Gå til innhold

"Du må lære deg korleis ein samtale foregår"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen kommer med et sånt utbrudd uten grunn. Det at TS går rett i forsvar og ikke engang VURDERER om hun selv gjorde noe feil, sier veldig mye om TS sin totale mangel på selvinnsikt og villighet til å jobbe med seg selv som person.

(Sikkert bare trolleri, men dessverre finnes sånne mennesker helt på ekte, og de er den typen folk jeg holder meg langt unna.)

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk KG å angripe TS. Det er helt åpenbart den andre dama som gjorde en feil her, uavhengig av hvor selvsentrert TS evt var.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Okei, så var det nok eg som prata mest. Men det var hyggelg tone og veldig koseleg å sjå henne att, og ingen andre har nokongong sagt noko slikt til meg! Frekt! Vart heilt paff.

Eg venta heile gårsdagen på ein sms med unnskulding fra ho, men venter fortsatt... Er lei meg og såra no og vil veldig gjerne vite kva de meiner eg skal skrive til ho. Fortelle korleis eg har det?

Anonymkode: d4388...c17

Hun orket vel ikke ha filter og tenker vel uansett ikke på deg som en venn. Trolig tenkte hun at du ikke har forandret deg. Det er ekstremt kjedelig å ha «samtaler» med selvopptatte mennesker

Anonymkode: 04a08...4a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (7 minutter siden):

Typisk KG å angripe TS. Det er helt åpenbart den andre dama som gjorde en feil her, uavhengig av hvor selvsentrert TS evt var.

Bekjenten var nok for direkte, men samtidig er hun helten vi alle hadde trengt innimellom.

Jeg har en kollega som klarer kanskje to setninger fra andre før hun tar over. En kollega giftet seg og det var naturlig nok tema første arbeidsdag etter. Hun hadde knapt nok sagt noe før kollegaen vår begynte å fortelle om sitt eget bryllup for 30 år siden. Hun er en typisk ekstrovert som må ha masse oppmerksomhet..

Anonymkode: 3aedc...6e3

• Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sa det veldig mange tenker når man møter selvsentrerte folk med dårlige sosiale antenner. Jeg ville heller gått i meg selv og vurdert om venninnen hadde et poeng, og om dette er sånn jeg ønsker å fremstå i møte med andre. 

Anonymkode: 7e08c...1f0

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror TS har forstått det nå.. Hvordan går det med deg, TS, har hendelsen fått deg til å tenke over det som hendte, eller er du såret over tilbakemeldingen hennes fortsatt? Sendte du meldingen til henne?

Anonymkode: 7172c...b54

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (27 minutter siden):

Veldig typisk KG at TS har totalt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det verste  er møte med gamle kjente, venner slekt  som umidddelbart forsøke å brette ut  kun sine  egne opplevelser. De viser en arogant  "EG"  holdning ,og når andre skal forsøke å dele sin opplevelser er blikket flagrende, og uoppmerksam. 

Anonymkode: 36012...8a2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Se mitt svar over… Ta ansvar.

Anonymkode: 538fa...3ec

Jeg mister piffen i sånne situasjoner. I gode samtaler deltar alle parter, samtalen flyter på en sånn måte at man hele tiden kommer på ting man vil si utfra hva andre sier. Men når enkelte mennesker kjører sololøp, faller jeg av, mister all energi og blir tom i hodet. Blir derfor bare sittende å lytte av høflighet, og ønsker meg et helt annet sted. Ved senere anledninger unngår jeg heller å bli med, når vedkommende også skal være med. Jeg er ikke typen som buldrer frem når andre er skravler og skravler.

Anonymkode: 06d3c...908

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke noen her angriper TS egentlig, jeg tror heller at dette er en situasjon mange har opplevd, mange ganger, og vi kjenner igjen følelsen og har behov for å dele egne erfaringer. Jeg håper ikke TS føler seg angrepet❤️ Men kanskje en lærer noe av dette😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (41 minutter siden):

Veldig typisk KG at TS har totalt feil.

Typisk, og riktig. Mange her som bør gå litt i seg selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (21 timer siden):

Du kan skrive:

Det var veldig hyggelig å møte deg i går. Jeg beklager at jeg tok over hele samtalen med meg og mitt, det var veldig ufint av meg. Håper vi sees igjen, og da lover jeg å oppføre meg! 

Noe så dumt 

Anonymkode: fa9d4...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei merkelig dame og uhøflig , herlighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Okei, så var det nok eg som prata mest. Men det var hyggelg tone og veldig koseleg å sjå henne att, og ingen andre har nokongong sagt noko slikt til meg! Frekt! Vart heilt paff.

Eg venta heile gårsdagen på ein sms med unnskulding fra ho, men venter fortsatt... Er lei meg og såra no og vil veldig gjerne vite kva de meiner eg skal skrive til ho. Fortelle korleis eg har det?

Anonymkode: d4388...c17

Sorry, TS. Du har nok prata hol i hovudet til dama. Det kjem ikkje til  å kome ei unnskyldning frå henne! For det er egentlig ikkje noko å unnskylde. Du var lite lydhør, lite sensitiv, og snakka for mykje. Det må du berre prøve å justere! 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (14 timer siden):

Beklager at jeg bare snakket om meg selv! Jeg tar dette til etterretning, og er glad for at du var så ærlig og direkte at jeg fikk sjansen til å gå litt i meg selv. Det skal ikke gjenta seg.

🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (14 timer siden):

Jeg også. Glemmer aldri da jeg traff igjen en som var i omgangskretsen til min eks, som jeg ikke hadde sett på mange år. "Hei, lenge siden sist, hvordan går det med deg?" spurte jeg, og fikk et vanvittig foredrag om absolutt alt i livet hennes. Gikk lamslått derfra. Hadde fryktelig lyst til å si underveis at et slikt spørsmål er mer ren høflighet enn å kreve å vite ALT. 

Veldig tydelig at hun absolutt ikke lurte på hvordan jeg hadde det, for det var 0 spørsmål andre veien. Kun en voldsom biografi og monolog. Da jeg så henne en gang senere later jeg som jeg ikke så henne og hastet videre. 

Eh du spør og får svar og likevel blir sy irritert 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Hun traff tydeligvis spikeren på hodet.

Normal høflighet når man treffer noen på butikken er høflighetsfraser og kort ord utveksling med mindre begge gjør det tydelig at en ønsker en lengre samtale. Da avtaler en å gå et sted å sette seg ned.

De som ikke forstår såpass enkle ting er slitsomme å møte på.

Nope når jeg spør Moen så vil jeg ha ærlig svar, ikke en flott vær samtale 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ValarMorghulis skrev (5 timer siden):

Haha. Jeg var faktisk helt overbevist om at dette var en trolletråd da jeg leste HI, og er overrasket over hvor mange som er enig med TS i at venninnen var frekk. Har dere aldri vært i en "samtale" der dere ikke får inn et eneste ord, mens den andre personen bare babler i vei? I en normal samtale så prater og lytter begge to ca. like mye, og begge stiller spørsmål om den andres liv. Det er totalt uinteressant å høre på en perifer bekjent legge ut om hele livet sitt uten å vise et fnugg av interesse tilbake. 

Dersom dette faktisk skjedde, TS, så er venninna di min største helt. Skal huske på den kommentaren selv neste gang jeg havner i en enveissamtale. 

Joda flere ganger , det overlever jeg, kunne ikke falt mrg inn å være så frekk som hun ts møtte på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eh du spør og får svar og likevel blir sy irritert 😱

Det er en høflighetsfrase det der, «hvordan går det?», når man møter noen. Når man spør gamle kjente på butikken om dette, vet de fleste at det er nettopp det det er, en høflighetsfrase. Så man svarer « det går fint, hva med deg?», så skravler man et par overfladiske setninger frem og tilbake, før man sier ha det, og går hver sin vei. Man står ikke på butikken og legger ut i det vide og brede om seg selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en høflighetsfrase det der, «hvordan går det?», når man møter noen. Når man spør gamle kjente på butikken om dette, vet de fleste at det er nettopp det det er, en høflighetsfrase. Så man svarer « det går fint, hva med deg?», så skravler man et par overfladiske setninger frem og tilbake, før man sier ha det, og går hver sin vei. Man står ikke på butikken og legger ut i det vide og brede om seg selv.

Nei når jeg spør om det vil jeg ha ærlig svar , ikke høflighetsfraser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...