Nekinn@ Skrevet 26. september 2024 #81 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Avslutter ikke fordi han ikke liker maten din, men fordi han ikke vet å oppføre seg og ikke eier folkeskikk og sannsynligvis er oppvokst under en stein. Anonymkode: a786f...85a At en ikke liker maten din, og faktisk sier det, blir tolket som mangel på folkeskikk - sier sitt. Se for seg en tråd på KG på et senere tidspunkt hvor TS hevder at det kommer frem etterhvert som relasjonen utvikler seg at typen ikke var ærlig og bare sa han likte maten for å skåne følelsene dine.. Hadde blitt ramaskrik for han ikke var ærlig. Igjen, forstår veldig godt hvorfor vi har en økende andel single i dagens samfunn. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nekinn@ Skrevet 26. september 2024 #82 Del Skrevet 26. september 2024 Irak skrev (11 minutter siden): Går fint det. Viktigste er at poenget mitt kommer fram 😄. Beklager men var litt kjapp på avtrykkeren - var enig i innlegget jeg siterte 🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #83 Del Skrevet 26. september 2024 Han kunne ha takket for innsatsen du har lagt i måltidet og "unnskyldt seg" med at han er litt sær som bare er vant til Torovarianten. Da hadde han vært ærlig uten få det til å høres ut som om det var noe galt med maten. Også rart å ikke spise opp på en første date. Er i mot at folk skal tvinge i seg mat dem ikke liker, men er forskjell på mat man nærmest brekkes seg av og mat som smaker helt ok men ikke er noen favoritt. Synes du skal ta dette opp med ham. Forklar at du skjønner han ikke mente noe vondt med det, men at du ble litt såret over måten det ble sagt på. Da får han en sjangse til å vise forståelse, eventuelt går han i forsvar. Da er det kanskje lettere for deg å avgjøre hva du ønsker videre😊 Anonymkode: b74b1...043 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #84 Del Skrevet 26. september 2024 Jeg tenker det var fair å ikke spise opp, men det er lov å ta en hvit løgn. Jeg feilberegna hvor sulten jeg er, jeg får lett litt dårlig matlyst når jeg er nervøs eller jeg burde ikke spist så mye av hvitløksbrødet, men det var så godt og nå er jeg dessverre veldig mett. Men selv hvis man ikke vil lyve, finnes det bedre måter å si det på. Jeg er så lei for det, men jeg glemte å nevne stangselleri da du spurte hva jeg ikke likte. Det her er sikkert kjempegodt, men for meg smaker stangselleri så sterkt at det overdøver alt det som er godt. Eller, jeg må bare være ærlig nå og si rett ut at jeg ikke er særlig avansert i matveien. Jeg er rett og slett veldig kresen. Det er ingenting galt med maten din, den er helt sikkert fantastisk, men jeg er oppvokst med kun posemat og har knapt fått servert en grønnsak hjemmefra. Jeg jobber med å lære meg å like ekte hjemmelaget mat og er blitt bedre og bedre på det, men jeg er ikke i mål enda og synes paprika og tomat er vanskelig. Eller enda enklere, jeg er skikkelig kresen og likte dessverre ikke maten din. Jeg er kjempelei for det og er lei for at jeg sårer deg. Jeg klarer bare ikke så mye grønnsaker. Prøv å ikke ta det som en fornærmelse, jeg liker ofte ikke maten til mor eller bestemødrene mine heller. Anonymkode: 32ed8...b6e 4 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 26. september 2024 #85 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og da tenker jeg på at man på forhånd selvsagt har spurt om evnt allergier, hva han synes er spesielt godt og hva han absolutt ikke liker. Laget min signaturrett til en jeg liker godt. Første hjemmedate. Og han spiste ca halve porsjonen før han la fra seg bestikket og sa at dette her var ikke noe særlig. Ble litt ....paff? Og lei meg. Klart det er sårt når man legger mye tid og kjærlighet i en rett man føler man mestrer. Også lei meg siden jeg synes han er en bra kar. Kunne jo kanskje pakket det litt mer inn.. Tanker..? Anonymkode: a9441...e63 En mann som kommer med slike uvørne kommentarer i en periode der han liksom skal imponere dama, er ingenting å satse på. Det går an å være høflig selv om han ikke liker maten. 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. september 2024 #86 Del Skrevet 26. september 2024 Nekinn@ skrev (6 minutter siden): Beklager men var litt kjapp på avtrykkeren - var enig i innlegget jeg siterte 🤗 No problemo 😂. Syns bare det var morsomt jeg 😉. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. september 2024 #87 Del Skrevet 26. september 2024 Rosalilje84 skrev (4 minutter siden): En mann som kommer med slike uvørne kommentarer i en periode der han liksom skal imponere dama, er ingenting å satse på. Det går an å være høflig selv om han ikke liker maten. Menn som skal imponere er så utrolig avtennende....Stort sett. Det finnes unntak 😉😂. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 26. september 2024 #88 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og da tenker jeg på at man på forhånd selvsagt har spurt om evnt allergier, hva han synes er spesielt godt og hva han absolutt ikke liker. Laget min signaturrett til en jeg liker godt. Første hjemmedate. Og han spiste ca halve porsjonen før han la fra seg bestikket og sa at dette her var ikke noe særlig. Ble litt ....paff? Og lei meg. Klart det er sårt når man legger mye tid og kjærlighet i en rett man føler man mestrer. Også lei meg siden jeg synes han er en bra kar. Kunne jo kanskje pakket det litt mer inn.. Tanker..? Anonymkode: a9441...e63 Uansett om det smakte helt forferdelig er det så klart ikke noe man ville sagt om man har et snev av folkeskikk. Da sier man at man er mett, det var godt og mektig og bla bla. Tenker at han er frekk og uhøffelig og ikke noe jeg hadde giddi å forholdt meg til fremover. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caroline.s Skrevet 26. september 2024 #89 Del Skrevet 26. september 2024 (endret) Hva slags oppførsel er dette?? 😲 Null filter eller sensur? Det spiller ingen rolle om du lagde noe han på forhånd sa at han likte eller ikke, dette er uhøflig og ufin oppførsel. Hadde det vært meg som hadde vært så heldig å bli invitert på middag, der daten hadde laget sin signaturrett og brukt tid og krefter på det, ville jeg spist opp og takket pent for maten, enten jeg likte maten spesielt godt eller ikke. Og så ville jeg latt være å si noe med mindre jeg hadde noe pent å si! Skjønner at det var sårende og at du ble lei deg. Nei, du fortjener bedre! ❤️🤦♀️ Endret 26. september 2024 av caroline.s 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. september 2024 #90 Del Skrevet 26. september 2024 pop up bruker skrev (2 minutter siden): Uansett om det smakte helt forferdelig er det så klart ikke noe man ville sagt om man har et snev av folkeskikk. Da sier man at man er mett, det var godt og mektig og bla bla. Tenker at han er frekk og uhøffelig og ikke noe jeg hadde giddi å forholdt meg til fremover. Hva om man blir et par da, og lager samme middagen i god tro for man tror det er den nye livretten...Hva da? 😂 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #91 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje han er en sånn håpløs fyr som bare liker pizza, taco, burgere og lasagne 😂. Mange unge nå er jo foret opp på sånn mat 😞 Anonymkode: a5bed...afa Er vell heller de mellom 30 og 45 sånn ca som har vokst opp med slik mat. Anonymkode: 50299...3a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2024 #92 Del Skrevet 26. september 2024 Hahahah minner meg om da jeg skulle imponere daten (nå kona) med hjemmelaget ravioli! Hun sa det smakte "litt mye" og at pastaen var helt "annerledes". Jeg bare: JA. JEG HAR LAGET DEN OG RULLET DEN UT FOR HÅND???? FYLT DEN OG STEMPLET DEN UT??? Da ble hun helt satt ut fordi hun trodde jeg bare hadde kjøpt ferdigmat og kokt dem i 4min 😂 hun hadde aldri smakt fersk pasta før! Nå hun ber om "rar ravioli" hver gang vi har barnefri/date nå - 13 år senere. Anonymkode: 2f243...59b 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. september 2024 #93 Del Skrevet 26. september 2024 Jeg var på en restaurant i Tyskland en gang. Ingen likte maten, men ingen turte å si noe bortsett fra meg. Så da fikk jeg en is husker jeg 😁. Jeg forstår meg ikke på mennesker som velger å lyve i en kjæresterelasjon eller dating for den slags skyld. Det forstår jeg meg bare ikke på. Hadde heller latt vær å sagt noe.... 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. september 2024 #94 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hahahah minner meg om da jeg skulle imponere daten (nå kona) med hjemmelaget ravioli! Hun sa det smakte "litt mye" og at pastaen var helt "annerledes". Jeg bare: JA. JEG HAR LAGET DEN OG RULLET DEN UT FOR HÅND???? FYLT DEN OG STEMPLET DEN UT??? Da ble hun helt satt ut fordi hun trodde jeg bare hadde kjøpt ferdigmat og kokt dem i 4min 😂 hun hadde aldri smakt fersk pasta før! Nå hun ber om "rar ravioli" hver gang vi har barnefri/date nå - 13 år senere. Anonymkode: 2f243...59b Fantastisk 🤩. Dette var herlig å lese! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. september 2024 #95 Del Skrevet 26. september 2024 pop up bruker skrev (9 minutter siden): Uansett om det smakte helt forferdelig er det så klart ikke noe man ville sagt om man har et snev av folkeskikk. Da sier man at man er mett, det var godt og mektig og bla bla. Tenker at han er frekk og uhøffelig og ikke noe jeg hadde giddi å forholdt meg til fremover. Er det god folkeskikk å lyve? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 26. september 2024 #96 Del Skrevet 26. september 2024 Irak skrev (4 minutter siden): Hva om man blir et par da, og lager samme middagen i god tro for man tror det er den nye livretten...Hva da? 😂 Om man har vært sammen en stund kan man så klart ha en helt annen åpenhet og tone enn hva man har på første deit. Da kan man også si at den retten en fikk servert på første deit ikke var noe særlig, fordi man har en trygghet i hverandre, det er en stund siden og man har et annet fundament. Det har man så klart ikke på første deit. På første deit bør man ha såpass med folkeskikk at man ikke sier at man ikke liker maten man får servert. At det er vanskelig å forstå er for meg helt utrolig. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 26. september 2024 #97 Del Skrevet 26. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva er signaturretten din, da? Mannen er veldig god på å lage smalahove.... Jeg spiser svin, har ingen allergier, hadde ikke kommet på å nevne det om han spurte om det var noe jeg ikke likte. Men, nei.. Anonymkode: ddf83...18a Du vet at smalahove er sau? 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. september 2024 #98 Del Skrevet 26. september 2024 pop up bruker skrev (Akkurat nå): Om man har vært sammen en stund kan man så klart ha en helt annen åpenhet og tone enn hva man har på første deit. Da kan man også si at den retten en fikk servert på første deit ikke var noe særlig, fordi man har en trygghet i hverandre, det er en stund siden og man har et annet fundament. Det har man så klart ikke på første deit. På første deit bør man ha såpass med folkeskikk at man ikke sier at man ikke liker maten man får servert. At det er vanskelig å forstå er for meg helt utrolig. Det er ikke det som er vanskelig å forstå sånn sett. Jeg forstår bare ikke hvorfor mange velger å lyve.... Hadde ikke sagt noe jeg da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 26. september 2024 #99 Del Skrevet 26. september 2024 Irak skrev (2 minutter siden): Jeg var på en restaurant i Tyskland en gang. Ingen likte maten, men ingen turte å si noe bortsett fra meg. Så da fikk jeg en is husker jeg 😁. Jeg forstår meg ikke på mennesker som velger å lyve i en kjæresterelasjon eller dating for den slags skyld. Det forstår jeg meg bare ikke på. Hadde heller latt vær å sagt noe.... Det er noe helt annet å si i fra om maten på restaurant da. Det kan ikke sammenlignes. Da betaler du for maten, og det er ingen som lager den til deg bare for å være snill. Jeg sier så klart i fra om jeg får dårlig mat på rastaurant eller ikke er fornøyd, men det er en helt annen situasjon som ikke kan sammenlignes med første hjemme-deit. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 26. september 2024 #100 Del Skrevet 26. september 2024 pop up bruker skrev (2 minutter siden): Om man har vært sammen en stund kan man så klart ha en helt annen åpenhet og tone enn hva man har på første deit. Da kan man også si at den retten en fikk servert på første deit ikke var noe særlig, fordi man har en trygghet i hverandre, det er en stund siden og man har et annet fundament. Det har man så klart ikke på første deit. På første deit bør man ha såpass med folkeskikk at man ikke sier at man ikke liker maten man får servert. At det er vanskelig å forstå er for meg helt utrolig. Er ingen trygghet å vite at man har blitt jugd for. Ærlig talt! Da hadde jeg begynt å lure på. Hva anna har han jugd om.... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå