AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Del Skrevet 26. september Hva er deres beste tips for å holde orden? Anonymkode: 16b5a...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
butterfly28 Skrevet 26. september #2 Del Skrevet 26. september Hør på podcasten Clutterbug❤️ ble skikkelig inspirert av den. Ellers, ta litt og ofte, ikke skippertak. Og 5-min regelen. Tar det mindre enn 5 min, gjør det med én gang. Så bare spre det litt utover dagen imellom noen kaffekopper😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #3 Del Skrevet 26. september Nå bor jeg alene da, så juster opp tiden hvis dere er fler. Jeg rydder 10 minutt hver morgen. Setter på timer og holder på. Huset er strøkent hele tiden. Ante ikke at det var så lite som skulle til. Det har også hatt en signaleffekt, siden jeg tenker "argh, orker ikke å rydde dette i morgen tidlig" så ender jeg med å ta de fleste småting langsmed. Ting som tar 30 sekund ca. Så det føles ikke ut som jeg rydder en gang. Ellers tar jeg ut av oppvaskmaskin f.eks mens jeg venter på brødristeren eller tevannet. En viktig ting å påpeke, tror en forutsetning for at dette funker er at alt har "sin plass". Et funksjonelt system i bunn gjør alt lettere. Anonymkode: d4f42...11b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 26. september #4 Del Skrevet 26. september (endret) Rydde opp etterhvert og alltid ta med seg ting som skal på plass når man uansett skal fra ett rom til annet/em etasje til annen. Få barna til å bidra om man har barn. System på hvor ting skal ligge og ha godt med oppbevaring. Da er det superkjapt å rydde. Endret 26. september av Trolltunge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #5 Del Skrevet 27. september Godt med plass i skap og skuffer, og at alt har sin plass. Jobber en del hjemmefra, og er en del i telefonen. Da tar jeg alltid runder i huset og rydder, også skap/skuffer, eller vasker litt. I helgene bruker jeg 10-15 minutter hver ettermiddag og rydder alt på plass. Har liste der jeg skriver ned større prosjekt. Neste er å gå gjennom hovedbadet, tømme alle skuffer, rydde, kaste, vaske. Anonymkode: df584...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #6 Del Skrevet 27. september Kvitt deg med ting som du ikke trenger eller bruker. Jeg har kvitta meg med masse. Gått gjennom en og en skuffe og skap i huset og kasta det jeg hadde flere ting av og aldri brukte. Anonymkode: 46f51...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #7 Del Skrevet 27. september Ha det ryddig,så bruker jeg kun de få minuttene det tar å rydde etter frokost om morgenen. Anonymkode: ff2a4...803 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 27. september #8 Del Skrevet 27. september Jeg er et ekstremt rotehode. Det som funker for meg (sånn delvis) er å først og fremst ha veldig lite ting og klær. Vi har feks bare ti tallerkener til oss syv som jevnlig spiser her, bare en slikkepott og stekespade, da må man liksom rydde og vaske hele tiden underveis og ting kan ikke stables opp. Samme med klær, det er rett og slett ikke nok klær i huset til å kunne lage tårn av klesvask. Men jeg klarer egentlig fint å rote ekstremt mye med de veldig få tingene jeg har, derfor er det som funker best å ha besøk veldig ofte 😅 Det beste er foreldre til ungene sine venner som bare stikker innom hele tiden, de kjenner jeg ikke godt nok til at det ikke lenger er flaut med rot, og siden det tross alt er få ting går det veldig fort å rydde. I tillegg har robotstøvsuger vært helt fantastisk for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #9 Del Skrevet 27. september sette ting tilbake eller på plass etter bruk skittent tøy i kurven, alltid tørrmopp gulvene hvis du har husdyr tørk støv vask ved behov Anonymkode: 03944...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #10 Del Skrevet 27. september Ha minst mulig ting! Kvittet meg med alt en ikke trenger, eller har for mye av. Mest mulig i lukkede skap, så rene overflater. Ting en føler en MÅ ha men ikke bruker til daglig er satt bort i system i bod. Dette er alfa og omega for oss som barnefamilie. Anonymkode: 50079...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #11 Del Skrevet 27. september Flylady Anonymkode: 403e1...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #12 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Flylady Anonymkode: 403e1...00b fortel.... Anonymkode: 99708...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå