Gå til innhold

Mennesker som lever med skadefryd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg undrer meg på hva som får folk her inne til å synes det er underholdning og fryktelig moro å leve av skadefryd? Hva er det egentlig som går gjennom hodet på dere når man hører om kjente personer i media som ubevisst har havnet i alvorlige, personlige livskriser? At man ikke har sympati med at folk gjør de utroligste ting, eller havner på kanten av loven, er jo en ting. Men å fryde seg og skape ren underholding på andres bekostning er bare så lavmål og utrolig trist. Er dette noe man unner våre medborgere som medmennesker?   

jeg velger å tro det er personer som ikke har det bra med seg selv og som har utrolig dårlig selvbilde 

Anonymkode: 782c4...b28

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er mer spesielt med kristne som får skadefryd av å fortelle andre ikke-troende at de skal brenne i helvete. Har faktisk hørt folk si at de komme til å kose seg ekstra mye når de sitter i himmel og samtidig vet at "x" lider i flammene. 🤣

Anonymkode: d70dd...124

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk har ikke så mye forståelse for andre og har veldig lite omsorgsevne. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Syns det er mer spesielt med kristne som får skadefryd av å fortelle andre ikke-troende at de skal brenne i helvete. Har faktisk hørt folk si at de komme til å kose seg ekstra mye når de sitter i himmel og samtidig vet at "x" lider i flammene. 🤣

Anonymkode: d70dd...124

Ja den er ironisk, Kristne er jo så snille 😅

Anonymkode: 02896...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på noe spesielt? Jeg ser ikke særlig mye skadefryd rundt meg. Til nød kan jeg se det når noen har gjort noe kriminelt eller fælt mot andre, og karma banker på døra. Men ikke ovenfor noen som ikke har gjort noe galt først.

Anonymkode: 4d746...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk som lever for skadefryd har en personlighetsforstyrrelse jeg, eller er litt syke på et slags vis. 

Det normale er jo å ønske andre vel. 

Jeg kjenner bare et par stk som "er sånn" og den ene personen har vært syk i et år pga emosjonelle problemer og ødelegger for andre over en lav sko. 

Anonymkode: c0d49...97e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tenker du på noe spesielt? Jeg ser ikke særlig mye skadefryd rundt meg. Til nød kan jeg se det når noen har gjort noe kriminelt eller fælt mot andre, og karma banker på døra. Men ikke ovenfor noen som ikke har gjort noe galt først.

Anonymkode: 4d746...f12

Nei. Men det er jo mange eksempler her inne. For å ta noen så dukker flere opp under siste innlegg. 

Trådene i Rampelyset, Heidi - et eller annet dukker opp, og Marius-tråden. 

Anonymkode: 782c4...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hørt at noen lever med skadefryd og heller ikke at noen lever av skadefryd. Har du noen eksempler?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke hørt at noen lever med skadefryd og heller ikke at noen lever av skadefryd. Har du noen eksempler?

Det er en utrykksmåte for mennesker som blant annet her inne henger i en tråd konstant for å spre eder og galle.

Anonymkode: 782c4...b28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det ofte i kommentarfeltene på diverse SoMe ihvertfall, uten unntak. Da kommer alle de ekle trolla ut. Må være trist da, å være så kjip.

Anonymkode: 7cda5...da9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg undrer meg på hva som får folk her inne til å synes det er underholdning og fryktelig moro å leve av skadefryd? Hva er det egentlig som går gjennom hodet på dere når man hører om kjente personer i media som ubevisst har havnet i alvorlige, personlige livskriser? At man ikke har sympati med at folk gjør de utroligste ting, eller havner på kanten av loven, er jo en ting. Men å fryde seg og skape ren underholding på andres bekostning er bare så lavmål og utrolig trist. Er dette noe man unner våre medborgere som medmennesker?   

jeg velger å tro det er personer som ikke har det bra med seg selv og som har utrolig dårlig selvbilde 

Anonymkode: 782c4...b28

Jeg tror dette har med folk uten kunnskap om hva livskrise virkelig er. Samtidig tror jeg det handler om skam. 

Anonymkode: 033ca...8ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever med skadefryd hvis det er noen som fortjener å ha det vondt. 

Hvis jeg VET at de fortjener den smerten de får så gleder det meg at de må betale for sine synder.

Selvfølgelig.   Karma heter det.

Men folk jeg ikke kjenner ønsker jeg bare godt.

 

Anonymkode: c9ee7...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns det er mer spesielt med kristne som får skadefryd av å fortelle andre ikke-troende at de skal brenne i helvete. Har faktisk hørt folk si at de komme til å kose seg ekstra mye når de sitter i himmel og samtidig vet at "x" lider i flammene. 🤣

Anonymkode: d70dd...124

Kanskje ikke så rart det, med tanke på hvor frekke mange ikke-troende er. Så ja, da blir det litt den som ler sist ler best.

Anonymkode: 3c180...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en utrykksmåte for mennesker som blant annet her inne henger i en tråd konstant for å spre eder og galle.

Anonymkode: 782c4...b28

Hvilken tråd henger de i?

Anonymkode: 3128c...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...