Gå til innhold

Han snakket om særeie på første date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner han godt. Mange golddiggere der ute som ikke eier økonomisk styring. Særeie om man har med store verdier er en selvfølge.

Anonymkode: 212bd...cb1

Antar du at alle kvinner er golddiggere, så bør du ikke date kvinner. Date menn i stedet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er jo en situasjon hvor man blir litt stresset og ikke hvet helt hva man skal prate om, det er jo så meget med røde flagg om man sier feile ord.. 
Ønsker særeie på boligen/eiendom min for den har jeg kjempet for mot alle ods. 
Er det en regel om hvor mange dater før man kan ta opp økonomi? 

Anonymkode: 213ea...add

Du får det uansett. Det heter skjevdeling. Og du hadde sikkert ikke vært imponert eller ønsket å date videre hvis dama tok opp giftemål på første date.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (3 minutter siden):

Hvor mange menn hadde akseptert at en date som har opplevd mange utro menn før, krevde å få full tilgang til mobilen på første date? Ingen. Hans tidligere opplevelser er ikke hennes problem. 

Mobilen? Det jeg mente med inlegget mitt var kommunikasjon! Prate med daten. Kanskje høre litt rundt om hvorfor han er så for særeie? Kanskje hun får en god grunn,kanskje hun får 0 grunn.. Det vet ikke jeg. Ingen hadde fått snoke i min mobil på første date.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke hoppe i slike viktige spørsmål med en gang? Som særeie, barn eller ikke etc. Så slipper dere å kaste bort tiden til hverandre om dere ikke er enig i så grunnleggende ting. Jeg verken ønsker eller kan få barn, så det er noe jeg opplyser om veldig tidlig. 

Og folk må slutte med det fjollet sitt med å slenge ut diagnoser bare fordi en person er litt annerledes enn seg selv… 

Anonymkode: 5a758...152

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle for deg, du er vel ikke ute etter pengene hans?

Anonymkode: 5c9ce...de5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomKrus skrev (58 minutter siden):

poenget her er jo at dette er ikke noe man tar opp på en date, heller ikke etter 3. Det er noe man tar opp før man skal eie ting sammen. Og da er det ikke noe den ene kan bestemme for begge to. Enten blir de enige eller så flytter man ikke sammen. Det er jo ikke verre en det. Ta det opp på date :)  Er det mulig !

Men nå var ingen av oss der så vi vet ikke i hvilken sammenheng han sa det. Hvis han bare buste ut med det sånn uten videre så hadde jeg også synes det var rart, men snakker man om ekteskap generelt og han sier at hvis jeg noen gang skal gifte meg så skal jeg ha særeie så er det helt greit, og ikke noe han fortjener å bli hengt ut på nettet for.

Anonymkode: 75800...b0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nå var ingen av oss der så vi vet ikke i hvilken sammenheng han sa det. Hvis han bare buste ut med det sånn uten videre så hadde jeg også synes det var rart, men snakker man om ekteskap generelt og han sier at hvis jeg noen gang skal gifte meg så skal jeg ha særeie så er det helt greit, og ikke noe han fortjener å bli hengt ut på nettet for.

Anonymkode: 75800...b0f

Og dessuten så er dette sånne ting som er greit å avklare tidlig, første date er kanskje litt tidlig, men heller det enn at man står der om ett år og ikke klarer å bli enige, så har man kasta bort et år av sitt liv.

Anonymkode: 75800...b0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt vi vet har han brukt å ta det opp mye senere i datingfasen og erfart at dette går ikke damer flest med på. Og nå er han lei og vil styre unna de som ikke vil gå med på det med en gang…

Anonymkode: 5a758...152

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (2 timer siden):

Hva om fyren har opplevd at noen tidligere ekser har utnyttet han / stjelt av han? Det er det første du bør finne ut av.

Men det er ikke så positivt hvis han har piggene ute pga tidligere erfaringer.

Anonymkode: 6107a...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosalilje84 skrev (44 minutter siden):

Hvor mange menn hadde akseptert at en date som har opplevd mange utro menn før, krevde å få full tilgang til mobilen på første date? Ingen. Hans tidligere opplevelser er ikke hennes problem. 

Ikke ved å sjekke mobilen, men jeg tror jeg har følerne ute for om noen er en utro type, selv om jeg ikke engang har opplevd utroskap. Har jo følerne ute for mange grunner, som om noen er voldelige, frekke osv. 

Tror for å være ærlig jeg ikke har brydd meg så alt for mye om samtalen rørte økonomi på første date, for har egentlig ingen regler og er en nyskjerrig person, så jeg vil selv lære om dem og ja sjekke flyten vår, jo mer detaljer jo bedre. 

Eneste er vel sex, for da kan han være ute etter det og ikke mer, men alt ettersom hva som blir nevnt å kanskje er jeg der også hvem vet. 

Anonymkode: eff2e...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det er ikke så positivt hvis han har piggene ute pga tidligere erfaringer.

Anonymkode: 6107a...e33

Alle har ikke noe imot det. Tror ikke jeg hadde brydd meg, forbi å følt med han at han har opplevd noe vondt før. 
Så fremt han ikke mistolker meg varig, som noen jeg ikke er, så går det fint. Men å være skeptisk etter vonde oppleveser er normalt, hadde vært rart å ikke ha noen beskyttelsesmekanismer. 

Anonymkode: eff2e...f5e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men det er ikke så positivt hvis han har piggene ute pga tidligere erfaringer.

Anonymkode: 6107a...e33

Er  helt enig. Det er jo ett stort rødt flagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var på en date med en jeg matchet med på Tinder. Så begynte han å snakke om at hvis vi skulle bli sammen/gifte oss i fremtiden så måtte han ha særeie. Altså ble veldig satt ut?? Tror han må ha autisme eller noe sånt når han sier noe sånt😅 er dere enige?

Anonymkode: eb3c1...bbf

... 

For en konklusjon. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Gnom skrev (14 minutter siden):

Er  helt enig. Det er jo ett stort rødt flagg.

På hvilken måte blir vedkommende farlig av den grunn?

Dealbreaker, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (4 minutter siden):

På hvilken måte blir vedkommende farlig av den grunn?

Dealbreaker, kanskje?

Ett rødt flagg betyr ikke automatisk farlig. Det handler ofte om varsellamper eller indikatorer på at noe kan være galt eller usunt.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Ett rødt flagg betyr ikke automatisk farlig. Det handler ofte om varsellamper eller indikatorer på at noe kan være galt eller usunt.

Og det galt eller usunt å ha dårlige erfaringer?

Endret av Hateridioter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hateridioter skrev (3 minutter siden):

Og det galt eller usunt å ha dårlige erfaringer?

Ikke direkte. Det kan være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var på en date med en jeg matchet med på Tinder. Så begynte han å snakke om at hvis vi skulle bli sammen/gifte oss i fremtiden så måtte han ha særeie. Altså ble veldig satt ut?? Tror han må ha autisme eller noe sånt når han sier noe sånt😅 er dere enige?

Anonymkode: eb3c1...bbf

Det virker som at du prøver å bruke autisme som en fornærmelse. Jeg anntar at du leter etter en pappa som kan betale for deg?

Anonymkode: c842b...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...