Gå til innhold

Bruke vogn ved henting??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merkligste jeg har hørt..

Vi henter 3 åringen med vogn i bhg hver dag og jeg ser mange gjør det helt opp til 4 år. Vi bor midt i Oslo og føler det er mye tryggere å sitte oppi vognen enn å ligge i meltdown midt i gatene hver ettermiddag.

Anonymkode: 43aaf...c07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

You do you. Det som fungerer for deg og din familie er det som er rett for deg og din familie. KG kan være ekstremt dømmende og nedenfra og opp til tider. Svaret står ikke her, på et forum. Vi har brukt mye vogn til 3 år og 4 år. Hva er egentlig forskjellen på vogn og bil/sykkel/sykkelvogn? 

Anonymkode: ad870...a18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dattera mi er 3 år gammel. Ikke alltid jeg har bil for å hente henne i bhg. Ved henting er vi begge slitne. Vi har ca 15 min gå vei. Hun spør flere ganger om å bli bært eller sitte på skuldrene. Men jeg har ikke ork til dette hverdag. Vi tar flere pauser på veien. Og istedenfor 15 min bruker vi fort 45 min på å komme oss hjem. Har veldig lyst til å ta med trille som hun kan sitte på. 

Men leste her på KG en gang at 3 åringer er altfor store til å sitte i vogn. 🫡

Hun sitter ikke i vogn ellers. Tenker bare å bruke vogn ved henting i bhg.

Hun ble 3 i sommer.

Hva mener dere?

Anonymkode: 4f365...489

Jeg gjør det. Barnet blir snart 4. Kjør på, mange flere enn meg som gjør det :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (1 time siden):

Har du forsøkt sparkesykkel? De er så små å lette å ha med seg.

Ja. Spiller ingen rolle hvor lett det er å ha med seg når det ender med at jeg må børe både deb og barnet. Tosk. 

Anonymkode: af5ba...b43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja. Spiller ingen rolle hvor lett det er å ha med seg når det ender med at jeg må børe både deb og barnet. Tosk. 

Anonymkode: af5ba...b43

Hva i alle dager er det for en måte å svare andre på? Herlighet den personen kom bare med et spørsmål 

Anonymkode: 10ff7...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva søren. Du må jo ikke la KG-folks fordommer bestemme hvordan du skal få hverdagen med barn til å gå opp? 😅

Anonymkode: f48fb...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 min gange for en voksen er en ganske lang tur for en sliten treåring. 

Gjør det enkelt for deg selv og ta vogna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trill i vei sier jeg! Vår gikk selv fra barnehagen på den alderen, men så hadde vi 200 meter å gå til og fra barnehagen. Hadde vi hatt 15 minutter å gå, hadde vi nok brukt vogna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en 3-åring er det såklart greit!!! 

Naboen her henter stadig sitt førskolebarn med trille. Da tenker jeg man er for stor, særlig siden jeg ser de andre barna i gata kommentere det. Absolutt ugreit å kommentere altså, og det slås hardt ned på. Men tenker likevel inni meg at man gjør barnet sitt en stor bjørnetjeneste med vogn og smokk siste året i barnehagen... 

Anonymkode: b6144...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres mer graverende ut å kjøre bil hvis det bare tar 15 minutter å gå

Anonymkode: 562cb...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett tatt vogn! Treåringer er små og ofte slitne etter barnehagen♥️ Gjør det som gjør hverdagen lettest for dere begge. Jeg kan for øvrig ikke se for meg at noen ville reagere negativt på en treåring i vogn heller🤷‍♀️ 

Anonymkode: 691d1...876

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dattera mi er 3 år gammel. Ikke alltid jeg har bil for å hente henne i bhg. Ved henting er vi begge slitne. Vi har ca 15 min gå vei. Hun spør flere ganger om å bli bært eller sitte på skuldrene. Men jeg har ikke ork til dette hverdag. Vi tar flere pauser på veien. Og istedenfor 15 min bruker vi fort 45 min på å komme oss hjem. Har veldig lyst til å ta med trille som hun kan sitte på. 

Men leste her på KG en gang at 3 åringer er altfor store til å sitte i vogn. 🫡

Hun sitter ikke i vogn ellers. Tenker bare å bruke vogn ved henting i bhg.

Hun ble 3 i sommer.

Hva mener dere?

Anonymkode: 4f365...489

Hvorfor bryr du deg? Gjør det som er best for dere. Herregud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det med mine unger til den minste var nærmere 4, nettopp for å få hverdagen til å gå opp. Går jo ikke an å bruke 45 min på å gå hjem hver dag 🤪

Ungene fikk gått masse ellers (vi har ikke bil), så det var ikke noe problem.

Mange kjører jo til og fra barnehagen (og overalt ellers)...

Anonymkode: 9971f...634

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 10 min å gå. Med mindre jeg har veldig god tid og jeg har muligheten til å hente tidlig har jeg alltid med sykkelvogna til treåringen hvis jeg går og henter. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes det høres mer graverende ut å kjøre bil hvis det bare tar 15 minutter å gå

Anonymkode: 562cb...085

Er jo ikke alltid man kommer hjemmefra? Vi har 10 min å gå(voksen-tempo), 5-åringen går på 15, men hvis jeg kommer fra jobb, noe jeg stort sett alltid gjør, så kjører jeg ikke hjem og parkerer bilen for så å gå og bruker 20 min lenger før vi kommer oss inn døra hjemme og får starta på middagen. 

 

Anonymkode: f2272...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva er forskjellen på å kjøre bil og å trille barnet i vogn?

Anonymkode: 802a2...e8a

Barnet kan ut og gå om han/hun ønsker

Anonymkode: 155c4...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 åring i vogn ved lengre turer = ok . Skolebarn i vogn = ikke ok. Min satt ofte i vogn som treåring til bhg. Gikk litt og etterhvert balansesykkel 

Anonymkode: 155c4...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, er det farlig å ha en treåring i vogn?😅

Min eldste er ikke tre år enda, og jeg har en på halvannet også, så er vi ute på lengre tur med hunden eller «lekeplassturné» så har vi med en dobbel Thule sykkel-/joggevogn. Noen ganger sitter de der, andre ganger tusler de/eldste sparkesykler.

De er jo alltid i masse bevegelse, så ser ikke helt problemet med å sitte i ro for å komme seg raskere fra A til B. Spesielt ikke etter barnehagen..

Anonymkode: 32758...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte vogn til og fra barnehagen da barnet var 3 år. Vi har ikke bil. 

Folk som synes 3-åringer er for store til vogn, går mest sannsynlig aldri mer enn 50 meter fra huset. Kjører bil overalt. 

Har ei venninne som mente at barnet hennes ikke trengte vogn etter 1 år. Men hun måtte henne barnet med bil i barnehagen da barnet var 3 år, fordi det var for langt å gå. De bor 200 meter fra barnehagen. Klart man ikke trenger vogn når man aldri går noe steder.... 

Anonymkode: 881cc...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes 3åring i vogn er helt innafor.

Bruker av og til vogn til/fra bhg med min 4,5åring. Og vi har kort vei, under 10min. Er på ferie nå og har med vogna siden det blir mye gåing. Men vogna blir nok ryddet vekk når vi kommer hjem.

Anonymkode: e56c2...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...