Gå til innhold

Zoloft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går for tiden på medikamentet Zoloft. Har brukt det ca en mnd nå. Jeg lurer på om det er noen andre her som har kjennskap til denne medisinen og som fikk noen bivirkninger av den. Isåfall, hvilke bivirkninger fikk du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme som med andre merker:

Totalt sløv (så sløv at det ikke nyttet å jobbe), kunne sove hele døgnet og var like trøtt uansett hvor mye jeg sov, måtte bare sove hele tiden, og når jeg var våken var tilstanden levende koma.

Kroppen reagerte ikke på noe, totalt følelsesløs,altså var et sexliv fullstendig likegyldig.

Jeg levde en tilværelse som zombie.

Skrevet

Hva med ekstrem svette om natta? vært plaget av det? Jeg pleier ikke å ha d noe særlig varmt på rommet men jeg våkner allikevel av at jeg bokstavelig talt bader i min egent svette på natta...

Skrevet
Hva med ekstrem svette om natta? vært plaget av det? Jeg pleier ikke å ha d noe særlig varmt på rommet men jeg våkner allikevel av at jeg bokstavelig talt bader i min egent svette på natta...

Jeg kan ikke huske om jeg fikk det av Zoloft, men jeg fikk det definitivt av Efexor, som er en lignende type medisin. Tror det er en vanlig bivirkning.

Skrevet

Forsåvidt hadde jeg svetteproblemer tidligere.

Ikke spesielt om natta, men vanlig deo fungerte ikke.

Det var ganske plagsomt.

Har aldri tenkt over om det kan ha hatt med medisinene å gjøre, men det er godt mulig.

Skrevet

Jeg var helt i koma når jeg gikk på zoloft, bytta merke efter 6 mnd.

Husker lite fra den tiden.....

Skrevet

Økt nattesvette er en vanlig bivirkning, men det skal være forbigående. (Det skal stå i pakninsvedlegget.)

Jeg fikk en del ymse bivirkninger, men syns ikke de hjalp i det hele tatt. Følte meg mest rar. Ikke følelsesløs heller, bare ikke meg selv. Gått på dem av og på i perioder, men kan ikke si jeg merket noe særlig virking i det hele tatt.

Kan nevnes at jeg alltid får bivirkninger, og at antidep. ikke fungerer på meg.

Skrevet

Det slår meg at det er fryktelig mange her inne som knasker på lykkepiller.

Gjest Jalileh
Skrevet

Og? :sjarmor:

nei jeg tar det ikke selv.

Skrevet
Og?  :sjarmor:

nei jeg tar det ikke selv.

Her må man identifisere årsak og virkning :)

Enten blir mange deprimerte av forumet. Eller så liker deprimerte folk å skrive på forum.

Selv blir jeg kun deprimert når jeg ser at du ikke er innlogget :)

Skrevet

Og om du hadde lidd av jern mangel, hadde du sikkert tatt tabletter for det.

Vet du hva lykke piller er/gjør???? :forvirret:

Skrevet

Jeg ble også helt zombie, samtidig mistet jeg matlysten helt, og kastet opp alt av mat og drikke jeg tvang i meg.

Jeg ble tatt rett av de etter 3-4 uker, da hadde jeg gått ned 6 kilo, var nesten så uttørret at jeg måtte legges inn.

Var helt jævlige uker, aldri vært så totalt følelsesløs før.

Glad jeg ikke bruker noen slike medikamenter lenger.

Gjest Jalileh
Skrevet
Her må man identifisere årsak og virkning :)

Enten blir mange deprimerte av forumet. Eller så liker deprimerte folk å skrive på forum.

Selv blir jeg kun deprimert når jeg ser at du ikke er innlogget :)

Selv blir jeg faktisk deprimert av å sitte her døgnet rundt, så ja kjære... Du er inne på noe.

Savner deg også vennen.... for mye... er ikke godt for meg det her. :grine:

Men for all del, ikke begynn med lykkepillen fordi jeg ikke er her. Det kan være en veldig dårlig erstattning.

Skrevet (endret)

Nei, nei :)

Jeg har bare såvidt tid til å snike innom selv for tiden, har så altfor mye å gjøre på jobb.

Og lykkepillen ville vært en mager trøst, da ville jeg heller hatt en resept på deg :)

Endret av mito
Skrevet

Jeg har gått på Zoloft i flere år. De eneste bivirkningene jeg hadde var vekt-økning (ille nok det). Etterhvert så synes jeg ikke de virket som de skulle, så da ble det skiftet til Efexor. Har heldigvis ikke noen merkbare bivirkninger av disse heller, men gikk på en sterkere dose ei periode, og da var jeg zombie.

Hvorfor er det forresten "verre" at noen må bruke medisiner mot depresjoner enn at noen må bruke det mot sukkersyke f.eks.? Blir noen "kritisert" for å bruke "sukkersyke-piller" ? Kutt ut slik pisspreik, og ikke gi noen dårlig samvittighet fordi de må bruke medisiner.

Mange bruker antidepressiva fordi det er ublanse i et stoff i kroppen - akkurat som diabetespasienter har en ublanse i sin kropp.

Og ordet "lykke-piller" er så ødeleggende - man blir ikke lykkelig av å spise piller.

Skrevet
Jeg har gått på Zoloft i flere år.  De eneste bivirkningene jeg hadde var vekt-økning (ille nok det).  Etterhvert så synes jeg ikke de virket som de skulle, så da ble det skiftet til Efexor.  Har heldigvis ikke noen merkbare bivirkninger av disse heller, men gikk på en sterkere dose ei periode, og da var jeg zombie. 

Hvorfor er det forresten "verre" at noen må bruke medisiner mot depresjoner enn at noen må bruke det mot sukkersyke f.eks.?    Blir noen "kritisert" for å bruke "sukkersyke-piller" ?  Kutt ut slik pisspreik, og ikke gi noen dårlig samvittighet fordi de må bruke medisiner. 

Mange bruker antidepressiva fordi det er ublanse i et stoff i kroppen - akkurat som diabetespasienter har en ublanse i sin kropp.

Og ordet "lykke-piller" er så ødeleggende - man blir ikke lykkelig av å spise piller.

Poenget mitt er psykatrien er blitt svært så triggerhappy hva diagnoser angår. Jeg kjenner opptil flere som har vært litt smådeppa, og nå knasker i seg medikamenter for tusen kroner hver måned. Greit, har du vært virkelig deprimert i den forstand at du knapt orket å stå opp om morgenen, ser jeg definitivt et behov, men etter min mening deles disse smurfedropsene ut svært ukritisk. Det finnes andre måter å ta knekken på en mild depresjonstilstand, som trening og manipulering av kosthold og livvstil generelt.

Gjest Jalileh
Skrevet
Nei, nei :)

Jeg har bare såvidt tid til å snike innom selv for tiden, har så altfor mye å gjøre på jobb for tiden.

Og lykkepillen ville vært en mager trøst, da ville jeg heller hatt en resept på deg :)

:hoho:

jædæ :ler:

Skrevet

og kan noen slette denne irrelevante "flørtingen" mellom mito og seniorita?

Gjest Jalileh
Skrevet
og kan noen slette denne irrelevante "flørtingen" mellom mito og seniorita?

Oi da...

Her er det ulovlig å være høy på livet ser jeg. :ler:

Skrevet
Poenget mitt er psykatrien er blitt svært så triggerhappy hva diagnoser angår. Jeg kjenner opptil flere som har vært litt smådeppa, og nå knasker i seg medikamenter for tusen kroner hver måned. Greit, har du vært virkelig deprimert i den forstand at du knapt orket å stå opp om morgenen, ser jeg definitivt et behov, men etter min mening deles disse smurfedropsene ut svært ukritisk. Det finnes andre måter å ta knekken på en mild depresjonstilstand, som trening og manipulering av kosthold og livvstil generelt.

Tror du at alle du kjenner forteller deg hvordan de har det bestanding - sånn innerst inne?

Mine omgivelser ble sjokkerte da de ble klar over at jeg led av depresjoner - det syntes nemlig ikke utenpå. !!!!!!!

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "triggerhappy" ........... er litt treig ser'ru :tunge1:

Men jeg er enig med deg i at det finnes folk innen legestanden/psykiatrien som ikke burde vært der - og som gjør en dårlig jobb. Dessverre!

Dessverre er det mange pasienter som også er uærlige - og får både sykmeldinger og medisiner på "feil grunnlag". Men jeg tror også at de "råtne eplene" er i mindretall - når det gjelder begge sider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...