Gå til innhold

Enda en grunn til å ikke kjøpe elbil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-undersoker-mulig-alvorlig-feil-pa-bilen-knyttet-til-sandvika-ulykken/17027070/

og det er ikke bare Volvo som har hatt denne typen problemer

Anonymkode: 247b6...c47

Du fremstår s svært lite intelligent om dette er en grunn til å ikke kjøpe elbil.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-undersoker-mulig-alvorlig-feil-pa-bilen-knyttet-til-sandvika-ulykken/17027070/

og det er ikke bare Volvo som har hatt denne typen problemer

Anonymkode: 247b6...c47

Åja, sant det, den første bilulykken i Norgeshistorien var med en Nissan Leaf.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2009–2011_Toyota_vehicle_recalls

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Du fremstår s svært lite intelligent om dette er en grunn til å ikke kjøpe elbil.

Man kan da være intelligent selv om man ikke har peiling på bil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (1 minutt siden):

Man kan da være intelligent selv om man ikke har peiling på bil?

Ikke det vedkommende sa i det hele tatt, men OK.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (1 minutt siden):

Ikke det vedkommende sa i det hele tatt, men OK.

Ok? Utdyp gjerne hva setningen "Du fremstår s svært lite intelligent om dette er en grunn til å ikke kjøpe elbil."  eller skulle bety...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en Hyundai hvor drivakselen under bare knakk i fart, bilen var under 5 år. Flaks det var i 40 sonen. Hadde det vært på motorveien hadde jeg og sjåfør vært dø.

Dieselbil er farlig det. Bil generelt er farlig.

Kanskje du burde gå i steden ts, eller sykle.

Endret av Blueberrymuffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du har fått enda en grunn til ikke å kjøpe el bil. Det er selvsagt ditt valg helt og holdent. Jeg har kjørt flere el biler de siste 10 årene, og elsker dem. Nå kjører jeg riktignok ikke langturer (over 30 mil) på vinteren, men til normalt jobb og privat bruk så er el bilen uovertruffen. Det er en hake, og det er lading for de som ikke har mulighet for å lade hjemme. Det er et stort minus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste jeg ser på som negativt ved el-bil er at det unektelig tar lenger tid å kjøre langt når en må lade. Men ikke noe kjempeproblem det heller. Man er jo anbefalt å ta pauser på langtur.

Ut over det, er el-bil overlegen bensin/diesel. Billigere, bedre å kjøre og rimeligere i drift.

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (20 minutter siden):

Den eneste jeg ser på som negativt ved el-bil er at det unektelig tar lenger tid å kjøre langt når en må lade. Men ikke noe kjempeproblem det heller. Man er jo anbefalt å ta pauser på langtur.

Ut over det, er el-bil overlegen bensin/diesel. Billigere, bedre å kjøre og rimeligere i drift.

"Bedre å kjøre" - høres ikke veldig ut som et objektivt kriterie. Da kan jeg si at min bensinbil er penere, større og mer komfortabel enn elbiler 😅 

Anonymkode: 490d7...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

"Bedre å kjøre" - høres ikke veldig ut som et objektivt kriterie. Da kan jeg si at min bensinbil er penere, større og mer komfortabel enn elbiler 😅 

Anonymkode: 490d7...1bf

Bedre å kjøre enn produsentens sammenlignbare bensin/dieselbil. En el-bil til 250’ kan selvsagt ikke måle seg med en bensinbil til en million.

Men siden det er mye mindre lyd og bråk i kupeen, er det også mer behagelig å kjøre sammenlignet med mange andre bilmerkers modeller

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (43 minutter siden):

Ok? Utdyp gjerne hva setningen "Du fremstår s svært lite intelligent om dette er en grunn til å ikke kjøpe elbil."  eller skulle bety...

At en ulykke som sannsynligvis skyldes et illebefinnende har null innvirkning på om det er intelligent eller ei å kjøpe en elbil. Det må da være enkelt å forstå. Åpnet du i det hele tatt lenken?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...