Gå til innhold

Date som ikke liker din hjemmelagede middag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Det er noe helt annet å si i fra om maten på restaurant da. Det kan ikke sammenlignes. Da betaler du for maten, og det er ingen som lager den til deg bare for å være snill. 

Jeg sier så klart i fra om jeg får dårlig mat på rastaurant eller ikke er fornøyd, men det er en helt annen situasjon som ikke kan sammenlignes med første hjemme-deit. 

Er mange som ikke sier ifra på restaurant. De bare lar vær å gå dit. Så det er litt synd i grunn. Les de andre innleggene mine så kommer det tydelig fram hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Det er noe helt annet å si i fra om maten på restaurant da. Det kan ikke sammenlignes. Da betaler du for maten, og det er ingen som lager den til deg bare for å være snill. 

Jeg sier så klart i fra om jeg får dårlig mat på rastaurant eller ikke er fornøyd, men det er en helt annen situasjon som ikke kan sammenlignes med første hjemme-deit. 

Tenker du da at man for evig og alltid skal lyve til sin partner? Eventuelt når og hvordan er det akseptabelt for deg å være ærlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (3 minutter siden):

Er det god folkeskikk å lyve? 

Det er ikke god folkeskikk å såre mennesker eller skape ubehadlige situasjoner, og av og til innebærer det at du ikke sier akkurat hva du tenker og føler. 

Det er helt basic folkeskikk alle vet, og vet de det ikke er det på tide å lære seg det. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekinn@ skrev (36 minutter siden):

Damer må faktisk det - om damer mener å ha enerett og fasit på hva folkeskikk er. Ærlig talt. 

Det er folkeskikk. Det er ikke dameversjonen av folkeskikk. Har aldri møtt en mann som oppfører seg sånn.

Anonymkode: 645a0...2b2

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekinn@ skrev (Akkurat nå):

Tenker du da at man for evig og alltid skal lyve til sin partner? Eventuelt når og hvordan er det akseptabelt for deg å være ærlig? 

Se svar over 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke god folkeskikk å såre mennesker eller skape ubehadlige situasjoner, og av og til innebærer det at du ikke sier akkurat hva du tenker og føler. 

Det er helt basic folkeskikk alle vet, og vet de det ikke er det på tide å lære seg det. 

Å lyve er ihvertfall ræva folkeskikk! 

Bedre å la vær å si noe da.....

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (1 minutt siden):

Er mange som ikke sier ifra på restaurant. De bare lar vær å gå dit. Så det er litt synd i grunn. Les de andre innleggene mine så kommer det tydelig fram hva jeg mener.

Det er en annen diskusjon, og en avsporing etterso  tråden ikke handler om det 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (1 minutt siden):

Å lyve er ihvertfall ræva folkeskikk! 

Bedre å la vær å si noe da.....

Ja? Har du ikke noe fint å si på første deit, så ikke si noe. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (50 minutter siden):

Fordi det er det som lønner seg i lengda... Ihvertfall i min bok er det slik. Man kan selvfølgelig la være å si noe. Det er det lureste sånn sett. Løgn ser jeg veldig negativt på...

Jeg tar heller en ærlig mann, framfor en lurendreier anyday. 

Om jeg hadde oppdaget i ettertid at det var løgn så hadde jeg tenkt. Hva anna har han jugd om? Hadde ikke klart å stole på han da...

Var jo en tråd her inne om akkurat samme tema, bare at da gjaldt det om juging på høyda på mannen. 

Prinsippet er det samme.

Om jeg har dolla meg opp en kveld og jeg ser heslig ut, så hadde jeg satt pris på å få den tilbakemeldingen. Catch my drift? 

Jeg sier ikke at man skal lyve grovt heller. Man spiser opp maten sin og takker for den etterpå. Får man spørsmål om den er god så kan man være ærlig-isj.

Å uprovosert legge fra seg bestikket og si at maten ikke var noe særlig er virkelig ikke normalt. Da driter man totalt i følelsene til den andre personen og oppfører seg ganske "ute". Respektløst rett og slett.

Ærlig kan man være overfor seg selv, overfor andre er det lov å tråkke litt varsomt.

Endret av Blåttvann
  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerfar sa en gang "takk for maten, men du trenger ikke invitere meg neste gang du lager dette" en gang han spiste hos oss 🤣 han var ikke en gang invitert på middag men kom inn døren i det vi skulle til å spise så vi hev på til en ekstra ved bordet liksom.. Min svigerfar har ikke helt de samme sosiale antenner som resten av oss og mente ikke være ufin, han sier bare det han tenker - kanskje daten din TS mangler litt på det sosiale? Greit å få luket ut slike ting raskt tenker jeg, så vær takknemlig heller enn lei deg for at du slipper tilpasse deg hans matvaner resten av livet.. 😝

Anonymkode: 975c9...92a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (Akkurat nå):

Det er en annen diskusjon, og en avsporing etterso  tråden ikke handler om det 

Poenget er det samme. Prinsippet er det samme. 

Eller forstår du ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekinn@ skrev (1 minutt siden):

Oppegående mennesker vet helt fint når man er ærlig og ikke. Jeg er generelt en veldig ærlig og åpen partner, men hadde aldri sagt noe sånt på en første date. Igjen. Det handler om sosiale antenner.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Avslutter ikke fordi han ikke liker maten din, men fordi han ikke vet å oppføre seg og ikke eier folkeskikk og sannsynligvis er oppvokst under en stein.

Anonymkode: a786f...85a

Nemlig

Irak skrev (14 minutter siden):

Hva om man blir et par da, og lager samme middagen i god tro for man tror det er den nye livretten...Hva da? 😂

Du tenker det ikke finnes en mellomting mellom å si at maten smakte heslig og å skryte den opp i skyene…? 

Irak skrev (9 minutter siden):

Jeg var på en restaurant i Tyskland en gang. Ingen likte maten, men ingen turte å si noe bortsett fra meg.

Så da fikk jeg en is husker jeg 😁

Jeg forstår meg ikke på mennesker som velger å lyve i en kjæresterelasjon eller dating for den slags skyld. Det forstår jeg meg bare ikke på. 

Hadde heller latt vær å sagt noe....

Ja. Bare ikke si noe om du ikke har noe pent å si, på første date.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er folkeskikk. Det er ikke dameversjonen av folkeskikk. Har aldri møtt en mann som oppfører seg sånn.

At dette er din opplevelse sier ingenting om det ene eller det andre. I min verden handler folkeskikk om ærlighet og ikke om dårlig «kamuflerte» intensjoner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det spiller liksom ingen rolle hva du har servert heller. Voksne mennesker med normal folkeskikk spiser det de blir servert, takker for maten og sier det var godt. Tenk å oppføre seg slik på en date🤦‍♀️ Det er så flaut!!!!

Anonymkode: 2fa35...c62

Jeg hadde faktisk ikke klart og spise en hel posjon med noe jeg virkelig ikke likte. Tror jeg hadde brukt « mett» og småspist « som grunn da. Og spise det man får servert blir veldig forrige århundre , det er ikke noe poeng i spise etter at en er mett selvom maten er god heller. Bedre og la folk forsyne seg selv, og heller forsyne seg 2 ganger . 

Anonymkode: 85322...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

pop up bruker skrev (20 minutter siden):

Uansett om det smakte helt forferdelig er det så klart ikke noe man ville sagt om man har et snev av folkeskikk. 

Da sier man at man er mett, det var godt og mektig og bla bla. 

Tenker at han er frekk og uhøffelig og ikke noe jeg hadde giddi å forholdt meg til fremover. 

Var ikke det du skrev her.....

Har du endret mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irak skrev (Akkurat nå):

Poenget er det samme. Prinsippet er det samme. 

Eller forstår du ikke det? 

Poenget er ikke det samme, og prinsippet er ikke det samme. Det er to ulike situasjoner som krever og forventee ulike ting.

At du ikke forstår det vitner om at du, akkurat som deiten til TS, ikke innehar helt grunnleggende folkeskikk, og da får vi håpe at du ikke skal på hjemmedeit med det første. 

Over og ut. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (3 minutter siden):

Ja? Har du ikke noe fint å si på første deit, så ikke si noe. 

Nemlig 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekinn@ skrev (Akkurat nå):

At dette er din opplevelse sier ingenting om det ene eller det andre. I min verden handler folkeskikk om ærlighet og ikke om dårlig «kamuflerte» intensjoner. 

Javel. Men dette er fremdeles ganske ute. Og det ville de fleste synes. Jeg tenker denne fyren ikke er riktig nagla. Hvis du ikke klarer å tilpasse deg når du er med andre mennesker og ta deres følelser i betraktning, så er det mangel på sosiale antenner.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...