Om man ikke klarer å spise maten, skal man bare la være da? Tar etpar skjeer/gaffler...takler ikke smaken. Da legger jo daten merke til dette. Da får man nok spørsmål om hvorfor... Anonymkode: ea519...6c1 Hvorfor skulle man få spørsmål om hvorfor? Å kommentere mengden andre spiser er ganske frekt. Hvis gjesten min spiser lite, så skjønner jeg at de ikke likte maten så godt, jeg tvinger dem ikke til å velge mellom å lyve eller være uhøflige ved å stille dem til veggs og spørre HVORFOR, og jeg setter pris på at de fremviser folkeskikk ved å bare holde kjeft. Så kan vi heller senere snakke mer om matpreferanser. Kanskje lager vi mat sammen neste date heller, eller spiser ute? Første date er i hvert fall ikke tid og sted for å kritisere kokken. Anonymkode: c9e0c...426 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #30 Del Skrevet 27. september 2024 Sol79 skrev (1 time siden): Med mindre man er 5 år, så spiser man den maten man får servert selv om man ikke liker det. Uenig, eller kanskje har vi forskjellig definisjon på «liker ikke». Hvis jeg ikke liker maten brekker jeg meg, kanskje kaster jeg opp også. Som barn/ung kastet jeg opp ved bordet flere ganger når venners foreldre tvang meg til å prøve å spise opp. Mat som bare ikke er så godt derimot, kan jeg tvinge ned. Jeg synes ikke brød bakt i går med Norvegia ost er så godt, kan gjerne heller hoppe over det måltidet. Men er det en setting der det virker demonstrativt å ikke spise, så tar jeg jo en sånn skive. Serverer noen derimot en wienerpølse i brød med ketchup, eller en rekecocktail med thousand island dressing, så kaster jeg faktisk opp. Jeg ville likevel ikke sagt til kokken at maten ikke var noe særlig. Ofte er det noe tilbehør man kan spise noen biter av, er sausen fæl kan man diskret skrape den til side og spise litt av kjøttet, snik litt av maten med i en serviett, si at man dessverre ikke har matlyst i dag. Sannsynligvis vil personen skjønne at jeg ikke liker det, og sannsynligvis vil de sette pris på at jeg utviser folkeskikk og ikke skriker ut om den fæle maten. Får legge til at direkte «ikke liker» der jeg ikke kan få ned en liten porsjon er ganske sjeldent, men det skjedde faktisk første gang jeg var med min mann hjem til svigermor, og det var en grusom opplevelse. Mannen måtte redde meg med å henlede oppmerksomheten vekk så jeg kunne skrape litt av maten over i en serviett, og så måtte jeg sulte hele kvelden siden jeg jo «ikke var sulten, ikke i form». Anonymkode: c9e0c...426 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. september 2024 #31 Del Skrevet 27. september 2024 Sol79 skrev (1 time siden): Med mindre man er 5 år, så spiser man den maten man får servert selv om man ikke liker det. Jeg er uenig med deg. Syns ikke man skal tvinge seg til å spise noe som helst om man overhodet ikke liker det, bare for å være hyggelig.... Både voksne og barn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 27. september 2024 #32 Del Skrevet 27. september 2024 Jeg vil at han viser takknemlighet for at jeg har giddet å lage maten og oppføre seg normalt høflig. Liker han det ikke kan han holde det for seg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 27. september 2024 #33 Del Skrevet 27. september 2024 Irak skrev (1 time siden): Jeg er uenig med deg. Syns ikke man skal tvinge seg til å spise noe som helst om man overhodet ikke liker det, bare for å være hyggelig.... Både voksne og barn. De fleste vil da anse seg som både uhøflig og med manglende folkeskikk. Men det bryr du deg kanskje ikke noe om? Og dette kommer fra en som selv er veldig sær. Det er mye mat jeg ikke liker, f.eks kan jeg ikke fordra tomat, løk og vannmelon. Samme med lammekjøtt, og jeg er ikke fan av svin. Men, jeg tvinger det meg i meg og er høflig. Kunne ikke falt meg inn å si "det liker jeg ikke". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #34 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, dere er ikke mer direkte og mindre såre. Hadde ei dame fortalte deg etter sex at du var dårlig i senga eller hadde liten penis, ville du ha sutret i en uke. Anonymkode: 67f04...975 Uke? En mann som får høre at penisen hans er for liten, ville sutret resten av livet! Anonymkode: 5e9e2...79c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. september 2024 #35 Del Skrevet 27. september 2024 SPOCA skrev (Akkurat nå): De fleste vil da anse seg som både uhøflig og med manglende folkeskikk. Men det bryr du deg kanskje ikke noe om? Og dette kommer fra en som selv er veldig sær. Det er mye mat jeg ikke liker, f.eks kan jeg ikke fordra tomat, løk og vannmelon. Samme med lammekjøtt, og jeg er ikke fan av svin. Men, jeg tvinger det meg i meg og er høflig. Kunne ikke falt meg inn å si "det liker jeg ikke". Hvis man vet at man brekker seg av maten som står foran seg, så er svaret mitt nei til det. At man kan spise mat som ikke er favoritt eller liker litt tenker jeg er innafor. Jeg hadde feks aldri i livet spist østers bare for å være høflig. Det er det faktisk ikke verdt. Hadde jo kastet opp ved bordet... Så da kan man jo begynne å lure på hva som er folkeskikk og ikke... Tenker du folkeskikk for enhver pris? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #36 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Uke? En mann som får høre at penisen hans er for liten, ville sutret resten av livet! Anonymkode: 5e9e2...79c Jepp, og ment at dama hadde skadet ham psykisk og gitt ham elendig selvtillit fordi hun påpekte sannheten han ikke ønsket å høre. Anonymkode: 67f04...975 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #37 Del Skrevet 27. september 2024 Irak skrev (2 minutter siden): Hvis man vet at man brekker seg av maten som står foran seg, så er svaret mitt nei til det. At man kan spise mat som ikke er favoritt eller liker litt tenker jeg er innafor. Jeg hadde feks aldri i livet spist østers bare for å være høflig. Det er det faktisk ikke verdt. Hadde jo kastet opp ved bordet... Så da kan man jo begynne å lure på hva som er folkeskikk og ikke... Tenker du folkeskikk for enhver pris? Hvis du brekker deg av helt vanlig mat, så har du en tilstand. De fleste har det ikke. Anonymkode: 67f04...975 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 27. september 2024 #38 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du brekker deg av helt vanlig mat, så har du en tilstand. De fleste har det ikke. Anonymkode: 67f04...975 Bare selv om det er noen matvarer man ikke klarer hverken på konsistens eller smak, så betyr ikke det automatisk at man har en tilstand nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #39 Del Skrevet 27. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis du brekker deg av helt vanlig mat, så har du en tilstand. De fleste har det ikke. Anonymkode: 67f04...975 Bare slutt. Det er helt normalt å missike noen varer. Jeg syns oppriktig at koriander smaker helt likt som såpe. Det smaker ikke som mat for meg og er kvalmt. Syns også at celeri er helt forferdelig og vil ikke spise det i det hele tatt. Kålen de bruker i en rett jeg bestiller i nærområdet er hard som trefliser, spiser det ikke. Sånne ekle bønnestenger som er harde og stråte i konsistens, spiser det ikke. Å vet du, det går faktisk fint. Har du absolutt ingenting du hater, blir kvalm av, som andre liker men for deg smaker det ekkelt? Skyll på tunga for den. Anonymkode: 406e5...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2024 #40 Del Skrevet 27. september 2024 Irak skrev (5 minutter siden): Bare selv om det er noen matvarer man ikke klarer hverken på konsistens eller smak, så betyr ikke det automatisk at man har en tilstand nei. Jo da. Jeg kjenner ingen voksne som kaster opp av å spise vanlige matvarer. Jeg snakker nå ikke om snegler eller råtten hai. Men helt vanlige matvarer som de fleste serverer i sitt hjem. Jeg har enda ikke vært borti noen som disker opp med surstrømming, snegler eller lignende på middagsdate hjemme. Anonymkode: 67f04...975 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå