Gå til innhold

Israel krig på 7 fronter.


Madame Butterfly

Anbefalte innlegg

•Hamas, med flere i Gaza
•Hezbollah fra Lebanon
•Houthiene i Jemen 
•Hezbollah og andre Shia militser i Syria
•Hezbollah og andre Shia militser i Irak
•Hamas, med flere i Vestbredden.
•Iran, en regional stormakt, som finansierer alle disse samt kriger selv.

Tenkte å lage en mer generell tråd, om hele situasjonen, da det ikke bare er Gaza, det har det vel forsåvidt ikke vært heller. 

Jeg håper Israel vinner på alle fronter.
At Iran og Houthiene og de andre Shia militsene i Irak og Syria slutter å angripe Israel. Selvsagt inkluderer det også Hezbollah i Lebanon, men håper dette fremmedelementet i landet det ikke bare blir fjernet fra den israelske grensen, men bort fra landet, da de virkelig har gjort livet ulevelig der for resten. 

Selvsagt må de ekstreme jihadistene innen for de israelske territorialgrenser slutte med vold, og heller søke et samarbeid innenfor Israels rammer utover det som eksisterer i dag. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madame Butterfly skrev (1 time siden):

Hezbollah i Lebanon, men håper dette fremmedelementet i landet det ikke bare blir fjernet fra den israelske grensen, men bort fra landet, da de virkelig har gjort livet ulevelig der for resten. 

Det kommer til å bli vanskelig, de har mer makt enn lebanesisk hæren, egen tv kanal, etc.. penger kommer selvfølgelig fra Iran ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke helt forstår er at ikke verdenssamfunnet ba om våpenhvile når det var Israel som ble angrepet fra Hezbollah i Libanon, men når Israel tar ut deres militære infrastruktur vil man ha 21 dagers våpenhvile.

Det er akkurat som om verdenssamfunnet insisterer på at Hezbollah skal få summer seg, og bygge seg opp igjen, for å fortsette å angripe Israel.

Hørte jeg rett i at Israel i kveld sa de ikke går med på dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...