AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Del Skrevet 25. september Hei! Kanskje jeg overreagerer, men akkurat nå sitter jeg i full panikk-modus. Jeg har bodd i (leid) samme leilighet i 12 år. Har bodd her så lenge at jeg nesten har glemt at den ikke er min 😅 Nå har jeg fått beskjed om at leiligheten skal selges og jeg må derfor flytte. Leiligheten har en platting utenfor som burde vært beiset (og som er mitt ansvar å beise), men det har av ulike årsaker ikke blitt gjort. Jeg hadde planer om å beise i sommer, og har alt av utstyr og beis klart, men har ikke bare fått gjort det enda. Nå er høsten her og innen utgangen av november må jeg være ute av leiligheten. Plattingen har ikke blitt beiset på flere år. I utgangspunktet kunne jeg vel bare beiset nå, men så stresser jeg med været (regn) og tørketid og det som er. OM jeg ikke rekker å få beiset plattingen, hvor mye kan de kreve i «erstatning» for dette? Jeg leier via Utleiemegleren og har inntrykk av at de er ganske strenge. Angrer som en hund på at jeg ikke har fått gjort dette, men får ikke skrudd tilbake tiden. Anonymkode: 349b6...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Del Skrevet 25. september Er det mulig for deg å søke om lån for å kjøpe den? Kanskje husbanklån kan være en mulighet for å beholde bolig? Anonymkode: 4df47...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #3 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde planer om å beise i sommer, og har alt av utstyr og beis klart, men har ikke bare fått gjort det enda. Nå er høsten her og innen utgangen av november må jeg være ute av leiligheten. Anonymkode: 349b6...ec4 Været ble for dårlig til at du fikk tatt det i sommer... Sett igjen beisen så bør det være i orden. De vil nok ikke at du beiser nå på høsten uansett. Hør med dem. Anonymkode: dad8b...efa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #4 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det mulig for deg å søke om lån for å kjøpe den? Kanskje husbanklån kan være en mulighet for å beholde bolig? Anonymkode: 4df47...7e8 Jeg skulle ønske det, men jeg har høyt studielån og barn i tillegg, så jeg har fått avslag på husbanklån. Kunne kanskje vært realistisk om det ikke var for at vi bor i et område hvor prisene er litt ute av kontroll. Leiligheten jeg bor i vil nok selges for minimum 4-5 millioner. Og det får jeg ikke lån til. Har heller ikke egenkapital da jeg er alenemor, har høye leieutgifter OG høyt studielån jeg betaler på. TS Anonymkode: 349b6...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #5 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Været ble for dårlig til at du fikk tatt det i sommer... Sett igjen beisen så bør det være i orden. De vil nok ikke at du beiser nå på høsten uansett. Hør med dem. Anonymkode: dad8b...efa Takk 😊 Jeg er redd for at de kan «se» at den heller ikke ble beiset i fjor (eller året før der..🫣). Vet ikke hvorfor jeg stresser sånn, er jo bare noen treplanker, men likevel. Anonymkode: 349b6...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #6 Del Skrevet 25. september Hva betaler du i leie da? Anonymkode: 04a2f...159 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. september #7 Del Skrevet 25. september (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk 😊 Jeg er redd for at de kan «se» at den heller ikke ble beiset i fjor (eller året før der..🫣). Vet ikke hvorfor jeg stresser sånn, er jo bare noen treplanker, men likevel. Anonymkode: 349b6...ec4 Da sier du bare ganske enkelt at det ble for mange regnværsdager i sommer, og alle vet at man ikke kan beise treverk som ennå er fuktig etter forrige regnskyll selv om det blir oppholdsvær en enkelt dag eller noe. Du har jo jobb, så du kan bare si at du jobbet mye da de få godværsdagene var. Så sier du bare "MEN SE HER; beis og pensler, værsågod, klart til neste sommer!" Endret 25. september av Million 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 25. september #8 Del Skrevet 25. september Det hadde ikke vært plattingen jeg hadde hatt panikk for, i hvert fall... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #9 Del Skrevet 25. september Mezzosoprena skrev (19 minutter siden): Det hadde ikke vært plattingen jeg hadde hatt panikk for, i hvert fall... Ok. TS Anonymkode: 349b6...ec4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå