Gå til innhold

En kompis som ikke respekterer mitt ønske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg synes det den brukeren skriver er så fullkomment tåpelig og hjernedødt [rart du ikke er glad han er sint!?]

Det er jo ikke det. 🤣 Jeg synes det er kjempelogisk jeg! 

Nå ønsker jo faktisk TS å få fred fra sin venn. Hun sier, at nå trenger jeg en pause og mindre kontakt. Vedkommede blir såret, og når man er såret, så er en naturlig utvikling å bli sint etterpå. Du er med?

Jeg vet ikke om du noen gang har kjent noen som har vært slitsomme, og som du har hatt behov for en pause fra, og når dere har en konfrontasjon og du setter grenser, og vedkommede blir såret og sint og dermed ikke lengre tar kontakt, så er det på en måte litt godt også. For da får du fred.

Men det er ikke godt om man føler seg kontrollert av at andre er sinte eller sure eller lei seg, så klart. Grensesetting er vanskelig når man føler at andres følelser kan kontrollere eget humør. Men livet er jo sånn at man må lære seg å sette grenser, og stå i ubehaget når andre blir såret og lei seg. Sånn er det for alle. Noen synes det er kjempelett å sette grenser, andre synes det er veldig vanskelig når andre blir sinte. Full forståelse for det. Det er også noe man må lære seg å takle for å få det bra! :) Ikke idiotisk i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...