Gå til innhold

Israel krig på 7 fronter.

Madame Butterfly

Anbefalte innlegg

Bigote skrev (14 minutter siden):

Det var vel du som påpekte at det er bedre å dø på den ene måten enn den andre.. Noe som er ekstremt unødvendig og respektløst mot de som har blitt drept i krigen.

Å gjemme seg bak en intensjon når man driver hensynsløs krigføring mot sivile vil ikke være nok til å sette Israel i et bedre lys eller frita dem for kritikk når det oppstår kontroverser.. Israel posisjonerer seg selv som ekstremt umoralske om man ser på hvordan krigen har utartet seg og ikke ignorerer rapportene om sivile dødsfall og ødeleggelser.

På hvilken måte har jeg rangert forskjellige måter å dø på?

Jeg har rangert forskjellige måter å drepe på. Og det som ble gjort mot den familien det er snakk om her er ufattelig ondere når man ser på intensjon sammenlignet med å treffe et hus med sivile mår man sikter seg inn på stridende.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (6 minutter siden):

Jeg har rangert forskjellige måter å drepe på. Og det som ble gjort mot den familien det er snakk om her er ufattelig ondere når man ser på intensjon sammenlignet med å treffe et hus med sivile mår man sikter seg inn på stridende.

Hvor i all verden kommer dette fra? Hva har det med den diskusjonen som var å gjøre? Pleier du å bryte inn i en tilfeldig samtale om kilder og slenge i bordet at du mener at dødsfallene på 7. oktober er verre enn noen andre? Hva ville du oppnå med dette? For det er jo fullstendig på siden av hva som ble diskutert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (46 minutter siden):

Bacteria skrev (1 time siden):

kan ikke sammenlignes med at noen dør som følgeskade ved et bombeangrep.

Kom igjen da....

At noe ikke kan sammenliknes med noe annet i denne konteksten er synonymt med å insinuere at en måte å dø på er bedre enn den andre..  Om du ønsket å eksemplifisere hva som er ondest kunne du ha sagt at du syntes ondskapen var større i det ene eksempelet...

Ellers skjønner jeg meg ikke på hvorfor du bruker 7. oktober for å maskere over alt Israel har utsatt sivile palestinere for?

"Two wrongs dosent make a rigth".

Endret av Bigote
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (12 minutter siden):

Ellers skjønner jeg meg ikke på hvorfor du bruker 7. oktober for å maskere over alt Israel har utsatt sivile palestinere for?

Det blir konstant påpekt at Israel reagerer feil på angrepene de har blitt utsatt for i årtier. I lengre tid har de reagert med et omfattende forsvar, alarmer, bomberom, irondome og mindre målrettede aksjoner og sanksjoner.
Når de reagerer med tyngde for å avslutte galskapen en gang for alle, er det mange som reagerer. 

Når man tar titusenvis av raketter mot sivilemål, for å overhvelme forsvaret, sammen med en invasjon direkten mot sivile, og de mest grufulle bestialske drap og kidnsppinger, og kaller dette for maskering av den urett Israel har gjort mit palestinerne blir det litt feil. 

Det blir feil fordi man ikke snakker om den urett palestinere har påført israelere i lengre tid. 7. oktober var ikke første angrep. Det var det verdte angrepet, men det har blitt utført angrep rettet mot sivile israelere i lang tid. Det er over 20 år siden første intifada. 

De har kriget mot Israels sivilbefolkning i flere tiår. Det er ikke sånn at Israel har vært den aktive, mot palestinere som aldri har har gjort urett. 

Det å snakke om 7. oktober er ikke å maskere hva Israel har gjort i lang tid, det er å rette fokus på hva islamistene fra Palestina mener er innenfor. 
De mener det er helt innenfor å drepe 1200 på en dag, de mener det er innenfor å rette angrep mot sivile, om det er barn som sover i sin seng, eller ungdommer på en musikk festival, eller rakettangrep mot sivile nabolag. 

Det å snakke om den urett palestinere har lidd i lang tid, maskerer faktisk hva de gjorde, som om det skulle være akseptabelt. 
Hovedtyngden av disse intifadaene går mot sivile og det er realiteten. 

Om disse 40.000 påståtte dødsfallene er reelle, så er det allikevel ikke 1.200 per dag.

Palestinerne har helt klart handlingsalternativ. De trenger ikke gjøre disse konstante angrep på sivile. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (1 time siden):

Det blir konstant påpekt at Israel reagerer feil på angrepene de har blitt utsatt for i årtier. I lengre tid har de reagert med et omfattende forsvar, alarmer, bomberom, irondome og mindre målrettede aksjoner og sanksjoner.
Når de reagerer med tyngde for å avslutte galskapen en gang for alle, er det mange som reagerer. 

Selvfølgelig reagerer de feil når de kjører en kollektiv avstraffelse på sivile der man ikke kan forsvare nødvendigheten av angrepene... Kan noen her finne noe som rettferdiggjør nødvendigheten i at Israel har lagt 60% av det strukturelle i Gaza i grus og skapt grusomme humanitære kriser for Palestinere i år fremover? Kan Israel bekrefte at de 60% av bygningene hadde tilknytning til Hamas?

Har du en liten evne til å tenke kritisk vil du også klare å stille spørsmål til poengene med å sprenge flyktningeleirer der sivile blir brent levende. Hvordan Israel kan rettferdiggjøre den voldsomme økningen av ulovlige okkupasjoner på VB der det har blitt rapportert at voldtekt, tortur blir brukt som virkemidler når de jager Palestinere ut av hjemme sine?

Det å snakke om 7. oktober er ikke å maskere hva Israel har gjort i lang tid, det er å rette fokus på hva islamistene fra Palestina mener er innenfor. 
De mener det er helt innenfor å drepe 1200 på en dag, de mener det er innenfor å rette angrep mot sivile, om det er barn som sover i sin seng, eller ungdommer på en musikk festival, eller rakettangrep mot sivile nabolag. 

Forskjellen mellom meg og deg i denne konflikten er at jeg anerkjenner at krigen har et større bildet enn at Hamas representerer alle palestinerne, og derfor er det greit drepe sivile.. Det virker som du har holdninger om at grusomme handlinger mot Israelske sivile veier mer enn grusomme handlinger mot Palestinske.. Det er dette som er så merkelig med mange av dere Po-Israelere. Dere vil fordømme groteske handlinger mot Israelere, og om det kommer rapporter om at de samme handlingene blir gjort mot Palestinske sivile ignorerer dere dette eller sier at alt er lov i krig..

Å tro at det er fritt frem å bombe i stykker sivile pga. at Hamas har en eksistens er en ekstremt primitiv måte å forholde seg disse spørsmålene. 

Om disse 40.000 påståtte dødsfallene er reelle, så er det allikevel ikke 1.200 per dag.

Dette er forstyrrende å lese..  

Hva slags idiotisk matematikk er dette her?  Setter du Anders Breivik i et bedre lys enn Israel fordi han hadde et lavere drapsgjennomsnitt i sitt terrorangrep enn IDF har hatt. det siste året.. Dette er skremmende retorikk blottet for logikk med et sterkt preg av radikalisme. Skjerp deg..

Endret av Bigote
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en beskrivelse av hva Israel gjør hver dag. Men det ser du ut til å tåle så inderlig vel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bigote skrev (6 minutter siden):

Kan Israel bekrefte at de 60% av bygningene hadde tilknytning til Hamas?

Når man ser funn av våpen i barneværelset, ungdomsklubber, skoler etc så er det ikke usannsynlig at de kan ha hatt grunn til å tenke det. Når et kjøkken i et familiehjem i en boligblokk har en utskytningsrampe for raketter. 
Når det lagres maskingevær og RPG under sykehus de tar gisler til, hvor utenlandske leger bekrefter at terrorister har tilholdssted. 

Bigote skrev (11 minutter siden):

Har du en liten evne til å tenke kritisk vil du også klare å stille spørsmål til poengene med å sprenge flyktningeleirer der sivile blir brent levende.

Dette er avkreftet opp og i mente, det har vært på nyhetene. Det var Hamas våpen/eksplosiver lagret ved leiren, som antente en Hamas drivstoff tanker parkert ved leiren. 

Bigote skrev (17 minutter siden):

der det har blitt rapportert at voldtekt, tortur blir brukt som virkemidler når de jager Palestinere ut av hjemme sine?

Jeg har ikke tenkt å rettferdiggjøre at noen bruker voldtekt og tortur for å jage noen ut av hjemmene sine. Det kan ikke rettferdiggjøres. 
Jeg har heller ikke lest dokumentasjon på dette. Jeg har hørt noe om rapporter om bosetter vold, som ikke var i nærheten av dette. 

Bigote skrev (19 minutter siden):

Forskjellen mellom meg og deg i denne konflikten er at jeg anerkjenner at krigen har et større bildet enn at Hamas representerer alle palestinerne, og derfor er det greit drepe sivile..

Dette er ikke en forskjell mellom meg og deg. Jeg er fullstendig klar over at Hamas og de andre jihadistene ikke representerer ALLE palestinere.
Det virker derimot ikke som du tar innover deg nyere meningsmålinger, eldre politiske valg, hele samfunnsstrukturen, adferd adferden, som indikerer at det store flertall av palestinere er enig i at de skitne jødene skal/bør bort fra hele landområdet mellom elven og havet. 

Bigote skrev (31 minutter siden):

Dere vil fordømme groteske handlinger mot Israelere, og om det kommer rapporter om at de samme handlingene blir gjort mot Palestinske sivile ignorerer dere dette eller sier at alt er lov i krig..

Jeg har ikke lest rapporter om tilsvarende gjort mot palestinere. Påstår heller ikke at ALT er lov i krig. Påstår derimot at det ikke er slik at det er forbudt at sivile dør i militære angrep. For det er ikke forbudt. Det er derimot forbudt å nekte sivile å flykte. Det er forbudt å gjemme seg bak sivile. De som gjør disse forbudte handlingene er de som er ansvarlige for de sivile dødsfall.
Jeg har hørt om rapporter at IDF har brukt sivile for å sjekke bygninger for eksplosiver, og at dette etterforskes videre. Jeg tror at det har skjedd, rett og slett fordi det ikke er usannsynlig. Det er ikke lov, og må påtales. 

Bigote skrev (39 minutter siden):

Dette er forstyrrende å lese..  

Ja, det er forstyrrende og lese. Det er satt på spissen i forhold til det som blir trekt frem i det uendelige. At Israel har en overreaksjon, 40.000 døde palestinere, for 1.200 døde israelere. Stadige spørsmål om hvor mange israelere dom er drept, hvor mange som faktisk er såret etc. 
Jeg mener at telling ikke er så relevant som intensjonen. De angripende palestinernes intensjon er helt forferdelig. Det er å drepe og fordrive. Helt uten noe tiltak for å gjøre noe annet.

Israel dreper og fordriver, det er flere drepte og det er flere på flukt, det er ikke intensjonen, intensjonen er  stanse å stanse angrep. De drepte og de på flukt er en tragisk konsekvens. De gjør også mye for å hundre sivile dødsfall. De advarer, de gir bistand etc. Israel oppmuntrer også til å hindre folk i å måtte flykte, ved å snu seg med Israel mot Hamas. Å fortelle dem hvor terroristene er og hvor de har rigget seg til. 

Bigote skrev (49 minutter siden):

Dette er skremmende retorikk blottet for logikk. Skjerp deg..

Det er å holde de 1.200 opp mot de påståtte 40.000 som er blottet for logikk. Noe dom gjøres konstant.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (31 minutter siden):

Dette er jo en beskrivelse av hva Israel gjør hver dag. Men det ser du ut til å tåle så inderlig vel.

Det er det ikke, og det vet du. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (32 minutter siden):

Når man ser funn av våpen i barneværelset, ungdomsklubber, skoler etc så er det ikke usannsynlig at de kan ha hatt grunn til å tenke det. Når et kjøkken i et familiehjem i en boligblokk har en utskytningsrampe for raketter. 
Når det lagres maskingevær og RPG under sykehus de tar gisler til, hvor utenlandske leger bekrefter at terrorister har tilholdssted. 

Det kan ikke dokumenteres at 60% av det strukturelle kan knyttes til Hamas... Her konstruerer du en egen tolkning på vegne av IDF som ikke har utalt seg. 

Om du skal ta i betraktning over hva utenlandske leger utaler seg om bør du spørre deg selv om disse har like stor troverdighet når de utaler seg om at IDF-soldater henretter palestinske barn på et daglig basis ved å skyte dem.

Dette er avkreftet opp og i mente, det har vært på nyhetene. Det var Hamas våpen/eksplosiver lagret ved leiren, som antente en Hamas drivstoff tanker parkert ved leiren. 

Det er ikke kun en flyktningleir som har blitt bombet, men du får gjerne vise til kilder på dette..

Jeg har ikke tenkt å rettferdiggjøre at noen bruker voldtekt og tortur for å jage noen ut av hjemmene sine. Det kan ikke rettferdiggjøres. 
Jeg har heller ikke lest dokumentasjon på dette. Jeg har hørt noe om rapporter om bosetter vold, som ikke var i nærheten av dette. 

https://www.vg.no/nyheter/i/o3kayj/palestinere-paa-vestbredden-de-rev-av-oss-klaerne

Ellers finnes det veldig mye som rapporteres om Israels aktivitet på Vestbredden..

Dette er ikke en forskjell mellom meg og deg. Jeg er fullstendig klar over at Hamas og de andre jihadistene ikke representerer ALLE palestinere.
Det virker derimot ikke som du tar innover deg nyere meningsmålinger, eldre politiske valg, hele samfunnsstrukturen, adferd adferden, som indikerer at det store flertall av palestinere er enig i at de skitne jødene skal/bør bort fra hele landområdet mellom elven og havet. 

Du kan ikke rettferdiggjøre en nedslaktninga på Palestinere fordi du hevder at mange har meninger rundt Israel... Det var et stort mindretall i Palestina som sluttet seg opp mot Hamas i terrorangrepet og dette er realiteten.

Du finner ikke seriøse poller der "Skitne jøder" blir brukt.. Du må virkelig slutte å konstruerere og vri på det du leser for å bygge under ditt narrativ og din rettferdigjøring..

Jeg har ikke lest rapporter om tilsvarende gjort mot palestinere. Påstår heller ikke at ALT er lov i krig. Påstår derimot at det ikke er slik at det er forbudt at sivile dør i militære angrep. For det er ikke forbudt. Det er derimot forbudt å nekte sivile å flykte. Det er forbudt å gjemme seg bak sivile. De som gjør disse forbudte handlingene er de som er ansvarlige for de sivile dødsfall.
Jeg har hørt om rapporter at IDF har brukt sivile for å sjekke bygninger for eksplosiver, og at dette etterforskes videre. Jeg tror at det har skjedd, rett og slett fordi det ikke er usannsynlig. Det er ikke lov, og må påtales.

"Hamas gjemmer seg bak sivile og derfor er det greit at Israel gjør hva de vil" er en så primitiv svart/hvitt-måte å forholde seg til angrepene..  Dette er et argument som blir brukt av de som ikke ønsker å forholde seg det moralske bildet i krigføringen og som tror at Hamas kan rettferdiggjøre alle Israels kollektive avstraffelse på den palestinske befolkningen.

Jeg har ikke lest et eneste innlegg fra deg der du faktisk har stilt deg kritisk til noe av det Israel har gjort.

a, det er forstyrrende og lese. Det er satt på spissen i forhold til det som blir trekt frem i det uendelige. At Israel har en overreaksjon, 40.000 døde palestinere, for 1.200 døde israelere. Stadige spørsmål om hvor mange israelere dom er drept, hvor mange som faktisk er såret etc. 
Jeg mener at telling ikke er så relevant som intensjonen. De angripende palestinernes intensjon er helt forferdelig. Det er å drepe og fordrive. Helt uten noe tiltak for å gjøre noe annet.

Du bruker 1200 døde israelitter som våpen i en argumentasjon for å tone ned alvorligheten på 40 000 døde palestinere gjennom ren idioti...

Endret av Bigote
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (31 minutter siden):

Det er det ikke, og det vet du. 

Israel dreper barn i sengene sine hver dag. De skyter raketter mot sivile. De destruerer ikke bare nabolag, men hele byer. De har drept flere journalister enn i noen annen konflikt. Skarpskytere skyter barn under tolv og nedover med stor presisjon midt mellom øynene og i hjertet. Dette er realitetene du tåler så inderlig vel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulovlig verdi skrev (7 timer siden):

De har drept flere journalister enn i noen annen konflikt.

Hvor fri journalistikk ble bedrevet av disse? Og hvor mye propaganda?
Hvor mange av disse har også skutt med maskingevær, med RPG, raketter? 
Den ene av dem ble drept når IDF frigjorde gisselet Noa Argemani fra hans hjem.
Hva er en journalist? Alle med en smarttelefon som oppdaterer på X? 

Jeg har hørt at IDF henrettet små barn som du beskriver. Jeg har derimot ikke hørt det bekreftet. At man hører noe, betyr ikke at det er sant. 

At små barn blir henrettet med en kule i pannen er ikke en urett jeg tåler så inderlig vel. Du har ikke holdepunkter for å påstå det.

At islamistene fra Palestina bevisst går etter sivile inkludert barn har de bekreftet og kringkastet selv. At deres myndigheter verken etterforsker eller straffer dette er ikke omdiskutert. Det belønnes i deres martyr fond. 
Vi vet at Israel etterforsker, vi vet Israel straffer sine soldater og innbyggere som begår forbrytelser i krig. 

Det er nok ting å være opprørt over av det vi vet, det er derfor rart å være mer opprørt over ting før vi har fått det bekreftet. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (8 timer siden):

Ellers finnes det veldig mye som rapporteres om Israels aktivitet på Vestbredden..

Jeg kunne godt tenkt meg å sett en oversikt over voldsepisoder i Vestbredden fra begge sider. Det var en presentasjon i en nyhetssending, men jeg husker ikke når, eller i hvilken kanal, eller hvem som var laget den.

Hadde vært greit med en kronologisk presentasjon om hva, hvem og hvordan siden 7. oktober. Hva som er aksjoner, hva som er reaksjoner. Hvordan det blir håndtert etc.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (3 timer siden):

Jeg har hørt at IDF henrettet små barn som du beskriver. Jeg har derimot ikke hørt det bekreftet. At man hører noe, betyr ikke at det er sant.

https://www.nytimes.com/interactive/2024/10/09/opinion/gaza-doctor-interviews.html

Hva slags bekreftelse er det du venter på?

Endret av Ulovlig verdi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madame Butterfly skrev (3 timer siden):

Jeg kunne godt tenkt meg å sett en oversikt over voldsepisoder i Vestbredden fra begge sider. Det var en presentasjon i en nyhetssending, men jeg husker ikke når, eller i hvilken kanal, eller hvem som var laget den.

Hadde vært greit med en kronologisk presentasjon om hva, hvem og hvordan siden 7. oktober. Hva som er aksjoner, hva som er reaksjoner. Hvordan det blir håndtert etc.

Jeg syntes det er litt komisk at du kun underskriver det som blir sagt om at Pro-Israelere nekter å ta stilling til informasjon som går i mot Israel og at det kreves langt mer dokumentasjon på i Israels kontroverser i sammenliknet med alt som setter palestina i et dårlig lys...

At 60% av det strukturelle på Gaza er ødelagt er bevist av satelittbilder... Du meldte deg nå inn i gruppen av pro-israelere som hevder at man vet formålet med ødeleggelsene, men plent nekter å vise noe som kan bekrefte at Hamas hadde tilknytning til så store deler av Gaza...

Du nekter også å vise til de Palestinske pollene der retorikken rundt " skitne jøder" ble brukt... Er dette propaganda?? Hva tenker du om artikkelen om utviklingen på VB det siste året?

Ellers står du fritt frem til å lage en kronologisk presentasjon, men da anbefaler jeg deg virkelig å legge fra deg ditt eget bias.

Endret av Bigote
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (1 time siden):

Ellers står du fritt frem til å lage en kronologisk presentasjon, men da anbefaler jeg deg virkelig å legge fra deg ditt eget bias.

Jeg har ikke kapasitet til å lage en kronologisk oversikt. Jeg liker å få det presentert via nyhetssendinger, podcasts og avisartikler etc. 

Jeg bør kanskje bli flinkere til å bokmerke det jeg refererer til, når det dukker opp, men mye kommer ko når jeg kjører eller gjør arbeidsoppgaver, det er ikke like lett alltid.

Når det gjelder utviklingen på Vestbredden etter 7. oktober kom det en gjennomgang av bosetter vold. Den inneholdt også årsaker, type hvem, hva, hvordan. Den inneholdt ikke palestinsk vold mot bosettere. Har ikke sett en slik heller. Haaretz har en daglig oversikt. Dette skjedde i dag, men å tråle gjennom dette og systematisere det, har jeg ikke gjort. De rapporterer på bosetterboliger og palestinsk terror. Jeg rydder ofte i e-post, då det er nok ikke lenger tilgjengelig for meg å gjøre. 
Sånn generelt er det slitsomt 

Bigote skrev (1 time siden):

Du meldte deg nå inn i gruppen av pro-israelere som hevder at man vet formålet med ødeleggelsene, men plent nekter å vise noe som kan bekrefte at Hamas hadde tilknytning til så store deler av Gaza...

Jeg er ikke i noen gruppe. Det er ikke om å gjøre å sette folk i bås.

IDF har en talsperson som viser videoer fra militær infrastruktur de finner. Det er jo stadig nye funn. Jeg har ikke bokmerket dette heve gang det dykker opp, og ikke vet jeg om det finnes en oversikt, kronologisk eller på annen måte.

Jeg har heller ikke bokmerket link fra nyhetssendinger som sa FN hadde drone undersøkt og kommet til 34% av infrastruktur i Gaza var ødelagt i April. 
Det var først del av krigen som var mest intens når det gjelder ødeleggelser og også dødsfall. Har vanskelig for å se at det skal doble seg etter at intensiteten er kraftig redusert. 

Det var en som sa at israelske medier viser israelere tøffe macho IDF soldater i store ødeleggelser, for å vise hvor modige og barske de er forsvarer lansering vanskelige omstendigheter, og pro pal medier viser store ødeleggelser og tilhørende lidelser for å vekke både sympati for palestinere og avsky mot israelere, men alle sider har fokus på å vise ødeleggelser. At verden allikevel burde vite at det ikke gjelder hele Gaza. Uten at jeg mener å forringe lidelsene som er der, med å si dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madame Butterfly skrev (51 minutter siden):

Jeg har ikke kapasitet til å lage en kronologisk oversikt. Jeg liker å få det presentert via nyhetssendinger, podcasts og avisartikler etc. 

Jeg bør kanskje bli flinkere til å bokmerke det jeg refererer til, når det dukker opp, men mye kommer ko når jeg kjører eller gjør arbeidsoppgaver, det er ikke like lett alltid.

Når det gjelder utviklingen på Vestbredden etter 7. oktober kom det en gjennomgang av bosetter vold. Den inneholdt også årsaker, type hvem, hva, hvordan. Den inneholdt ikke palestinsk vold mot bosettere. Har ikke sett en slik heller. Haaretz har en daglig oversikt. Dette skjedde i dag, men å tråle gjennom dette og systematisere det, har jeg ikke gjort. De rapporterer på bosetterboliger og palestinsk terror. Jeg rydder ofte i e-post, då det er nok ikke lenger tilgjengelig for meg å gjøre. 
Sånn generelt er det slitsomt 

Jeg er ikke i noen gruppe. Det er ikke om å gjøre å sette folk i bås.

IDF har en talsperson som viser videoer fra militær infrastruktur de finner. Det er jo stadig nye funn. Jeg har ikke bokmerket dette heve gang det dykker opp, og ikke vet jeg om det finnes en oversikt, kronologisk eller på annen måte.

Jeg har heller ikke bokmerket link fra nyhetssendinger som sa FN hadde drone undersøkt og kommet til 34% av infrastruktur i Gaza var ødelagt i April. 
Det var først del av krigen som var mest intens når det gjelder ødeleggelser og også dødsfall. Har vanskelig for å se at det skal doble seg etter at intensiteten er kraftig redusert. 

Det var en som sa at israelske medier viser israelere tøffe macho IDF soldater i store ødeleggelser, for å vise hvor modige og barske de er forsvarer lansering vanskelige omstendigheter, og pro pal medier viser store ødeleggelser og tilhørende lidelser for å vekke både sympati for palestinere og avsky mot israelere, men alle sider har fokus på å vise ødeleggelser. At verden allikevel burde vite at det ikke gjelder hele Gaza. Uten at jeg mener å forringe lidelsene som er der, med å si dette. 

Igjen..

Du understreker absolutt ingenting som bekrefter Hamas sin korrelasjon sin til at 60% av husene i Gaza... 

https://edition.cnn.com/interactive/2023/middleeast/map-humanitarian-aid-water-power-hospitals-gaza-strip-dg/

https://www.nytimes.com/interactive/2024/10/07/world/middleeast/israel-gaza-destruction-hamas-war.html

https://www.rescue.org/article/crisis-gaza-what-you-need-know

At du sier at du må blir flinkere til å bokmerke ting har ingenting å si.. Det er ikke slik at artikler og rapporter forsvinner fra internett og det burde ikke være vanskelig å hente opp disse kildene igjen gjennom noen søk. Jeg velger personlig å styre unna å å kaste ut påstander jeg ikke kan understreke med kilder... Det spiller ingen rolle hva jeg har lest tidligere da å kune referere til dette ikke gir stor troverdighet for dem som er kritiske til hva de leser på et forum.

Når det kommer til VB så kommer du heller ikke med noe som rettferdiggjør Israels økning av okkupasjoner.. Om du setter deg inn i historien finner du ut at situasjonen på Vestbredden er noe av det som har fått Israels til å fremstå ekstremt smålige gjennom konflikten..

Hva du nekter å tro er veldig lite relevant for meg da personlige antagelser fra dette forumet veier langt mindre enn det som blir rapportert.

Jeg orker ikke å ta del i noen konspirasjonsdebatt om media her..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne videoen viser noen av Israels krigsforbrytelser. Kommer ikke til å bli vist på NRK.

Endret av Rick
tillegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt, brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en diskusjon her tidligere i tråden om anti-israelsk propaganda i palestinske skolebøker. Denne YT-videoen går gjennom noe enda mørkere og verre, nemlig barneserien som gikk på Hamas-styrt fjernsyn på Gaza for 10–15 år siden. 
Denne er faktisk helt krise, ta en titt så skjønner man litt hvorfor terrorangrepet i fjor ble som det ble. 
Det er rene skrekkfilmen. Og dette viste de til småunger. Sykt.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (8 timer siden):

Vi hadde en diskusjon her tidligere i tråden om anti-israelsk propaganda i palestinske skolebøker. Denne YT-videoen går gjennom noe enda mørkere og verre, nemlig barneserien som gikk på Hamas-styrt fjernsyn på Gaza for 10–15 år siden. 
Denne er faktisk helt krise, ta en titt så skjønner man litt hvorfor terrorangrepet i fjor ble som det ble. 
Det er rene skrekkfilmen. Og dette viste de til småunger. Sykt.

Det er helt galskap, og utrolig at ikke dette blir adressert og tatt tak i. Selve problemet her vil ikke bort av våpenhvile eller at Gaza får overta Israels land. Hamas ønsker å fjerne jøder. Indoktrineringen må få en stopp. Tenk hadde dette vært tilsvarende vist på israelsk TV? Det hadde blitt furore, og det med rette. Det er en helt annen standard overfor palestinerne. Men nå har de startet en krig, og det fordrer mer handling fra verdenssamfunnet. Krav må stilles til de som lager uroen, ikke bare til de som svarer på den. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...