Gå til innhold

Hva har du betalt for langtidsopphold på kattepensjonat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å sette pus på pensjonat mens jeg er borte i drøyt 3 mnd.

Skal operere nakken og trenger ro og opptrening etterpå, og blir ikke i stand til å ta meg av katten.

 

 

Anonymkode: 6c80e...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 mnd er veldig dyrt. Har du ikke en ensom pensjonist eller ufør du kan spørre?

Anonymkode: 31210...96f

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

3 mnd er veldig dyrt. Har du ikke en ensom pensjonist eller ufør du kan spørre?

Anonymkode: 31210...96f

Jo men da kan ikke katten være utendørs

Ts

Anonymkode: 6c80e...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo men da kan ikke katten være utendørs

Ts

Anonymkode: 6c80e...f38

Katten får heller ikke være ute i det fri på pensjonatet. Kun i utebur. 

Anonymkode: 86989...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg vurderer å sette pus på pensjonat mens jeg er borte i drøyt 3 mnd.

Skal operere nakken og trenger ro og opptrening etterpå, og blir ikke i stand til å ta meg av katten.

 

 

Anonymkode: 6c80e...f38

Jeg mener det er nærmest dyreplageri å ha katter på pensjonat så lenge..

Anonymkode: 02264...d6a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke det du spør om, men hvor krevende er egentlig katten din? Jeg kunne forstått det hvis det var snakk om en hund som trengte mange turer og/eller mental stimulering, men en katt? De er jo stort sett fornøyde med mat, kos og å bli sluppet ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er for lenge. Det er veldig stressende for pus, mange lukter, støy, stadige utskiftninger, stort sett være i et lite bur, og. måtte sove rett ved dokassa. 

Ville heller hatt katten hjemme, og betalt noen for å komme innom en time daglig. Her jeg bor tar studenter ca 150 kroner besøket for slikt. 

Anonymkode: bd551...e33

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff skrev (14 minutter siden):

Nå er det ikke det du spør om, men hvor krevende er egentlig katten din? Jeg kunne forstått det hvis det var snakk om en hund som trengte mange turer og/eller mental stimulering, men en katt? De er jo stort sett fornøyde med mat, kos og å bli sluppet ut.

Da jeg slet med ryggen klarte jeg ikke dokassa, eller bøye meg for matskåler og slikt. Har heldigvis en mann jeg kunne kommandere rundt 😅

Anonymkode: bd551...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville prøvd å sjekke ut noe privat først. Det blir nok mye, mye billigere. Kan være en del folk som kan ta den inn for en litt rimeligere sum. Hva med å legge ut en annonse på Finn? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattepensjonat er dyrt. Hadde kattene der nyttårshelgen i forfjor i dobbeltbur, betalte 350kr døgnet. Hadde aldri latt de bodd der i flere måneder. Da jeg var ung mistet et katte-og hundepensjonat katten vår da vi hadde hunden og katten vår der da vi var på sommerferie. Den kom seg ut av buret da de skulle inn. 
 

vi har katteluke hjemme, og eneste kattene «krever» av oss er kos og at vi fyller på mat og vann. Hadde gjort det jeg kunne for at noen heller kom hjem og hjalp meg. Når vi er på ferie nå er kattene hjemme siden vi har katteluke, så kommer noen innom å fyller på med mat og vann. Kun om vi er borte nyttårshelgen de blir sendt på pensjonat, men ikke der hvor det er utemuligheter. Men hvor de har store innebur. Vil ikke den skal forsvinnne

Anonymkode: 5db39...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd alle mulige andre løsninger fremfor langvarig kattehotell. 

Vi har to småpuser nå, og vi er glad i reise. (Ja takk, begge deler: Vi klarer oss ikke uten hverken katter eller reiser...). Vi har alliert oss med en kollega av mannen min. Han har selv katter. Han har nøkkel og skal innom minst 1 gang hver dag. Tømme dokasse, fylle på med tørrfor, gi "kosemat" (våtfor), samt kose og leke i minst 30 minutter. Vi gjør samme for ham når han reiser bort. Han reiser sjeldnere enn oss, så vi betaler ham også litt for jobben. Vi har montert kamera i stua, der vi kan følge med på kattene. Selvfølgelig er kollegaen også orientert om at det er kamera der. 

Testet det ut forrige langhelg, og det gikk alldeles strålende. 

Anonymkode: 82d90...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekket om noen kunne passe hos seg eller evt betalt noen til å komme innom for å hjelpe deg med praktiske oppgaver. Vi hadde katten hjemme hos noen da vi var på ferie i sommer og prisen var 4000 kr for 3 uker. Kattepensjonat var 6-7000 kr for 3 uker. Mulig de kan gi god pris i lavsesong, men det er jo ikke noen god ordning for katten. 

Anonymkode: 91b96...aea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lerud har mellom 270 og 330 kr døgnet. Kommer an når på året. 

Anonymkode: 3a8ba...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

3 mnd er veldig dyrt. Har du ikke en ensom pensjonist eller ufør du kan spørre?

Anonymkode: 31210...96f

Hvorfor ikke hvem som helst? Man må ikke være hjemme på dagtid for å passe en katt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags nakke operasjon er det du skal igjennom som er så omfattende etterpå? 

(Hilsen nakkeoperert) 

Anonymkode: 92465...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ville prøvd alle mulige andre løsninger fremfor langvarig kattehotell. 

Vi har to småpuser nå, og vi er glad i reise. (Ja takk, begge deler: Vi klarer oss ikke uten hverken katter eller reiser...). Vi har alliert oss med en kollega av mannen min. Han har selv katter. Han har nøkkel og skal innom minst 1 gang hver dag. Tømme dokasse, fylle på med tørrfor, gi "kosemat" (våtfor), samt kose og leke i minst 30 minutter. Vi gjør samme for ham når han reiser bort. Han reiser sjeldnere enn oss, så vi betaler ham også litt for jobben. Vi har montert kamera i stua, der vi kan følge med på kattene. Selvfølgelig er kollegaen også orientert om at det er kamera der. 

Testet det ut forrige langhelg, og det gikk alldeles strålende. 

Anonymkode: 82d90...b03

Samme måte vi gjør det på. 

Reiseglad med to små, og kamera i stua. Men føler vi trekker i overkant på vennetjenester. Skulle ønske det fantes en gruppe for slike som oss som kan bytte tjenester. 

Anonymkode: bd551...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Samme måte vi gjør det på. 

Reiseglad med to små, og kamera i stua. Men føler vi trekker i overkant på vennetjenester. Skulle ønske det fantes en gruppe for slike som oss som kan bytte tjenester. 

Anonymkode: bd551...e33

Kanskje vi kan starte en gruppe? 

Anonymkode: 82d90...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...