AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Del Skrevet 26. september Er det noen som har hunder som ikke har rase gemytt? Hvordan er rasen og hvordan er deres hund? Personligheten altså. Anonymkode: 6c5a5...67c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #2 Del Skrevet 26. september Er det vanlig at hunder har forskjellig personlighet selv om det er samme rase? Anonymkode: 6c5a5...67c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #3 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det vanlig at hunder har forskjellig personlighet selv om det er samme rase? Anonymkode: 6c5a5...67c JA Anonymkode: e2fc4...32e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #4 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): JA Anonymkode: e2fc4...32e Så en kan være skarp men neste ikke skarp i det hele tatt? Hvor gammel er hunden når man kan se personligheten? Anonymkode: 6c5a5...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #5 Del Skrevet 26. september Leser så mye på Facebook at en rase er sånn og sånn. Mens en annen rase er sånn. Derfor lurer jeg på om det alltid stemmer med virkeligheten? Anonymkode: 6c5a5...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #6 Del Skrevet 26. september Kan feks. en i en rase bjeffe mye mens en annen i samme rase er helt stille? Anonymkode: 6c5a5...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #7 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan feks. en i en rase bjeffe mye mens en annen i samme rase er helt stille? Anonymkode: 6c5a5...67c Selvfølgelig, men egenskapene til en rase ligger der uansett. Noen er bare lettere å trene på å holde uønsket atferd knyttet til rasens egenskaper nede. For eksempel, en varsler vil alltid ha trangen til å varsle, men det kan være forskjeller for hvor sterk denne trangen er. Noen er derfor lettere å trene på å holde varslingen til et minimum. Men, om man ikke ønsker en hund som varsler, så kjøper man seg ikke en varsler og krysser fingrene for at hunden ikke føler et sterkt behov for å varsle. Om man ikke ønsker å gå lange turer, sykle, gå på ski osv, så kjøper man seg ikke en husky og håper at den er en sofagris. Få deg en rase med egenskaper som passer inn i hverdagen din, og som ikke har egenskaper du ikke ønsker. Anonymkode: cd2a1...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. september #8 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Så en kan være skarp men neste ikke skarp i det hele tatt? Hvor gammel er hunden når man kan se personligheten? Anonymkode: 6c5a5...67c Mye kan man se allerede i valpekassa, men noe er arv og noe er miljø og det siste vil jo påvirke hunden hele dens liv selv om de første ukene/månedene selvfølgelig er med på å prege den absolutt mest. AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser så mye på Facebook at en rase er sånn og sånn. Mens en annen rase er sånn. Derfor lurer jeg på om det alltid stemmer med virkeligheten? Anonymkode: 6c5a5...67c Nei, det stemmer ikke på langt nær alltid. Beskrivelsene av rasen vil alltid være generelle og sier bare noe om hvilke trekk som er mest vanlig hos rasen. Et annet element er trening, men man velger jo ikke en rase som har egenskaper man absolutt ikke vil ha for så å legge ned utallige timer på å trene dem bort. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #9 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig, men egenskapene til en rase ligger der uansett. Noen er bare lettere å trene på å holde uønsket atferd knyttet til rasens egenskaper nede. For eksempel, en varsler vil alltid ha trangen til å varsle, men det kan være forskjeller for hvor sterk denne trangen er. Noen er derfor lettere å trene på å holde varslingen til et minimum. Men, om man ikke ønsker en hund som varsler, så kjøper man seg ikke en varsler og krysser fingrene for at hunden ikke føler et sterkt behov for å varsle. Om man ikke ønsker å gå lange turer, sykle, gå på ski osv, så kjøper man seg ikke en husky og håper at den er en sofagris. Få deg en rase med egenskaper som passer inn i hverdagen din, og som ikke har egenskaper du ikke ønsker. Anonymkode: cd2a1...04e Men alle hunder varsler. Er det noen raser som ikke er kjent for å varsle? Anonymkode: 6c5a5...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #10 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men alle hunder varsler. Er det noen raser som ikke er kjent for å varsle? Anonymkode: 6c5a5...67c Whippet.....eller mynder generelt varsler ikke. De varsler med blikket istedenfor når de vil noe, min første Whippet kom vel med et bjeff i uka, Så fikk jeg fikk jeg ny Whippet 😅 den er så utypisk Whippet på alle måter. Skal varsle om alle som går forbi og skravler i ett kjør. Krysser fingra for at det bare er ungdoms trass og at den blir voksen og lat den også 😃 Men generelt er Whippet og mynder trygge raser hvis man vil ha en stille hund. Anonymkode: d41cc...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #11 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Whippet.....eller mynder generelt varsler ikke. De varsler med blikket istedenfor når de vil noe, min første Whippet kom vel med et bjeff i uka, Så fikk jeg fikk jeg ny Whippet 😅 den er så utypisk Whippet på alle måter. Skal varsle om alle som går forbi og skravler i ett kjør. Krysser fingra for at det bare er ungdoms trass og at den blir voksen og lat den også 😃 Men generelt er Whippet og mynder trygge raser hvis man vil ha en stille hund. Anonymkode: d41cc...7d2 Er de nå det fortsatt da? Synes til stadighet jeg ser whippet til omplassering som beskrives helt annerledes enn rasestandarden. Tror det at de har blitt så populære har ødelagt mye av rasen. Anonymkode: 44f0a...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #12 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er de nå det fortsatt da? Synes til stadighet jeg ser whippet til omplassering som beskrives helt annerledes enn rasestandarden. Tror det at de har blitt så populære har ødelagt mye av rasen. Anonymkode: 44f0a...589 Å, hva tenker du på da? Jeg har sett flere annonser fro omplassering, men ingenting som går imot rasestandarden. Whippet er blitt en populær rase, men er heldigvis ikke ødelagt enda. Anonymkode: d41cc...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #13 Del Skrevet 27. september Men myndene kan vell aldri gå løse? Kan de det? Pga.jaktinstinkt har jeg hørt om. De er vell ikke lettlærte heller når man driver med lydighet? Eller? Anonymkode: 6c5a5...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå