AnonymBruker Skrevet 28. september #21 Del Skrevet 28. september Jeg har kun ei jeg kjenner som ønsker å låne. Hun har alltid problemer med kort, og hun har heller ikke mobilnett nå. Så hun sliter derfor med vipps. Jeg har vært imøtekommende helt til hun var på bytur med noen andre venner (annen by - inkludert fly og hotell), der hun skulle rett på utenlandstur etterpå, og ønsket å låne penger mens hun var med disse andre vennene… Da sa jeg nei. Mine andre venner har kontroll. Liker de best. Anonymkode: 07429...8c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #22 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 0.50): Hvor går grensa di? Anonymkode: 9e79c...9e0 Ja. Jeg vet ikke om jeg har noen grense når det kommer til de nærmeste vennene mine. Jeg er ikke rik, men har en del sparepenger. Tilbydde nylig en venninne å låne 100k fordi hun satt i en vanskelig situasjon. En annen venninne har lånt 20k nylig. I min verden hjelper vi hverandre hvis vi kan. En kompis har tilbydd meg både lån på et par hundre tusen og å kausjonere for meg på boliglån. Vennene mine betyr alt for meg, og hvis jeg kan gjøre noe for å hjelpe dem gjennom en vanskelig situasjon så gjør jeg det. Det er mulig at jeg er heldig med vennene mine, men dette har aldri vært problematisk for meg. Anonymkode: 99288...aca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #23 Del Skrevet 28. september Har aldri opplevd at noen har spurt utover å legge ut om noen har glemt lommeboka. Da har det aldri vært mer enn at jeg tilbyr å betale(ikke trenger å få tilbake), men aldri opplevd at jeg ikke får pengene tilbake, stort sett vippset umiddelbart Anonymkode: 65f2b...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #24 Del Skrevet 28. september Jeg tror forresten jeg hadde vært skeptisk til å låne store summer til venner fordi penger får fram det verste i folk og sannsynligheten er der for at det kan påvirke vennskapet dersom en person skylder den andre 100k pluss Anonymkode: 65f2b...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #25 Del Skrevet 28. september Nei, om de ikke har orden i økonomien så de kan låne penger i banken vil ikke jeg låne de penger heller. Har kausjonert for et par venner som spurte meg om lån først, men fikk de da heller med på et møte med min bankrådgiver og hjalp de med lån den veien og stilte som kausjonist for dem. Anonymkode: 91323...a5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #26 Del Skrevet 28. september Jeg opplever ikke at venner spør om å låne penger egentlig. Men det skjer innimellom at jeg legger ut for konsertbilletter/flybilletter og slikt. Har vært beløp på max 4000 kr og jeg har alltid fått det igjen. Låner bare ut /legger ut for folk jeg kjenner godt. Men hvis en kollega spør om å få låne penger på jobbreise pga de har glemt igjen kortet på hotellrommet eller noe så kan jeg låne til de og. Da er det neppe snakk om mer enn max 500 kr, avhengig av hva de trenger det til. Anonymkode: b308b...20d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 28. september #27 Del Skrevet 28. september Har ikke vært i situasjon hvor noen har spurt noen gang, men har lagt ut ved bestilling av reiser etc, snakk om flere tusen kr. Problemfritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #28 Del Skrevet 28. september 1000kr kunne jeg lånt ut til nesten alle jeg kjenner, 5000-10000kr kunne jeg lånt til noen nære venninner avhengig av hvor lenge, høyere summer kunne jeg lånt bort til noen nære familiemedlemmer og ei god venninne. Anonymkode: a38dc...0ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. september #29 Del Skrevet 28. september Ingen av mine venninner har spurt om å få låne penger av meg noengang, men eksmannen har, flere ganger. Alt fra 500 til 4000 kr har han spurt om. Jeg har lånt han de pengene, fordi han er snill og hjelper meg med ting i blant. Så da gjør jeg gjentjeneste og låner han penger når han har spurt. Han har betalt tilbake hittil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #30 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva menes med store summer? 100 000, nei. 10 000 kanskje? har lagt ut mer enn det flere ganger om vi f.eks bestiller ferie sammen, men det føles ikke helt som å låne bort siden man får det igjen om noen dager - men hadde ikke gjort det heller med 100 000…. Anonymkode: d3c86...fa3 For min del var det 40 000 en gang og 15 000 en annen, samt 1-3 000 noen ganger. Jeg bryr meg vanligvis ikke så mye om hva folk bruker pengene sine på, men når de skylder deg penger blir det annerledes, og det liker jeg ikke. Derfor kommer jeg heller ikke til å låne bort flere ganger utover typ en tusenlapp fem dager før lønning (har en venn som gjør det en sjelden gang, men han er ærlig om at det er fordi han vil på byen, jeg får alltid igjen 😄). Anonymkode: d3151...bba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #31 Del Skrevet 30. september Vi er en gjeng som gjennom årene har finansiert og lånt bort og lånt og investert i hverandres prosjekter og tvilsomme pengegreier. Dette har vi alle tjent godt på å sitter i dag veldig godt i det med hus-leiligheter og verdier. Dette hadde aldri gått uten at vi hadde støttet hverandre både med økonomi og gode råd. Så ja jeg låner ut penger til de. Opp til 2-3 hundre tusen i dagens marked. Anonymkode: 0ea5f...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september #32 Del Skrevet 30. september Aldri noen som har spurt. Men det er forskjell på å låne bort og å legge ut synes jeg. Har ikke noe problem med å legge ut for hotell, fly eller hytter feks. Anonymkode: 86be9...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 30. september #33 Del Skrevet 30. september Aldri. Alle kan velte så folk ler altså, men hver mnd? Nei. Får spørsmål fra 2 personer på samme dag hver mnd. Eller fikk, dem er blokka. Slike folk gidder jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå