AnonymBruker Skrevet 26. september #201 Del Skrevet 26. september Paneera skrev (2 minutter siden): Men jeg tviler på at lasagnen var så uspiselig at han ikke fikk den ned altså. Dårlig unnskyldning Jeg har fått servert en sånn lasagne . Det er mulig . Helt greit om han syntes det var rødt flagg at jeg spiste opp, så slapp jeg og bli invitert tilbake . Anonymkode: 85322...758 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 26. september #202 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Fikk det pimpet opp med soyasaus . Det var vondt det . Kokken var strålende fornøyd da. Skrøt av den hemmelige ingrediensen og « mmmmmm « . Jeg spiste ikke opp, men ble raskt mett og kom ikke tilbake . Egentlig eksker jeg lasagne da. Anonymkode: 85322...758 Høres ut som noe en 5-åring kunne funnet på 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 26. september #203 Del Skrevet 26. september (endret) Huff, morsomme historier her! X) Når jeg tenker over det så kan jeg faktisk ikke huske å noen gang bli servert noe som ikke kunne reddes ganske enkelt! Verste sakene jeg noen gang har smakt ble laget av meg selv (er en god kokk, men eksperimenteter innimellom)! Endret 26. september av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #204 Del Skrevet 26. september Lasagne er ikke min favoritt, uansett hvordan den er laget, men jeg hadde faktisk ikke vært så frekk som daten din, ts. Jeg hadde spist opp det jeg hadde på tallerken, og takket for maten. Anonymkode: 1e50d...809 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mindblwn Skrevet 26. september #205 Del Skrevet 26. september katties skrev (20 minutter siden): Huff, morsomme historier her! X) Når jeg tenker over det så kan jeg faktisk ikke huske å noen gang bli servert noe som ikke kunne reddes ganske enkelt! Verste sakene jeg noen gang har smakt ble laget av meg selv (er en god kokk, men eksperimenteter innimellom)! Jeg var på uhøytidelig julemat en gang hos en kjærestes foreldre, og lesset på med kålrabistappe da det er det beste jeg vet...så var den jaggu meg SUR. Sleit veldig med hvordan jeg skulle bli kvitt den, for jeg turte ikke si ifra 😅 (var ung) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 26. september #206 Del Skrevet 26. september Paneera skrev (1 time siden): Nettopp, vanlig høflighet heter det. Og helt ærlig, hvor fæl kan den lasagnen ha vært? Altså, hvis man liker lasagne, så kan TS umulig ha lagd en lasagne man synes var helt uspiselig? Hvem liker vel ikke lasagne? Han hadde kanskje forventet Toro-lasagne? Jeg tviler på at den lasagnen TS lagde var noe annet enn meget god! Måtte vel bare ha noe å pirke på. Og om det var et forsøk på å være morsom eller komme med en eller annen rar sjekkereplikk, så funket den dårlig. Nei, han får lage sin egen mat. Beklager at jeg sier det😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #207 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men hva er signaturretten din, da? Mannen er veldig god på å lage smalahove.... Jeg spiser svin, har ingen allergier, hadde ikke kommet på å nevne det om han spurte om det var noe jeg ikke likte. Men, nei.. Anonymkode: ddf83...18a Men da hadde du jo sagt "oi, jeg så aldri for meg at du skulle lage smalahove! Du er sikkert sykt god til å lage det, men det blir faktisk for spesielt for meg. Går det greit om jeg fikser noe annet? Beklager at jeg ikke orker smake/spise opp når du har brukt tid på dette!" ikke "dette var ikke noe særlig..." Anonymkode: 7e579...837 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 26. september #208 Del Skrevet 26. september Nekinn@ skrev (5 timer siden): Tenker du da at man for evig og alltid skal lyve til sin partner? Eventuelt når og hvordan er det akseptabelt for deg å være ærlig? Man skal ikke for evig og alltid lyve til sin partner. Ærlighet varer lengst, men det handler om måten man sier det på. Dette er ikke en partner en gang, det er en date.. en person man såvidt kjenner. Man spyr ikke fra seg slike kommenterer hvis dette er et menneske man har lyst til å bli bedre kjent med. Om det er dèt det hele handler om, får man være ærlig å si det. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 26. september #209 Del Skrevet 26. september Rosalilje84 skrev (4 timer siden): Hvis du likevel går videre, TS. Kan ikke du stoppe midt i sexen, kle på deg og si "dette var ikke noe særlig"? Den aller første sexen er som regel ganske klønete. Han liker jo ærlighet 🤣🤣🤣 «Jeg går heller og lager min gode lasagne for denne sexen er noe av det dårligste jeg har vært borti» 😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 26. september #210 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde faktisk ikke klart og spise en hel posjon med noe jeg virkelig ikke likte. Tror jeg hadde brukt « mett» og småspist « som grunn da. Og spise det man får servert blir veldig forrige århundre , det er ikke noe poeng i spise etter at en er mett selvom maten er god heller. Bedre og la folk forsyne seg selv, og heller forsyne seg 2 ganger . Anonymkode: 85322...758 Forrige århundre?? Jeg har spist opp mat jeg ikke har likt så godt, av ren respekt. Heller det enn å sitte å pirke i maten, for så å si at "jeg er småspist" eller "mett". Jeg er ikke småspist, så det hadde vært åpenlyst at jeg ikke likte maten. Og man klarer fint å lese mellom linjene. 😅 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 26. september #211 Del Skrevet 26. september endo skrev (6 timer siden): Jeg er faktisk over 18år. Jeg strever hver dag for å forbedre meg og bli en bedre person. Så ja. Det er klart. Jeg er ingen typisk kg bruker som ikke har kontakt med realiteten. Jeg jobber, jeg tar ansvar og jeg gjør feil. Og da setter jeg pris på å vite feilen slik at jeg kan forbedre meg. "Dette her var ikke noe særlig" - beklager, hva kan jeg gjøre for at det skal smake bedre? Slik skaffer man seg en 2 date om man liker personen. "Beklager, men da får du gå tilbake til Toro". Man sier vel ikke slike ting til en person man dater og såvidt kjenner, og nå var det ingen som hadde spurt om meningen hans.🫣 Om man har vært gift i ørt-og førti år og har en dårlig dag, så ja kanskje.. men egentlig ikke da heller. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #212 Del Skrevet 26. september Ser du laget en rett han liker. Jeg er selv forsiktig med å lage livretten til noen. Noen er "kresen" og liker retten på en bestemt måte, eller slik "mor laget den". Derfor liker jeg å lage noe annet. Feks hvis lasagne er livretten, så ville jeg heller gått for spagetti bolognese, som er i samme gate. Vil heller anbefale å lage hverandres livrett sammen, lære av hverandre! Ellers liker jeg å spørre om matpreferanser tidlig. Kuker ut de som kun liker junk, pasta, pizza, biff. Ofte kjedelige typer. Jeg liker menn som liker en utfordring (prøver før man sier at man ikke liker), og som liker variert mat, spesielt på reiser. Anonymkode: 6d3d8...a23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 27. september #213 Del Skrevet 27. september caroline.s skrev (7 timer siden): Forrige århundre?? Jeg har spist opp mat jeg ikke har likt så godt, av ren respekt. Heller det enn å sitte å pirke i maten, for så å si at "jeg er småspist" eller "mett". Jeg er ikke småspist, så det hadde vært åpenlyst at jeg ikke likte maten. Og man klarer fint å lese mellom linjene. 😅 Jeg foretrekker at folk er høflige og sier de ikke var så sultne. Jeg har jo sosiale antenner, så jeg vil jo skjønne at de ikke likte maten, så liten fare for å lage det igjen. Jeg trenger bare ikke kjipe kommentarer om det. Å tvinge i seg maten er ikke en god løsning. Jeg hadde foretrukket å få spise rester selv neste dag, enn at noen skal tvinge i seg biter de må svelge hele og skylle ned hver bit med vann for å få dem ned, og brekke seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 27. september #214 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Lasagne.. men tenker han kanskje er vant med "1-2-3 varianten" man får kjøpt på matbutikk. Jeg vet ikke, ble nå uansett ganske satt ut/lei meg. Ts. Anonymkode: a9441...e63 Jeg har aldri opplevd at voksne mennesker oppfører seg sånn som han gjorde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #215 Del Skrevet 27. september Selv tenåringene mine klarer å si noe mer positivt om det er mat de ikke liker... Jeg tenker det er greit han ikke likte maten, men måten å si det på var virkelig ikke bra. Anonymkode: fc8ac...e95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 27. september #216 Del Skrevet 27. september (endret) velociraptor skrev (1 time siden): Jeg foretrekker at folk er høflige og sier de ikke var så sultne. Jeg har jo sosiale antenner, så jeg vil jo skjønne at de ikke likte maten, så liten fare for å lage det igjen. Jeg trenger bare ikke kjipe kommentarer om det. Å tvinge i seg maten er ikke en god løsning. Jeg hadde foretrukket å få spise rester selv neste dag, enn at noen skal tvinge i seg biter de må svelge hele og skylle ned hver bit med vann for å få dem ned, og brekke seg. Nå har jeg aldri opplevd å få så vond mat at jeg brekker meg eller må skylle den ned med vann, om det er så ille, er det greit. Men jeg har også opplevd å ha servert middag folk bare sitter å pirker i, og det er ikke spesielt hyggelig, for da begynner jeg å lure på om det er maten som ikke smaker godt eller om de faktisk ikke var så sultne. Da setter jeg mer pris på en ærlig kommentar/grunn til at de ikke spiser mer😊 Og så får jeg sjansen til å evt. tilby noe annet, og så kan man le litt av det etterpå. Endret 27. september av caroline.s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 27. september #217 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Enig i at han kanskje kunne ha ordlagt seg litt annerledes men selv liker jeg ærlighet da og tenker at når man har baller til å være så ærlig på første date og alt annet er flott så hadde jeg sett forbi dette. Og som en annen nevnte så er det mange som lager hjemmelaget lasagne som kanskje ikke er så mye bedre enn Toro sin uansett hvor god andre har sagt den er. Har selv sagt at lasagne er kjempegodt hos andre men har egentlig ikke likt den og hadde foretrukket en porsjon toro. Er ikke alltid det er så lurt å si man liker noe heller for da lager de alltid det når du kommer.. Har kun fått en god hjemmelaget lasagne og det var hos min eks sin mor som laget lasagne etter familieoppskriften fra Italia, den var fantastisk og den eneste jeg selv gidder å lage om jeg lager hjemmelaget og ikke toro. Anonymkode: e2e58...738 Ærlighet er fint det, men det handler om hva man sier og hvordan man sier det. Noen ganger kan man også la være. Om han er interessert i denne personen og har et ønske om å bli bedre kjent med henne, så var kanskje ikke dette helt heldig😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 27. september #218 Del Skrevet 27. september caroline.s skrev (18 minutter siden): Nå har jeg aldri opplevd å få så vond mat at jeg brekker meg eller må skylle den ned med vann, om det er så ille, er det greit. Men jeg har også opplevd å ha servert middag folk bare sitter å pirker i, og det er ikke spesielt hyggelig, for da begynner jeg å lure på om det er maten som ikke smaker godt eller om de faktisk ikke var så sultne. Da setter jeg mer pris på en ærlig kommentar/grunn til at de ikke spiser mer😊 Og så får jeg sjansen til å evt. tilby noe annet, og så kan man le litt av det etterpå. Det er veldig stor forskjell på første date, og en middag med noen man kjenner godt. Og det er forskjell på om noe er feil med maten, og om det bare ikke passet smaksløkene til gjesten. En gang tok jeg feil av lettsaltet og vanlig torsk, så jeg saltet som normalt. Maten ble jo helt uspiselig, og vi lo oss fillete over det og måtte lage en omelett i stedet. Men jeg klarer å spise f.eks. en vond toro-lasagne selv om jeg sterkt foretrekker ekte mat. Jeg har en venninne som alltid serverer ultraprosessert halvfabrikata, der takker jeg konsekvent nei til middagsinvitasjoner fordi jeg ikke orker å spise sånt, men jeg hadde virkelig ikke kommentert det negativt på første date… caroline.s skrev (9 minutter siden): Ærlighet er fint det, men det handler om hva man sier og hvordan man sier det. Noen ganger kan man også la være. Om han er interessert i denne personen og har et ønske om å bli bedre kjent med henne, så var kanskje ikke dette helt heldig😆 Nettopp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 27. september #219 Del Skrevet 27. september velociraptor skrev (3 minutter siden): Det er veldig stor forskjell på første date, og en middag med noen man kjenner godt. Og det er forskjell på om noe er feil med maten, og om det bare ikke passet smaksløkene til gjesten. En gang tok jeg feil av lettsaltet og vanlig torsk, så jeg saltet som normalt. Maten ble jo helt uspiselig, og vi lo oss fillete over det og måtte lage en omelett i stedet. Men jeg klarer å spise f.eks. en vond toro-lasagne selv om jeg sterkt foretrekker ekte mat. Jeg har en venninne som alltid serverer ultraprosessert halvfabrikata, der takker jeg konsekvent nei til middagsinvitasjoner fordi jeg ikke orker å spise sånt, men jeg hadde virkelig ikke kommentert det negativt på første date… Nettopp. Da er vi enige😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 27. september #220 Del Skrevet 27. september (endret) Ah, denne evige diskusjonen hvor "ærlige" folk som egentlig bare kan unnskylde sin egen slemhet får utfolde seg. Man *må* ikke si alt man tenker. Hvis ingen har spurt deg, er det heller ingen grunn til å gi uttrykk for den "fantastiske" ærligheten man liker å fremme. Har man sosiale antenner vet man at man ikke sier absolutt alt man tenker på. Hadde ei slik kollega. Hun kommenterte alt som falt henne inn. En dag sa hun "så feit du ser ut". Jeg hadde da gått ned 30 kg, så det er mulig jeg så feit ut i hennes øyne, men det var faktisk ikke sannheten. Jeg sa bare "og jeg ser du har den samme fantastiske personligheten som alltid". Da ble hun sur, men det var jo sant fra mitt ståsted. Hun gjorde ikke det igjen. De med sosiale antenner vet at man ikke trenger å lyve i det hele tatt, man trenger faktisk ikke å nevne at maten var god eller vond i det hele tatt. Det man kan gjøre, og fremdeles være ærlig, er f.eks å takke for at noen har giddet å ta seg bryet med å lage maten. For det er faktisk frekkhetens nådegave å klage over maten man får servert, uavhengig av om det er på første date eller langt inn i forholdet. Som jeg sier: liker man ikke maten, får man lage den sjæl. Jeg er lært opp til at man skal være takknemlig for det man får servert, og liker man det ikke, så trenger man faktisk ikke å si det. Man kan velge å holde kjeft, og heller være takknemlig over at noen bryr seg nok at de gidder å lage mat til deg. TS: Dette hadde jeg ikke giddet. Han hadde fått tommel ned fra meg, jeg hadde ikke giddet flere dater. En fyr uten sosiale antenner, anstendighet og folkeskikk er ikke noe for meg. Endret 27. september av SPOCA 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå