AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Del Skrevet 25. september Jeg vil bytte beite. Jobben tar på helsa mi. bransjen jeg vil over til, gir meg ca halvparten av det jeg har nå. Jeg er bidragspliktig. vil nav skjønnsette barnebidraget og sende meg på sosialen? Noen som vet noe om dette? Anonymkode: b03d0...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Del Skrevet 25. september Min eks gjorde det samme som deg og ble skjønnsliknet. NAV anså det å gå ned i lønn som ett frivillig valg og det skulle ikke gå utover bidrag til våre barn. Anonymkode: f0b5a...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #3 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min eks gjorde det samme som deg og ble skjønnsliknet. NAV anså det å gå ned i lønn som ett frivillig valg og det skulle ikke gå utover bidrag til våre barn. Anonymkode: f0b5a...279 Oi…det er jo ikke bra. Jeg/kroppen min orker rett og slett ikke jaget lenger, og er nødt til å bytte. Kanskje legeærlæring må til, eller noe annet? Jeg har et godt forhold til eksmannen min og har ikke problemer med å betale bidrag. Men helsa må komme først. Anonymkode: b03d0...03f 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #4 Del Skrevet 26. september Dytter denne. Anonymkode: b03d0...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #5 Del Skrevet 26. september . Anonymkode: b03d0...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kræsj Pink Skrevet 26. september #6 Del Skrevet 26. september (endret) . Endret 26. september av Kræsj Pink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #7 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg vil bytte beite. Jobben tar på helsa mi. bransjen jeg vil over til, gir meg ca halvparten av det jeg har nå. Jeg er bidragspliktig. vil nav skjønnsette barnebidraget og sende meg på sosialen? Noen som vet noe om dette? Anonymkode: b03d0...03f Hvis jobben går på helsa løs, så er vel legen det første stedet å starte. Sammen med arbeidsgiver kan du og legen finne ut om tilrettelegging er mulig, ev omplassering i bedriften. Du står litt sterkere overfor arbeidsgiver hvis du har legen på ditt lag. Anonymkode: 0b2af...c23 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #8 Del Skrevet 26. september Selv om jeg bytter jobb, blir syk, verste fall om jeg skulle havne på AAP eller bli ufør så må jeg jo fortsatt forsørge barnet mitt. Samme gjelder deg Anonymkode: 52ed1...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #9 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Selv om jeg bytter jobb, blir syk, verste fall om jeg skulle havne på AAP eller bli ufør så må jeg jo fortsatt forsørge barnet mitt. Samme gjelder deg Anonymkode: 52ed1...0f9 Klart jeg vil forsørge ungene mine. Innlegget handler jo ikke om det? Anonymkode: b03d0...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #10 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selv om jeg bytter jobb, blir syk, verste fall om jeg skulle havne på AAP eller bli ufør så må jeg jo fortsatt forsørge barnet mitt. Samme gjelder deg Anonymkode: 52ed1...0f9 Selvfølgelig, men da ville det vel også vært naturlig å begrense utgifter og forbruk, ikke opprettholdt samme standard og gått i minus. TS er ikke ute etter å fjerne bidrag totalt, men at det skal tilpasses inntekten. Jeg nekter å tro at du ikke skjønner det, emn spilte dum. Anonymkode: 9c1e7...982 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #11 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig, men da ville det vel også vært naturlig å begrense utgifter og forbruk, ikke opprettholdt samme standard og gått i minus. TS er ikke ute etter å fjerne bidrag totalt, men at det skal tilpasses inntekten. Jeg nekter å tro at du ikke skjønner det, emn spilte dum. Anonymkode: 9c1e7...982 Men bidraget fastsettes jo bl a basert på inntekt. Om inntekten går ned, må bidraget beregnes på nytt. Dessuten trenger ikke NAV blandes inn i det, mor og far kan bli enige om et bidrag som passer for dem. Anonymkode: 11af1...926 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #12 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men bidraget fastsettes jo bl a basert på inntekt. Om inntekten går ned, må bidraget beregnes på nytt. Dessuten trenger ikke NAV blandes inn i det, mor og far kan bli enige om et bidrag som passer for dem. Anonymkode: 11af1...926 Det er jo en kjent måte å fucke med eksen på, dette. Gå ned i inntekt for å få ned bidraget (kombineres gjerne med svart jobbing). Sier ikke at det er tilfellet med TS, men at det slett ikke er uvanlig. Og hvis eksen til TS mistenker det, og hvis NAV mistenker det, så kan det bli en sak med skjønnsmessig vurdering. Anonymkode: 6023b...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #13 Del Skrevet 26. september Samboer måtte skifte arbeid pga helse og gikk ned ca250 tusen i året. Tok 4 år før nav endelig skjønte at de ikke kunne skjønnsligne inntekten lengre. Anonymkode: 4d1a1...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #14 Del Skrevet 26. september Gjeldsslave eller ufør, skal ikke lønne seg å jobbe hvertfall Anonymkode: 97915...2b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 26. september #15 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo en kjent måte å fucke med eksen på, dette. Gå ned i inntekt for å få ned bidraget (kombineres gjerne med svart jobbing). Sier ikke at det er tilfellet med TS, men at det slett ikke er uvanlig. Og hvis eksen til TS mistenker det, og hvis NAV mistenker det, så kan det bli en sak med skjønnsmessig vurdering. Anonymkode: 6023b...316 Jeg tror ikke det er veldig vanlig. Noen få, svært uintelligente, gjør det sikkert. Men de fleste forstår at det går ut over en selv om man gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #16 Del Skrevet 27. september Brunello skrev (1 time siden): Jeg tror ikke det er veldig vanlig. Noen få, svært uintelligente, gjør det sikkert. Men de fleste forstår at det går ut over en selv om man gjør det. Det er først og fremst barnet det går ut over da.. Anonymkode: 084c9...2c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 27. september #17 Del Skrevet 27. september Du bør absolutt starte med lege og evt tilrettelegging. Om du går den ryddige veien og får dokumentert at du må skifte jobb pga helse slipper du nok skjønnslikning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #18 Del Skrevet 27. september Brunello skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke det er veldig vanlig. Noen få, svært uintelligente, gjør det sikkert. Men de fleste forstår at det går ut over en selv om man gjør det. Jeg sa ikke at det er veldig vanlig, men at det er en kjent måte å fucke med eksen på. Det er nok av dem som går inn for å gjøre livet til eksen vanskelig. Det går jo først og fremst ut over barnet, og bidragsmottaker. Den som skulle betalt bidrag er jo den som har kontroll over situasjonen, så nei - det går ikke først og fremst ut over en selv. Særlig ikke hvis man opprettholder inntekten gjennom svart jobbing. Anonymkode: 6023b...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 27. september #19 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sa ikke at det er veldig vanlig, men at det er en kjent måte å fucke med eksen på. Det er nok av dem som går inn for å gjøre livet til eksen vanskelig. Det går jo først og fremst ut over barnet, og bidragsmottaker. Den som skulle betalt bidrag er jo den som har kontroll over situasjonen, så nei - det går ikke først og fremst ut over en selv. Særlig ikke hvis man opprettholder inntekten gjennom svart jobbing. Anonymkode: 6023b...316 Selvsagt går det ut over en selv. Lavere feriepengegrunnlag, lavere pensjon og ikke sikkerhet ved sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå