Trolltunge Skrevet 26. september #41 Del Skrevet 26. september (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi diskuterte tidligere om at kvinner sveiper på 5% og menn sveiper på 55-60%. Du mente at menn er for lite kravstore, bruker for lite tid på hver profil, ikke verdt det for kvinner å legge inn innsats på å sveipe når menn sveiper på alle… et eller annet. De kvinnene du refererer til kan slite av mange årsaker som jeg ikke gidder å spekulere i. Høyt sannsynlig at de har høye krav som hun i denne tråden Anonymkode: 397a6...abb Nei det har de så absolutt ikke. Nå har de forøvrig bare akseptert å forbli alene også. De er usynlige for menn. Kunne nok fått menn som ville bruke dem som tømmestasjon, men det et bare så vondt at det ikke er aktuelt. Det de ikke gjør er å rase og furte. Har akseptert livet med venner og gir sin omtanke til nevøer og nieser. De er herlige kvinner. Ikke stygge heller. Har veldig sjarmerende sider og trekk, men ja de er nok ikke dem man umiddelbart tenker sexy om, og så er de litt stillferdige. Ja ett eller annet? Menn sveiper ofte i vei, og sorterer etterpå når de får match. Så vifter de tall på opprinnelig sveiping foran kvinner som bevis på hvor snille de liksom er angående å finne de fleste kvinner god nok. Både menn og kvinner hadde nok vært tjent med at menn ikke fisket med garn på useriøse måter. Endret 26. september av Trolltunge 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 27. september #42 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva annet enn å trene som flere menn enn kvinner gjør, ha bra stil og frisyre kan en mann gjøre dersom han ikke har dårlig hud? Anonymkode: 397a6...abb Hva nå enn kvinner gjør, i en eller annen fasong? Man lærer av de beste Nå er ikke jeg noen fan av oversminkede folk, men at menn med fordel kunne tenkte litt i de baner, tror jeg på. Prinsippet er jo ÅPENBART det samme på tvers av kjønn der. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #43 Del Skrevet 27. september Trolltunge skrev (9 timer siden): Nei det har de så absolutt ikke. Nå har de forøvrig bare akseptert å forbli alene også. De er usynlige for menn. Kunne nok fått menn som ville bruke dem som tømmestasjon, men det et bare så vondt at det ikke er aktuelt. Det de ikke gjør er å rase og furte. Har akseptert livet med venner og gir sin omtanke til nevøer og nieser. De er herlige kvinner. Ikke stygge heller. Har veldig sjarmerende sider og trekk, men ja de er nok ikke dem man umiddelbart tenker sexy om, og så er de litt stillferdige. Ja ett eller annet? Menn sveiper ofte i vei, og sorterer etterpå når de får match. Så vifter de tall på opprinnelig sveiping foran kvinner som bevis på hvor snille de liksom er angående å finne de fleste kvinner god nok. Både menn og kvinner hadde nok vært tjent med at menn ikke fisket med garn på useriøse måter. Så klart jeg vifter med tall. Det gir et bedre bilde av virkeligheten enn deres hypoteser. Som på det beste er en svak kausalitet. Så klart mennene sorterer. Det er en begrenset mengde de kan gå på date med samtidig. Spesielt for topp 5% som får overveldende mengder matcher. Dere hadde ikke blitt sortert bort av en mann som får 1 like per dag, som er majoriteten av menn, men dere kan ikke vite det når ingen liker dem Anonymkode: 397a6...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #44 Del Skrevet 27. september knooters skrev (1 time siden): Hva nå enn kvinner gjør, i en eller annen fasong? Man lærer av de beste Nå er ikke jeg noen fan av oversminkede folk, men at menn med fordel kunne tenkte litt i de baner, tror jeg på. Prinsippet er jo ÅPENBART det samme på tvers av kjønn der. Hvis man vil bli oppfattet som heterofil må man bruke så lite sminke at det ikke er verdt å bruke tid på Anonymkode: 397a6...abb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #45 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Så klart jeg vifter med tall. Det gir et bedre bilde av virkeligheten enn deres hypoteser. Som på det beste er en svak kausalitet. Så klart mennene sorterer. Det er en begrenset mengde de kan gå på date med samtidig. Spesielt for topp 5% som får overveldende mengder matcher. Dere hadde ikke blitt sortert bort av en mann som får 1 like per dag, som er majoriteten av menn, men dere kan ikke vite det når ingen liker dem Anonymkode: 397a6...abb Tallene er som følger: menn sveiper til høyre på nesten alt. MEN! De samme mennene unmatcher mange av disse damene når de sveiper tilbake. Så på papiret ser det ut som at menn "liker" mange flere kvinner enn kvinner gjør med menn. I realiteten forsvinner flere av mennenes matcher fordi de har sveipet til høyre uten å engang se på damas bilde. Dette er ingen reelle likes. Anonymkode: 68219...9ad 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #46 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvis man vil bli oppfattet som heterofil må man bruke så lite sminke at det ikke er verdt å bruke tid på Anonymkode: 397a6...abb Alice Cooper er heterofil. Flere av andre heavy metal-sangere er heterofile. Jeg har sett flere heterofile menn som bruker skjønnhetsprodukter, og flere homofile menn som ser ut som lumberjacks. For øvrig er det nok med mannlig syting om at "society" gjør ditt og datt. "Sosiety" har alltid vært mannstyrt. Vil du få større aksept for mannlig bruk av sminke, snakk med kompisene dine. Skriv leserinnlegg i avisen. Engasjer deg samfunnsmessig. Men som vanlig, så sitter man og syter i stedet. Anonymkode: 68219...9ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #47 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tallene er som følger: menn sveiper til høyre på nesten alt. MEN! De samme mennene unmatcher mange av disse damene når de sveiper tilbake. Så på papiret ser det ut som at menn "liker" mange flere kvinner enn kvinner gjør med menn. I realiteten forsvinner flere av mennenes matcher fordi de har sveipet til høyre uten å engang se på damas bilde. Dette er ingen reelle likes. Anonymkode: 68219...9ad Jepp, det tar dem som.tviholder på den null komma niks å forstå det, men de vil ikke, for det gir dem en sjangse til å prøve å manipulere kvinner til å akseptere hva enn! For det gjør jo menn...not. Anonymkode: 5669d...e49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #48 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp, det tar dem som.tviholder på den null komma niks å forstå det, men de vil ikke, for det gir dem en sjangse til å prøve å manipulere kvinner til å akseptere hva enn! For det gjør jo menn...not. Anonymkode: 5669d...e49 Jeg har faktisk spurt et par kompiser hvorfor menn gjør slik. De sa at de har så travle liv at de ønsker å "teppebombe", for så å gjøre sorteringen senere. Denne teknikken får damer til å bruke unødvendig tid på "falske" matcher, og resulterer i helt misvisende statistikk. Hvis jeg søker på 8 jobber, men takker nei til samtlige jobbtilbud, så er jeg EGENTLIG ikke interessert i disse jobbene. Hvis en mann sveiper en dameprofil uten bilde til høyre, for så å unmatche med en gang han ser bildet hennes, så var han aldri EGENTLIG interessert i denne dama. Denne sveipen kan da ikke inngå i statistikk over hva menn LIKER. De har jo ikke sett engang, bare sveipet i blinde. Det er deres valg å gjøre slik. Men statistikken blir jo helt på trynet. Anonymkode: 68219...9ad 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #49 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi diskuterte tidligere om at kvinner sveiper på 5% og menn sveiper på 55-60%. Du mente at menn er for lite kravstore, bruker for lite tid på hver profil, ikke verdt det for kvinner å legge inn innsats på å sveipe når menn sveiper på alle… et eller annet. De kvinnene du refererer til kan slite av mange årsaker som jeg ikke gidder å spekulere i. Høyt sannsynlig at de har høye krav som hun i denne tråden Anonymkode: 397a6...abb Den mangelen på spekulasjon når vi kvinner sliter er også en grunn til at dere kan drite i å få noe sympati fra meg.(Delv om dere har fått det allerede) I over 2 sikkert snart 3 år har jeg bidratt til å undre og undre hvorfor menn ikke får match, hvor ofte tror du jeg ser menn bry seg? Er kanskje denne mangelen på forståelse en grunn til at mange sliter med kvinner? Det er tåpelig og egoistisk og jeg er heldigvis fullt klar over at dette ikke gjelder alle menn og ikke min fremtidige mann, da slår jeg opp med han. Serriøst, om jeg finner ut at han tenker 2 cm forran seg når det kommer til sosialisering, nei takk. Anonymkode: 5669d...e49 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #50 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har faktisk spurt et par kompiser hvorfor menn gjør slik. De sa at de har så travle liv at de ønsker å "teppebombe", for så å gjøre sorteringen senere. Denne teknikken får damer til å bruke unødvendig tid på "falske" matcher, og resulterer i helt misvisende statistikk. Hvis jeg søker på 8 jobber, men takker nei til samtlige jobbtilbud, så er jeg EGENTLIG ikke interessert i disse jobbene. Hvis en mann sveiper en dameprofil uten bilde til høyre, for så å unmatche med en gang han ser bildet hennes, så var han aldri EGENTLIG interessert i denne dama. Denne sveipen kan da ikke inngå i statistikk over hva menn LIKER. De har jo ikke sett engang, bare sveipet i blinde. Det er deres valg å gjøre slik. Men statistikken blir jo helt på trynet. Anonymkode: 68219...9ad De ødelegger appene. Anonymkode: 5669d...e49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #51 Del Skrevet 27. september Det virker som om menn først og fremst vil ha dame for sex. Før i tida var det å skape en mamilie og et hjem sammen og få friske barn med en god oppvekst prioriteten. I protestantisk tro er det å legge for mye vekt på sex og verdslige nytelser syndig. Anonymkode: 78c93...708 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #52 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har faktisk spurt et par kompiser hvorfor menn gjør slik. De sa at de har så travle liv at de ønsker å "teppebombe", for så å gjøre sorteringen senere. Denne teknikken får damer til å bruke unødvendig tid på "falske" matcher, og resulterer i helt misvisende statistikk. Hvis jeg søker på 8 jobber, men takker nei til samtlige jobbtilbud, så er jeg EGENTLIG ikke interessert i disse jobbene. Hvis en mann sveiper en dameprofil uten bilde til høyre, for så å unmatche med en gang han ser bildet hennes, så var han aldri EGENTLIG interessert i denne dama. Denne sveipen kan da ikke inngå i statistikk over hva menn LIKER. De har jo ikke sett engang, bare sveipet i blinde. Det er deres valg å gjøre slik. Men statistikken blir jo helt på trynet. Anonymkode: 68219...9ad Å statistikk er kilden til noen menns liv, alt de vil se på, ikke så mye som en tanke utenfor er lov. "Forskere" som snakker ut i media og podcastbros sprer ordet rundt kravstore kvinner. Så dermed kommer vi oss aldri videre, verden over får gutter og menn høre vi menn liker damer vi, men de liker ikke oss huff 😥 Også er det basert på dette. Anonymkode: 5669d...e49 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #53 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å statistikk er kilden til noen menns liv, alt de vil se på, ikke så mye som en tanke utenfor er lov. "Forskere" som snakker ut i media og podcastbros sprer ordet rundt kravstore kvinner. Så dermed kommer vi oss aldri videre, verden over får gutter og menn høre vi menn liker damer vi, men de liker ikke oss huff 😥 Også er det basert på dette. Anonymkode: 5669d...e49 Nettopp. Hvis menn fortsetter å sveipe på damer de ikke er interessert i, så blir damer mer og mer lei. Jeg fikk til slutt nok og ordnet en betalt profil, der kun jeg kunne søke menn opp, ikke andre veien. Altså, forsvant jeg helt fra "statistikken" etter å ha blitt unmatchet 8 ganger. Orket ikke å bruke tid på noe sånt piss. Etter å ha låst profilen, tok det to uker før jeg traff mannen min. Vinn-vinn for meg. Tap-tap for menn som ødelegger appen ved å drive sveipekrig. Anonymkode: 68219...9ad 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #54 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vi diskuterte tidligere om at kvinner sveiper på 5% og menn sveiper på 55-60%. Du mente at menn er for lite kravstore, bruker for lite tid på hver profil, ikke verdt det for kvinner å legge inn innsats på å sveipe når menn sveiper på alle… et eller annet. De kvinnene du refererer til kan slite av mange årsaker som jeg ikke gidder å spekulere i. Høyt sannsynlig at de har høye krav som hun i denne tråden Anonymkode: 397a6...abb Dere vet at det 75% av brukerne på Tinder er menn og kun 24% er kvinner. Kanskje dette har noe med skjevfordelingen med sveipinga? Anonymkode: 626f9...6e8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #55 Del Skrevet 27. september Er gift - og kan love deg at det er flere andre damer som er int. uansett. Men aldri om jeg hadde giftet meg på nytt om jeg blir skilt. Nok drama hittil i livet. Anonymkode: a3763...