Gå til innhold

Zoloft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husk at bivirkninger går over etter ca. 4 uker. Det er viktig å "holde ut" får å få ønsket effekt (gjelder de fleste medisiner).

Jeg har brukt både Cipralex og Efexor, uten å oppleve noen bivirkninger.

Enten blir mange deprimerte av forumet. Eller så liker deprimerte folk å skrive på forum.

Akkurat dette har ikke så mye med denne debatten å gjøre. ;)

Men: depresjon er blitt en folkesykdom, og det virker som om flere og flere får det, men jeg tror heller det er det at folk er mer åpne om det nå enn før.

Poenget mitt er psykatrien er blitt svært så triggerhappy hva diagnoser angår. Jeg kjenner opptil flere som har vært litt smådeppa, og nå knasker i seg medikamenter for tusen kroner hver måned.

Smådeppa? Hvordan kan du diagnosere folk og si at de bare er smådeppa?! Depresjon er en sykdom som ofte kun sees innenfra, og ikke utenpå.

Greit, har du vært virkelig deprimert i den forstand at du knapt orket å stå opp om morgenen, ser jeg definitivt et behov, men etter min mening deles disse smurfedropsene ut svært ukritisk.

Jeg er enig i at antidepressiva alene ikke gjør mennesker friske, men de kan ha en innvirking. Likevel så har mennesker et valg når de står der med resepten i hånd. Jeg vet om folk som har latt være å heve respeten, og om folk som har prøvd antidepressiva, men sluttet pga. bivrikningene.

Det finnes andre måter å ta knekken på en mild depresjonstilstand, som trening og manipulering av kosthold og livvstil generelt.

:Nikke: Enig! Antideprressiva er ikke helt som smurfedrops f.eks. Det er helt andre virkemidler i antidep. enn sukker...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Det slår meg at det er fryktelig mange her inne som knasker på lykkepiller.

Bare til opplysning så er ikke Zoloft noen lykkepiller.... Så den kommentaren din passer liksom ikke helt inn i denne tråden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...