AnonymBruker Skrevet 28. september #21 Del Skrevet 28. september Går selvfølgelig an å trene rumpemusklene, som det gjør med alle de andre musklene i kroppen. Anonymkode: df8b0...0e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #22 Del Skrevet 28. september Rumpa består av flere muskler, så ja, den kan trenes slik muskler kan. I motsetning til slappe pupper og løs hud, det kan ikke trenes. Hvor godt det synes og hvor lang tid det tar, avhenger av gener. Men prinsippet er det samme. Bryte ned, bygge opp, bryte ned, bygge opp. Anonymkode: d81a8...57b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #23 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jepp! Gjør disse øvelsene. Mest markløft, utfall og hip thrust Anonymkode: 806c5...0e6 Skrev en som åpenbart markedsfører kostbare treningssentere som lever av folk med lav kroppslig selvfølelse. Mye bedre å bevege seg mye og variert i naturen, gratis og sunt for kropp og sjel. Anonymkode: 91593...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #24 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Knebøy, utfall, markløft. Masse andre øvelser også. Anonymkode: 22ef3...c31 Men hvor tungt? Jeg har sett nok bevis på at det er virkelig håp for de mest håpløse rumper! Men det krever jo at man tør å presse seg forbi det man gjerne ellers tror er ens komfortsone. Anonymkode: 9ed11...5fc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #25 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvor tungt? Jeg har sett nok bevis på at det er virkelig håp for de mest håpløse rumper! Men det krever jo at man tør å presse seg forbi det man gjerne ellers tror er ens komfortsone. Anonymkode: 9ed11...5fc Og la meg legge til, hvor mange økter i uken på rumpa hadde du? Anonymkode: 9ed11...5fc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #26 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og la meg legge til, hvor mange økter i uken på rumpa hadde du? Anonymkode: 9ed11...5fc Jeg har mange års erfaring. 2 gode økter i uka er nok til å bygge rumpe...men det må trenes skikkelig hver gang. Så er hviledagene veldig viktig...rolig aktivitet da. Så kosthold. Anonymkode: 3fe58...ab9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #27 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har mange års erfaring. 2 gode økter i uka er nok til å bygge rumpe...men det må trenes skikkelig hver gang. Så er hviledagene veldig viktig...rolig aktivitet da. Så kosthold. Anonymkode: 3fe58...ab9 Du er ikke vedkommende jeg spurte:) Anonymkode: 9ed11...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 28. september #28 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 21.09): Jeg er 32 år, vanlig slank og generelt fornøyd med formene mine. Men, i det siste har jeg lagt merke til at rumpa er litt slapp/ har begynt å «henge» litt! Jeg er ikke superglad i å trene, men jeg lurer egentlig på om det i det hele tatt vil hjelpe? Sikkert litt.. men.. kan man gå fra mitt utgangspunkt til en rund og fin, stram rumpe? kan «alle» få sprettrumpe med trening? Anonymkode: 7780a...ad9 Gluteus maximus, største muskelen i kroppen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #29 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er den flat naturlig ska det mye til. Har hatt flat rumpe hele livet og bare godtatt det. Syns utfall og knebøy er blytunge øvelser. Gidder ikke Anonymkode: c763f...2c9 Trenger verken ta utfall eller knebøy for å trene rumpe. Knebøy er uansett ikke blytungt. Jeg med mine spede muskelsvake kropp klarer fint knebøy, men poenget er jo at man begynner forsiktig, og øker litt og litt jo sterkere man blir. Jeg begynte med bare 10. Anonymkode: 60c3f...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #30 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men hvor tungt? Jeg har sett nok bevis på at det er virkelig håp for de mest håpløse rumper! Men det krever jo at man tør å presse seg forbi det man gjerne ellers tror er ens komfortsone. Anonymkode: 9ed11...5fc Hva er komfortsone? Man skal jo kjenne at det tar, men det er helt unødvendig å presse seg så hardt at det gjør vondt og hele kroppen rister. Begynn et sted for å se hvor terskelen går, og varierer f.eks knebøy med sumo, og one-legged squat for variasjon. Begynn med f.eks 20 stk av hver, og se om det var nok til å kjenne at du jobber, uten at det er for ille. Så prøver du ny runde 2-3 dager senere, og tilpasser. Så øker du etterhvert, og varierer mer med doble/triple. Samme med glutebridge. Begynn med f.eks 30, hold på til du kjenner det og litt til. Det er sånn jeg gjør det, jeg forholder meg til antall repetisjoner i forhold til hvordan jeg kjenner det tar, holder meg til det en stund, så øker jeg hyppigheten, og etterhvert legger til flere repetisjoner. Jeg presser meg ikke særlig hardt. Litt, for man må jo kjenne det, men jeg blir ikke veldig støl. Etterhvert regner jeg med at jeg klarer å presse meg mer, men det må ikke være et blodslit å få rumpa opp av gulvet Anonymkode: 60c3f...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 28. september #31 Del Skrevet 28. september Dersom du drar på et treningssenter, ser du at det er masse damer der som trener veldig mye rumpe-øvelser. Og mange av de har stor og fin rumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #32 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Og la meg legge til, hvor mange økter i uken på rumpa hadde du? Anonymkode: 9ed11...5fc Med fare for å høres ut som om jeg lyver 😂 På det meste, som til sammen var flere år, trente jeg 10-12 timer i uken. Jeg løftet tungt! Medregnet de timene er også aktiv hvile. Ikke noe gruppetimer, men hard styrketrening. Jeg var råsterk, og i benkpress kunne jeg ha stilt i konkurranse og kommet høyt på pallen i min aldersklasse. I knebøy tok jeg 70-80 kilo. Jeg var veltrent (er det forsåvidt fremdeles, men langt i fra like sterk som før da jeg hadde anledning til å leve som en toppidrettsutøver). Fikk veldig mye komplimenter for rumpa, som jo er temaet her, men den ble aldri noe rund og struttende allikevel. Anonymkode: 22ef3...c31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #33 Del Skrevet 28. september Brunello skrev (1 time siden): Dersom du drar på et treningssenter, ser du at det er masse damer der som trener veldig mye rumpe-øvelser. Og mange av de har stor og fin rumpe. Min erfaring er at de allerede hadde stor og fin rumpe før de begynte å trene. Altså - det er genetisk. Anonymkode: 22ef3...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cornix Skrevet 28. september #34 Del Skrevet 28. september (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min erfaring er at de allerede hadde stor og fin rumpe før de begynte å trene. Altså - det er genetisk. Anonymkode: 22ef3...c31 Det tror jeg óg. Man kan få fastere bakdel, men ikke så mye større om man er slank. Tror jeg er stuck med min 70s rumpestump. 😅 Heia oss over tredve med liten rumpe! Endret 28. september av Cornix Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #35 Del Skrevet 28. september Etnisk norske kvinner har som regel små romper og smale hofter fra naturens side. Vanskelig å gjøre så mye med det Anonymkode: a740b...578 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #36 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Etnisk norske kvinner har som regel små romper og smale hofter fra naturens side. Vanskelig å gjøre så mye med det Anonymkode: a740b...578 Å? Stemmer ikke for meg eller noen i min familie, eller noen av mine venninner for den saks skyld. Men selv om rumpa er liten så vil man jo ha den stram Anonymkode: 60c3f...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #37 Del Skrevet 28. september Kommer an på genetikk. Jeg har trent styrke i ca 7 år nå, både med og uten personlig trener. Rumpa mi er fortsatt en pannekake. Gjør alle øvelsene som skal hjelpe, og jada, jeg blir sterkere, men rumpa er ikke akkurat rund og fin. Anonymkode: 7d6f1...269 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #38 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kommer an på genetikk. Jeg har trent styrke i ca 7 år nå, både med og uten personlig trener. Rumpa mi er fortsatt en pannekake. Gjør alle øvelsene som skal hjelpe, og jada, jeg blir sterkere, men rumpa er ikke akkurat rund og fin. Anonymkode: 7d6f1...269 Stemmer, viktig å forstå dette. Mens noen øker veldig raskt, får enorme rumpeballer. Anonymkode: 3fe58...ab9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 29. september #39 Del Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (20 timer siden): Trenger verken ta utfall eller knebøy for å trene rumpe. Knebøy er uansett ikke blytungt. Jeg med mine spede muskelsvake kropp klarer fint knebøy, men poenget er jo at man begynner forsiktig, og øker litt og litt jo sterkere man blir. Jeg begynte med bare 10. Anonymkode: 60c3f...ed9 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hva er komfortsone? Man skal jo kjenne at det tar, men det er helt unødvendig å presse seg så hardt at det gjør vondt og hele kroppen rister. Begynn et sted for å se hvor terskelen går, og varierer f.eks knebøy med sumo, og one-legged squat for variasjon. Begynn med f.eks 20 stk av hver, og se om det var nok til å kjenne at du jobber, uten at det er for ille. Så prøver du ny runde 2-3 dager senere, og tilpasser. Så øker du etterhvert, og varierer mer med doble/triple. Samme med glutebridge. Begynn med f.eks 30, hold på til du kjenner det og litt til. Det er sånn jeg gjør det, jeg forholder meg til antall repetisjoner i forhold til hvordan jeg kjenner det tar, holder meg til det en stund, så øker jeg hyppigheten, og etterhvert legger til flere repetisjoner. Jeg presser meg ikke særlig hardt. Litt, for man må jo kjenne det, men jeg blir ikke veldig støl. Etterhvert regner jeg med at jeg klarer å presse meg mer, men det må ikke være et blodslit å få rumpa opp av gulvet Anonymkode: 60c3f...ed9 Dette du beskriver er ikke tung trening. Med tunge knebøy osv mener man å ha tunge vekter på, ikke ørten repetisjoner. Du skal øke vekten, ikke repetisjonene. Knebøy er blytungt når du trener tungt, og du kjenner det i hele kroppen. Jeg elsker knebøy, min favorittøvelse over alt, men det er tungt ja! Brunello skrev (20 timer siden): Dersom du drar på et treningssenter, ser du at det er masse damer der som trener veldig mye rumpe-øvelser. Og mange av de har stor og fin rumpe. Men mange av oss er velsignet med det fra naturens side. 😉 Ikke alle kan få "stor og fin rumpe". Alle kan forbedre det de har hvis de ikke allerede trener styrke, men ikke alle kan få sprettrumpe eller stor rumpe. Og i disse tightstider er det mange tightser som gir inntrykk av at rumpa er mer spretten enn den er altså. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september #40 Del Skrevet 29. september Jeg er 50 + og trener også en del styrke på rumpa. Ikke fordi jeg skal få sprettrumpe ( det toget har gått) men fordi jeg har lært meg at en sterk rumpe skaper mer stabil rygg , og man kan unngå en del ryggplager og smerter i knærne med en sterkere rumpemuskel. https://livegym.no/2018/08/28/sterkere-rumpe/ Anonymkode: d0665...c56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå