Gå til innhold

Hvordan be gjester gå hjem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg sliter med luksusproblemet at venner tilsynelatende trives så godt hos meg at de aldri går hjem😅

Både jeg og samboer liker å ha en time eller to før vi legger oss hvor vi bare slapper av sammen før vi legger oss. Med små barn i hus er litt tid i stillhet eller med en film eller serie svært dyrebart. 

De fleste vennene våre er barnløse men sklir lett inn i familielivet sammen med oss, og det trives gi godt med… men det begynner å bli litt mye. 

Særlig i helgene kan noen av dem komme på morgenen og blir værende til vi går og legger oss. Vi er svært sosiale så det er ikke et problem i seg selv ut over at vi gjerne skulle sett at de dro hjem noen timer før vi faktisk skal legge oss. 

Nå har vi begynt å si at vi skal legge oss klokken ni bare for å få litt fred! 

Hva sier dere andre for å kaste folk på dør på en høflig måte? 

Anonymkode: 1f9f0...fd7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har avtalt alenedate fra kl 21. Viktig å pleie parforholdet. Nå har han lovet meg en massasje, og da er det nok best at vi er alene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer folk på besøk om formiddagen og blir til utpå kvelden? Da spiser de både lunsj, middag og kveldsmat hos dere da? 

Da hadde jeg nok sagt i fra at 2-3 timer i slengen er nok. Jeg greier ikke å ha folk på besøk så lenge med mindre det er venninnekveld eller fest hos meg. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det har vært kjempehyggelig å ha besøk men nå tenkte vi å slappe av litt alene før leggetid, så tror dere må dra. Men vi sees igjen snart da:)"

Anonymkode: 74e28...7f7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier det jo bare? Hvis de er så gode venner at de er hos dere timevis ofte, så er det også så gode venner at man fint kan kommunisere om slike ting. "Vi trenger en time eller to alene før vi skal legge oss vi, så jeg håper det er greit at vi sier takk for nå?"

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var folk jeg kjente godt hadde jeg hinta forsiktig først noen ganger. Hvis dem ikke hører hadde jeg sagt "Nå kan dekk gå hemmat." 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare sier det rett ut, haha. Bestemt nok til at det virker, og kjærlig/hyggelig nok til at det aldri har blitt dårlig stemning, for jeg får fremdeles besøk 😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at: nei nå må jeg ta meg en lang dusj eller et bad, og ta kvelden,men det var hyggelig, vi sees en annen dag , god kveld, klem 👍🏼

Anonymkode: 6715c...86b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare "sorry, men nå må du dra". Mine venner er vant til det. De sier det samme til meg. Er ikke noe problem :)

Anonymkode: 81c28...c5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes utrolig merkelig å bare være hos venner hele dagen 🤔 Er dette ungdommer som bor hjemme i kjellerstuen til foreldrene sine? Og eneste jobben de har er å si takk for maten og sette tallerkenen i oppvaskmaskinen?

Anonymkode: d66fd...53d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare si at: nei nå må jeg ta meg en lang dusj eller et bad, og ta kvelden,men det var hyggelig, vi sees en annen dag , god kveld, klem 👍🏼

Anonymkode: 6715c...86b

Jøss 

Anonymkode: ab6b6...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt beskjed, gjerne i en felles chat hvis det passer, at dere fra nå av ønsker beskjed hvis noen vil komme i helgen slik dere kan avtale tidspunkt, da dere gjerne vil ha mulighet å planlegge helger/få satt av litt kvalitetstid kun som familie. 

I ukedager pleier vi å si besøk må gå kl 19. Da legger vi barnet og vil ha ro. Bråk kort tid etter leggetid=våkner lett. I helgene tar vi ikke i mot besøk før kl 1230. Da er barnet ferdig med dupp. I mellomtiden hviler vi eller gjør husarbeid. I helgene gir vi også beskjed om når besøk må gå, da gjerne på forhånd. Av og til passer det at noen blir lengre enn 19, men vi ønsker å ha et par timer for oss selv på kvelden også.

Syns det er mye lettere at besøk og tidspunkt avtales via tlf/melding. Da er det lettere å minne på at nå skal snart barnet sove, så kanskje på tide å tenke på å gå hjem. Dessuten tar de fleste hintet når vi begynner å finne frem pysjamas og stelle barnet.

Anonymkode: 5219e...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 22.11):

Jeg er så heldig at jeg sliter med luksusproblemet at venner tilsynelatende trives så godt hos meg at de aldri går hjem😅

Både jeg og samboer liker å ha en time eller to før vi legger oss hvor vi bare slapper av sammen før vi legger oss. Med små barn i hus er litt tid i stillhet eller med en film eller serie svært dyrebart. 

De fleste vennene våre er barnløse men sklir lett inn i familielivet sammen med oss, og det trives gi godt med… men det begynner å bli litt mye. 

Særlig i helgene kan noen av dem komme på morgenen og blir værende til vi går og legger oss. Vi er svært sosiale så det er ikke et problem i seg selv ut over at vi gjerne skulle sett at de dro hjem noen timer før vi faktisk skal legge oss. 

Nå har vi begynt å si at vi skal legge oss klokken ni bare for å få litt fred! 

Hva sier dere andre for å kaste folk på dør på en høflig måte? 

Anonymkode: 1f9f0...fd7

Du er veldig privilegert som har venner som gjør dette. Du har mer enn hva mange andre har på kg. Håper du vet hvor heldig du er :) Mange som er misunnelig på deg. Hvis du vil holde på vennene si det på en hyggelig måte hvertfall, og si at du føler deg privilegert som har venner som vil være hos deg. 

Anonymkode: b1202...031

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vår vennegjeng kunne vi sagt det veldig åpent med lattermild tone, gjerne med forklaringen om at "fremover vil vi fokusere mer på kjærestetid sammen på kveldene for å få fart på spenningen mellom oss alene, så etter åtte begynner vi å jage dere ut til fordel for lakk og lær 😂

Anonymkode: f8db8...e31

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.9.2024 den 2.18):

Det hørtes utrolig merkelig å bare være hos venner hele dagen 🤔 Er dette ungdommer som bor hjemme i kjellerstuen til foreldrene sine? Og eneste jobben de har er å si takk for maten og sette tallerkenen i oppvaskmaskinen?

Anonymkode: d66fd...53d

For en merkrlig tankegang …

Anonymkode: dc75f...d43

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke noe luksusproblem, det er et irritasjonsmoment som bare vil vokse seg større og større om dere ikke setter litt grenser. 

Hvorfor kommer de og er der hele dagen? Får de alle måltider servert? Det hele høres bare rart ut, og jeg har faktisk aldri hørt om noe sånt i voksen alder. Det må være folk uten sosiale antenner......

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har sagt noe ala: Nå skal jeg legge meg, så enten må dere gå nå eller slå av lyset når dere drar.

Da reagere de og drar hjem uten sure miner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere kom, i dag har vi tenkt å male gjerdet/rydde på loftet… 

Anonymkode: 08288...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...