Gå til innhold

Du som er over 40 år. Har du tatt noe plastikk kirurgi?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei.

Det er masse som kunne vært bedre, men jeg har null interesse av å bruke penger på smertefulle inngrep. Lever hellet som jeg er :)

Anonymkode: 68fa2...b81

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, og det er en fullstendig fjern tanke for meg. Jeg skal ikke påstå at jeg ikke er forfengelig. Jeg liker å sminke meg, er glad i å pynte meg. Jeg trener og spiser sunt (men utseende er ikke motivasjonen her), bruker solkrem, røyker eller snuser ikke, lite alkohol. Tenker det holder mer enn nok. For meg er det et stort steg å stikke nåler i huden eller ta operasjoner, og jeg syns det er skremmende hvor normalisert dette har blitt. Og jeg lurer litt på hva mødre til tenåringsdøtre tenker om dette, hvis de selv tar botox, øyenbrynsløft osv (tenker selvsagt ikke på de som gjør det pga helsa).

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er snart 40 år. 

Vurderer sterkt brystløft, kanskje med noe innlegg eller uten. Etter 3 barn er det et sørgelig syn, bare noen tomme skinnposer igjen 🙁

Anonymkode: 02041...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kunne ikke falt meg inn. Jeg er seksti, og akkurat fin nok som jeg er. 

Anonymkode: 88122...d66

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opererte nesen da jeg var 19, men kun innvendig. (Var født med skjev skillevegg, så kunne ikke puste gjennom nesa før operasjonen). 

Og kommer nok til å operere øyelokka i 50 årsalderen. Det er da resten av morsslekta har gjort det og jeg har arvet deres øyelokk. (Uten operasjon vil huden under øyenbryna dekke hele synsfeltet etterhvert). 

I en ideell verden hadde jeg andre bryster (ikke bare hengende utvaska sokker) og en annen mage enn den jeg har nå. Men jeg liker egentlig alle merkene og den hengende huden og mykheten jeg har fått etter å ha båret frem tre barn. Kroppen funker. Og mannen min liker kroppen min, så da duger den jo. 😊

Anonymkode: a4ddd...386

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (2 timer siden):

Nope, jeg har ikke behov for noe sånn type fiksing. 

Så bra! Vi får håpe at helsen holder slik at man slipper 🙂

Har ikke utført noe selv men antar jeg må ta øyelokkene en gang. Min mamma måtte operere øyelokkene pga synet og jeg har arvet hennes øyne, så spørs om det blir behov for det etterhvert.

Anonymkode: a7d61...546

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe kirurgisk, men har tatovert øyenbryn for å skjule hårløse partier. 

Anonymkode: f749d...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nei men jeg tar kollagen piller og bruker øyevippeformula. ☺️

Anonymkode: 5c28c...290

Kollagentilskudd er bortkasta penger. All den tid det ikke blir tatt opp i kroppen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Botox mot migrene gratis på sykehuset ,men det er jo flott at man i tillegg får rynkefri panne da😆

Anonymkode: 3c3ae...2c3

Samme her. Det skal sies at rynkefri ikke er motivasjonen, men det er jo en hyggelig bieffekt. 
Har aldri vurdert andre ting, tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingenting. Men har lyst å fikse brystene siden dem henger sånn etter jeg gikk gravid. Men er for redd for sykehus og slik. Så jeg trur ikke jeg kommer til å gjøre noe. 

Anonymkode: 3f03d...bd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt øvre øyelokk, øyelaser,  brystløft med innlegg, stor bukplastikk, hadde forkle og delte magemuskler etter graviditeter. Det ble veldig fint etterpå. Tror ikke jeg kommer til å gjøre så mye mer. Veldig fornøyd, nå som alt som hang og slang er borte❤️

-K47

Anonymkode: 5f062...317

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt brystreduksjon det fikk jeg i det offentlige da jeg hadde mye smerter i nakke og hode. 
En fin bieffekt var at jeg fikk fine pupper og ble friskere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Blir neppe til at jeg vurderer det heller. Med min flaks ender jeg opp med lammelser i halve ansiktet i stedet, om jeg skulle gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fettsugd dobbelthake (eller trippel). Skulle veldig gjerne tatt brystløft/ reduksjon. Og magerullen etter keisersnitt og div andre mageoperasjoner. 

Litt vipper og voksing av overleppen og haka er bare flikking 😂

Endret av Stor pike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera Vinge skrev (2 timer siden):

Nei, og det er en fullstendig fjern tanke for meg. Jeg skal ikke påstå at jeg ikke er forfengelig. Jeg liker å sminke meg, er glad i å pynte meg. Jeg trener og spiser sunt (men utseende er ikke motivasjonen her), bruker solkrem, røyker eller snuser ikke, lite alkohol. Tenker det holder mer enn nok. For meg er det et stort steg å stikke nåler i huden eller ta operasjoner, og jeg syns det er skremmende hvor normalisert dette har blitt. Og jeg lurer litt på hva mødre til tenåringsdøtre tenker om dette, hvis de selv tar botox, øyenbrynsløft osv (tenker selvsagt ikke på de som gjør det pga helsa).

Mulig derfor jeg er så uredd.

Er operert tre ganger i narkose så langt i livet, også tung narkose som medfører mye ubehag og større risiko. Har vært gjennom noen runder prøverør, så å sette sprøyter på meg selv ble en vanesak. Hadde ikke fått forhøyet puls en gang om jeg skulle fått satt noen sprøyter, eller blitt lagt i en mild narkose for øyelokk. 

Og jeg tror ikke man tar etter foreldrene på den måten. Jeg har ikke gjort noe, men vil gjøre det om jeg føler for det etterhvert (er bare 43). Mamma tok brystene etter tre fødsler, det har jeg selv heldigvis ikke behov for, men hadde gjort det om de hang, uten at det er drevet av verken henne eller venninner som har gjort tilsvarende. 

Og hva er det som ikke er normalisert i disse dager, som var helt hinsides før? Alt fra hårfarge, til bilkjøring i alle retninger, til bruk av AI i enhver sammenheng. Eller å frakte avokado og appelsiner rundt halve kloden for at vi her i nord skal kunne spise det hele året. Verden er i endring.

Anonymkode: c11fa...5f3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (1 time siden):

Har fettsugd dobbelthake (eller trippel). Skulle veldig gjerne tatt brystløft/ reduksjon. Og magerullen etter keisersnitt og div andre mageoperasjoner. 

Litt vipper og voksing av overleppen og haka er bare flikking 😂

Er disse operasjonene jeg hører hyppigst om i vennekretsen. Og har god forståelse for. Det å "ta tilbake kroppen" etter fødsler. 

Det er jo opp til den enkelte. Men jeg ser ikke hvorfor de som velger bort dette må være så veldig nedlatende mot de som tar noen grep? 

Anonymkode: c11fa...5f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja. Silikon da jeg var 18, fjernet det da hjernen min begynte å virke da jeg var 24. 

Anonymkode: 837e5...5f9

Snart 40 og har kun gjort mastektomi (nødvendig) for noen år siden. Har mulighet til rekonstruksjon nå etterpå men er i tvil. Kan du fortelle hvorfor du fikk de fjernet? Greit å angre på første operasjon, men du måtte igjennom en ny en for å fjerne, var det verdt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...