Gå til innhold

Unngår lege, men blir bare værre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 20 som har slitt i flere år med ustabilt stoffskifte. Dette går hardt utover psyken min, men det er også vanskelig å vite hva av psyken min som er påvirket av stoffskifte, og hva som er påvirket av andre ytre faktorer. Ble henvist til spesialist i mai, og hun var helt sjokkert over at en tidligere lege av meg hadde gitt meg levaxin mot lavt stoffskifte, da spesialisten mente at dette burde kjertelen kunne fikse selv. (Jeg gikk selv av levaxin etter et år, og sluttet å gå til lege i et-to år fram til vinteren 2024).

Jeg er så innmari lei av leger og klarer ikke å bringe meg til å orke å fikse dette lengre. Det har gått så mange år nå at tanken på å skulle bli medisinsk manipulert og mindregjort i flere år til uten at noen finner ut av noe som helst gjør meg helt kvalm, og jeg har bare sluttet helt å gå til lege. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, så legger ut her som et desperat håp om noen råd... Jeg har en veldig tung periode nå, og burde sikkert dra til lege for blodprøver, etc. men klarer ikke bringe meg til å gjøre det. Spesialisten ville også ha meg inn igjen, men kunne ikke møte til time og har ikke bestilt ny, for da må jeg ha ny henvisning fra lege. 

Hilsen desperat fulltidsstudent som er drita lei av kroppen sin. 

Anonymkode: c027e...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags råd skulle du fått her, annet enn å gå til lege og be om ny henvisning? 

Anonymkode: e613a...73f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noen uvanlig opplevelse. Sånn er det noen ganger, man må litt frem og tilbake, ha forskjellige undersøkelser og test ut litt før man finner hvilken behandling som er riktig for en. Du er voksen, har ansvar for din egen helse. Du bør ikke gi F fordi et par spesialister var uenige og du ikke fikk to streker under svaret med en gang.

Anonymkode: 4dec2...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er litt skummelt med stoffskiftet er jo at det de sjekker med blodprøver ikke nødvendigvis avslører det reelle problemet, så å gi opp er i erfaringsmessig en dårlig løsning fordi man blir sykere og sykere, flere og flere bivirkninger og til slutt som du sier TS vet du ikke hva som er sykdommen og hva som er bivirkninger. 

Anonymkode: eff0e...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Jeg er en jente på 20 som har slitt i flere år med ustabilt stoffskifte. Dette går hardt utover psyken min, men det er også vanskelig å vite hva av psyken min som er påvirket av stoffskifte, og hva som er påvirket av andre ytre faktorer. Ble henvist til spesialist i mai, og hun var helt sjokkert over at en tidligere lege av meg hadde gitt meg levaxin mot lavt stoffskifte, da spesialisten mente at dette burde kjertelen kunne fikse selv. (Jeg gikk selv av levaxin etter et år, og sluttet å gå til lege i et-to år fram til vinteren 2024).

Jeg er så innmari lei av leger og klarer ikke å bringe meg til å orke å fikse dette lengre. Det har gått så mange år nå at tanken på å skulle bli medisinsk manipulert og mindregjort i flere år til uten at noen finner ut av noe som helst gjør meg helt kvalm, og jeg har bare sluttet helt å gå til lege. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, så legger ut her som et desperat håp om noen råd... Jeg har en veldig tung periode nå, og burde sikkert dra til lege for blodprøver, etc. men klarer ikke bringe meg til å gjøre det. Spesialisten ville også ha meg inn igjen, men kunne ikke møte til time og har ikke bestilt ny, for da må jeg ha ny henvisning fra lege. 

Hilsen desperat fulltidsstudent som er drita lei av kroppen sin. 

Anonymkode: c027e...1b5

Du må bare ta deg selv kraftig sammen og komme deg til lege, fordi du nå driver rovdrift på kroppen din. 
Du kan faktisk dø om du har gått på Levaxin og så slutter etter ett år eller mer. Det har skjedd før. 

I tillegg utsettes du for senskader grunnet dårlig regulert stoffskifte. 
Det finnes bare en måte for deg å bli bedre på, og det er å komme deg til lege og få målt stoffskiftet ditt. 
Jeg kjefter ikke, men jeg er mer frustrert over at du går slik og plages uten å forstå eller klare å komme deg til lege. Derfor håper jeg at klar tale er det som skal få deg til å bestille time og gjøre det både du og jeg og alle andre vet at du må, komme deg til lege! 
Hadde jeg visst hvem du er og hvor du bor så skulle jeg kommet og hentete deg og kjørt deg til lege, for dette er viktig! 

Anonymkode: d61da...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...