Gå til innhold

Bruke vogn ved henting??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja. Spiller ingen rolle hvor lett det er å ha med seg når det ender med at jeg må børe både deb og barnet. Tosk. 

Anonymkode: af5ba...b43

Ts sitt barn er tre år, for hva du vet har de aldri prøvd sparkesykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt inntrykk er at alle som syns det er rart at noen over to sitter i vogn/trille, bor steder der de uansett kjører om de skal mer enn noen hundre meter. Og bruker vogn til soving, ikke som transportmiddel. 

Anonymkode: 3fe81...1ff

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 21.18):

Dattera mi er 3 år gammel. Ikke alltid jeg har bil for å hente henne i bhg. Ved henting er vi begge slitne. Vi har ca 15 min gå vei. Hun spør flere ganger om å bli bært eller sitte på skuldrene. Men jeg har ikke ork til dette hverdag. Vi tar flere pauser på veien. Og istedenfor 15 min bruker vi fort 45 min på å komme oss hjem. Har veldig lyst til å ta med trille som hun kan sitte på. 

Men leste her på KG en gang at 3 åringer er altfor store til å sitte i vogn. 🫡

Hun sitter ikke i vogn ellers. Tenker bare å bruke vogn ved henting i bhg.

Hun ble 3 i sommer.

Hva mener dere?

Anonymkode: 4f365...489

Bare bruk vogn. Mine treåringer fikk sitte i vogn på vei hjem etter en lang dag i barnehagen. Det var godt å gi dem den kosen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på å sitte i vognen og sitte i bilen? Frisk luft?

Anonymkode: 28fa5...0c4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor alle de som kommenterte på det innleget som TS referete til er hend? For det var MANGE som mente at det å trille en 3 4 åring var absolutt fyfy(leste selv tråden) Haha

Blitt av dere? For feige til å kommentere nå? Patetisk.

Som nevnt tidligere i tråden og i den andre.. hva er det som er så mye bedre med å bruke bilen, enn å ta vogna?

Om jeg husker riktig, så svarte dem ikke på det spørsmålet de som var så forferdelig imot trilling.

Endret av Al34n0nym1
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde brukt det fremkomstmiddelet som hadde gjort at begge kom minst slitne hjem, om det innebærer vogn, sykkel eller sparkesykkel så får du avgjøre, men for meg var det et helvete å få med meg en treåring og femåring hjem med tingene deres i stor poseveske og gå hjem. Kunne ikke bruke verken vogn, sykkel eller sparkesykkel for hele veien hjem var oppoverbakke og hadde veien vært laget for en av tingene hadde jeg lett brukt vogn bare for å frakte ting.

Anonymkode: e0372...2e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Vi brukte vogn til og fra barnehagen da barnet var 3 år. Vi har ikke bil. 

Folk som synes 3-åringer er for store til vogn, går mest sannsynlig aldri mer enn 50 meter fra huset. Kjører bil overalt. 

Har ei venninne som mente at barnet hennes ikke trengte vogn etter 1 år. Men hun måtte henne barnet med bil i barnehagen da barnet var 3 år, fordi det var for langt å gå. De bor 200 meter fra barnehagen. Klart man ikke trenger vogn når man aldri går noe steder.... 

Anonymkode: 881cc...cd2

For Moe tull , selvsagt har vi gått langt mer enn det 

Anonymkode: 10ff7...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brukt det selv, her gikk vi  eller syklet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Al34n0nym1 skrev (1 time siden):

Lurer på hvor alle de som kommenterte på det innleget som TS referete til er hend? For det var MANGE som mente at det å trille en 3 4 åring var absolutt fyfy(leste selv tråden) Haha

Blitt av dere? For feige til å kommentere nå? Patetisk.

Som nevnt tidligere i tråden og i den andre.. hva er det som er så mye bedre med å bruke bilen, enn å ta vogna?

Om jeg husker riktig, så svarte dem ikke på det spørsmålet de som var så forferdelig imot trilling.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt inntrykk er at alle som syns det er rart at noen over to sitter i vogn/trille, bor steder der de uansett kjører om de skal mer enn noen hundre meter. Og bruker vogn til soving, ikke som transportmiddel. 

Anonymkode: 3fe81...1ff

Mitt inntrykk er at folk ikke gidder å la barn få gå hjem fordi det tar for lang tid 🙃

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt inntrykk er at folk ikke gidder å la barn få gå hjem fordi det tar for lang tid 🙃

De fleste har nok masse tid til å bruke en time pluss på hjemturen. Vi hopper lett over middagen, slik at vi kan gå hjem fra barnehagen. Da er vi hjemme til leggetid. Helt perfekt. Vil jo ikke fremstå som lat heller. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har du rett i altså.

Tror turen fra barnehagen tar i underkant av 10 min for voksne føtter. Barnehagen er på vei hjem fra jobben, men jeg kunne selvsagt kjørt hjem og parkert bilen før jeg gikk ned til barnehagen for å hente. Sannheten er at jeg ikke gidder å gjøre det for å ta turen hjem med to sultne små og det som evt. skal bli med hjem til fots.

Prioriterer heller å komme oss hjem med humøret i behold og få i gang middagen, så går vi heller ut og leker og trasker når vi har landet og fått i oss mat.

Så ja, du har helt rett, det gidder jeg faktisk ikke. Ikke ser jeg at det er så mye hyggeligere eller bedre enn sånn vi gjør det heller, for da hadde det kanskje ikke vært tid eller ork til å dra ut senere.

Anonymkode: 32758...47d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det stemmer for meg hvertfall. Treåringen får gå hvis jeg henter tidlig nok til at vi ikke bruker hele ettermiddagen. Hvis ikke så gidder jeg ikke bruke tid mellom jobb og middag på akkurat det. 

Anonymkode: f2272...1ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi er 3 år gammel. Ikke alltid jeg har bil for å hente henne i bhg. Ved henting er vi begge slitne. Vi har ca 15 min gå vei. Hun spør flere ganger om å bli bært eller sitte på skuldrene. Men jeg har ikke ork til dette hverdag. Vi tar flere pauser på veien. Og istedenfor 15 min bruker vi fort 45 min på å komme oss hjem. Har veldig lyst til å ta med trille som hun kan sitte på. 

Hun ble 3 i sommer.

Hva mener dere?

Spiller det virkelig noen rolle hva fremmede damer på kg mener? Selvsagt bruker du vogn hvis ungen trenger det! 

Anonymkode: d5207...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk vogn! Har ei som nettopp fylte 4 og vi brukte vogn frem til rett før sommerferien. Nå vil hun helst gå hele veien selv, og får lov til det(1 km å gå).

Anonymkode: 3d4b5...0ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De fleste har nok masse tid til å bruke en time pluss på hjemturen. Vi hopper lett over middagen, slik at vi kan gå hjem fra barnehagen. Da er vi hjemme til leggetid. Helt perfekt. Vil jo ikke fremstå som lat heller. 

Om du har sp lite tid mellom barnehage og legging så er jo det trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble 3 i sommer.

Hva mener dere?

Nope. 4 åringen min bruker tidvis vogn da vi ikke har bil og har lange avstander å gå til tider. Jeg har ikke en kropp til å bære henne så da blir det vogn. Gjør det som passer dere best

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...