AnonymBruker Skrevet 26. september #1 Del Skrevet 26. september Har en ansatt (kontorjobb) som i det siste nesten daglig kommer for sent. Tidligere bodde han i byen, men flyttet i sommer lengre ut. Etter det er det nesten daglig jeg får meldinger at han blir for sen, og det varierer mellom fem minutter (som jeg ikke bryr meg særlig mye om) og en halvtime (som jeg bryr meg mer om). Selv om jeg vil ha forståelse for at det er færre avganger og at trafikk/kø kan påvirke, merker jeg at jeg begynner å bli smålig irritert. Han mener på sin side at han tar busser som i rutetabellen tilsier at han i utgangspunktet skal rekke det, og har vist meg buss-siden, men alikevel. Kan legge til at han allerede har sagt opp jobben, vi har ansatt ny som kommer inn om noen uker, men jeg vil allikevel at han skal komme presist eller tidligere. Noen som har erfaringer, eller tanker? Burde jeg bare leve med det? Anonymkode: fbf84...032 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #2 Del Skrevet 26. september Det er hans ansvar å komme tidsriktig på jobb. Hvis han nå gjentatte ganger har opplevd at bussen alltid eller tilnærmet alltid er forsinket må han ta en tidligere buss. Høres ut som en ansatt som kan være greit å bli kvitt. Jeg som leder ville tatt en prat med ham om det, selv om han har kort tid igjen. Spesielt hvis dette går utover andre Anonymkode: 64b8d...d48 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet 26. september #3 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er hans ansvar å komme tidsriktig på jobb. Hvis han nå gjentatte ganger har opplevd at bussen alltid eller tilnærmet alltid er forsinket må han ta en tidligere buss. Høres ut som en ansatt som kan være greit å bli kvitt. Jeg som leder ville tatt en prat med ham om det, selv om han har kort tid igjen. Spesielt hvis dette går utover andre Anonymkode: 64b8d...d48 Og trukket han i lønn for det han kommer for sent.. Går bussene så de er der ganske akkurat, må han faktisk ta en tidligere. Det er hans ansvar, og skulle ikke være ditt problem. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seff Skrevet 26. september #4 Del Skrevet 26. september Høres ut som om det er en som har sluttet mentalt allerede. Han klarer nok å komme presis i den nye jobben. Tror kanskje jeg bare hadde svelget denne kamelen og bare sett fram til å bli kvitt ham. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #5 Del Skrevet 26. september "Hei Klaus. Jeg skjønner at busser kan være forsinket en og annen gang, men når dette skjer daglig må du ta en tidligere avgang. Selv om det står i tabellen at bussen skal være fremme i tide kan du ikke kun gå etter det når erfaring sier at det sjeldent stemmer. Som alle andre her er det ditt ansvar å starte reisen til tid som gjør at du er her når arbeidsdagen starter." Anonymkode: 07723...f49 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #6 Del Skrevet 26. september Har ikke de fleste med kontorjobb fleksitid? Så om han jobber inn den tapte tiden, hadde jeg ikke laget noe sak ut av dette. Han slutter jo om noen uker. Anonymkode: dddd4...bd9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #7 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har ikke de fleste med kontorjobb fleksitid? Så om han jobber inn den tapte tiden, hadde jeg ikke laget noe sak ut av dette. Han slutter jo om noen uker. Anonymkode: dddd4...bd9 Hadde dette vært tilfelle hadde nok ikke TS tatt det opp. Jeg jobber på kontor, men må være på plass 8.00 da jeg må være tilgjengelig på telefonen her. Anonymkode: 07723...f49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #8 Del Skrevet 26. september Be han ha hjemmekontor resten av tiden? Anonymkode: 82cab...824 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #9 Del Skrevet 26. september Vi har fleksitid, men fasttid mellom 09 og 14. Om man vil starte tidligere en 9 og gå 14 går det greit, eventuelt starte 9 og gå senere. Problemet er jo at han er for sent til 9. Det er begrenset hvem det påvirker, men han sitter med tilganger og kompetanse som vi andre på kontoret ikke har, som gjør at vi _kan_ risikere å måtte utsette ting. Ingenting vondt om han utenom å komme for sent, er flink i jobben sin. Tror jeg stjeler meldingen din om Klaus du ovenfor. -TS Anonymkode: fbf84...032 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 26. september #10 Del Skrevet 26. september Bli enige om at han ikke må gå ut oppsigelsestiden? Han har nok mentalt sluttet allerede, så verdien av tre måneder med å trå vannet er begrenset... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #11 Del Skrevet 26. september Vel, du er jo snart kvitt han, så jeg vet ikke om jeg hadde tatt den kampen. Han har nok også sluttet litt mentalt, han tar ikke jobben så seriøst lengre. Hva skal du gjøre liksom, gi han sparken.. Jeg skjønner du blir irritert da, når det skjer nesten daglig! Det er respektløst. Han viser deg tidtabellene og tenker han er fritatt ansvar, men det funker jo ikke sånn. Ikke når det skjer hele tiden. Og alle skjønner da dette. Jeg tar buss til jobb, og har jeg et viktig møte som jeg må være presis til, så tar jeg ikke den bussen som ifølge tabellens skal være der sånn at jeg akkurat rekker det, jeg må ta buss sånn at jeg har god buffer. Du kan ikke stille klokka etter bussrutene liksom, tidtabellen er jo nærmest bare veiledende, på mange ruter. Anonymkode: 2c540...373 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #12 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har ikke de fleste med kontorjobb fleksitid? Så om han jobber inn den tapte tiden, hadde jeg ikke laget noe sak ut av dette. Han slutter jo om noen uker. Anonymkode: dddd4...bd9 Tror du misforstår. Mange sjefer liker å plage andre. Å gjøre livet vanskelig for personen som straks slutter vil gi trådstarter den deilige føkelsen av makt, og det kan dessuten være en fin gjengjeldelse mot en dyktig ansatt som sluttet. Er ofte sånn "hilsener" man får når man sier opp på dårlige arbeidsplasser. Anonymkode: e3329...b0f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #13 Del Skrevet 26. september Hvorfor har hen ikke flexitid? Er ikke dette mulig kanskje? flexitid skal vel være standarden så lenge det ikke er noe som gjør at man MÅ være på jobb som når man snakker med kunder Anonymkode: 9e030...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #14 Del Skrevet 26. september Å komme for sent til kl 9 er dårlig stil. Men han skal jo snart slutte, så hadde latt det fare. Anonymkode: 8b1ac...64c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #15 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Tror du misforstår. Mange sjefer liker å plage andre. Å gjøre livet vanskelig for personen som straks slutter vil gi trådstarter den deilige føkelsen av makt, og det kan dessuten være en fin gjengjeldelse mot en dyktig ansatt som sluttet. Er ofte sånn "hilsener" man får når man sier opp på dårlige arbeidsplasser. Anonymkode: e3329...b0f Det er virkelig ikke å være vanskelig når man forventer at en arbeidsstaker er på plass i tid slik at den ikke forhindrer kolleger i sitt arbeid. Selv om vedkommende har sakt opp får han full betaling og det forventes da selvfølgelig at han jobber tilsvarende. Slike "hilsener" blir hva man legger opp til selv. Anonymkode: 07723...f49 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. september #16 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har fleksitid, men fasttid mellom 09 og 14. Om man vil starte tidligere en 9 og gå 14 går det greit, eventuelt starte 9 og gå senere. Problemet er jo at han er for sent til 9. Det er begrenset hvem det påvirker, men han sitter med tilganger og kompetanse som vi andre på kontoret ikke har, som gjør at vi _kan_ risikere å måtte utsette ting. Ingenting vondt om han utenom å komme for sent, er flink i jobben sin. Tror jeg stjeler meldingen din om Klaus du ovenfor. -TS Anonymkode: fbf84...032 Da har det ingen betydning. Han må jo jobbe rett antall timer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #17 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har fleksitid, men fasttid mellom 09 og 14. Om man vil starte tidligere en 9 og gå 14 går det greit, eventuelt starte 9 og gå senere. Problemet er jo at han er for sent til 9. Det er begrenset hvem det påvirker, men han sitter med tilganger og kompetanse som vi andre på kontoret ikke har, som gjør at vi _kan_ risikere å måtte utsette ting. Ingenting vondt om han utenom å komme for sent, er flink i jobben sin. Tror jeg stjeler meldingen din om Klaus du ovenfor. -TS Anonymkode: fbf84...032 Da får dere jo bare se på dette som god trening i å klare dere etter at han går ut dørene siste gang. Og som sjef; ta en samtale, ikke send kritiske mail/meldinger. Følg eventuelt opp en samtale med å formulere hva dere kom til enighet om, dersom du ønsker skriftligheten i det. Her fremstår du bare tverr og vanskelig. Og irriterer deg for å irritere deg. Og ja, jeg har lederansvar selv, og er generelt presis. Anonymkode: bebc4...ace 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #18 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): har fleksitid, men fasttid mellom 09 og 14. Så han kan velge å komme kl. 6 og slutte 14, så slipper han all køen. Anonymkode: 39085...cf8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå