Gå til innhold

Når får du lyst på røyk igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha tatt en røyk, når får du igjen lyst på en ny røyk, altså hvor lenge imellom?

Noen faktorer som spiller inn her?

Anonymkode: 9ba48...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lyst på røyk hele tiden og jeg har sluttet for et par år siden.

Anonymkode: eddcc...32d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet for over fem år siden. Har alltid «bare» festrøykt, én tax free-kartong holdt i ca. ett år.

Merkelig nok får jeg ikke lyst på røyk på fest, men etter en bedre middag med vin, da kjenner jeg en sjelden gang suget kommer. Men jeg vet at jeg aldri kommer til å røyke igjen. 

Anonymkode: 53c32...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri røyket fast, men røyket en del på fest i slutten av tenårene, tidlig 20-årene. Jeg har bipolar lidelse, og i perioder med hypomani får jeg alltid utrolig lyst på røyk, og da kunne jeg sikkert røyket hele døgnet omtrent. 

Anonymkode: e8334...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (5 minutter siden):

Aldri.
Tobakk stinker drit og signaliserer lav status…..

Dine uttalelser likeså !

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surpomp skrev (6 minutter siden):

Aldri.
Tobakk stinker drit og signaliserer lav status…..

Samme med alkohol,lukter for jævlig av ånden og er for tapere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på. Noen ganger etter 2-3 timer, andre ganger ca én gang i timen. Når jeg stresser eller venter, oftere. Og som regel alltid etter jeg har spist noe og når jeg står opp. 

Anonymkode: 54ae5...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg har lyst på røyk hele tiden og jeg har sluttet for et par år siden.

Veldig motiverende av deg å skrive ovenfor de som prøver å slutte. Takk for innlegget!

Anonymkode: 8a4c3...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig motiverende av deg å skrive ovenfor de som prøver å slutte. Takk for innlegget!

Suget er alltid der,tanta mi sluttet for 40 år siden og fortsatt sugen på røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor står det at dette er en tråd for bare motivasjon og positivitet?

Det er da mye mer ærlig å fortelle hvordan det faktisk er, slik at man vet hva man muligens må forholde seg til og dermed er klar over det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor står det at dette er en tråd for bare motivasjon og positivitet?

Det er da mye mer ærlig å fortelle hvordan det faktisk er, slik at man vet hva man muligens må forholde seg til og dermed er klar over det.

Nei, det burde heller stå det motsatte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet for en måned siden. 

Eneste gangene jeg har lyst på røyk er hvis jeg blir veldig glad eller det blir litt mye på engang. 

Jeg bruker plaster og tyggis, så passer på å gå ut å ta noen pauser i ny og ne. Det hjelper. 

Og jeg var en stor røyker - mellom 2-3 pakker hver dag. 

Anonymkode: 839ce...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TomKrus skrev (3 timer siden):

Dine uttalelser likeså !

Her bør du utdype.
Det er en kjensgjerning at kvalmende tobakkslukt setter seg i gardiner, møbler, klær, hår, hud osv

Det er også en kjensgjerning at lavstatusyrkene inkludert gjestearbeidere røyker mer enn gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Er jeg med venninner som røyker kan jeg nesten røyke kontinuerlig på en måte. Kan da fint røyke 8-10 sigaretter ila et par timer. Holder jeg på med noe kan det gå 2-3 timer mellom, men et snitt rundt en røyk i timen er nok ikke så galt😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sluttet for en måned siden. 

Eneste gangene jeg har lyst på røyk er hvis jeg blir veldig glad eller det blir litt mye på engang. 

Jeg bruker plaster og tyggis, så passer på å gå ut å ta noen pauser i ny og ne. Det hjelper. 

Og jeg var en stor røyker - mellom 2-3 pakker hver dag. 

Du sier 2-3 pakker hver dag, si 2,5 pakker da, det er 50 sigaretter. Si du sover litt lite, 6 timer i døgnet, da er det 18 timer du er våken, og det blir oppimot 3 røyk i timen. En røyk tar ca 10 minutter, mener du virkelig at du røykte bortimot halve tiden du var våken hver eneste dag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du sier 2-3 pakker hver dag, si 2,5 pakker da, det er 50 sigaretter. Si du sover litt lite, 6 timer i døgnet, da er det 18 timer du er våken, og det blir oppimot 3 røyk i timen. En røyk tar ca 10 minutter, mener du virkelig at du røykte bortimot halve tiden du var våken hver eneste dag???

En røyk tok ikke meg 10 minutter nei, men 3-5 min. Røyker ca 1,5 pakke fra jeg våknet til 14.00 tiden. Så 1,5 pakke fra 19.00 til jeg la meg. Helt sykt! 

Jeg gjorde selvsagt andre ting mens jeg røyket. Men ekstremt glad jeg ikke røyker mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

En røyk tok ikke meg 10 minutter nei, men 3-5 min. Røyker ca 1,5 pakke fra jeg våknet til 14.00 tiden. Så 1,5 pakke fra 19.00 til jeg la meg. Helt sykt! 

Jeg gjorde selvsagt andre ting mens jeg røyket. Men ekstremt glad jeg ikke røyker mer. 

Og fra 14-19 var det røykepause? Er jo helt sykt! Hvor gammel var du? Hadde du ikke jobb? Du må ha hatt en tent sigarett hele tiden da? Begrensa hva du får gjort mens du røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet for ca 1,5 år siden. Som regel får jeg lyst på røyk når jeg er veldig stressa eller generelt ikke har det så bra!

Anonymkode: a44fe...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...