Gå til innhold

Ufrivillig barnløs og TRIGGERE

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eneste trigger er når folk spør om vi skal ha flere, og jeg skyr ikke sannheten. Så jeg sier vi har prøvd i 2 år så det er jo bare å håpe, jeg ønsker jo da veldig en åpen samtale men stort sett kommer en avledningsmanøver etter mitt utsagn da😅 sikkert ubehagelig. 

ellers tenker jeg mye at det er som det er, de rundt er heldige som får både nr 2 og 3 for tiden. Jeg syns det er sårt når de gnir graviditeten veldig inn og hvor lett det er for dem å bli gravid, men samtidig unner jeg dem det - og ikke denne endeløse prøvingen for en nr 2 som til nå føles litt håpløst ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 21.55):

Det er jo bare ondskapsfullt å si. Enhver oppegående person ville trått varsomt. 

Ønsker deg lykke til ts❤️ 

Anonymkode: f4d49...409

Er det ikke verre å bli behandlet som at de synes synd på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er det en god sjanse for mange av de som prøver her får et etterlengtet barn tilslutt. Et tips fra meg er å omfavne de frivillig barnløse vennene dine, og se at livet her og nå kan være skjønt. Det er dumt å bli bitre på venninner med barn når vi mest sannsynlig (😇🤞) skal bli én av dem snart.

Enig med flere i at det vanskeligste var  graviditet blant kolleger på jobb. Hvorfor??

Anonymkode: 9e990...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heldigvis er det en god sjanse for mange av de som prøver her får et etterlengtet barn tilslutt. Et tips fra meg er å omfavne de frivillig barnløse vennene dine, og se at livet her og nå kan være skjønt. Det er dumt å bli bitre på venninner med barn når vi mest sannsynlig (😇🤞) skal bli én av dem snart.

Enig med flere i at det vanskeligste var  graviditet blant kolleger på jobb. Hvorfor??

Anonymkode: 9e990...241

Enig.. graviditet blant kolleger kan gjøre vondt. For min del handler det nok mest om at jeg ønsker å ha en pause fra det triste moduset ved ikke å greie og bli gravid når jeg er på jobb. Og så blir jeg dratt tilbake til det såre også i den settingen, hvor det forventes at man er profesjonell og viser glede ovenfor den andre. Med sine venner og nærmeste kan man ofte i større grad være litt mer ærlig og seg selv? Man kan også redusere kontakten med bekjente som er gravide, men kolleger må du se hver dag..

Anonymkode: 8311e...e80

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...