Gå til innhold

Ghostet i 24 timer, kutte ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg mener at det ikke er ghosting fordi han ikke har sendt melding på 24 timer. Hadde du sendt meldinger og han ikke hadde giddet å svart på mange dager hadde det vært noe annet. Han regner vel med at du greier å si ifra hvis det skulle være noe gærnt? Og ikke at du sitter og venter på at han skal sjekke? 

Å ha 1 (eller forsåvidt flere) dager uten kontakt betyr ikke krise selv om man har ofte kontakt i forveien. Dette har mest sannsynlig ikke streifet han, det er ikke alle som tenker sånn og tror at de må hele tiden ha ett fast kommunikasjonsmønster ellers er noe galt. 

 

Anonymkode: ae12a...2ad

Takk. Og det fremstår ikke som at jeg er helt uten stolthet og selverd som melder han heller?

Anonymkode: 2229b...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har lyst å sende for å få nattero, for jeg skal opp veldig tidlig og ligger her med magevondt og angst. Tenker at det har gått et døgn uten kontakt og tanken om at ikke alt er ok har ikke slått han siden han har hatt det gøy med venner. Da føler jeg meg så liten om jeg melder han nå, får da aldri vite om han faktisk tar kontakt om noe faktisk skulle ha skjedd. Er det ikke et rødt flagg at han var så fullstendig på i hele går og dødt i dag? Blir nesten redd han spiller spill med vilje 

Anonymkode: 2229b...f2f

Det kan jo hende at han tenker litt det samme som deg. "Hvis jeg ikke tar kontakt, bryr hun seg da nok til å ta mer initiativ?"

Du kan velge å føle deg liten om du melder ham nå. Du kan også velge å føle deg kjempestor og sterk og tøff som tør å stå i det som er vanskelig å ubehagelig. Og svaret på om han ville tatt kontakt om noe skjedde, det kan du alltids få senere. Den usikkerheten er kanskje noe dere bør ta en prat om etter hvert, om dette varer.

Du vet ikke hva som har skjedd og hvorfor du plutselig ikke har hørt noe fra ham i dag. Det kan være uskyldig, det kan være spill, det kan være at han er en forbanna fjott. Er det ikke bedre å kjempe litt for dette forholdet som har vært så viktig for deg, og vente med å melde deg ut til du i det minste vet hva som foregår?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns dere oppriktig jeg skal skrive når han har oversett meg og hatt det gøy ute og ikke aner om jeg er ok? Virker jeg ikke needy og desperat da? Hvordan skal jeg få respekt fra han i fremtiden om han vet han kan ghoste men at jeg likevel ønsker å si god natt? Er dette jeg bekymrer meg for, ellers frister det fordi jeg må sove nå men klarer ikke

Anonymkode: 2229b...f2f

Du vet nå teknisk sett ikke om han har ghostet deg eller ei. Det har bare gått 24 timer. Jeg tenker at om han syns du er needy og desperat om du tar kontakt etter en hel dag uten prat, så er han uansett ikke den rette for deg. Det er da vanlig at folk som liker hverandre tar kontakt med hverandre, SÆRLIG om man pleier å prate daglig og det av en eller annen grunn ikke har blitt noe av denne dagen.

Jeg har aldri brydd meg om "regler" i dating når det gjelder dobbelteksting, vente med å svare, ta kontakt først, ta initiativ til første date, osv., og det har aldri slått negativt ut for meg. Føler ikke at jeg har fått noen mangel på respekt ved å vise at jeg er selv er interessert, snarere tvert imot. Føler selv at man kommer mye lenger om man driter i spillereglene og heller gjør det som føles riktig.

Hvorfor skal han melde og ikke du? Hvorfor skal han vise interesse først, og ikke du?

Jepp, jeg syns du skal sende ham en nattamelding. Kjemp litt for det som er viktig for deg. Om han skulle være en dust som bare spiller spill og føler han kan behandle deg som dritt om du viser at du er interessert nå, etter en hel dag uten kontakt, så finner du uansett ut av det etter hvert. Forhåpentligvis er det ikke slik, det finnes masse gode, ærlige mennesker der ute, og det er lov å håpe at han er en av dem. Du får uansett neppe svar på alle de store spørsmålene nå i kveld ved å selv ghoste ham. 

Seeeeend den meldingen :)

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt at menn tar to steg tilbake når de føler de "har" deg. Noe han forsåvidt har, med tanke på din reaksjon. 

 

Spørsmålet er, hvorfor legger du så mye i en manns god morgen-melding? Du vet det ikke koster han noe, hvorfor vektlegger du dette som en stor greie? 

 

Her tenker jeg du får speile fyren. Ta to steg bak du også, og jobb med deg selv. Du har nå investert mer penger enn du har råd til å tape på en ferie som ikke kostet han like mye (effortmessig, siden du nevnte han er bemidlet). Du er åpenbart mer investert i dette enn han (mtp din reaksjon). Dette er tiden til å hente deg selv igjen og reflektere.

 

Hvordan har du kommet dit hen at fravær av en ubetydelig morgenmelding skal gjøre at du ikke får sove og potensielt fucke jobbdagen i morgen? 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommodevaran skrev (1 minutt siden):

Det kan jo hende at han tenker litt det samme som deg. "Hvis jeg ikke tar kontakt, bryr hun seg da nok til å ta mer initiativ?"

Du kan velge å føle deg liten om du melder ham nå. Du kan også velge å føle deg kjempestor og sterk og tøff som tør å stå i det som er vanskelig å ubehagelig. Og svaret på om han ville tatt kontakt om noe skjedde, det kan du alltids få senere. Den usikkerheten er kanskje noe dere bør ta en prat om etter hvert, om dette varer.

Du vet ikke hva som har skjedd og hvorfor du plutselig ikke har hørt noe fra ham i dag. Det kan være uskyldig, det kan være spill, det kan være at han er en forbanna fjott. Er det ikke bedre å kjempe litt for dette forholdet som har vært så viktig for deg, og vente med å melde deg ut til du i det minste vet hva som foregår?

Du vet nå teknisk sett ikke om han har ghostet deg eller ei. Det har bare gått 24 timer. Jeg tenker at om han syns du er needy og desperat om du tar kontakt etter en hel dag uten prat, så er han uansett ikke den rette for deg. Det er da vanlig at folk som liker hverandre tar kontakt med hverandre, SÆRLIG om man pleier å prate daglig og det av en eller annen grunn ikke har blitt noe av denne dagen.

Jeg har aldri brydd meg om "regler" i dating når det gjelder dobbelteksting, vente med å svare, ta kontakt først, ta initiativ til første date, osv., og det har aldri slått negativt ut for meg. Føler ikke at jeg har fått noen mangel på respekt ved å vise at jeg er selv er interessert, snarere tvert imot. Føler selv at man kommer mye lenger om man driter i spillereglene og heller gjør det som føles riktig.

Hvorfor skal han melde og ikke du? Hvorfor skal han vise interesse først, og ikke du?

Jepp, jeg syns du skal sende ham en nattamelding. Kjemp litt for det som er viktig for deg. Om han skulle være en dust som bare spiller spill og føler han kan behandle deg som dritt om du viser at du er interessert nå, etter en hel dag uten kontakt, så finner du uansett ut av det etter hvert. Forhåpentligvis er det ikke slik, det finnes masse gode, ærlige mennesker der ute, og det er lov å håpe at han er en av dem. Du får uansett neppe svar på alle de store spørsmålene nå i kveld ved å selv ghoste ham. 

Seeeeend den meldingen :)

Tusen takk. Har meldt nå. Skrev kun god natt og ikke noe om hvorfor han var stille, er så nervepirrende at jeg bare måtte få sendt den kjapt. Håper jeg får svar kjapt så jeg endelig kan få lagt meg

Anonymkode: 2229b...f2f

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk. Og det fremstår ikke som at jeg er helt uten stolthet og selverd som melder han heller?

Anonymkode: 2229b...f2f

Nei, det er ingenting galt å melde han. Det ville vært særdeles merkelig av han (eller hvem som helst) å tenke at du manglet stolthet på grunn av det å send melding etter 24 timer. 

Send han en melding. Hør hvordan dagen har vært, eventuelt godnatt melding. Så får du nok svar. Han sitter sikkert og tenker at alt er fint og flott. 

Anonymkode: ae12a...2ad

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona123 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke unormalt at menn tar to steg tilbake når de føler de "har" deg. Noe han forsåvidt har, med tanke på din reaksjon. 

 

Spørsmålet er, hvorfor legger du så mye i en manns god morgen-melding? Du vet det ikke koster han noe, hvorfor vektlegger du dette som en stor greie? 

 

Her tenker jeg du får speile fyren. Ta to steg bak du også, og jobb med deg selv. Du har nå investert mer penger enn du har råd til å tape på en ferie som ikke kostet han like mye (effortmessig, siden du nevnte han er bemidlet). Du er åpenbart mer investert i dette enn han (mtp din reaksjon). Dette er tiden til å hente deg selv igjen og reflektere.

 

Hvordan har du kommet dit hen at fravær av en ubetydelig morgenmelding skal gjøre at du ikke får sove og potensielt fucke jobbdagen i morgen? 

Så det var dumt av meg å melde god natt nå?

Er jo for sent å speile nå som jeg sendte den meldingen! Får speile i morgen og være litt tilbakeholden med hjerter og slikt. Takk for gode refleksjonsspørsmål, har avtalt å dra på fest i helgen kun for å legge vekk mobilen og ha kun fokus på venner og meg selv og ikke han. 

Anonymkode: 2229b...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så det var dumt av meg å melde god natt nå?

Er jo for sent å speile nå som jeg sendte den meldingen! Får speile i morgen og være litt tilbakeholden med hjerter og slikt. Takk for gode refleksjonsspørsmål, har avtalt å dra på fest i helgen kun for å legge vekk mobilen og ha kun fokus på venner og meg selv og ikke han. 

Anonymkode: 2229b...f2f

Har han åpnet eller svart?

Anonymkode: 041a3...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hverken dumt eller smart å sende melding. Er ubetydelig. Heller kanskje mer på at det er bra, for du gjør jo bare det du alltid har gjort. Dere er jo ikke akkurat sammen? Ikke legg så sykt mye i meldinger. 

Se i morgen hvordan det er. Hvis han er varm så er det jo ingenting å reagere på? 

Bra du legger planer, det er ikke sunt for deg å kverne over småting som dette. Men gjør det fordi du genuint vil, ikke for å "ta igjen" med å være opptatt

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har han åpnet eller svart?

Anonymkode: 041a3...7d5

Nei

Anonymkode: 2229b...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk. Har meldt nå. Skrev kun god natt og ikke noe om hvorfor han var stille, er så nervepirrende at jeg bare måtte få sendt den kjapt. Håper jeg får svar kjapt så jeg endelig kan få lagt meg

Anonymkode: 2229b...f2f

Woohoo! You go, girl! :D

Krysser fingrene for at han bare har hatt det travelt i dag og er typisk mann som ikke engang har tenkt over at han oppført seg annerledes enn vanlig i dag. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona123 skrev (2 minutter siden):

Er hverken dumt eller smart å sende melding. Er ubetydelig. Heller kanskje mer på at det er bra, for du gjør jo bare det du alltid har gjort. Dere er jo ikke akkurat sammen? Ikke legg så sykt mye i meldinger. 

Se i morgen hvordan det er. Hvis han er varm så er det jo ingenting å reagere på? 

Bra du legger planer, det er ikke sunt for deg å kverne over småting som dette. Men gjør det fordi du genuint vil, ikke for å "ta igjen" med å være opptatt

Skal virkelig prøve! Å festen gleder jeg meg til, er bare en bonus at det blir uten mobil og uten fokus på han. 

Anonymkode: 2229b...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp! Du er altfor bra til at man skal bry seg om at en dude som ikke er kjæresten din ikke sender en melding på morgenen. Livet er altfor kort til å bry seg om sånt. 

Og slutt å følge han på snap map. De eneste tingene du burde gidde å bruke en kalori på å bry deg om når det gjelder han er de tingene han gjør for deg. Alt annet er irrelevant for din glede! 

Dette hadde vært helt annerledes om dere var i et forhold. Enjoy life sis, singellivet er gøy! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du noen venninner eller mor/søsken som kan bli med istedet da? Det er dsv veldig risky å bestille tur med menn, siden de fleste ghoster og er utro. 

Anonymkode: bb952...5e2

Har det blitt så ille altså? Er dette bare fra Tinder eller av alle mener du?

Anonymkode: 5e26c...7ae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han pleier alltid å skrive god morgen og så ringe eller sende et par snaps. Nå har det gått 24 timer uten noe, har sett på sosiale medier at han er jevnlig aktiv og snapscore har økt. Kutte han ut? Vet at menn som er interessert ikke går så lenge med mindre de er opptatt, men det er ikke han. Han har sendt såå mye frem til denne plutselige pausen. 

Anonymkode: 2229b...f2f

Kanskje han trakk pusten? 

Anonymkode: 1483c...74b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han svarte ikke god natt en gang, kun skrev «❤️». Så nå vet jeg noe er galt!!

Anonymkode: 2229b...f2f

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrev jeg rett ut «er det noe galt? Orker ikke gå rundt grøten»  

så skrev han «Unnskyld ❤️ vet jeg burde skrevet i går men har vært og er fremdeles så sinnsykt fyllesyk»

Anonymkode: 2229b...f2f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Jeg går gjennom noe greier» skriver han nå, men vil ikke svare når jeg sier han kan ringe meg eller trenger en støttende hånd. 

Anonymkode: 2229b...f2f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kommer nok til å reise sammen på denne turen.

Men… du bør jobbe med din usikkerhet, ts. Ellers så kommer du bare til å ødelegge dette forholdet både for deg selv og for ham. 
Jeg vet ikke im jeg hadde orket å være sammen med en dame som freaker ut og diskuterer forholdet vårt på SoMe istedenfor å bare ringe meg.

Kommunikasjon er viktig

Anonymkode: d67f5...c91

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere kommer nok til å reise sammen på denne turen.

Men… du bør jobbe med din usikkerhet, ts. Ellers så kommer du bare til å ødelegge dette forholdet både for deg selv og for ham. 
Jeg vet ikke im jeg hadde orket å være sammen med en dame som freaker ut og diskuterer forholdet vårt på SoMe istedenfor å bare ringe meg.

Kommunikasjon er viktig

Anonymkode: d67f5...c91

Ja, det er dumt jeg har den usikkerheten. Men jeg følte noe var galt, som jeg fikk bekreftet nå. Han skriver noe er galt men vil ikke si hva. Og har tydeligvis vært på fylla i veldig mange timer og skulket jobb. Jeg skrev bare at jeg er her hvis han vil ringe eller snakke om det, fikk ikke svar. Så da trekker jeg fokuset vekk fra han nå.. 

Anonymkode: 2229b...f2f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

«Jeg går gjennom noe greier» skriver han nå, men vil ikke svare når jeg sier han kan ringe meg eller trenger en støttende hånd. 

Anonymkode: 2229b...f2f

Da ringer du han i dag. Får du ikke noe svar da, så skriver du en sakelig -ikke sutrende melding, hvor du får frem at du synes det er kjipt at han har det vanskelig. Du vil gjerne være der for han, men at du ikke aksepterer at han skriver kryptiske meldinger og sier at han går igjennom noe, samtidig som han er fyllesyk. Dere skal reise på en utenlandstur sammen, og at du i den forbindelse antok at han ønsket en voksen og moden relasjon. 

Kjipt at han har det vanskelig, men kryptiske meldinger sånn der. Ikke greit altså. Nå snur du dette tilbake på han, ikke vis deg usikker og engstelig. Ikke spill offer. Får du ingen respons fra han, eller han er unnvikende, så må du ta avgjørelsen på om du orker tur med han. I såfall venter du ikke i stillhet. Du skriver til han at «ok, jeg forventet en respons fra deg. Det har jeg ikke fått, da mener jeg at vi dropper ferieturen, og hele relasjonen. Ønsker deg alt godt.» 

Anonymkode: 3688e...597

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...