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. september #56 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så klart jeg vifter med tall. Det gir et bedre bilde av virkeligheten enn deres hypoteser. Som på det beste er en svak kausalitet. Så klart mennene sorterer. Det er en begrenset mengde de kan gå på date med samtidig. Spesielt for topp 5% som får overveldende mengder matcher. Dere hadde ikke blitt sortert bort av en mann som får 1 like per dag, som er majoriteten av menn, men dere kan ikke vite det når ingen liker dem Anonymkode: 397a6...abb Tinder tall gjelder for Tinder, og bør ikke brukes for annet. Med ulik praksis for sveiping mellom menn og kvinner må dette også tas med i betraktning. Angående Tinder- statistikk for hva man kan forvente av Tinder- bruk. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #57 Del Skrevet 27. september Trolltunge skrev (51 minutter siden): Tinder tall gjelder for Tinder, og bør ikke brukes for annet. Med ulik praksis for sveiping mellom menn og kvinner må dette også tas med i betraktning. Angående Tinder- statistikk for hva man kan forvente av Tinder- bruk. Ulik praksis for sveiping kommer uten tvil av at kvinner er mer selektive. All forskning sier det. Hypotesene deres forklarer langt ifra en forskjell på 5% og 60%. Kvinner sorterer også og svarer sjelden på meldinger. Hvis du sliter i dating som kvinne hadde du slitt mye mer som mann Anonymkode: 397a6...abb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #58 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ulik praksis for sveiping kommer uten tvil av at kvinner er mer selektive. All forskning sier det. Hypotesene deres forklarer langt ifra en forskjell på 5% og 60%. Kvinner sorterer også og svarer sjelden på meldinger. Hvis du sliter i dating som kvinne hadde du slitt mye mer som mann Anonymkode: 397a6...abb Menn sier selv at de sveiper først og sorterer etterpå. Det er ikke sånn at alle som sliter på app vil slite konstant, mange menn hadde funnet seg noen hadde de hatt god kontakt med damer og blitt kjennt, siden kjennskap er et stort problem å komme forbi spesielt i Norge. Det varierer hvilket problem folk står ovenfor uavhengig om de er kvinne eller mann i dating. Generalisering gjør deg uattraktiv. Anonymkode: 5669d...e49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 27. september #59 Del Skrevet 27. september (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ulik praksis for sveiping kommer uten tvil av at kvinner er mer selektive. All forskning sier det. Hypotesene deres forklarer langt ifra en forskjell på 5% og 60%. Kvinner sorterer også og svarer sjelden på meldinger. Hvis du sliter i dating som kvinne hadde du slitt mye mer som mann Anonymkode: 397a6...abb Ja, men kvinner sorterer før de sveiper, menn etter. Dette i hovedsak. Så er det også andre faktorer ja, men Tinderkultur gjelder Tinder. Tinderstatistikk kan ikke brukes generelt som bevis på noe. Mange er ikke på Tinder. Dating er vanskelig. Å finne den rette er vanskelig. Slik er det. Endret 27. september av Trolltunge 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 27. september #60 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis man vil bli oppfattet som heterofil må man bruke så lite sminke at det ikke er verdt å bruke tid på Anonymkode: 397a6...abb Det er da mange måter å bruke sminke på. F.eks. slik man gjør det på TV. Dessuten er det jo et fenomen det der med at menn gjør seg til for andre menn. Fiskebilder og baris på Tinder, og alt sånt. Og, det du skriver er bare +1 til den listen. Who the hell cares om andre menn er idioter og tror noen ikke er heterofil bare fordi de faktisk pynter seg? Men du har jo essensen i andre sider av datingproblematikken som viser at det slett ikke er kvinner som er problemet, nemlig at enkelte menn skal synse og mene noe om hva som er homofilt og heterofilt, og hva som er maskulint og feminint. Så blir det plutselig slik at man lager en snever mal for den heterofile maskuline (som ikke egentlig er så maskulin) mannen som kvinner egentlig ikke har bedt om. Forøvrig er det ikke noe iboende vanskeligere ved å være mann i datingverdenen, det er kjønnsnøytralt. Men hvis en aldri spiller seg selv god - for eksempel ved å ta vare på huden sin, skaffe seg kulturell kapital og liknende - blir det vanskelig. Men, det er noe mannskulturen og det mannlige individet bare kan takke seg selv for. Det er i alle fall ikke kvinners skyld at vi later som at maskulin lek er å "rase fra seg", si VROOM VROOM i sandkassen med en plastbil i neven og at det feminine er å leke med dukker (som bygger sosial og lingvistisk kompetanse) og lese bøker (kulturell kapital og ingvistikk igjen). Eller at hudpleie av forvridde hjerner blir sett på som homofilt og/eller feminint. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå