AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Del Skrevet 26. september Så det prates om at terapihunder skal brukes i klasserom på barneskoler, hva tenker dere om det? Jeg synes ikke noe om det da mange barn har hundeskrekk, jeg var selv redd for hunder som barn og hadde reagert kraftig om det kom hunder inni klasserommet 😫 Anonymkode: 78c51...f10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 27. september #2 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så det prates om at terapihunder skal brukes i klasserom på barneskoler, hva tenker dere om det? Jeg synes ikke noe om det da mange barn har hundeskrekk, jeg var selv redd for hunder som barn og hadde reagert kraftig om det kom hunder inni klasserommet 😫 Anonymkode: 78c51...f10 Jeg tror ikke at mange barn har hundeskrekk. Å i såfall er en terapihund et supert hjelpemiddel nettopp for dem. En hund i klasserommet er ingen dum ide spør du meg. 43 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 27. september #3 Del Skrevet 27. september Jeg tenker at ansatte gjør en vurdering av elvene sine og ikke implementerer terapeutiske tiltak som går mot sin hensikt i sitt eget klasserom. Terapidyr er ikke tiltenkt dem som er redd dyret. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #4 Del Skrevet 27. september Jeg har hatt hund med på turdag mange ganger. De som ikke likte hund oppsøkte henne ikke. Når noen slo seg eller ble lei seg for noe satt de og strøk på hunden en stund, veldig koselig å se. Mange var veeldig stolte over å få holde båndet. Hunden har også da vært litt i klasserommet hvis turen ikke har vart hele dagen. Det er en rolig hund, ingen av elevene er allergiske og foreldrene syntes det var greit. Anonymkode: 0dd87...773 7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. september #5 Del Skrevet 27. september Kanskje du, ts, bør sette deg inn i hvordan dette fungerer før du synser mer? Terapihund. Jeg syns det er en god ide! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #6 Del Skrevet 27. september Barn har i stor grad arved redselen sin fra forelde og kanmed fordel lære at ikke allehunder er farlige.. Anonymkode: 4dfba...560 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #7 Del Skrevet 27. september Jeg tror det skaper utfordringer for de med allergi. Det gjelder både ansatte i skole, foreldre hjemme (hårene dras med hjem) og elever. Anonymkode: 6130d...59f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 27. september #8 Del Skrevet 27. september Fleste barn arver redsel av noen i nær familie. Vi fikk høre av mor til en vennine at barnet dems var redd for hund så mor så helst at når barne dems kom på besøk at hunden enten var i bur eller ute. Her viste det seg barne var nå ikke så redd som mor skulle ha det til. Barnet sa selv det er mamma som er redd og da blir jeg usikker fordi ho hyler og trekker seg bakover hver gang vi ser det. Løpet av et par besøk så lå barne på gulvet med hunden å koste. Og jeg tror det Jan være en fin måtte å kunne bruke en slik hund i mange tilfeller. Men må å være klar over at enkelte kan være allergiske 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #9 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror det skaper utfordringer for de med allergi. Det gjelder både ansatte i skole, foreldre hjemme (hårene dras med hjem) og elever. Anonymkode: 6130d...59f De som har hund hjemme drar jo like mye allergener med seg andre veien, så det er et merkelig argument. Anonymkode: d8961...96a 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #10 Del Skrevet 27. september Nei. Hva om det skjer noe. Plutselig så biter de Anonymkode: 3634d...a7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #11 Del Skrevet 27. september Mitt barn med skolevegring fikk ha med seg hund på skolen på barneskolen. Det var det eneste som gjorde at hun greide å være på skolen. På ungdomsskolen fikk hun ikke lenger lov til det og dermed gikk ungdomsskolen fløyten. Hadde hunden fått bli med hadde sjansen vært mye større for at hun kunne greid å i det minste komme seg dit og vært sammen med jevnaldrende. Men i stedet ble hun sittende hjemme i flere år fordi skolevegringen var så enormt sterk. Nå går hun på vgs på en dyrelinje der hun igjen får ha med hund og ting går mye bedre. Så jeg sier et stort JA til allergivennlige terpihunder i skole! Anonymkode: 9773d...d7e 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 27. september #12 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Nei. Hva om det skjer noe. Plutselig så biter de Anonymkode: 3634d...a7d Nei. De aller, aller færreste hunder "biter plutselig". Her er det i tillegg en hundefører sammen med hund(er) og elev(er) hele tiden, så akkurat den tanken tror jeg trygt du kan legge fra deg. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #13 Del Skrevet 27. september Det tas jo hensyn til allergi mtp terapihunder da. Hvis man det er barn som er redde for hunder er det et enda bedre argument for terapihunder, da kan man lære unger at hunder ikke er farlige. En terapihund er godt trent og utdannet, det er ikke bare en lærer som tar med hunden sin hjemmefra. Jeg synes det et veldig bra tiltak, så lenge ingen har allergi tenker jeg barn har godt av omgås dyr. At det har en positiv innvirkning på elever som sliter i skolen, men også de andre elevene og klassens miljø tviler jeg ikke på. Anonymkode: d6952...0fa 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #14 Del Skrevet 27. september Jeg syns det er en veldig god ting jeg! Anonymkode: f8e8e...5e9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #15 Del Skrevet 27. september Ikke greit med tanke på allergi. Ene sønnen min er veldig allergisk Anonymkode: a4c92...027 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #16 Del Skrevet 27. september Helt supert med hund i klasserommet! Mitt barn var livredd hunder etter en vond opplevelse som 2åring, og drømmen om hund når barna kom i skolealder ble lagt på hylla. Etter flytting kom hun på skole med terapihund i klasserommet og nå er hun trygg rundt hunder og ønsker seg sin egen hund. Anonymkode: 3add1...bab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #17 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ikke greit med tanke på allergi. Ene sønnen min er veldig allergisk Anonymkode: a4c92...027 De tar jo ikke inn terapihunder i klasserom der det sitter allergiske elever da Anonymkode: d6952...0fa 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #18 Del Skrevet 27. september Nå er det såpass mange med allergi. Så ser jo ikke for meg at de kan ha hund i klasserommet. På barneskolen til min sønn, så hadde de terapi hund. Og han fikk gå dit ukentlig. De holdt til på et eget rom, var ikke rundt i klasserommene. Han elsker dyr, og hadde veldig stort utbytte av det. Jeg er veldig allergisk. Men da gjorde vi bare sånn så han dusjet, og skiftet klær da han kom hjem. Han har jo og venner med hund, og gjør det samme da. Anonymkode: aef3e...c27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #19 Del Skrevet 27. september Det er ganske vanlig her jeg bor og jeg synes det er et kjempegodt tilbud. Her er det som regel en lærer/hjelpelærer som har hund med terapitrening som tar med hunden. Da sendes det ut skriv til foreldrene på forhånd og det er gjerne faste dager hunden da blir med på jobb. Om man har barn med allergi kan man selvfølgelig ikke få besøk av hunden i klassen, men det er jo veldig populært blant barna å ha klassehund. Har en venninne som har hunden med i klassen, men hun sier det er stadig flere foreldre som sier nei til dette pga andre årsaker enn allergi, typisk er at de liker ikke hunder, er religiøse etc Det er synd for barna, hennes erfaring er at hunden er til stor nytte for de fleste barna. Anonymkode: f59e5...aa4 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 27. september #20 Del Skrevet 27. september Når man ser på hvor stor positiv effekt en slik hund har, så syns jeg det blir alt for dumt å si nei på grunn av allergi eler at noen kan være redd. Dette kan man tilpasse seg, ved at hundene er på eget rom som elever kan besøke i stedet for i klasserommet for eksempel. Det er klart man skal ta hensyn, men det må vel gå begge veier? Hvis man fjerner en terapihund så tar man jo også fra de barna som har stor nytte av hunden et hjelpemiddel de bruker for å lære seg å lese for eksempel. Det er jo ikke greit det heller. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå