Hateridioter Skrevet 25. september #21 Del Skrevet 25. september (endret) Daisy-love skrev (30 minutter siden): Mye likt som andre her, men jeg hadde også sett godt på programmene. Jeg vil aldri igjen ha en vaskemaskin som ikke har hurtigprogram. Elsker at min kan vaske en maskin på 30 grader på 30 minutter! Ordentlig sentrifugering og det hele. Det er mange maskiner som har det, så bør ikke være noe problem. Jeg hadde også ønsket meg ullprogrammer, men det tror jeg så og si alle maskiner har. Støtter den - jeg har hurtigprogram som tar 14 minutter på 30 grader og det bruker jeg mye til å vaske nye klær kjapt før bruk. Endret 25. september av Hateridioter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #22 Del Skrevet 25. september App er sykt praktisk. Får pushvarsel når vasken er ferdig. Opplever at når det står at det er f.eks. 10 min igjen, så tar det kanskje 15 min…. Med appen slipper jeg å bomme på tid. Har AEG. Anonymkode: 97248...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #23 Del Skrevet 26. september Vi har Bosch nå. Ønsket oss egentlig Miele fordi den varer lenge. Men innså at det er fordi de kun har godt utprøvd teknologi. Altså vil du kunne få flere funksjoner på en Bosch/Siemens/AEG, til halv pris, men den vil antagelig var i 10 år kortere. Min prioritet har vært støy. Men det er fordi vi ikke har eget vaskerom. Sentifugering har alltid ristet i hele huset. Og da er det greit med en maskin som har lav dB. I tillegg er det viktig med håndvask/ullvask-program. Og hurtig program. Og som en annen sier, så er det greit å dosere såpe selv. (Og ikke binde seg til produsentens såpe serie.) Sentifugeringshastighet har jeg lært at 1400 omdreininger er optimalt. App er kjekt å ha, men ikke nødvendig. Generelt så er det lurt å se etter tilbud. Jeg ville heller kjøpt en maskin på tilbud, ny, enn å kjøpe en brukt maskin. Men finn noen maskiner du tenker har de funksjonene som er viktige for deg, og sjekk nettet for tilbud. Vi sparte 4000kr da vi kjøpte vår. (I differanse mellom fullpris på ønskemaskinen og tilbudspris på den vi kjøpte.) Anonymkode: 97bb5...8b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 26. september #24 Del Skrevet 26. september Jeg har Miele. Superfornøyd med den. Den har mange fordeler: - Doserer vaskemiddel automatisk fra to store beholdere som holder en måned eller to før bytte - Har hurtigprogram på ned til 20 minutter - App-styring så jeg vet når den er ferdig - Holder lenge (vår forrige gikk i stykker litt tidlig, kun etter 16 år - håper denne holder lengre) - Svært stillegående, også under sentrifugering Minuset er selvsagt prisen, tror jeg betalte rundt 27.000,- for 3-4 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessaly Skrevet 26. september #25 Del Skrevet 26. september (endret) Solgte hvitevarer i noen år, og sverger til Miele. Vi kjøpte brukt Miele-maskin fra forhandler sist, det er 7 år siden og maskina fungerer ypperlig. Solid, stødig og relativt stillegående. Den kosta ca 1/3 av ny maskin, vi betalte vel 6000 kr. Ikke en veldig «fænsi» modell, men helt ærlig: hva skal man med ørten programmer man aldri bruker? Vi har skånetrommel (altså flere, men mindre hull i trommelen, Miele-patent), ullvugge som skåner ullvasken veldig, og ellers så bruker vi kun standardprogram for bomull på 90-30 grader (men har programmer for syntetisk og lettstelt osv), samt hurtigvask på 26 minutter som er kjekt om det er noe som haster. Ellers: minimum 1400 omdreininger på sentrifugen er et must, større trommel er kjekt (vår er bare 6 kg, skulle gjerne hatt litt større). Endret 26. september av Thessaly Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #26 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 18.33): Finn en som ikke har mange miljøsertfisieringer, men som bruker mye vann. Da vasker den renere og hurtigere, samt sliter mindre på tøyet. Lite vann tar lang tid og sliter mye på tøyet. Anonymkode: 1faed...b30 AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 18.39): Vaskekapasitet i kg om man er en stor familie. Hvor godt den sentrifugerer. Om det er hurtigprogram på den? Jeg synes det er forbanna kjedelig at alle program tar en evighet.. langt over 2 timer på en enkel vask, bare fordi maskinen skal være «miljøvennlig». Er som forrige ab skriver mer slitasje fordi maskinene skal våre i energiklasse A. Anonymkode: ac940...87c Daisy-love skrev (På 25.9.2024 den 20.38): Mye likt som andre her, men jeg hadde også sett godt på programmene. Jeg vil aldri igjen ha en vaskemaskin som ikke har hurtigprogram. Elsker at min kan vaske en maskin på 30 grader på 30 minutter! Ordentlig sentrifugering og det hele. Det er mange maskiner som har det, så bør ikke være noe problem. Jeg hadde også ønsket meg ullprogrammer, men det tror jeg så og si alle maskiner har. Tusen hjertelig takk til alle som har svart 🥺 mange skriver at kjøp en vaskemaskin som ikke har mange miljøsertifiseringer men bruker mye vann og bruker kortere tid. Det er jo helt supert. Men spm er hvordan finner jeg ut det når går for å kjøpe en vaskemaskin? Skal jeg etter hvilken energimerke den har?? Hvis maskina bruker mye vann vil den da ta mere strøm også?? TS Anonymkode: 32751...f7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #27 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vi har Bosch nå. Ønsket oss egentlig Miele fordi den varer lenge. Men innså at det er fordi de kun har godt utprøvd teknologi. Altså vil du kunne få flere funksjoner på en Bosch/Siemens/AEG, til halv pris, men den vil antagelig var i 10 år kortere. Min prioritet har vært støy. Men det er fordi vi ikke har eget vaskerom. Sentifugering har alltid ristet i hele huset. Og da er det greit med en maskin som har lav dB. I tillegg er det viktig med håndvask/ullvask-program. Og hurtig program. Og som en annen sier, så er det greit å dosere såpe selv. (Og ikke binde seg til produsentens såpe serie.) Sentifugeringshastighet har jeg lært at 1400 omdreininger er optimalt. App er kjekt å ha, men ikke nødvendig. Generelt så er det lurt å se etter tilbud. Jeg ville heller kjøpt en maskin på tilbud, ny, enn å kjøpe en brukt maskin. Men finn noen maskiner du tenker har de funksjonene som er viktige for deg, og sjekk nettet for tilbud. Vi sparte 4000kr da vi kjøpte vår. (I differanse mellom fullpris på ønskemaskinen og tilbudspris på den vi kjøpte.) Anonymkode: 97bb5...8b6 Man må betale veldig mye for å få oppdaterte funksjoner på Miele. I tillegg har Miele knøttliten døråpning, som i hvert fall jeg syns er veldig upraktisk. Jeg syns ikke at 12 år for en Electrolux er dårlig (still going strong), og naboen har en gammel maskin som i hvertfall ikke er Miele, som har vart i 18 år. Anonymkode: f23b5...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #28 Del Skrevet 27. september Thessaly skrev (22 timer siden): Solgte hvitevarer i noen år, og sverger til Miele. Vi kjøpte brukt Miele-maskin fra forhandler sist, det er 7 år siden og maskina fungerer ypperlig. Solid, stødig og relativt stillegående. Den kosta ca 1/3 av ny maskin, vi betalte vel 6000 kr. Ikke en veldig «fænsi» modell, men helt ærlig: hva skal man med ørten programmer man aldri bruker? Vi har skånetrommel (altså flere, men mindre hull i trommelen, Miele-patent), ullvugge som skåner ullvasken veldig, og ellers så bruker vi kun standardprogram for bomull på 90-30 grader (men har programmer for syntetisk og lettstelt osv), samt hurtigvask på 26 minutter som er kjekt om det er noe som haster. Ellers: minimum 1400 omdreininger på sentrifugen er et must, større trommel er kjekt (vår er bare 6 kg, skulle gjerne hatt litt større). Electrolux på år 12, betalte 5500 kr ny fra butikk. Skånetrommel, 1600 omdreininger, godt utvalg av program (inkl dampfunksjon, og god regulering av både tid og temp, 8 kg kapasitet. Ikke minst stor døråpning som er veldig praktisk. Anonymkode: f23b5...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arktisk pingvin Skrevet 14. oktober #29 Del Skrevet 14. oktober Miele vaskemaskin med automatisk dosering av vaskemiddel er utrolig praktisk. Mieles maskiner har et vidt spekter i programmer fra 20 min til 3 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå