Gå til innhold

Dere som syter over at ingen damer vil ha dere, samtidig som dere utelukkende prøver dere på supermodeller - slutt å syte. Ingen bryr seg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trolltunge skrev (På 26.9.2024 den 22.12):

Det tråden så langt sier i hovedsak er at det ikke er synd på menn som ikke har det beste utseendet, for de har sjansen til å finne en flott kvinne likevel (om de har annet å by på iallefall), men at det er en gruppe det faktisk er virkelig synd på; Kvinner som ikke er så heldig med utseendet. 

Tror det kan være noe i dette.
Jeg ser på meg selv som ganske dust ut, rent utseendemessig. Likevel har de vakreste kvinner vist interesse. Har aldri skjønt det, virkelig. Så da tnker jeg det er håp for mange menn egentlig. Dere kvinner ser ofte forbi det visuelle☺️

Anonymkode: 0e7fa...e59

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med TS i at det er vanskelig å føle sympati med de som klager på at de ikke har dame, samtidig som de har høye krav til hennes utseendet for at de skal bli tent. De får bare være enslige.

Jeg synes det er en tendens til å sette alle single menn i én bås. Single menn har ikke dårlige holdninger eller skjulte dårlige sider.

Så min konklusjon: Det er ikke kvinners ansvar at menn er single. Derfor trenger dere ikke unnskylde dere med at alle single menn er drittsekker.

Jeg synes ordentlig synd på menn som aldri får oppleve å ha en kjæreste. Jeg skylder ikke på kvinner, men jeg trenger heller ikke påstå at alle single menn er slemme og kan takke seg selv. Det er mange ordentlig gode menn som ikke takler dating-spillet og gir opp. Det er mange drittsekker som er i forhold.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi er veldig på bølgelengde her og. Jeg syns også det er den beste måten for meg ❤️ 

Anonymkode: 2e7e1...d68

Helt klart best det! Registrer deg på dating apper sier dem. Tinder. Nei takk! Fan heller😎

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes tråder som dette er med på å polarisere dating og kjønn - som om det ikke var nok polarisert fra før. 

Her snakker TS om enkelttilfeller av menn, og det blir lett å generalisere det mot at "menn syter mens de jakter supermodeller". Dette er ikke sant på generelt grunnlag. Her snakker vi kanskje om en bitteliten subgruppe menn, som egentlig ikke er et problem i det hele tatt - nettopp fordi de ikke lykkes på noe vis. De er ikke attraktive for supermodeller, og alle andre kvinner utelukker de jo selv.

Samtidig finner vi en bitteliten subgruppe kvinner som er helt likens, og som ironisk står fram også de i medier og på forum på samme viset. Derfor handler ikke problemstillingen om menn, men en type mennesker som burde hatt seg en generell realitetssjekk. 

At singelliv og dating er anstrengt og inneholder flere problemområder er det ingen tvil om. Men når man skal eksemplifisere med ytterpoler så blir det bare verre. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er «modellpen», veltrent og bruker i snitt 10 min på morgenstell og sminke(noe mer når hår er nyvasket med tørk og krølltang)

Kjæresten min har litt bamsemage og bruker deodorant etter dusj🤭 
Han steller seg, men bruker ikke noe kremer eller andre ting.

Har aldri blitt tiltrukket rent basert på utseende. Det må være noe ekstra med personlighet, kjemi, humor og grunnleggende verdier. 

Min første kjærlighet var det faktisk noen som presterte å spørre hvorfor jeg var sammen med han fordi jeg var langt over hans liga. Jeg ble dritforbanna! Er det mulig å være så overfladisk? Han var utrolig morsom, fin, rå i sengen og vi hadde det godt sammen. I mine øyne var han nydelig.

Jeg falt for kjæresten jeg har fordi han, for det første, har de vakreste øynene jeg har sett. Og hovedsakelig fordi vi bare passer sammen som et puslespill. Med han føler jeg meg begjært, sett, hørt, elsket og for meg er han den kjekkeste og flotteste mannen som eksisterer. Jeg legger ikke merke til andre menn. Han er alt jeg vil ha.

Han er heller ikke opptatt av utseende for å falle for noen(hans første kjærlighet var søt, men på ingen måte en menn snudde seg etter). Han var latterlig forelsket i henne for personligheten og utstrålingen. 

Anonymkode: 4ec3c...da8

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hææ? Hører jo nesten bare om damer som klager over hvor fæle alle menn er og at alle er "fuckboys" og "ingen menn vil ha forhold, bare pule"

Samtidig som de alle går etter de samme mannfolka og ignorerer 80-90% resten 🙃

Anonymkode: b4a38...30a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hææ? Hører jo nesten bare om damer som klager over hvor fæle alle menn er og at alle er "fuckboys" og "ingen menn vil ha forhold, bare pule"

Ikke tro at tinder er ekte, plis for en gangs skyld forstå at akkurat det dreier seg om mer, profiler gir ut en vibe, den kan gi ut en negativ en pg bilder er ingen god indikasjon til å vekke noe i noen.

Tenk utifra det virkelige liv, der blir folk kjennt og glad i hverandre. 

Jeg og tipper mange andre kvinner, er ikke i kontakt med menn i romantisk eller sexuell kontekst, og lever livene våre og venter på å kanskje møte korn det blir mer med på en naturlige måte. Er kanskje dårlig på å prøve også, og bruker mye tid hjemme eller i sammenkomster uten potensielle menn. 

Anonymkode: 5669d...e49

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du det er folk som er misfornøyd som gjør mest av seg. Av begge kjønn. De fleste av oss gir ikke lyd fra oss i slike klagesanger. Har ikke grunn til det. 

De fleste passer ikke sammen, og de fleste må derfor lete litt (eller lenge) etter den rette, men de fleste takler også at det er slik, og at det er helt naturlig. Og bråker ikke med det verken o rl eller på nettet. 

At kvinner IKKE går etter kun 10- 20 % av mannfolk kan du tydelig se rundt deg i samfunnet, om du trekker hodet ut av en viss APP. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lurer alltid på hvordan dere mennesker er som argumenterer for dette og hva som foregår oppi hodet deres, men la oss da hypotetisk si at det stemmer - hva tror du disse mennene har som tiltrekker kvinner? Hva er det som er fellestrekk blant disse mennene? Og hvorfor er det greit at disse mennene som da har standarder og krav til å velge hvem de ønsker å være kjæreste med, mens kvinner skal smile og være sammen med noen som de ikke har lyst til å være sammen med? Hvor kommer denne dobbeltmoralen fra? Om vi hypotetisk sier at det du sier stemmer.. hvis du går inn i en barnehage, og ser på alle mennene som har barn med damer - hva er det fellestrekkene for disse mennene som har giftet seg og fått barn med disse damene? Har du reflektert over det? Og isåfall - hva er forskjellen fra deg versus disse mennene? Hva er det du gjør, som gjør at du blir uattraktiv på datingmarkedet versus disse mennene som da har fått det som du trakter etter? I dagens samfunn så er det så utrolig mange menn som skylder på kvinner for at ikke klarer å lykkes, men samtidig så er det liten evne til å reflektere over egne evner. Er du en hyggelig samtalepartner? Har du hobbyer og interesser? Hvordan er det sosiale nettverket ditt? Er du klengete? Jeg lå rett ut med influensa i noen dager, og da jeg sjekket Tinder i etterkant - så hadde jeg 40 meldinger fra samme fyren om hvor bitchy kvinner og at vi ignorerte han, søppel og faenskap var vi alle sammen. Som Elise sa - følte jeg at han hadde da noe positivt og godt å tilby livet mitt? Nei. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 timer siden):

Du det er folk som er misfornøyd som gjør mest av seg. Av begge kjønn. De fleste av oss gir ikke lyd fra oss i slike klagesanger. Har ikke grunn til det. 

De fleste passer ikke sammen, og de fleste må derfor lete litt (eller lenge) etter den rette, men de fleste takler også at det er slik, og at det er helt naturlig. Og bråker ikke med det verken o rl eller på nettet. 

At kvinner IKKE går etter kun 10- 20 % av mannfolk kan du tydelig se rundt deg i samfunnet, om du trekker hodet ut av en viss APP. 

Nettopp. De fleste passer ikke sammen. Et avslag er ikke noe personlig, men det er noe vi må belage oss på her i livet som når man søker på en ny jobb - så kan man også ende opp med å få avslag. Det er noe som skjer, men man kan ikke gi opp dersom man ønsker å komme seg et sted her i livet. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange menn overvurderer seg selv! Og de er aldri fornøyd, skal alltid bare lete etter en bedre, yngre og mere sexy. Dermed blir de single 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (7 timer siden):

Jeg er helt enig med TS i at det er vanskelig å føle sympati med de som klager på at de ikke har dame, samtidig som de har høye krav til hennes utseendet for at de skal bli tent. De får bare være enslige.

Jeg synes det er en tendens til å sette alle single menn i én bås. Single menn har ikke dårlige holdninger eller skjulte dårlige sider.

Så min konklusjon: Det er ikke kvinners ansvar at menn er single. Derfor trenger dere ikke unnskylde dere med at alle single menn er drittsekker.

Jeg synes ordentlig synd på menn som aldri får oppleve å ha en kjæreste. Jeg skylder ikke på kvinner, men jeg trenger heller ikke påstå at alle single menn er slemme og kan takke seg selv. Det er mange ordentlig gode menn som ikke takler dating-spillet og gir opp. Det er mange drittsekker som er i forhold.

Samme her :) Jeg har venninner som aldri har hatt kjæreste heller og de orker bare ikke å prøve lengre. De har gitt opp, og valgt å fokusere på andre ting her livet. Det er bare sånn som skjer, på mange måter som jeg da sier kvinner, som jeg lurer på hvordan de i alle dager har fått seg kjæreste. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mizzy skrev (31 minutter siden):

Mange menn overvurderer seg selv! Og de er aldri fornøyd, skal alltid bare lete etter en bedre, yngre og mere sexy. Dermed blir de single 

Mange folk mener du

Anonymkode: 397a6...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mange folk mener du

Anonymkode: 397a6...abb

Sikkert damer og? Har bare min og venninners erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nettopp. De fleste passer ikke sammen. Et avslag er ikke noe personlig, men det er noe vi må belage oss på her i livet som når man søker på en ny jobb - så kan man også ende opp med å få avslag. Det er noe som skjer, men man kan ikke gi opp dersom man ønsker å komme seg et sted her i livet. 

Nja, selvfølgelig kan en gi opp. En bør vel være realist, blir det ingen jobb må en gå på sosial stønad, og blir det ingen damer må en være uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (23 minutter siden):

Nja, selvfølgelig kan en gi opp. En bør vel være realist, blir det ingen jobb må en gå på sosial stønad, og blir det ingen damer må en være uten. 

Selvfølgelig så kan man gi opp, men som jeg sa over så handler det jo om innsatsen - om du har lyst til å oppnå her så må man jobbe for det. Det er ingenting i livet her som er gratis :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det bare meg? Jeg ser jeg ofte kjekke velstelte og trente menn med overvektige forfalte kvinner til å med nyforelska par. Jeg bor i byen og ser det hver nesten  eneste gang jeg er ute og har veninner som ikke ser ut kan man si men har den kjekke mannen.  Det er tydeligvis enklere for damer på denne fronten. Alikevell ser jeg jo at så mangen kjekke menn der ute ikke bryr seg om at dama ser pen ut ut ifra normen. For meg som er dame ser det ut dom at veldig mangen menn setter mer pris på andre verdier. 

Anonymkode: c0167...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det bare meg? Jeg ser jeg ofte kjekke velstelte og trente menn med overvektige forfalte kvinner til å med nyforelska par. Jeg bor i byen og ser det hver nesten  eneste gang jeg er ute og har veninner som ikke ser ut kan man si men har den kjekke mannen.  Det er tydeligvis enklere for damer på denne fronten. Alikevell ser jeg jo at så mangen kjekke menn der ute ikke bryr seg om at dama ser pen ut ut ifra normen. For meg som er dame ser det ut dom at veldig mangen menn setter mer pris på andre verdier. 

Jeg bor i Oslo, har barn på ungdomsskolen, har vært på forskjellige fritidsaktiviteter, har vært på overnattingscuper her i Norge og i utlandet. Min erfaring er at variasjonene er ekstremt store og at det er ikke noe fasitsvar på dette her. Du finner par av mulige typer, men felles for dem er at de er glad i hverandre, de viser det tydelig, har respekt, omsorg og tillit for hverandres tid selv etter over 20 år sammen så ser man at dette er to personer som virkelig verdsetter hverandre sitt selskap. 

Og som vi sa over her, så handler dette om kjemi. To mennesker møtes, gnistene flyr, kjemien er der og ting skjer. :) Å fokusere på at dette handler om utseendet er naivt, men jeg ser hele tiden at det er menn som deg som tror at det handler om utseendet, at alle tenker på at de skal finne en på sitt nivå, men det er ikke sånn det fungerer. Når alt kommer til alt, så betyr utseendet veldig lite og er noe som vil forfalle uansett fordi at ingen av oss er evig unge, men de mennene som tiltrekker seg damer har jo gjerne en fantastisk personlighet, og det samme gjelder damer. 

Pierce Brosnan er en av dem som opplever at kona hans blir hengt ut for utseendet, menn som mener at han få bedre, men han sier jo rett ut at dette er damen jeg elsker, min beste venn og ingenting kan endre på det. De har vært i sammen over 20 år. Det handler om kjærlighet.. omsorg for hverandre, at man har det fint sammen. Ikke hvordan man ser ut. 

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

En del av disse parene har jo kanskje hatt et langt liv sammen. Jeg går lykkelig og lubben hånd i hånd med min svært kjekke og veltrente mann, og er ikke redd for å bli byttet ut. Nyforelsket ser vi sikkert ut jevnlig også. Han har elsket meg i 22 år, og har ikke sluttet med det. Jeg er 49 år, så godt mulig du setter meg i båsen overvektig og forfalt. 

Men ja, utseendet betyr ikke alt verken for kvinner eller menn. For noen riktig nok, men for de fleste er det mange faktorer som teller. Hva som tiltaler kan også være ulikt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Pierce Brosnan er en av dem som opplever at kona hans blir hengt ut for utseendet, menn som mener at han få bedre, men han sier jo rett ut at dette er damen jeg elsker, min beste venn og ingenting kan endre på det. De har vært i sammen over 20 år. Det handler om kjærlighet.. omsorg for hverandre, at man har det fint sammen. Ikke hvordan man ser ut. 

Keely Shaye Brosnan var jo et smykke av et menneske når de ble sammen. Modellgreier. 

Hun har visstnok lagt en del på seg, men hun er jo fortsatt en pen kvinne. Og Pierce har selv blitt en gammel mann. De er samtidig en familie med flere barn og mange år sammen, så at andre skal legge seg oppi hvem Pierce er sammen med og hvordan kona ser ut høres helt sprøtt ut. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...