Gå til innhold

Dere som syter over at ingen damer vil ha dere, samtidig som dere utelukkende prøver dere på supermodeller - slutt å syte. Ingen bryr seg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle ønsker seg en 25 år gammel hjemmeværende jomfruelig supermodell, med gode lederegenskaper, stor seksuell appetitt, høy sosial status, hjemmekjær, blid, inkluderende, høy inntekt uten egne meninger som trener hver dag, er velstelt og ikke har snev av egoisme, og setter mannens ønsker og behov først. 

Anonymkode: f4424...148

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 10.58):

Jeg har i senere tid sett en del menn som syter og klager her på KG, i sosiale medier og i media om at de "ikke får seg dame", at de er deprimert fordi de er langtidssingle og så videre. Samtidig så ønsker de seg jo bare pene damer, gjerne en del yngre enn dem selv. En bekjent var i avisen med sin tåredryppende historie om hvor mye uflaks han har hatt i kjærligheten. Jeg lo så jeg ristet. Fordi jeg møtte denne mannen ett år tidligere på fest, og både jeg og min venninne prøvde å flørte med ham. Han fant det provoserende, vi var tydeligvis ikke pene nok. Vi er for øvrig helt normale damer, tre år yngre enn han. Kjenner flere som er slik. De ønsker sympati, men hvorfor? Jeg tror ikke overvektige, mindre pene kvinner på 50 hadde fått masse sympati hvis de klaget over at ingen stramme, kjekke 30-åringer ville ha dem.

Anonymkode: 68219...9ad

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 12.21):

Nei da. Ingen seriøs flørting fra vår side, det var egentlig bare en test. Ingen av oss var ute etter date den kvelden. Men vi ville teste teorien om at menn som klager over manglende oppmerksomhet, ikke ser vanlige damer i det hele tatt. Vi er i dag begge gift med gode menn, bekjenten er fortsatt singel, og syter som før.

Hvordan kunne du vite at han klagde , hvis han stod frem i media ETTER du testa han???

Anonymkode: 42831...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan kunne du vite at han klagde , hvis han stod frem i media ETTER du testa han???

Anonymkode: 42831...148

Fordi han klagde til hele vennekretsen i flere år før han kom i avisen. Vi var lei og ville teste om han virkelig ikke hadde draget. Men det er superpene 20 år yngre damer han ikke hadde draget på.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så syns jeg denne debatten er slitsom til tider. Det har blitt en kjønnskamp, der folk klager over hvem som har det verst istedenfor å anerkjenne at det finnes både kvinner og menn som har det vanskelig i datingen. I tillegg så finnes det parter på begge sider som har urealistiske forventninger til hva de kan få. Jeg er kvinne.. og jeg har venninner som har prøvd i hele 20-årene å få en mann og se i deres retning - men det har ikke fungert. De har blitt latterliggjort og har avtalt stevnemøter der mannen ikke har møtt opp. Flere av dem har slått seg til ro med at det bare skjer ikke, at det er vondt, men de har funnet gleden med andre ting i livet.

Som ung kvinne i 20-årene så opplevde jeg flere menn som aggressivt prøvde seg på meg, som aggressivt mente at de hadde rett på kroppen min, rett på at jeg skulle ligge med dem, og for da å få slengt etter meg "dere kvinner er så jævlig stygge, dere kvinner er så jævlig kresne, faens horer alle sammen, noen burde faen lære dere en lærepenge" for at de så hever knyttneven etter meg. Ofte så er det menn som da er 15-20 år eldre enn meg. De kameratene jeg har, sier at det er slitsomt å komme i kontakt med noen på Tinder og at de ofte går måneder før de snakker med noen, men at de aldri har opplevd å være redde.. for at noe skal skje med dem. Noen ting har vært ubehagelige, og lite hyggelige, men de har aldri vært redde. 

Mads Larsen skrev i Aftenposten at kvinner ser stadig på menn som mindreverdige partnere, og at kvinner driver med diskriminering av menn. På mange måter så er det sånne ting som han skriver som ødelegger debatten fordi at han går til personlig angrep på et helt kjønn. Vi har alle opplevd menn som bare vil ha noen å ligge med, menn som er fuckboys, menn som vil leve livet og menn som stresser i 40-årene fordi de våknet opp en dag, skulle så gjerne ha barn. I den første artikkelen han fremla så var det en dame som sa "menn må være en som bringer noe positivt til hennes liv" og det er der han burde flytte fokuset sitt. Fordi det er nettopp det som gjelder for mange. Vi ønsker ikke noen som vi må tørke opp etter, vaske opp etter, rydde opp asjettene etter, handle inn mat for, smøre matpakken for. Ønsker ikke å lage en familie med en som ikke evner å vaske gulvene.... en gang i blant. 

Jeg har snakket med menn med rusproblemer, alkoholproblemer, gjeldsproblemer, som nærmest ser på meg som en som skal rydde opp og redde livet deres, bringe dem opp. Jeg har snakket med menn som ikke har kontakt med barna sine fordi "det er slitsomt", snakket med menn som ikke vil inn i forhold fordi "de skal være frie og leve livet", snakket med menn som anser meg som mindreverdig partner fordi jeg har barn og "de vil ikke oppdra en mann sitt barn" samtidig som de forventer at jeg skal spre beina for dem fordi det er sånt alenemødre gjør. Men det skal man da akseptere fordi at det kommer fra menn? Man skal bare si jada, jada, jada, takk fordi at dere ser på meg som en puledokke, vær så snill og velg meg?

Mads Larsen drar også paralleller mellom at kvinner er økonomisk uavhengige og at kvinner diskriminerer menn, men ey, skal vi snakk om hvordan de behandler kvinner? Nei, menn må selvfølgelig få lov til å ha standarder, få lov til å ha krav, skal selvfølgelig få lov til å velge seg en dame etter egen smak. 

Jeg er så lei av denne kjønnsdebatten. 

Det er så mange på begge sider som sitter med vonde følelser rundt dette med dating, og kan man da heller ikke si at det er dårlige epler i begge leire? At det er flere som kjenner på vonde følelser? Flere som syns det er vanskelig?

Nå er det ikke mange dager siden en mann her inne på KG gjorde narr av en dame på 38 år fordi at hun hadde beundrere og det var ingen som var interessert i kvinner på hennes alder, ingen som ville nedverdige seg til det. Er det virkelig sunne holdninger som menn skal forsvare? Den kollektive mobbingen av kvinner over 30 år fordi vi er utgåtte på dato, ikke bra nok.

Anonymkode: 2e7e1...d68

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle ønsker seg en 25 år gammel hjemmeværende jomfruelig supermodell, med gode lederegenskaper, stor seksuell appetitt, høy sosial status, hjemmekjær, blid, inkluderende, høy inntekt uten egne meninger som trener hver dag, er velstelt og ikke har snev av egoisme, og setter mannens ønsker og behov først. 

Anonymkode: f4424...148

Det jeg har hørt fra kamerater er at de syns det er tryggere og finere å snakke med kvinner om dating. De opplever ofte at andre menn kan bli veldig ufine, en del menn har ufint syn på kvinner og at det er gjerne menn som gjør narr av andre menn for klær, lommeboken, høyden og fremstiller kvinner som overfladiske vesener. At de ødelegger for hverandre på dette temaet. 

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (19 timer siden):

Okei?

Jeg er høy og sikkert feit i følge kg's verden da jeg veier 130kg++. 

Poenget er at du får slike såkalte modeller om du møter ei som ser det rette i deg. 

Tenkt på det?

Enig med deg. Det har jeg sagt flere ganger og dette handler om kjemi - folk møtes, folk liker hverandre, folk treffes og gnister flyr. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sier Elise Kristiansen, webutvikler. Tidligere i år skrev hun kronikken «Incels kan ikke styre politikken – Må vi begynne å ligge med menn vi ikke er tiltrukket av?» på NRK.

Hun tror ikke digital dating skal få skylden for færre barn i Norge.

– Jeg vet om mange forhold som startet på datingapper, og som har ført til både ekteskap og barn. Men appene er laget for å holde på brukerne, det er det ingen tvil om. Det kan vi ha en spennende teknologisk debatt om.

Hun er imidlertid enig med Larsen i noe:

– Kvinner velger heller singellivet enn å være sammen med feil mann, der er vi enige. Flere forskere mener at kvinner er lykkeligere som single og barnløse, enn i et ekteskap. Da må vi finne måter å hjelpe menn til å bli noen som kan bidra positivt i kvinners liv, istedenfor å redusere det.

Men det å være kresen er bra, mener hun.

– Hvis vi møter en mann som gir oss en ubehagelig følelse, skal vi trekke oss unna. Statistisk sett er voldelige relasjoner farligst for kvinner. Før i tiden trumfet kanskje frykten for sult og fattigdom frykten for partnervold, men i et likestilt samfunn er det bedre å være alene enn sammen med feil person.

Hennes råd for å finne en partner: få deg venner av det motsatte kjønn.

– Et fellestrekk jeg ser i likestilte forhold, er at begge to har venner av det motsatte kjønn. Kanskje en viktigere del av løsningen på ensomheten til menn og kvinner, er å hjelpe dem med å etablere og pleie slike gode relasjoner. Hvis man ser på alle man møter av det motsatte kjønn som potensielle partnere, tror jeg det er større sjanse for å ende opp alene.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i hvert fall aldri prøvd meg på supermodeller. Eksen min er nesten modellpen, men det var hun som sjekka opp meg. Har ei venninne jeg synes er modellpen, men jeg har ikke prøvd meg på henne selv om hun hinta ganske klart. Jeg er ikke pen selv, og har normalt ekstremt tungt for å finne meg en date, så jeg sikter naturligvis ikke så høyt.

Anonymkode: 8e9ac...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med deg. Det har jeg sagt flere ganger og dette handler om kjemi - folk møtes, folk liker hverandre, folk treffes og gnister flyr. 

Endelig noen som har skjønt det!

Hvordan man ser ut, hva man har gjort for 10 år siden osv spiller faktisk ingen rolle for dem bare man oppfører seg som folk og kjemien går som hånd i hanske. Da går ting veldig fort helt av seg selv.

Er man et ufint rævhøl som er høy på seg selv så skal det vel godt gjøres.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (39 minutter siden):

Endelig noen som har skjønt det!

Hvordan man ser ut, hva man har gjort for 10 år siden osv spiller faktisk ingen rolle for dem bare man oppfører seg som folk og kjemien går som hånd i hanske. Da går ting veldig fort helt av seg selv.

Er man et ufint rævhøl som er høy på seg selv så skal det vel godt gjøres.

Vi er helt på bølgelengde :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi er helt på bølgelengde :) 

Hehe, er ikke mange her i verden som er det for å si det slik. Jeg er visst rimelig sær har jeg fått høre. Men da skal jeg være sær! Legger ikke om væremåte fordi mange mener jeg er sær😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lang erfaring som stygg. Det er skummelt å se realiteten i at man vil ende opp med en annen stygging og få stygge unger.

Anonymkode: 6029c...9ad

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (7 minutter siden):

Hehe, er ikke mange her i verden som er det for å si det slik. Jeg er visst rimelig sær har jeg fått høre. Men da skal jeg være sær! Legger ikke om væremåte fordi mange mener jeg er sær😎

Ja, jeg har også fått høre at jeg er en sær skrue når det kommer til sånne ting :) Men samtidig så har jeg lyst på noen som jeg er glad i, som jeg gleder meg til å være sammen med, som jeg smiler og ler med, som jeg har det fint med, å kjenne på gnistene fly. Bare nyte hverandres selskap :) selv i datingen så er det fokuset mitt, at man skal ha det fint sammen, nyte hverandre sitt selskap og selv om det ikke blir noe - så sitter vi igjen med fine og gode minner, to mennesker som har nytet hverandre. Sist jeg traff noen jeg likte så visste det seg at han var gift og han skjønte ikke hvorfor jeg syns det var upassende. Jeg merker jeg har gitt litt opp på datingen 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle disse mennene har enten en lalala fantasi eller problemer med å innse realiteten.

Men heldigvis finnes det menn som har mer mellom ørene. Kjenner flere som er virkelig kjekke karer som har funnet seg damer mange ville sagt var under deres liga utseendemessig. Men personlighetene deres matcher som bare det. 

Hadde disse mennene som klager hele tiden heller fokusert på at de skulle matche med en person de skal dele livet sitt med istedenfor å tenke med pikken og vippe mot unaturlige fotomodell damer, da hadde det ikke blitt mye klaging.

Anonymkode: 237f4...7e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

– Et fellestrekk jeg ser i likestilte forhold, er at begge to har venner av det motsatte kjønn. Kanskje en viktigere del av løsningen på ensomheten til menn og kvinner, er å hjelpe dem med å etablere og pleie slike gode relasjoner. Hvis man ser på alle man møter av det motsatte kjønn som potensielle partnere, tror jeg det er større sjanse for å ende opp alene.

Dette er jeg helt enig i. En ting som er felles for alle mine venner som er i trygge, forpliktende forhold, er at de alle har flere venner av motsatt kjønn.

Jeg og kona har selv flere venner av det motsatte kjønn og ser på det som helt naturlig.

Folk som ikke evner å ha venner av det motsatte kjønn, mangler ofte noen vesentlige komponenter av sosial kompetanse.

Å ha venner av motsatt kjønn er både berikende og sunt.

Anonymkode: 1ff0f...99d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som syter har generelt litt mindre sjans. Fordi de syter. Det kan være slitsomt over tid å bli gift med en storsyter. Da er det morsommere med en storskryter :)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 10.58):

Jeg har i senere tid sett en del menn som syter og klager her på KG, i sosiale medier og i media om at de "ikke får seg dame", at de er deprimert fordi de er langtidssingle og så videre. Samtidig så ønsker de seg jo bare pene damer, gjerne en del yngre enn dem selv. En bekjent var i avisen med sin tåredryppende historie om hvor mye uflaks han har hatt i kjærligheten. Jeg lo så jeg ristet. Fordi jeg møtte denne mannen ett år tidligere på fest, og både jeg og min venninne prøvde å flørte med ham. Han fant det provoserende, vi var tydeligvis ikke pene nok. Vi er for øvrig helt normale damer, tre år yngre enn han. Kjenner flere som er slik. De ønsker sympati, men hvorfor? Jeg tror ikke overvektige, mindre pene kvinner på 50 hadde fått masse sympati hvis de klaget over at ingen stramme, kjekke 30-åringer ville ha dem.

Sikker på at det ikke er du som syter og klager her? Sympati er det i hvert fall lite av.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har i hvert fall aldri prøvd meg på supermodeller. Eksen min er nesten modellpen, men det var hun som sjekka opp meg. Har ei venninne jeg synes er modellpen, men jeg har ikke prøvd meg på henne selv om hun hinta ganske klart. Jeg er ikke pen selv, og har normalt ekstremt tungt for å finne meg en date, så jeg sikter naturligvis ikke så høyt.

Anonymkode: 8e9ac...4b3

Still inn siktet ditt gutt! 

Hvis du liker ei fin dame og hun liker deg så er det ikke dumt å prøve seg på henne. At du ikke  er pen er dine ord, det er ikke helt sikkert det er helt sant, og er det sant så er den type skjønnhet du mangler irrelevant i den dama sine øyne. Hun liker noe med deg. Jeg vet ikke hva, det kan være en alternativ type skjønnhet, personlighet, lukt, kjemi, ... jeg aner ikke men det er noe, og det bør du respektere.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, jeg har også fått høre at jeg er en sær skrue når det kommer til sånne ting :) Men samtidig så har jeg lyst på noen som jeg er glad i, som jeg gleder meg til å være sammen med, som jeg smiler og ler med, som jeg har det fint med, å kjenne på gnistene fly. Bare nyte hverandres selskap :) selv i datingen så er det fokuset mitt, at man skal ha det fint sammen, nyte hverandre sitt selskap og selv om det ikke blir noe - så sitter vi igjen med fine og gode minner, to mennesker som har nytet hverandre. Sist jeg traff noen jeg likte så visste det seg at han var gift og han skjønte ikke hvorfor jeg syns det var upassende. Jeg merker jeg har gitt litt opp på datingen 😅

Jeg er veldig enig på alle måter.

Dating har jeg egentlig aldri begitt meg ut på, vært på 3 dater i hele mitt liv, det var ikke noe for meg😂 Holder meg til den gode gammle måten hvor man møtes tilfeldig ute på et eller anna vis så tar man det derifra😀

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donald Duck skrev (2 timer siden):

Jeg er veldig enig på alle måter.

Dating har jeg egentlig aldri begitt meg ut på, vært på 3 dater i hele mitt liv, det var ikke noe for meg😂 Holder meg til den gode gammle måten hvor man møtes tilfeldig ute på et eller anna vis så tar man det derifra😀

Vi er veldig på bølgelengde her og. Jeg syns også det er den beste måten for meg ❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...