Brunello Skrevet 29. september 2024 #21 Del Skrevet 29. september 2024 Som de sa på MTV allerede på 1990-tallet- «Use a rag» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2024 #22 Del Skrevet 29. september 2024 På kjøkkenet har jeg noen håndklær i vaffelmønster og ren bomull som jeg bruker til å tørke oppvask, hender og tørke over benkeplata etter at jeg har vasket over med fuktet klut. Tørker aldri av fett eller matrester på disse håndklærne. Hendene vaskes først med såpe. Til klut bruker jeg kun tynne gaskluter av ren bomull, og de brukes til å tørke støv, og vaske av kjøkkenbenker, bord, hyller. Skylles og vaskes lett med zalo og skylles og vris godt for å lufttørke. Håndklær og kluter kokevaskes hver uke og blir derfor aldri muggent. Jeg brukte aldri tørkepapir før, men det bruker jeg til å tørke av kjøtt som er blodig og når jeg får eggehvite på hendene og benken. Bruker tørkepapir som servietter også, for jeg klarer ikke å bruke tøyservietter til å tørke rundt munnen og tørke av blodig kjøttstek. Tror på en gyllen middelvei som passer best for meg. Mikrokluter holder jeg meg langt unna både pga det er plast og fordi det gror lettere bakterier og lukt i disse. Anonymkode: 25933...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2024 #23 Del Skrevet 30. september 2024 På kjøkkenet har vi håndduk til å tørke hender etter vask, koppduk til å tørke våt oppvask, kjøkkenklut til å tørke over bord og benker. Disse henger slik at de tørker raskt, og kluten skylles i tillegg etter hvert bruk. De vaskes ved behov, minst to ganger i uka. Vi bruker også koppduker til å legge over deiger i stedet for plastfolie, og til å tørke av frukt og grønnsaker. Disse legger vi vanligvis til vask etter. Vi bruker kjøkkenpapir, mest til å tørke snørr, kjøttsøl og til å tørke fett av panner og fat. Komposten vår har bare godt av litt papir. Anonymkode: aca25...dc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 30. september 2024 #24 Del Skrevet 30. september 2024 Jeg har et vanlig, lite håndkle hengende for seg selv til håndtørk, men det går likevel en del tørkeruller. Jeg tørker fett i stekepanna før jeg vasker den, bruker det til fjerne rusk og rask i kjøkkenvasken, tørke opp søl på komfyren og gulvet, eller som papirlommetørklefunksjoner. Man legger seg jo til noen vaner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 1. oktober 2024 #25 Del Skrevet 1. oktober 2024 Jeg har brukt hvite gammeldagse tøybleier (Disse) de siste åtte årene, og er fornøyd med det. De har noen flekker på seg, men holder generelt fargen fint. Har de i en skuff, så utseendet spiller ikke så mye rolle. Har litt tørkerull til noen typer søl (f.eks. baconfett), men en tørkerull varer rundt et halvt års tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 2. oktober 2024 #26 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 17.03): Jeg vil ha minst mulig søppel uansett. Det er mitt motiv. Anonymkode: b2398...9b9 Brenn det opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #27 Del Skrevet 2. oktober 2024 Jeg har sett en tips på TikTok som jeg enda ikke klarte å gjennomføre men har planer om 😅Å bruke en gammel flanell sengesett, og lage firkanter som er på størrelse med ca 3-4 små papirark av kjøkkenpapiret. Enten overlocke eller bearbeide kantene på annen måte, sy inn. Bruke tubene fra kjøkkenpapir for å rulle de på - fordi det er flanell, kommer de til å sitte på. Så bruke på samme måte som kjøkkenpapir og vaske sammen med dynetrekk/håndklær på 60 graders vask, i en pose. Anonymkode: ba228...dbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #28 Del Skrevet 2. oktober 2024 Lur Venn skrev (3 timer siden): Brenn det opp Brenner minst mulig papir i ovnen, har god ved og det holder pipa ren og fin og. Anonymkode: b2398...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #29 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har sett en tips på TikTok som jeg enda ikke klarte å gjennomføre men har planer om 😅Å bruke en gammel flanell sengesett, og lage firkanter som er på størrelse med ca 3-4 små papirark av kjøkkenpapiret. Enten overlocke eller bearbeide kantene på annen måte, sy inn. Bruke tubene fra kjøkkenpapir for å rulle de på - fordi det er flanell, kommer de til å sitte på. Så bruke på samme måte som kjøkkenpapir og vaske sammen med dynetrekk/håndklær på 60 graders vask, i en pose. Anonymkode: ba228...dbb Noe sånn jeg drømmer om . Anonymkode: b2398...9b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå