Gå til innhold

Penjakke over kjoler


Anna Vareberg 3

Anbefalte innlegg

Anna Vareberg 3

Jeg skal i farmoren min sin 90 årsdag i starten av november. Det skal være en stor fest, så jeg skal ha på lang penkjole og høyhelte sko. Siden det er kaldt ute, så skal jeg ha en kåpe. Men kjolen er ermeløs, og jeg er veldig frossen. Jeg har lyst til å ha på noe som varmer, men ikke skjuler kjolen for mye. Det må også være noe som jeg får under kåpen. Hva skal jeg ha på?

PS: Jeg er 16 (hvis det hjelper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En enkel, tynn, svart strikkejakke / cardigan pleier jeg å bruke i sånne situasjoner. Den kan du også bruke over kjolen innendørs hvis det trengs.

Anonymkode: c68e5...690

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En tynn bolero kan fungere; det kommer an på kjolen. Alternativet er et tynt sjal/skjerf.

Anonymkode: 4d77e...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (7 minutter siden):

Det er ikke fint med noen jakker når en har på fine kjoler.

Bolero eller en tynn cardigan går da fint an

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Bolero eller en tynn cardigan går da fint an

Ikke min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LiseTV skrev (5 minutter siden):

Ikke min smak.

Bra det ikke er du som skal bruke den, da.

Anonymkode: f10b4...1be

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (27 minutter siden):

Ikke min smak.

Men er greit å slippe å fryse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med en pen bolero/cardigan/sjal. Både butikkkjøpt og hjemmestrikket finnes det myye fint av. Så lenge det passer til kjolen er det heelt innafor når det er kaldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiseTV skrev (2 timer siden):

Det er ikke fint med noen jakker når en har på fine kjoler.

Du har sett det er en 90-årsdag og ikke russeball ? Selv på kronprinsparets hagefest, på gardeball, på div. slottsmiddager osv. har da folk slikt tilbehør etter temperaturen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en helt enkel sort cardigan i tynn bomull. Den passer til alt, og du får plass til den under ei kåpe. Også god å legge over skuldrene hvis det er kaldt i lokalet :)

Som 16-åring så er nok ikke en sort cardigan noe du vil bruke til vanlig, men det lønner seg likevel å ha det i skapet. Livet skjer, og det vil dukke opp anledninger der du vil ha behov for å pynte deg eller en kleskode. Sånn som nå når du skal i bursdag. Eller om du skal i en begravelse. Eller på et jobbintervju. Anledninger der du må kle deg mere formelt, og du er ikke et barn lengre. Begge døtrene mine fikk hver sin sorte, basice cardiganen da de var tenåringer ifm oldemoren deres døde, og de har brukt den ved flere anledninger i etterkant

En basic cardigan er noe du vil få bruk for ellers også, og den går til både kjole, skjørt og bukser. Hold den helt enkel uten mønster, knapper i bling osv, gjerne rund hals og litt tettsittende/relaxed fasong. Unngå ull, det gir for «grovt» uttrykk sammen med en penkjole 

Denne fra Ichi feks, den er dog i viscose, er på salg til 180kr nå hos Get Inspired. Ichi kan være litt små i størrelsene. Get Inspired bruker å sende kjapt, tar ikke lang tid i posten. Men hvis du vil kjøpe i butikk sånn at du kan prøve den på så tror jeg B- young fører det merket

https://www.getinspired.no/klaer/cardigans/ichi-mafa-round-cardigan-ih-103115-10001?gad_source=1&gbraid=0AAAAAD1Qv3hxzOhFsd53gv1VvKg6GS7Ux&gclid=Cj0KCQjwpP63BhDYARIsAOQkATYeCtFGtypVVgUv3S6xD9Csr5nJ6qX0a8ukDykp__lcOyQRpJM2WzYaAvapEALw_wcB

image.thumb.png.a1cd135ec74ce01528028babddbea0b4.png
Eller denne til 399kr hos Ellos:

https://www.ellos.no/ellos-collection/finstrikket-kofte/7021123-01?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=[adv%3A Ellos] [cou%3A NO] [chn%3A paid-search_shopping_pmax] [ini%3A Sweaters] [str%3A HP%2FSF] [tgt%3A Shopping]&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD1HpII34nthZLWk-pvcLpzHFoNzJ&gclid=Cj0KCQjwpP63BhDYARIsAOQkATaCv2qecc7jaT55bZ0XVYBtDA2FmZMq41pVH4i6Mz9RBUhk_jwIuEwaAsnFEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

image.png.a5c698ec2ba935742a13996b8ef6ceee.png
De fleste kjedebutikker som H&M, Vero moda, Only, Gina Tricot, Zara, Cubus, Bik Bok har basic klær som en enkel cardigan :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...