Gå til innhold

Bakovervendt-sete i passasjersetet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det ann?  Har en 2 åring som jeg helst ville plassert i passasjersetet, bakovervendt selvfølgelig. Airbagen er koblet ut. men da jeg monterte alt så såg jeg ikke sidespeilet på bilen , på passasjersiden.

Hvordan gjør jeg det da? Tips? Triks? 

Anonymkode: cce3b...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går det ann?  Har en 2 åring som jeg helst ville plassert i passasjersetet, bakovervendt selvfølgelig. Airbagen er koblet ut. men da jeg monterte alt så såg jeg ikke sidespeilet på bilen , på passasjersiden.

Hvordan gjør jeg det da? Tips? Triks? 

Anonymkode: cce3b...b98

Kan du montere et campingvognspeil på passasjersiden? 😅

Anonymkode: 73fa1...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Går det ann?  Har en 2 åring som jeg helst ville plassert i passasjersetet, bakovervendt selvfølgelig. Airbagen er koblet ut. men da jeg monterte alt så såg jeg ikke sidespeilet på bilen , på passasjersiden.

Hvordan gjør jeg det da? Tips? Triks? 

Anonymkode: cce3b...b98

Så sant sette ditt passer så går det fint an, og det er til og med lovlig. 
Vi hadde et barn vi måtte følge med på 24/7 og hadde barnet i passasjersetet fremme når bare en voksen kjørte bil med barnet.

Anonymkode: 9d514...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du montere et campingvognspeil på passasjersiden? 😅

Anonymkode: 73fa1...ffa

Nå var du umåtelig morsom :ironi:

Anonymkode: 9d514...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så sant sette ditt passer så går det fint an, og det er til og med lovlig. 
Vi hadde et barn vi måtte følge med på 24/7 og hadde barnet i passasjersetet fremme når bare en voksen kjørte bil med barnet.

Anonymkode: 9d514...c5c

Uansett om jeg ikke ser det ene sidespeilet? Så er det lov?  

Anonymkode: cce3b...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så sant sette ditt passer så går det fint an, og det er til og med lovlig. 
Vi hadde et barn vi måtte følge med på 24/7 og hadde barnet i passasjersetet fremme når bare en voksen kjørte bil med barnet.

Anonymkode: 9d514...c5c

Om barnet må følges med på kontinuerlig er det ikke forsvarlig å kjøre bil samtidig.

Anonymkode: 30f1c...742

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uansett om jeg ikke ser det ene sidespeilet? Så er det lov?  

Anonymkode: cce3b...b98

Du bør jo ha siikt i speilet...tenker på eventuelt ulykke der der det kommer frem at du ikke så bil/ person i speilet.

Og med tanke på rygging, bytte til etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om barnet må følges med på kontinuerlig er det ikke forsvarlig å kjøre bil samtidig.

Anonymkode: 30f1c...742

Så da mener du vi skulle sitte inne 24/7? Sånne kommentarer hører vi nesten litt for ofte, fordi folk ikke forstår, eller er frekke. 

Kanskje du mener det samme om meg og, da? Forskjellen mellom meg og barnet er at jeg kan si i fra, eller rettere kjenner når jeg må stoppe og sette medisin, det kan ikke barnet før barnet kan snakke og er ferdig med barnestol, nesten.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uansett om jeg ikke ser det ene sidespeilet? Så er det lov?  

Anonymkode: cce3b...b98

Nå må du bruke hodet, først kommer alle andre regler så kommer regler du må tilpasse det du har inne i bilen. Du kan ikke laste bilen slik at du ikke ser speil. Da må du finne annet sete. På samme måte som du ikke kjører med planker på taket og holder plankene med hånda mens du kjører eller lignende tull folk ble avbildet i media med i sommer. 

Anonymkode: 9d514...c5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Så da mener du vi skulle sitte inne 24/7? Sånne kommentarer hører vi nesten litt for ofte, fordi folk ikke forstår, eller er frekke. 

Kanskje du mener det samme om meg og, da? Forskjellen mellom meg og barnet er at jeg kan si i fra, eller rettere kjenner når jeg må stoppe og sette medisin, det kan ikke barnet før barnet kan snakke og er ferdig med barnestol, nesten.

Har ikke sagt barnet må sitte inne jeg. Sier simpelthen at den som kjører ikke kan ha ansvar for kontinuerlig oppsyn med barnet i bilstolen. Det sier seg selv. Tenk om det er bråstopp på motorveien, og du følger med på barnet? Og det er jo du sier som sier du må ha kontinuerlig tilsyn av barnet ditt!

Ja, jeg mener det samme om deg. Om du har en tilstand der det er høy sannsynlighet for at du får et illebefinnende mens du befinner deg bak rattet, høres det ikke rett ut at du skal ha førerkort.

Anonymkode: 30f1c...742

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå var du umåtelig morsom :ironi:

Anonymkode: 9d514...c5c

Jepp!

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uansett om jeg ikke ser det ene sidespeilet? Så er det lov?  

Anonymkode: cce3b...b98

Ikke lov uten sikt i sidespeilet. Derfor jeg mener at et campingvognspeil kanskje kan være løsningen.

https://www.thansen.no/camping/til-bilen/sidespeil/n14781

Anonymkode: 73fa1...ffa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på kombinasjonen bil og sete. Vi har Britax Twoway foran i Nissan Leaf og innimellom Axkid One foran i VW id4 og har sikt ut i begge biler. 

Anonymkode: 93ef6...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd forskjellige stillinger på selve passasjersetet? Kan det hjelpe å senke det eller flytte det så langt bak det går?

Anonymkode: a6e20...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke lov uten sikt i sidespeil. Kanskje forsøk å endre litt på hvordan stolen står? Eller prøv en annen stol i butikk?

Anonymkode: 7edfc...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...