Gjest Helena Skrevet 15. november 2002 #1 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg er så redd på min brors vegne. Jeg sitter her og gråter.. Han er sammen med en trebarnsmor som utnytter han på det groveste. Han sitter godt i det økonomisk og er kjekk og grei. Han passer barna og punger ut store regninger som har gått til inkasso og namsrett. Hun sitter i dyp gjeld, men vil ikke snakke om det. Han er så fryktelig snill, men svak, svak, svak. Han har måttet gi opp hobbyene sine. Hun har han i sin hule hånd kjefter svært høylytt på han i full offentlighet. Han har ikke flyttet sammen med dem, men hun bor i en leilighet som er hans. Det er hele tiden ting som må ordnes og som ikke er bra i leiligheten... Men det verste er at hun plutselig tok ut spiralen og ble gravid.... Dette er jo mye selvforskyldt siden han ikke klarer å bryte ut selv. Han har ikke oppført seg som en voksen person bør. Men hva pokker skal han gjøre nå når det nå har blitt så galt?? Jeg råder han til å gå til advokat og kreve foreldreretten. De har ikke snakket om dette, hun har bare slengt ut i en eller annen sammenheng at delt samvær kan han bare glemme. Han stiller jo sterkest til å få foreldreretten i utgangspunktet. råd?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2002 #2 Del Skrevet 15. november 2002 Hei Hva mener dumed at han stiller sterkest tilforeldrerollen,vis de ikke ergift for hun hele foreldre retten alene vis de ikke blir enige påsykehuset omdeltforeldreansvar, de må på pariene som skal bli tilfolkeregisteret krysse av på om de vil ha delt foreldreansvar, han må krysse av på at han er far det er opp til henne om han kan få det andre dette er tragiskfor mange barn mister kontakt med sin far fordi moren styrer det deterkalrtloven bør endres problemet er at man harlakt seg etter kvinnene og lagddet etter dem det er noen som mener at kvinnekan ha grunn tilog nekte far samver men jeg mener at ingen forelder kan bestemme rollen til den andredet bør rettengjøre. mange kvinnermanipulere barna vekk fra faren og straffer faren medog ta fra han barna, de bruker jo retten for samversforelderen blirdet jo dyrt og få retten tilbakehan må jo betale det selv omsorgsforelderen for vanligst fri rettshjelp, jeg tror det hankan gjøre er eventuelt og ta kontakt med foreningen toforeldre eller en advokat og høre jeg vet ikke va som vil skje detvetjeg ikke :D Hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 15. november 2002 #3 Del Skrevet 15. november 2002 Denne gjesten trur jeg trenger et nytt tastatur. Ett der space-tasten funker... Bortsett fra det, det stemmer det som blir sagt. Han stiller på ingen måte sterkt for foreldreretten. Hvordan du mener han stiller sterkest, det vet jeg ikke, men ugifte fedre har faktsik svært liten rett til foreldreansvar med mindre dette avtales mellom foreldrene. For å få tildømt foreldreansvaret i retten må han da i praksis bevise at hun er en dårlig egnet mor... Stiller han virkelig sterkest? Anbefaler nå heller at de finner ut av hvordan de skal løse dette sammen. Du kan faktisk ikke gjøre en eneste ting. Men snakk med din bror. Sørg for at han vet hvordan disse tingene fungerer. Det ER hans unge også. Lykke til. (mer til ham enn deg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest helena Skrevet 20. november 2002 #4 Del Skrevet 20. november 2002 Har roet meg ned. Ble sjokkert, men det er jo ikke meg som skal ordne opp i dette. Jeg vet virkelig ikke lenger hvem som er mest håpløs av de to. Likevel lurer jeg på: Hun har tre barn fra før - hun vil bli alenemor med fire barn. Dårlig råd, dårlig plass. Han har god plass, god råd og ingen barn fra før. Han skal selvfølgelig oppgis som far til barnet. Det burde da ikke være en selvfølge at barnet skal bo hos henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 20. november 2002 #5 Del Skrevet 20. november 2002 Det er ikke en selvfølge at barnet skal bo hos henne, men da må hun sikkert bevises uskikket som mor og det er ikke bare bare, spesielt siden hun har tre barn hos seg. Å ha ett eller 4 barn som alenemor har nødvendigvis ikke no å si. Han kan selvfølgelig søke om delt omsorg eller til og med full omsorg, men jeg tviler at han får det i begynnelsen, bare fordi hun har tre barn til. Retten(om det går så langt) vil finne det i favør av moren at barnet vil få bo med sine søsken om hun har omsorgen. Han får sjekke opp i sine rettigheter. Ta en tur inn på affo.no og f2f.no for å forhøre seg litt blant de som har mer kunnskap enn meg. Dessuten, å mislike en person har ingen verdens ting å si når det gjelder omsorgsbestemmelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå