Gå til innhold

1,5 år og må trilles i søvn på kvelden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi løfter henne over i sengen. Problemet er at hun ikke finner roen på kvelden. Uansett hva. Hun blir distrahert av alt. Samsoving fungerer ikke, hun blir bare distrahert av det også. Leker og tuller. TS

Anonymkode: f246d...6b1

Høres jo ganske vanlig ut for alderen synes jeg. Vi har hatt perioder med begge barna der de var akkurat sånn - så sykt gira på alt og ingenting at de ikke klarte å "skru av". Vi brukte også vogna. Trengte ikke trille, men det så ut som det var veldig godt for dem å få beltet på så de ikke hadde noe annet valg enn å slappe av i kroppen.

 

Som andre sier så gikk det over igjen, helt uten kamp eller "trening" 😊 så hvis det ikke er helt krise for dere å trille en runde om kvelden, ville jeg bare fortsatt en stund til og se om behovet forsvinner av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men vil det funke hvis vi ikke er konsekvente? Jeg tenker når vi ikke tar kampen i ukedagene? Har du noe erfaring med det?

Jeg kan ikke gå på jobb hvis jeg får så lite søvn og er utslitt før kl 8 om morgenen. Jeg har en krevende jobb og er mye sliten etter jobb også. Eventuelt må jeg gå ned i stilling så jeg kan sove ut før jobb. Men er det verdt det om det fungerer å trille barnet? Noen sier jo at det vil gå over. Har du noe erfaring med dette?

TS

Anonymkode: f246d...6b1

Men nr to skal du ha.. 🙄

Anonymkode: fa938...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke høre på de som sier du må ta kampen. Du kommer ikke til å trille en  3 åring i søvn på natten. Synes dere det er ok med trilleturen? Da fortsetter dere. Om et halvt  år vil hun være mer opptatt av bøker og andre ting, og da vil det være lettere å roe ned med noe annet. Det kommer til å gå over helt av seg selv når hun er klar uten at dere kjører skrikekur.

Vi er på barn nr 3 og vår nr 2 trillet vi i søvn og la over i seng i den alderen. Det gikk over rundt den tiden hun fylte 2 år helt av seg selv. Hos oss var problemet av hun slet med å finne roen i kroppen etter bhg start og trilleturen fikk henne til å slappe av og kjenne at hun var trøtt.

Anonymkode: 952b9...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnbuefisk skrev (1 time siden):

Høres jo ganske vanlig ut for alderen synes jeg. Vi har hatt perioder med begge barna der de var akkurat sånn - så sykt gira på alt og ingenting at de ikke klarte å "skru av". Vi brukte også vogna. Trengte ikke trille, men det så ut som det var veldig godt for dem å få beltet på så de ikke hadde noe annet valg enn å slappe av i kroppen.

 

Som andre sier så gikk det over igjen, helt uten kamp eller "trening" 😊 så hvis det ikke er helt krise for dere å trille en runde om kvelden, ville jeg bare fortsatt en stund til og se om behovet forsvinner av seg selv.

Det gjør ikke oss noe. Det er en 15 min tur hver kveld. Hun roer seg med en gang vi setter henne i vogna. Ned i soveposen og pakker inn i teppet. Da er hun fornøyd.

Huff ja, i går kveld løp hun frem og tilbake i stua og gira seg selv opp 😅 TS 

Anonymkode: f246d...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vårt barn på 1,5 år var ganske syk for noen uker siden. Før dette klarte vi å legge henne greit på kvelden. Litt grining, men det tok max 30 minutter, så det var overkommelig. Så ble hun som nevnt syk og var det lenge. Hadde vondt, mye behov for nærhet osv. Dette gjorde både legging og søvn til et mareritt. Hun skrek bare ved legging og ingenting funket. Kun at hun sovnet av utmattelse nærmere kl 22. Hun våknet også mye på natten. Vi foreldre er jo begge i full jobb og ble utslitt av dette. En dag prøvde jeg å gå tur med henne i vogn før leggetid, da hun pleier å like dette og roe seg ned. Det funka, og hun sovna. Våknet fremdeles på natt, men nå klarte vi endelig å legge henne rundt kl 18.30.

Da hun var syk lenge fortsatte vi med dette. Vi orket ikke skriking til kl 22 hver kveld lenger samt masse oppvåkninger på natt, og hun var relativt syk. Dette kom til å vare en stund. Så vi måtte bare gjøre det som funket..

Så ble hun helt frisk igjen. Men problemet nå er at hun er blitt vant med å trilles i søvn om kvelden. Hun nekter å legges i senga og bare skriker og blir helt desperat. Vi er fremdeles begge i full jobb, og hun våkner også fremdeles litt på natta. Jeg er gravid igjen, vi har begge jobber som til tider kan være krevende. Så vi orker rett og slett ikke legging som tar lang tid og masse skriking.. Jeg kjenner at skal vi ta den "kampen", så må jeg i så fall sykemelde meg, for jeg blir utslitt av det. 

Er det veldig dumt å bare fortsette med trillingen? Noen som har erfaring? Eller bør vi ta kampen? Når kan man forvente at de er modne nok til å forstå litt mer av dette med legging? 

Anonymkode: f246d...6b1

Men altså. Bare stå i det og så går det over. De forstår legging når rutinene er faste.

Anonymkode: 7cc5d...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men altså. Bare stå i det og så går det over. De forstår legging når rutinene er faste.

Anonymkode: 7cc5d...8e7

Eller bare trill til fasen er over. Alle er fornøyde og ingen tårer spillt :)

Anonymkode: 952b9...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem skal du ta kampen for? Deg selv eller et mystisk press du føler fra oven? 

Gjør det som funker. Trill, hvis det ikke gjør deg noe. Om du blir lei av å trille i drittvær og kulde, prøv å gå med bæresele innendørs og legg barnet med når det er døsig. Så får du en gradvis overgang til enklere rutiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...